Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko jouluihminen?

Vierailija
01.10.2022 |

Minä olen. Nyt kun lokakuu alkoi ja illat pimenee, kynttilät syttyy ja muuta syysjuttuja tulee tehtyä, niin joulu on jo mielessäni. On niin kiva suunnitella aina jotain pientä uutta. Valoja ulos, mihin kohtaan tänä vuonna, tuleeko jotain uutta joulumusiikkia, miten koristelen kodin tänä vuonna, mitä valmistan joulupöytään, miten ja millä muistan vanhempiani. Jos ei ole lainkaan lapsenmielinen, ei aikuinenkaan joulu onnistu!

Kommentit (49)

21/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena olin erittäin voimakkaasti jouluihminen. Nyt aikuisena en ehkä enää niin paljon. Sanoma Jeesuksen syntymästä on totta kai ihana. 

Tykkään kyllä hartaista joululauluista ja jouluvalmisteluistakin pienimuotoisesti.

Lapsena rakastin joulua ja halusin että perheemme viettää joulun joka vuosi samalla tavalla.

Vierailija
22/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi joulu on niin tärkeä monelle uskovaiselle, minä tykkään pääsiäisestä enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavallaan. Turha hössötös koko joulukuun tarttuu hieman itseenikin

Pitäisi sitä ja tätä tehdä. En laita mitenkään erityisemmin joulua. Asun yksin, katan pöydän kauniisti. Ehkä joulukukka. Ei hilpahööriä. Teen itse jouluruoat. Laatikot, kinkkua viipaleina, rosollit, salaatti, omenat, suklaata. Hyvää lukemista. Lapsuuden joulut olivat vanhanajan jouluja joulukuusineen, lahjoineen jne. En halua enää lahjoja.

Vierailija
24/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö ap pikkujouluja ennen joulua kotona ihan perheen/kavereiden kesken tai yksin?

Vierailija
25/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena oli kivaa kun joku muu oli toteuttamassa jouluyllätyksiä. Yksinkin niitä on kiva tehdä, mutta joku taika on poissa. Joulu on tietysti sydämessä ja mielikuvituksessa (en ole uskovainen) ja tärkeintä on rauha ja tunnelma. Silti kaipaan sitä pientä ripausta taikaa <3

Olen jouluhullu

Vierailija
26/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi sitä ja tätä tehdä. En laita mitenkään erityisemmin joulua. Asun yksin, katan pöydän kauniisti. Ehkä joulukukka. Ei hilpahööriä. Teen itse jouluruoat. Laatikot, kinkkua viipaleina, rosollit, salaatti, omenat, suklaata. Hyvää lukemista. Lapsuuden joulut olivat vanhanajan jouluja joulukuusineen, lahjoineen jne. En halua enää lahjoja.

Millä reseptillä teet itse suklaata?

Vierailija
27/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ostan tietenkin valmiina. Olen joskus itse tehnyt kookospalloja.

Vierailija
28/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluvaloja ei saa laittaa, koska kaikkien täytyy säästää sähköä

Ledit laitan. Nytkin terassilla tunnelmavalot.

Vähän vielä liian valoisaa ja kirkasta poltella lyhtyjä. Mutta ihan pian on niidenkin aika. Lumia odotellessa....

Ja kyllä, olen 100% jouluihminen. Tunnelmaa hyvää ruokaa ja rakkaita läheisiä. Vähemmän krääsää nykyään.

Vierailija
29/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä olet jo suunnitellut täksi jouluksi?

Vierailija
30/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Netistä löytyy runsaasti erilaisia suklaakarkkejen ohjeita. Minä olen tehnyt usein jouluksi  chilitryffeleitä.

Vierailija
31/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suklaa ostan tietenkin valmiina. Olen joskus itse tehnyt kookospalloja.

Kun ruskeata kaakaomassaa sai joka paikasta, niin tein itse suklaata alusta alkaen itse. Nykyisin joka paikka on täynnä valkoista kaakaovoita, mutta kaakaomassaa saa vain harvasta paikasta, joten en jaksa enää metsästää sitä. Tein valkosokeritonta omaa suklaata.

Vierailija
32/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään parista viikosta ennen joulua. Paketoinnista, koristelusta, leipomisesta. Varsinaisen joulun viettäisin mieluisten omalka perheellä jossain Karibialla tai esim Roomassa.

Vierailija
33/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kuuntelin joululauluja salaa sängyn alla. Jos jäin kiinni sain hirveät nuhteet.

Vierailija
34/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään parista viikosta ennen joulua. Paketoinnista, koristelusta, leipomisesta. Varsinaisen joulun viettäisin mieluisten omalka perheellä jossain Karibialla tai esim Roomassa.

Mikä joulu se olisi? Joulu on lunta, poroja, rekiä, revontulia, kynttilöitä pimeydessä, joulupukki jne. Joulun alkuperämaa on Suomi ja joulupukki asuu Korvatunturilla Suomessa.

Vierailija
35/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

_mama_ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluvaloja ei saa laittaa, koska kaikkien täytyy säästää sähköä

Ledit laitan. Nytkin terassilla tunnelmavalot.

Vähän vielä liian valoisaa ja kirkasta poltella lyhtyjä. Mutta ihan pian on niidenkin aika. Lumia odotellessa....

Ja kyllä, olen 100% jouluihminen. Tunnelmaa hyvää ruokaa ja rakkaita läheisiä. Vähemmän krääsää nykyään.

Olen laittanut lyhdyn palamaan klo 20.00. Ei ole yhtään kirkasta.

Vierailija
36/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, rakastan joulua! Ikävä kyllä ei ole jaksamista tai varaa tehdä jouluruokaa, joulusiivousta, koristella asunto, hankkia kuusi jne. En välttämättä saa aikaiseksi katsoa edes jouluisia ohjelmia. Mutta toisaalta tärkeintä on joulumieli! Ja joululaulujen kuuntelu on helppoa. Kortit teen taas ja lahjat paketoin. Ehkä voisin käydä läheisellä hautausmaalla kanssa... Jos todella tempaisen, voisin vihdoin käydä kuuntelemassa joulurauhan julistuksen. :) Tosiaan minullakin kääntyi mieli jo jouluun syyskuussa, vaikka Halloweenista tykkäänkin. Mutta murehdin jo miten riittää rahat lahjoihin. Toivottavasti saan töitä sitä ennen.

Vierailija
37/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän joululauluista  ja värikkäistä jouluvaloista. Kinkku ei maistu.

Vierailija
38/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kivoista vastauksista ja ilokseni yllättävän moni oli paljon ja joku edes vähän Jouluihminen. Ihanaa syksyä ja myös jo hiukan Joulun odotusta kaikille!

Vierailija
39/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena kuuntelin joululauluja salaa sängyn alla. Jos jäin kiinni sain hirveät nuhteet.

Ikävä lukea tällaisestakin.

Vierailija
40/49 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jouluihminen, meillä suurin osa tavaroista poistetaan joulutavaroiden tieltä. Verhot vaihtuvat myös ja tonttuja esillä niin paljon kun mahtuu kauniisti. Joulukuusen, tontut, valoja ja muut koristeet ym. laitan viimeistään joulukuun toisena vkonloppuna. Joulupöydässä paljon jouluruokia, mieheni ja minun tekemiä suurin osa. Lahjoja melkoisesti aina kuusen alla aattona, kun kaikki meillä joulun viettävä tuo lahjansa, suurin osa lapsille. Joulusiivous tehdään ajoissa ja jouluruuat niin, ettei aattona enää minkäänlaista kiirettä, aattona aamulla joulupuuro ja Joulupukin tervehdys telkkarista. Ja kaikkea muita jouluperinteitä, aattona aina ihana tunnelma ja rauhallisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän