Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveisiä Malagasta! Koettakaa pärjäillä siellä kallissa Suomessa, onko kylmä jo??

Vierailija
01.10.2022 |

Ihanan halpaa ja lämmintäkin. Lyhythihaisella pärjää vielä!

Kommentit (154)

Vierailija
81/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Zaharovako siellä lomailee?

Deripaska.

Tarja ja Medvedeviltä saatu katti.

Vierailija
82/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko Espanjassa myydään joulukalentereita? 

Kiinnostaa minuakin.

Saadaanko vastaus tähän kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!

Hinnat ovat hintojen noususta huolimatta huomattavasti edullisemmat kuin Suomessa. Mutta sitäkin tärkeämpänä pidän itseäni sitä, että ruoan laatu on huippuluokkaa, eikä suomalainen ruoka valitettavasti pärjää millään vertailussa. Espanjalaiset ihmiset käyvät ravintoloissa ja kahviloissa huomattavasti enemmän kuin suomalaiset, joten ilmeisesti varaa siihen kuitenkin on.

Esimerkkihinta kun kävin eilen kahvilassa aikaisella lounaalla: maitokahvi 1.20€, patonki manchego-juustolla 2.20€.

Illalla 2 isoa rullakebabia ja 1 l olut kotiinkuljetettuna 11€.

Mitä kaasu ja sähkö maksaa ? entä netti- ja puhelinliittymät ?

Kaasusta en tiedä, en käytä. Itse maksan kiinteää kuukausimaksua sähköstä 70€/kk, ja käytän niin paljon kuin haluan. Kesällä käytän ilmalämpöpumppua viilennykseen, talvella lämmitykseen. Olemme neljän hengen perhe, asunto n. 100 neliötä.

Valokuitunetti 20€/kk. Puhelinliittymästä maksan 10€/kk, sisältää 50 GB dataa ja 300 minuuttia puheluita.

Vesi maksaa 20€/kk koko perheeltä.

Omistusasunnon vastike on 50€/kk. Taloyhtiössä on kuntosali ja kaksi uima-allasta.

Itse asunto on valmistunut vuonna 2008. N. 100 neliötä kahdessa kerroksessa, kolme makuuhuonetta, kaksi terassia meri- ja vuoristonäköalalla. 4 km kaupungin keskustasta. Ostimme asunnon viime vuonna hintaan 120 000€, ja teimme itse remontin, johon käytimme 15 000€.

Vierailija
84/154 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko Espanjassa myydään joulukalentereita? 

Kiinnostaa minuakin.

Saadaanko vastaus tähän kysymykseen?

Ap on trolli. Ette saa vastauksia yhteenkään kysymykseen.

Vierailija
85/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sateinen päivä tänään, mutta ei haittaa yhtään.

Vierailija
86/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän Malagassa tarkenee (molemmin puolin +20 astetta) vielä lyhythihaisella. Mitä tulee Espanjan hintoihin, kaikki hinnat ovat nousseet valtavasti. Menet ruokakauppaan; ruokatarvikkeiden hinnat ovat nousseet reippaasti...liha, kala, vihannekset, hedelmät jne. Ravintolat/ kahvilat/baarit kaikki ovat nostaneet hintojaan...Ehkäpä varakas suomalainen kokee; voi, kuinka on halpaa...Espanjalainen itse ei koe samoin!!!

Hinnat ovat hintojen noususta huolimatta huomattavasti edullisemmat kuin Suomessa. Mutta sitäkin tärkeämpänä pidän itseäni sitä, että ruoan laatu on huippuluokkaa, eikä suomalainen ruoka valitettavasti pärjää millään vertailussa. Espanjalaiset ihmiset käyvät ravintoloissa ja kahviloissa huomattavasti enemmän kuin suomalaiset, joten ilmeisesti varaa siihen kuitenkin on.

Esimerkkihinta kun kävin eilen kahvilassa aikaisella lounaalla: maitokahvi 1.20€, patonki manchego-juustolla 2.20€.

Kaasusta en tiedä, en käytä. Itse maksan kiinteää kuukausimaksua sähköstä 70€/kk, ja käytän niin paljon kuin haluan. Kesällä käytän ilmalämpöpumppua viilennykseen, talvella lämmitykseen. Olemme neljän hengen perhe, asunto n. 100 neliötä.

Valokuitunetti 20€/kk. Puhelinliittymästä maksan 10€/kk, sisältää 50 GB dataa ja 300 minuuttia puheluita.

Omistusasunnon vastike on 50€/kk. Taloyhtiössä on kuntosali ja kaksi uima-allasta.

Itse asunto on valmistunut vuonna 2008. N. 100 neliötä kahdessa kerroksessa, kolme makuuhuonetta, kaksi terassia meri- ja vuoristonäköalalla. 4 km kaupungin keskustasta. Ostimme asunnon viime vuonna hintaan 120 000€, ja teimme itse remontin, johon käytimme 15 000€.

Vesi 20 e / kk koko perheeltä?

Vierailija
87/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torakoita täällä ei ainakaan tarvitse sietää.

Eikä katossa kiipeileviä gekkoja.

Vierailija
88/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ime mustaa makkaraasi

Vierailija
89/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkeasti eristettyjä kämppiä, nimimerkillä kokemusta. Suomessa heinäladossakin on talvella lämpimämpää.

Vierailija
90/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooh pyyh

Vierailija
91/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä sinullekin sinne. Täällä huovan alla on ihana sohvalla nauttia sunnuntaiaamusta, koira lämmittää sylissä mukavasti. Ihana ruska joka puolella, niin kaunista. Maailmassa on monia ihania paikkoja, Luojamme on todella luova ja huolehtii myös toimeentulosta. Hyvää sunnuntaita!

Vierailija
92/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjassa on aina ollut Euroopan kallein sähkö, ei siellä koskaan ole saanut alle 20snt/kwh. Ja käristyskuplassa sähköä kuluu viilentämiseen tuhottomasti, ja talvella kylmän, huteran talon lämmittämiseen.

Vierailija
93/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähkön hinta muuten oli Espanjassa korkea jo silloin, kun Suomessa vielä oli yleisesti alle viiden sentin kilowattihintoja.

Vierailija
94/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisit sinäkin Kroatiaan...

Vierailija
95/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveys menee sitä kälätystä kuunnellessa.

Vierailija
96/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omapahan on asiasi, mitä se mulle kuuluu tai mua liikuttaa, ihassama!

Juo vaan ihtesi kännisääliöksi. Siellä on muuten joku suomalaisjoukko joka sitten auttaa...en muista...jotkut enkelit, oli kerran uutisissa, paas mieleesi

Vierailija
97/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkuja täältä Suomesta. On ihana olla täällä talvella, kun on lämmin asunto. Hyvää talvea teille Malagaan.

Vierailija
98/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesi 20 e / kk koko perheeltä?

Okei, pitääpä suositella tuota valokuitua tututulleni, joka asuu Malagassa myös. Minkä yhtiön ?

Vierailija
99/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä sen verran tullut oltua Espanjassa talvella, että eipä siellä kyllä sisällä tarkene ilman untuvatöppösiä ja villatakkeja. Ulkona toki on lämpöisempi kuin Suomessa, mutta sinne laitetaankin ulkovaatteet päälle niin Suomessa kuin Espanjassakin.

Ja kyllä, parin vuoden päästä tulen silti perässä :)

On siellä puutteista huolimatta mukavaa!

Vierailija
100/154 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta pääsee luistelemaan, hiihtämään ja laskettelemaan. Ihanaa.