Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hemmetissä nuo 10.000€ vuodessa säästäneet oikein onnistuvat siinä?

Vierailija
30.09.2022 |

Aloin itse kokeilemaan 10.000€ säästämistä 1.11
Vaikka kuinka säästän ja sijoitan, niin ei näy missään.
Lähtötilanteeseen nähden olen tilanteessa -900€

Vähintään 300-400€ olen kuukaudessa johonkin säästöjä laittanut eli jotain 4000€ ja siihen päälle veronpalautukset, 1300€, tulospalkkio 1000€ ja lomarahat 1400€, osingot 400€.

Alkaa usko loppua.

Kommentit (271)

Vierailija
61/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään 10 000€ pääse vuodessa, ellen saa jotain ylimääräistä jostain. 500€/kk pystyn siirtämään joka kuukausi sivuun n. 2500€ bruttotuloista, mutta en enempää.

Vierailija
62/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkoihin on mennyt tänävuonna 12000 e joten sen verran on ainakin jäänyt yli. Nettotulot meillä yht n 5800e, lapset poissa kotoa jo.

Tuosta maksetaan 2 talon kulut, toisen remppaa, sisustamista yms ja vielä on vähän velkaakin. Kun remppa on ohi lainaa aletaan kuolettamaan enemmän (nyt n 1000e/kk)

Harmi ettei ollut tällaisia tuloja nuorena perheenä kun rahalle olisi ollut käyttöä

Eihän ne ole jäänyt yli jos olette ne tuhlanneet matkoihin.

Kyse on valinnasta. Olisimme voineet laittaa ne tilille tai rahastoon mutta käytimme ne matkoihin. Ne rahat ovat jääneet yli pakollisista menoista, eihän matkat ole pakollisia. 

mikä kenellekin on pakollisia menoja. Tuo on vain jossittelua. Säästöön menneet rahat ovat säästöön menneitä rahoja, muu on jossittelua.  AINA voi asua halvemmalla ja syödä halvemmalla. Ei ole MITÄÄN vakiota pakollisten menojen summaa. Se pakollisten menojen summa on 0, KAIKKI summat sen jälkeen ovat valintoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä makaroonia, kananmunia ja puuroa. Istumalla vuodesta toiseen kotona ja pummimalla lasten vaatteet ja lelut sukulaisilta.

Vierailija
64/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa listata kuukauden menot paperille niin näkee helpommin minne ne rahat menee. Kulujen karsiminen on helppoa vaikkei olisi edes mikään kitupiikki.

Vierailija
65/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella luottokorttilaskusta löytyy salakavalasti useita kuukausimaksuja: suoratoistopalvelut, äänikirjat, musapalvelut. Nuo yleensä alle 10€/kk aloitus mutta hinta voi nousta ja jos useita palveluita niin siihen meneekin 100€ suitsait.

Vierailija
66/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömällä makaroonia, kananmunia ja puuroa. Istumalla vuodesta toiseen kotona ja pummimalla lasten vaatteet ja lelut sukulaisilta.

Iha turha alapeukuttaa. Näinhän tuo eräs blogisti tekee.

Vierailija
67/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onneton tuollainen 10 000 säästö. Senhän saa alle kvartaalissa säästettyä.

Vierailija
68/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matkoihin on mennyt tänävuonna 12000 e joten sen verran on ainakin jäänyt yli. Nettotulot meillä yht n 5800e, lapset poissa kotoa jo.

Tuosta maksetaan 2 talon kulut, toisen remppaa, sisustamista yms ja vielä on vähän velkaakin. Kun remppa on ohi lainaa aletaan kuolettamaan enemmän (nyt n 1000e/kk)

Harmi ettei ollut tällaisia tuloja nuorena perheenä kun rahalle olisi ollut käyttöä

Kyse on valinnasta. Olisimme voineet laittaa ne tilille tai rahastoon mutta käytimme ne matkoihin. Ne rahat ovat jääneet yli pakollisista menoista, eihän matkat ole pakollisia. 

mikä kenellekin on pakollisia menoja. Tuo on vain jossittelua. Säästöön menneet rahat ovat säästöön menneitä rahoja, muu on jossittelua.  AINA voi asua halvemmalla ja syödä halvemmalla. Ei ole MITÄÄN vakiota pakollisten menojen summaa. Se pakollisten menojen summa on 0, KAIKKI summat sen jälkeen ovat valintoja.

Olen eri mieltä.

- asuntolaina on pakko maksaa jos sellainen on

- sähkölasku on myös pakollinen, muuten on kylmää ja pimeää

- vesilasku, jätemaksu, kiinteistövero on pakollisia, vakuutukset on myös hyvä olla olemassa - autolle jopa pakolliset jos auto on pakko olla. Tai vastike tai vuokra asumistavasta riippuen.

- ruokamenot on pakollisia, en tunne ketään kuka eläisi pyhällä hengellä;)

Em maksut pystyn ainakin itse budjetoimaan vuoden etukäteen. Eikä ne montaa euroa arviosta heitä.

Vierailija
69/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet tähän mennessä laittanut säästöön n. 9000 euroa. Jos laitat tässäkin kuussa, olet melko lähellä kymppitonnia. Idea on siinä, ettet koske niihin säästettyihin rahoihin ennen kuin on kunnon potti kasassa, ja senkin jälkeen palautat säästöön niin paljon kuin mahdollista.

Säästäminen on eri asia kuin sijoittaminen.

Vierailija
70/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai syömällä hyvää ja ravitsevaa ruokaa, harrastamalla ilmaisia ulkoaktiviteetteja ja olemalla vapaaehtoisesti lapseton.

