Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi stadilaiset ei osaa ajaa autolla? Harjoitelkaa vaikka Lapissa aaliot. Tanaan lehdissa " 70 kolaria uudellamaalla" kylla naurettiin taas taalla perahikialla sairaasti teille pe

Vierailija
31.10.2006 |

että joko vuosi se talvi yllättää tässä loka marraskuun vaihteessa

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä etelässä, tai ainakin Helsingissä, jossa minä asun, on aika pienen aikaa vuodesta tarpeen miettiä minkälainen ilma saati keli ulkona on. Joka tapauksessa ollaan paljon vähemmän ulkona, suoja on lähempänä ja ajomatkat merkittävästi lyhyempiä.

Mä seuraan aniharvoin säätiedotuksia, enkä usein edes katso ikkunasta ulos, kun lähden töihin. Pihalla sitten huomaa, että sadetakista olisi hyötyä, mutta ei sitä enää ehdi hakemaan, kun pitää juosta bussille.

Lapissahan on lumet tulleet jo kauan sitten, ettei ole ihmekään, jos on talvirenkaat vaihdettu. Täällä etelässä saattaa tulla lunta lokakuun 28 pvä joka sulaa pois samana päivänä, ja seuraavan kerran lunta tuleekin vasta puolentoistakuukauden päästä, pariksi päiväksi. Jne.

Täällä on myös huonokuntoisia töitä ja tietyöt raivostuttaa - ei ole ihme, jos nastarenkaita ei haluta vaihtaa yhtä mahdollista lumipäivää varten. No, mä en kyllä autoile, mutta yritän ymmärtää etelän veteliä.

Vierailija
22/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulemaan edes tänne korkeudelle ajamaan esim. neljän ruuhkaan/ jouluruuhkaan kun lunta tulee kuin esterin p.....stä ja aura-autot on kortilla. Täällä on kinosta ja liukasta, ja ihmisiä paljon varsinkin ruuhka-aikana ja liikenteenohjauksessa paljon parantamisen varaa.

Jos jossain, niin Rovaniemellä oppii sen ajotaidon, täällä kun vilkkua säästellään ja kaistaa vaihdetaan taakse katsomatta. Samoin on ajovalojen laita, niitä ei ole tai ei käytetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. myös roissa asunut helsinkiläinen

Vierailija
24/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

tulemaan edes tänne korkeudelle ajamaan esim. neljän ruuhkaan/ jouluruuhkaan kun lunta tulee kuin esterin p.....stä ja aura-autot on kortilla. Täällä on kinosta ja liukasta, ja ihmisiä paljon varsinkin ruuhka-aikana ja liikenteenohjauksessa paljon parantamisen varaa.

Jos jossain, niin Rovaniemellä oppii sen ajotaidon, täällä kun vilkkua säästellään ja kaistaa vaihdetaan taakse katsomatta. Samoin on ajovalojen laita, niitä ei ole tai ei käytetä.

Vierailija
25/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyse ei aina ole ajotaidoista. Erilaiset kelit voivat yllättää hyvänkin kuskin.

Vierailija
26/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Neljän ruuhka Rovaniemellä!..ei vittu, huhhuh..

Tule sinä tänne Helsinkiin katsomaan, niin tiedät mikä on todellinen neljän ruuhka!

Vierailija
27/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on niin, että täälläkin on ihan samanlainen ruuhka kuin siellä. autoja tietenkin on vähemmän, mutta suhteutettuna kun lasketaan, niin ruuhkassa on ihan satavarmasti sama määrä autoja kuin sielläkin.

ja olen ajanut helsingin neljän ruuhkassa

Vierailija
28/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä se on niin, että täälläkin on ihan samanlainen ruuhka kuin siellä. autoja tietenkin on vähemmän, mutta suhteutettuna kun lasketaan, niin ruuhkassa on ihan satavarmasti sama määrä autoja kuin sielläkin.

Rovaniemeläinen ei uskaltautuis kehältä tuusulantielle ruuhka-aikana. Sais aikaan pahan kaaoksen.

Vierailija
29/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä satoi vettä, ÄÄLIÖ! Samoin Espoossa, joka ei ole stadia.

Täällä ei ollut yhtään kolaria.

Opettele vähän tietämään mistä vauhkoot!

Vierailija
30/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nro 74. Veit sanat suustani -STADISSA tuli eilen vettä! Just noita böndepellejä, jotka ei tiedä mistään mitään. VANTAALLA tuli eilen lunta, ei Helsingissä

Vierailija
31/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä täälläkin valitettavasti autoja riittää.

