Terveisiä Malagasta! Koettakaa pärjäillä siellä kallissa Suomessa, onko kylmä jo??
Ihanan halpaa ja lämmintäkin. Lyhythihaisella pärjää vielä!
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko Espanjassa myydään joulukalentereita?
Kiinnostaa minuakin.
Saadaanko vastaus tähän kysymykseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!
Hinnat ovat hintojen noususta huolimatta huomattavasti edullisemmat kuin Suomessa. Mutta sitäkin tärkeämpänä pidän itseäni sitä, että ruoan laatu on huippuluokkaa, eikä suomalainen ruoka valitettavasti pärjää millään vertailussa. Espanjalaiset ihmiset käyvät ravintoloissa ja kahviloissa huomattavasti enemmän kuin suomalaiset, joten ilmeisesti varaa siihen kuitenkin on.
Esimerkkihinta kun kävin eilen kahvilassa aikaisella lounaalla: maitokahvi 1.20€, patonki manchego-juustolla 2.20€.
Illalla 2 isoa rullakebabia ja 1 l olut kotiinkuljetettuna 11€.Mitä kaasu ja sähkö maksaa ? entä netti- ja puhelinliittymät ?
Kaasusta en tiedä, en käytä. Itse maksan kiinteää kuukausimaksua sähköstä 70€/kk, ja käytän niin paljon kuin haluan. Kesällä käytän ilmalämpöpumppua viilennykseen, talvella lämmitykseen. Olemme neljän hengen perhe, asunto n. 100 neliötä.
Valokuitunetti 20€/kk. Puhelinliittymästä maksan 10€/kk, sisältää 50 GB dataa ja 300 minuuttia puheluita.
Vesi maksaa 20€/kk koko perheeltä.
Omistusasunnon vastike on 50€/kk. Taloyhtiössä on kuntosali ja kaksi uima-allasta.
Itse asunto on valmistunut vuonna 2008. N. 100 neliötä kahdessa kerroksessa, kolme makuuhuonetta, kaksi terassia meri- ja vuoristonäköalalla. 4 km kaupungin keskustasta. Ostimme asunnon viime vuonna hintaan 120 000€, ja teimme itse remontin, johon käytimme 15 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko Espanjassa myydään joulukalentereita?
Kiinnostaa minuakin.
Saadaanko vastaus tähän kysymykseen?
Ap on trolli. Ette saa vastauksia yhteenkään kysymykseen.
Vähän sateinen päivä tänään, mutta ei haittaa yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!
Hinnat ovat hintojen noususta huolimatta huomattavasti edullisemmat kuin Suomessa. Mutta sitäkin tärkeämpänä pidän itseäni sitä, että ruoan laatu on huippuluokkaa, eikä suomalainen ruoka valitettavasti pärjää millään vertailussa. Espanjalaiset ihmiset käyvät ravintoloissa ja kahviloissa huomattavasti enemmän kuin suomalaiset, joten ilmeisesti varaa siihen kuitenkin on.
Esimerkkihinta kun kävin eilen kahvilassa aikaisella lounaalla: maitokahvi 1.20€, patonki manchego-juustolla 2.20€.
Illalla 2 isoa rullakebabia ja 1 l olut kotiinkuljetettuna 11€.Mitä kaasu ja sähkö maksaa ? entä netti- ja puhelinliittymät ?
Kaasusta en tiedä, en käytä. Itse maksan kiinteää kuukausimaksua sähköstä 70€/kk, ja käytän niin paljon kuin haluan. Kesällä käytän ilmalämpöpumppua viilennykseen, talvella lämmitykseen. Olemme neljän hengen perhe, asunto n. 100 neliötä.
Valokuitunetti 20€/kk. Puhelinliittymästä maksan 10€/kk, sisältää 50 GB dataa ja 300 minuuttia puheluita.
Omistusasunnon vastike on 50€/kk. Taloyhtiössä on kuntosali ja kaksi uima-allasta.
Itse asunto on valmistunut vuonna 2008. N. 100 neliötä kahdessa kerroksessa, kolme makuuhuonetta, kaksi terassia meri- ja vuoristonäköalalla. 4 km kaupungin keskustasta. Ostimme asunnon viime vuonna hintaan 120 000€, ja teimme itse remontin, johon käytimme 15 000€.
Vesi 20 e / kk koko perheeltä?
Vierailija kirjoitti:
Torakoita täällä ei ainakaan tarvitse sietää.
Eikä katossa kiipeileviä gekkoja.
Surkeasti eristettyjä kämppiä, nimimerkillä kokemusta. Suomessa heinäladossakin on talvella lämpimämpää.
Terveisiä sinullekin sinne. Täällä huovan alla on ihana sohvalla nauttia sunnuntaiaamusta, koira lämmittää sylissä mukavasti. Ihana ruska joka puolella, niin kaunista. Maailmassa on monia ihania paikkoja, Luojamme on todella luova ja huolehtii myös toimeentulosta. Hyvää sunnuntaita!
Vierailija kirjoitti:
Espanjassa on aina ollut Euroopan kallein sähkö, ei siellä koskaan ole saanut alle 20snt/kwh. Ja käristyskuplassa sähköä kuluu viilentämiseen tuhottomasti, ja talvella kylmän, huteran talon lämmittämiseen.
Sähkön hinta muuten oli Espanjassa korkea jo silloin, kun Suomessa vielä oli yleisesti alle viiden sentin kilowattihintoja.
Mielenterveys menee sitä kälätystä kuunnellessa.
No, omapahan on asiasi, mitä se mulle kuuluu tai mua liikuttaa, ihassama!
Juo vaan ihtesi kännisääliöksi. Siellä on muuten joku suomalaisjoukko joka sitten auttaa...en muista...jotkut enkelit, oli kerran uutisissa, paas mieleesi
Terkkuja täältä Suomesta. On ihana olla täällä talvella, kun on lämmin asunto. Hyvää talvea teille Malagaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesi 20 e / kk koko perheeltä?
Okei, pitääpä suositella tuota valokuitua tututulleni, joka asuu Malagassa myös. Minkä yhtiön ?
On sitä sen verran tullut oltua Espanjassa talvella, että eipä siellä kyllä sisällä tarkene ilman untuvatöppösiä ja villatakkeja. Ulkona toki on lämpöisempi kuin Suomessa, mutta sinne laitetaankin ulkovaatteet päälle niin Suomessa kuin Espanjassakin.
Ja kyllä, parin vuoden päästä tulen silti perässä :)
On siellä puutteista huolimatta mukavaa!
Kohta pääsee luistelemaan, hiihtämään ja laskettelemaan. Ihanaa.
Tarja ja Medvedeviltä saatu katti.