Vierailija
71/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en pystynyt säästämään viime vuonna kymppitonnia, mutta sen sijaan maksoin velkoja 9 tonnia. Melkein yhtä kova saavutus!

Vierailija
72/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä.

- vesilasku, jätemaksu, kiinteistövero on pakollisia, vakuutukset on myös hyvä olla olemassa - autolle jopa pakolliset jos auto on pakko olla. Tai vastike tai vuokra asumistavasta riippuen.

Em maksut pystyn ainakin itse budjetoimaan vuoden etukäteen. Eikä ne montaa euroa arviosta heitä.

-asuntolainan ottaminen ON valinta.

-Sähkölasku EI ole pakollinen, aina voit tuottaa oman sähkösi ja elää sillä.

- oma kaivo.

- talon tai kiinteistön omistaminen ON oma valita.

-auton hankkiminenkin on oma valinta.

KAIKKIIN noihin voi vaikuttaan ja voi tehdä halvemmalla kuin nyt tekee.  Ihan kaikista kuluista tuskin aivan helposti pääsisi eroon, mutta SEKIN on valinta jonka itse tekee. Haluaako päästä helpommalla ja maksaa, vai näkeekö vaivan on juuri se oma valinta. Jossain kohdassa alkaa se rajahyöty vaivannäön ja maksun kohdalla kohtaamaan, mutta silti se on oma valinta.

Vierailija
73/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkka tulee, siitä suoraan 2500e säästöön, 1000e asuntolainaan, 200e laskuihin, 500e ruokaan ja 1000e huvitukseen. Olen ihan ok tuloinen, joten tämä on mahdollista. 

Oletpa kyllä joo, 5000e/kk nettotulot. Minulla on vain 3600e/kk ja olen kait "suurituloinen". Tosin tänä vuonna ylimääräisen projektin takia tuloni ovat 8500e/kk brutto. En ole vielä laskenut nettotuloja koska en halua kuolla sydäriin.

Hurjaa miten sinut luokitellaan suurituloiseksi vaikka täällä olisit alle keskitason. Itse teen ihan normi duunarihommia, mutta en tietenkään asu Suomessa korkean verotuksen ja matalan palkkatason takia. 

Vierailija
74/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu, että aina tulee jotain, mikä syö sen vähänkin säästön. Lapsella kännykkä rikki, toiselle autokoulu, autohuolto maksaa tonnin, pesukone menee rikki jne...

Oonkin aina sanonut, et ihmisen kannattaa opetella 2 ammattia. Sen millä tienaa ja autonasentaja. Nytkin täs kuusen säästin ainakin 3-4 tuhatta kun 3 eri autoa ensin korjasin vioista ja sattumoisin täs kuus kaikki katsastetaan yhtä lukuunottamatta, niin meni kats. Kunnostuksetkin siinä samalla. Kymmeniä tuhansia olen säästänyt kun olen itse pystynyt autoni ja perheeni autot laittamaan. Osat vain maksaa ja ulkomailta tilaten nekään ei nykyään juur mitään!

Vierailija
75/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuloni eivät ole euroissa, mutta vastaan silti:

Palkka 240 000 usd/v

Käteen jää verojen jälkeen sairasvakuutuksella (sis. hampaat) n. 170 000/v

Vuokra 4500/kk

Laskut 1000/kk

Auto 1300/kk

Ruoka, juomat kotona 1000/kk

Matkustelu, huvitukset 3000/kk

Loput sijoitan indekseihin, kuukaudesta riippuen 2000-5000usd. Kannatti muuttaa Suomaliasta pois 10v sitten :) 

Vierailija
76/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No 8000 e on melkein 10000e 😚Mun mielestä erittäin hyvä tahti sulla

Vierailija
77/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mieltä.

-asuntolainan ottaminen ON valinta.

-Sähkölasku EI ole pakollinen, aina voit tuottaa oman sähkösi ja elää sillä.

- oma kaivo.

- talon tai kiinteistön omistaminen ON oma valita.

-auton hankkiminenkin on oma valinta.

KAIKKIIN noihin voi vaikuttaan ja voi tehdä halvemmalla kuin nyt tekee.  Ihan kaikista kuluista tuskin aivan helposti pääsisi eroon, mutta SEKIN on valinta jonka itse tekee. Haluaako päästä helpommalla ja maksaa, vai näkeekö vaivan on juuri se oma valinta. Jossain kohdassa alkaa se rajahyöty vaivannäön ja maksun kohdalla kohtaamaan, mutta silti se on oma valinta.

Siitä OMASTA valinnasta tulee äkkiä pankin valinta, kun markkinoilla vain hinnat karkaa ja pankki ei myönnä lainaa, kun ei se itse säästetty osuus riitä.

Vierailija
78/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan keskipalkkaisena verojen jälkeen käteen 2500e kuussa ja tästä menee kuusta riippuen säästöön 1000-1500e. Kymppitonnin saaminen vuodessa säästöön ei pitäisi olla kovin vaikeaa tavalliselle palkansaajalle.

Vierailija
79/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Put in tulee korjaamaan tämänkin ongelman.

Vierailija
80/271 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan keskipalkkaisena verojen jälkeen käteen 2500e kuussa ja tästä menee kuusta riippuen säästöön 1000-1500e. Kymppitonnin saaminen vuodessa säästöön ei pitäisi olla kovin vaikeaa tavalliselle palkansaajalle.

Tavallinen palkansaaja ei saa nettona 2500e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi