"Eihän toi ole ollenkaan paha", terveydenhoitaja totesi vatsastani. Miksi ylipainoa vähätellään?
Olen siis mies. Tämä koskee myös meitä.
Vyötärönympärykseni on 92cm, kunnon pömppövatsa ja selkeitä 2. tyypin diabeteksen esiasteen oireita, vaikka testeissä todettiin ettei 2. tyypin diabatesta vielä ole.
Ja terveydenhoitaja olisi kirjannut painon olevan ok, ellen olisi itse sanonut että on vatsaa kerääntynyt liikaa.
Kun olin normaalipainoinen ja kävin salilla, ei liene kenellekään yllätys että olin naisten mielestä laiha. Myös ylipainon rajoilla olin hoikka, vasta kun vatsa alkoi pömpöttämään oikein kunnolla ja posket levitä, olin naisten silmissä normaalipainoinen, tai yhä hoikka.
Onko se ylipainoinen nallekalhu nykyään normi?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon painat ja paljon pituus? Käytkö kuntosalilla, miten aktiivisesti harrastat kardioo?
172cm/73kg
En ole käynyt salilla yli vuoteen, cardio rajoittuu kävelylenkkeihin.
ap
Painat n. 10kg liikaa tuohon varteen. Kannattaa laihduttaa jo itsesi takia.
Juuri näin.
Kun painoin 65kg, naiset olivat huolissaan syönkö tarpeeksi.
Aivan hullua.
ap
No ei ole hullua vaan mieheksi olit tosi laiha. Itse olen keskimittainen ja hoikka/laiha nainen ja painoit vain 10 kiloa enemmän kuin minä painan.
Tiesitkö että mieskin voi sairastua anoreksiaan? Kuulostaa nimittäin juttusi vähän siltä.
Mitä oikein sekoilet?
Ei 172cm/65kg ole laiha vaan normaalipainoinen.
Mitä itse sekoilet? Laiha tuollainen mies on.
BMI 21,8
Normaali BMI on 18,5–24,99
Esimerkiksi nyrkkeilijä Edis Tatli oli aktiiviaikoinaan 175cm/61,2kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon painat ja paljon pituus? Käytkö kuntosalilla, miten aktiivisesti harrastat kardioo?
172cm/73kg
ap
Juuri näin.
Aivan hullua.
ap
No ei ole hullua vaan mieheksi olit tosi laiha. Itse olen keskimittainen ja hoikka/laiha nainen ja painoit vain 10 kiloa enemmän kuin minä painan.
Tiesitkö että mieskin voi sairastua anoreksiaan? Kuulostaa nimittäin juttusi vähän siltä.
Peili näyttää totuuden, ei pysty näkemättä sanomaan, kuinka paljon toisella on mahdollisesti ylimääräistä. (pl. body dysmorphia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
172cm/73kg
ap
Juuri näin.
Aivan hullua.
ap
7cm lisää pituutta ja 10kg lisää painoa.
Millä perusteella tuo on tosi laiha?
Nyt haiskahtaa naisten mielipide että miehen pitää olla iso ja roteva.
172cm/65kg on vanhan ajan raskasta työtä tekevän työmiehen pituus ja paino. Ennen lihavuusepidemiaa.
Miksi et voi myöntää jos olet laiha?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
172cm/73kg
ap
Juuri näin.
Aivan hullua.
ap
7cm lisää pituutta ja 10kg lisää painoa.
Millä perusteella tuo on tosi laiha?
Nyt haiskahtaa naisten mielipide että miehen pitää olla iso ja roteva.
172cm/65kg on vanhan ajan raskasta työtä tekevän työmiehen pituus ja paino. Ennen lihavuusepidemiaa.
Miksi et voi myöntää jos olet laiha?
Aika outoa jos painossa jossa olin terveimmilläni ja vahvimmillani, olin laiha.
Ja nyt kun 2. tyypin diabates kolkuttelee ovella, energiaa on vähemmän ja olo tuntuu kankealta, paino onkin hyvä.
Jokin tässä mättää pahasti. En ole valmis siirtelemään maalitolppia vain siksi että teitä naisia miellyttää isompikokoinen mies korkeammalla rasvaprosentilla. Pahoittelut.
ap
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja läski? Silloinhan kaikki samanlainen näyttää normaalilta ja oikea normaali on epänormaalia.
Olen läski. Ei musta silti läski näytä normaalilta, ei tietenkään. En silti laihduta siksi kun hoitajat ja lääkärit huomauttelevat.
Ap, miehen vyötärö saa olla 90 cm (naisen 80 cm) eli suositusten mukaan sulla vain 2 cm ylimääräistä. Toki voit sen vapaasti laihduttaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja läski? Silloinhan kaikki samanlainen näyttää normaalilta ja oikea normaali on epänormaalia.
Olen läski. Ei musta silti läski näytä normaalilta, ei tietenkään. En silti laihduta siksi kun hoitajat ja lääkärit huomauttelevat.
Ap, miehen vyötärö saa olla 90 cm (naisen 80 cm) eli suositusten mukaan sulla vain 2 cm ylimääräistä. Toki voit sen vapaasti laihduttaa pois.
Ei se noin mene.
90cm on vyötärölihavuuden raja, ei optimaalinen vyötärö terveyden kannalta.
Ja jos ap on esimerkiksi luontaisesti hoikka, 90cm voi olla aivan liikaa. Pömppömaha kertoo heti tästä.
Eniten pistää ihmettelemään miksi viniset asiasta vauvapalstalla etkä ole tekemässä jotain sen eteen että pääsisit siitä ylimääräisestä laardista.
Vierailija kirjoitti:
Eniten pistää ihmettelemään miksi viniset asiasta vauvapalstalla etkä ole tekemässä jotain sen eteen että pääsisit siitä ylimääräisestä laardista.
Jos osaisit lukea, olisit huomannut, että ap laihduttaa jo.
Jos ymmärtäisit lukemasi, olisit huomannut, että tässä oli kyse ylipainon normalisoimisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos osaisit lukea, olisit huomannut, että ap laihduttaa jo.
Jos ymmärtäisit lukemasi, olisit huomannut, että tässä oli kyse ylipainon normalisoimisesta.
Kunhan v*ttuilin, etkö sinä pölvästi nyt sitä tajunnut.
Miten niin ylipainoinen? Bmi:n mukaan olet normaalipainoinen. Vatsan ympäryksen riskiraja on miehillä 90cm. Kannattaa aloittaa kuntoilu, jos mahaan tuppaa paino kertymään. Kuukausi salilla ähkimistä ja se on siinä. Parantaa insuliiniherkkyyttä, kun harjoittelee lihasvoimaa.
Treeniä, treeniä! Miehen rasvaprossan kuuluu olla alle 15.