Vierailija
32/71 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen sitä mieltä, että suurin syy noihin kolareihin löytyy korvien välistä. Yleensä se vika johonkin kolariin löytyy siitä, että joku osapuolista ei osaa/halua ennakoida liikennettä.

Ruuhkissa tuo korostuu, kun jollakulla on KIIRE johonkin. Kun tuo KIIRE on tuhansien autojen joukossa Kehä I:llä klo 16.09, niin ei voi välttyä vahingolta. Ei pitäs olla KIIRE mihinkään, kun liikkuu autolla. Yhdistetty autoilu ja KIIRE pitäis kieltää lailla...

Kun vaan lähtis ajoissa joka paikkaan ni ei olis mikään kiire... Kotiin ei ainakaan pitäis olla kiire, kotonakin varmaan ajatellaan, että parempi myöhään kuin ei milloinkaan, vai?

Asennetta pitää olla, hyvää sellaista... Turvallisia talviajoja kaikille...

Ja niin, nastarenkaita saa käyttää: Laissa sanotaan, että 1. marraskuuta tai jos keli muutoin edellyttää, eli järjen käyttö on sallittua ja jopa suotavaa. Tuskinpa siitä kukaan olis sakottanu, jos ois vaikka viikonloppuna vaihtanu nastat alle. Lumettomasta tienpinnasta laki ei puhu mitään.

Vierailija
33/71 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jep jep. Pakolliseksi kaikille: autokoulu on suoritettava Rovaniemellä! :D

Vierailija
34/71 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunarointi siellä liikenteessä johtuu nimenomaan siitä että sieltä jostain susirajan takaa on pakannut [b]uudellemaalle[/b] ja sitten kun väkisin halutaan pitää siitä ei-kaupunkilaisuudesta kiinni asetetutaan asumaan just jonnekin 70 kilsan päähän ja ajetaan joka päivä kärttysenä edes takas, juuri sen 140 km/päivässä, ihan niin kuin sanot. Kahdella autolla tietenkin.

Ja kun ollaan korvesta, ja halutaan elää " niin ettei muut ihmiset häiristse" , lue niin ettei itse tarvitse piitata kuin omasta navasta, niin sitten painetaan otsasuonet pulleana ja vanne kireellä siellä ruuhkassa että tietä perr**le, soon isäntä ko tuloo niin siinähän sitä ollaan.

Ja kuvioon tietenkin kuuluu, että kun niitä kolareita tulee sisääntuloväylillä niin ryhdytään haukkumaan stadilaisia, tuota omituista ihmislajia, joka ajaa työmatkansa Helsingissä vaikka Pakilasta keskustaan siten että käy koukkaamassa ihan vaan kolaroimisen riemusta kehä III kautta Järvenpäähän ja Nurmijärvelle.

Jep jep.

Vierailija
35/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lleille!

Vierailija
36/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ajokortiton

Vierailija
37/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....siellä kun ei niin kamalasti ole niitä autoja, joiden perässä olla. Monet ihmiset Uudellamaalla ajaa kyllä todella vastuuttomasti, mutta en usko, että siitä Lapin reissusta olisi kamalasti iloa.

Ajoin itse ensimmäiset vuodet autolla Lapissa ja sittemmin olen ajellut pääkaupunkiseudulla. Kerran olen mennyt pyörien autolla kinokseen ja se tapahtui matkalla Torniosta Rovaniemelle.

Vierailija
38/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompaa ruuhkassa ajaminen on kuin, että ajat täällä Lapissa heikkokuntoisilla kapeilla teillä ja väistelet poroja. Kaikki tiemäärärahat menee jonnekin muualle kuin tänne pohjoiseen.

Hilpeyttä herättää tämä joka vuotinen kaaos pääkaupunkiseudulla.

Kesärenkailla liukastellaan, kun talvi taas yllätti...

Mitenkähän me täällä pohjoisessa osataan ennustaa se talven tuleminen, kun meitä se ei yllätä?

Vierailija
39/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääennusteissa povattiin rannikolle vesisadetta. Lokakuussa _ei_ pääkaupunkiseudulla yleensä vielä tule lunta. Lumettomilla teillä ei edes lainkaan mukaan saa ajaa nastarenkailla. Töihinkin on monien pakko kuitenkin mennä. jne.

Vierailija
40/71 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitapa saada ketjukolari aikaiseksi esimerkiksi Kemijärvi-Pelkosenniemi välillä. Maksan sulle tonnin, jos onnistut.

Terveisin Kemppajärven tyttö, joka ihmettelee usein, miten niin monta autoa mahtuu yhteen kaupunkiin kuin Helisingissä on. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi