Miksi Erika Vikman ärsyttää niin monia naisihmisiä?
Tähän törmään todella usein, että naiset haukkuu Erika Vikmanin pystyyn. Kysynkin, että miksi? Ihan oikeita perusteluita, eikä mitään sellaisia, että se yrittää olla kuin Kikka aikoinaan tms, koska ei siinä mitään pahaa ole. Mikä asia konkreettisesti Erikassa menee teidän ihon alle?
Kommentit (1001)
Ahdasmielistä ja itsekästä paskapuhetta, että pitää olla "timmi" kroppa johonkin asuun. Jauhosäkkiinkö kaikkien pitäisi pukeutua, ellei ole täys kymppi kroppa (kirjoitajan mielestä)? Kyllä pukeutuminen kertoo ihmisestä, omanarvontunnosta ja itsensä hyväksymisestä enemmän kun pukeutuu paljastavasti. Ei se jauhosäkki ole mitenkään silmiähivelevä näin miehen näkökulmasta.
Koska nimen omaan pyrkii provosoimaan?
Havaintojeni mukaan kaikkia Dannyn naisystäviä (pois lukien hänen superrikas seinäruusu ex-vaimonsa) kohdellaan kuten Dannykin heistä puhui ja heitä kohteli: kertakäyttölutkina. Dannyn uraa alusta asti seuranneet vanhat sukulaiseni vahvistavat havaintoni, itse muistan näitä juttuja suunnilleen siitä asti, kun Armi Aavikko menehtyi ja hänestä puhuttiin julkisuudessa.
D puhuu naisista näennäisen kunnioittavasti, mutta siinä on aina se ivallinen etäisyys ja kylmä, ylenkatsova elekieli mukana. Yhteishaastattelut näyttävät sairaan valta-asetelman. D ei pitä naisia samanarvoisina kuin miehiä. (D on tehnyt lukuisia elämäkertoja, joissa syykin selviää: hän piti jo omaa äitiään porttona, isäänsä taas pyhänä. Asetelma toistunut tunnetusti kaikissa muissa suhteissa paitsi rahaan perustuvassa ex-liitossa, jossa vaimo oli laulajaa rikkaampi ja kylmempi.)
Erikan omilla ominaisuuksilla tuskin on mitään merkitystä siinä että häntä jotkut inhoaa. Minusta ilmiö on ihan sama kuin se, että jotkut kiusaamista seurattuaan alkavat myös halveksia sitä kiusattua. Kai se on jokin laumailmiö meillä ihmisillä.
Sehän on myös ihan selvä asia, että kun euroviisut, Tuiskun kanssa esiintyminen ja Vain elämää 2022 ovat laajentaneet Erikaa D:n maskotista normaaliksi nuoreksi artistiksi, jotkut ei kestä sitä. Esimerkiksi kommentoivat, että Erika ei ole enää niin hoikka kuin D:n kanssa. Aika surullista tuollaisia kommentteja heitellä.
Halpa hutsu, jonka ainoa saavutus oli nussia hautaikäistä muumiota. Vastenmielinen, huorahtava esiintyminen. Siinäpä ne syyt.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen tyylittömyys. Liian räikeä meikki. Laulajana ihan ok, mutta tangot ei kyllä mene. Ilman dannya ei olisi ikinä päässyt tangokuningattareksi.
On sulla "kova pää" . Siihen ei mee vaikka vasaralla takoisi se, että se on tarkoituksellinen imago ja rooli. Ei Erika ole samanlainen normioloissa.
Ei aina meikkaa lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Danny ärsyttää enemmän.
Joo. En kans ymmärrä, miksi Danny ei ärsytä, vaan nää naiset.
ha-haa kirjoitti:
Ahdasmielistä ja itsekästä paskapuhetta, että pitää olla "timmi" kroppa johonkin asuun. Jauhosäkkiinkö kaikkien pitäisi pukeutua, ellei ole täys kymppi kroppa (kirjoitajan mielestä)? Kyllä pukeutuminen kertoo ihmisestä, omanarvontunnosta ja itsensä hyväksymisestä enemmän kun pukeutuu paljastavasti. Ei se jauhosäkki ole mitenkään silmiähivelevä näin miehen näkökulmasta.
Miehen näkökulmaako tässä keskustelussa haettiin? Jauhosäkin ja makkarankuoren väliltä löytyy kauniille ja nuorelle naisartistille varmasti kauniimpia, seksikkäitä ja silmiä hivelevämpiäkin luomuksia päälle laitettavaksi, jotka kertoo enemmän itsensä hyväksymisestä ym. kuin nämä nykyiset vaatteet.
Minä olen tajunnut, että Erikan rakentaman imagon on tarkoituskin ärsyttää. Juuri ärsyttää. Sitten se on mennyt maaliin erinomaisesti, kuten tämänkin ketjun kommentit osoittavat.
Enimmäkseen ei ärsytä tai kiinnosta muutenkaan, mutta se Miss Piggymäinen olemus hieman ällöttää.
Yksi syrjinnän muoto on nähdä syrjinnän kohde hyperseksuaalisena. Siihen sitten sommitellaan kaikkea muuta, sanotaan että on liian paljastavat vaatteet, liian räikeä meikki, liian sotkuinen tukka, liian viekoittelevat puheet...
En kuuntele tämän artistin musiikkia, mutta minulle on oikeasti aivan sama vaikka pukeutuisi tuorekelmuun. Enemmän minulla oksennus nousee kurkkuun pullukoiden rumien miesartistien kuvista, joilla show-asuksi riittää joku t-paita ja farkut, varmaan ihan samat kuin kotisohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mä kuvittelen Erikan vielä ryppyisenä mummonakin neonvihreissä uikkareissa kyykkäillen.. Ei pääse tiikeri raidoistaan kuin ei Danny tuuheasta tukkamallistaan.
Ei pääse koskaan maineestaan eroon. Muistetaan aina Dannyn pan... tyttöystävänä.
Vierailija kirjoitti:
Enimmäkseen ei ärsytä tai kiinnosta muutenkaan, mutta se Miss Piggymäinen olemus hieman ällöttää.
Ja olen siis nainen, joka tykkää monista upeista, kauniista ja seksikkäästi pukeutuvista naislaulajista. Tuo kasarirytkyihin tai millon mihinkin pukeutunut possu on kaukana niistä.
Käsittääkseni nämä asut ja meikit ovat se esiintyjärooli. Meneekö teillä sekaisin, kun hänellä on esiintyjänimenä oma nimi? Ei hän kotona hypi pöydille kumipuvussa. (Ja vaikka hyppisikin, mitä välii.)
Naurattaa miesten kommentit, ettei ole "silmiähivelevä". Tulee mieleen rollaattorilla ja läskimopolla liikkuva yli 130-kiloinen tuttavamies, joka valittelee vihaisena että ostoskeskuksissa pyörivät teinitytöt ovat "liian pulleita katsoa". Joopa joo.
Samalla tavalla ja IHAN samoilla sanoilla jotkut naiset ja miehet Kikkaa haukkui aikoinaan. Nuoremmat sukupolvet taas arvostaa Kikkaa aidosti, hänestä on tehty teatteria, elokuva tuli juuri, on Kikka-covereita esittäviä artisteja.. Samoin nuoret ihastelee välitöntä Erikaa. Keski-ikäiset ei tajuu, heille vallankumouksellinen artisti on ollut korkeintaan maailmantähti Madonna krusifiksien häpäisyineen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tajunnut, että Erikan rakentaman imagon on tarkoituskin ärsyttää. Juuri ärsyttää. Sitten se on mennyt maaliin erinomaisesti, kuten tämänkin ketjun kommentit osoittavat.
Juu, kyllähän hutsulookilla saa toki tehokkaasti monet ihmiset ärsyyntymään. Voi vain edelleen ihmetellä tuota roolivalintaa...
Kikkaa ihailen. Hän teki kovasti töitä uransa ja imagonsa eteen. Erika meni siitä mistä aita tosiaan on matalin ja yrittää samaa imagoa, mutta Dannyn sängyn kautta. Minulle ongelma on reittä pitkin eteneminen ja imagon 180 asteen käännös aikalailla lennosta.
Molempien imago on varmasti yhtä laskelmoitu, mutta Erika ei saa sitä lentämään, vaan lopputulos on säälittävän ja vähän mielenterveysongelmaiselta näyttävän naisen imago. Siksi en pidä artistista, vaikka osa musiikista minua miellyttää.
Erikasta mieleen se blondi nainen, joka aikoinaan meni naimisiin vanhan miehen kanssa, nimeä en muista. Kikka puolestaan tuo mieleen vähän Marilynin, artistin, joka aikanaan ei saanut kuin seksisymbolin roolin.
Mua huvittaa nämä "ei ärsytä mutta säälittää" - kommentit joissa perään sitten arvostellaan mm. hutsun näköiseksi. Se "huoli" ei yhtään tee sitä arvostelua vähemmän rumaksi.
Minä en 30 - vuotiaana naisena kykene ymmärtämään, miten jonkun ihmisen tyyli tai ulkonäkö voi häiritä niin paljon, että on tarve arvostella ja haukkua. Miten se on kenenkään toisen elämästä pois, jos nyt Erika haluaa pukeutua paljastavasti? Mitä haittaa hän siinä kenellekään tekee? Selvästi hän itse pitää tyylistä ja se on varmaan pääasia, että hän kokee olonsa itsevarmaksi ja mukavaksi.
Jokainen, joka kokee, että on edes anonyymisti ok haukkua toista h****n tai halvan näköiseksi voisi katsoa peiliin - sieltä sisimmästä katsoo varmaan aika ruma ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Molempien imago on varmasti yhtä laskelmoitu, mutta Erika ei saa sitä lentämään, vaan lopputulos on säälittävän ja vähän mielenterveysongelmaiselta näyttävän naisen imago. Siksi en pidä artistista, vaikka osa musiikista minua miellyttää.
Mielenterveysongelmaiselta näyttävän? Kuka vielä herran vuonna 2022 sanoo "mielenterveysongelmaisen näköinen" haukkumistarkoituksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti syynä on mammojen kateus.
Tämä.
90 prosenttia tämän palstan mammojen miehistä kävisi lykkimässä salaa Erikaa jos vaan saisi tilaisuuden.
Kuka Erika Vikman?