Voinko tehdä lasun?
Päiväkodissa poika, pieni. Ollut nyt 1,5 kk flunssassa, paksua räkää valuu, korvia särkee, on itkuinen, väsynyt, ulisee ja itkee koko hoitopäivän. Vanhemmille sanottu useasti , että korvia valittaa, pari päivää ollut poissa kotihoidossa. Lääköriin eivät poikaansa vie. Kuulemma se on vain vaikkua korvissa. Räkää siis tulee jatkuvasti, kun aivastele niin pitkät paksut räöt lentää roikkumaan leukaan saakka, pyyhkii räkää aina hihoihinsa ja vaatteisiinsa, käsiin. Vanhemmat teke samaa, puuhkii sormiinsa lapsen nenän ja sitten omiin vaatteisiinsa.
Pojalla haisevat vaatteet, rääst koppuraiset, jopa puhtaat vaatteet haisee ihan oksennukselle ja niissä tahroja. Mitä tekisit?
Kommentit (23)
Soita kesken päivän että poika on niin räkäinen että pitää heti hakea.
Kysy päiväkodin johtajalta neuvoa. Jos olet itse se johtaja, niin tee vaan lasu mutta sano se vanhemmille.
Eiköhän hoitaja tai ope ois jo tossa vaiheessa tehnyt lasun.
En voi yksin tehdä!!!! Muut ei ole samaa mieltä!
Jos olet päiväkodissa töissä, kysy vastaavalta. Täältä ei kannata kysyä.
Aina kun ehdit, pyyhi lapsen nenää
Vierailija kirjoitti:
Kerro päiväkodin johtajalle tai esimiehelle.
Kyllä hänen vastuulla on lapset ja lasut ja siihen löytyy häneltä ammattitaito ja osaaminen.
Samoin muut varhaiskasvattajat.
Jos olet avustavissa työtehtävissä, en tekisi lasua, vaan kertoisin siitä esimiehelle. Ehkä ylireagoit.
Eikä vanhemmat voi olla kotona, ellei lääkäri kirjoita sairaslomaa, sairaan lapsen hoitoon ja räkätauti ei ole sellainen syy, vaan pitää olla kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Ketkä muut?
Täältä palstaltako sitä mielipidettä kysytään?
Toivottavasti sulla on joku vastaava joka osaa hommat ja lapsi saadaan terveeksi!!
Kuulostaa kyllä pahalta.
Haisevat ja räkäiset vaatteet?? :o
Minkä ikäinen poika on?
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on pieni, niin tottakait vaatteissa on tahroja, ellei hoitajat niitä kesken päivän vaihda.
Tahrat kertovat lapsen touhuista päiväkodissa.
Kokonaisuus huomioon ottaen, kannattaa tehdä lasu ja ilmoittaa siitä vanhemmille. Tai antaa yksikön vastaavan/esihenkilön tehdä lasu.
T: sosiaalityöntekijä, aiemmin töissä lastensuojelussa.
Jos lapsi on usein väsyneen ja huonosti hoidetun oloinen niin lasua vaan kehiin.
kuka tahansa voi tehdä lasun milloin tahansa
Uskomatonta on se että monet lapset jotka ovat hyvinvoivia, fiksuja ja terveitä joutuvat huostaanotetuiksi koska juuri heidät halutaan.
Väkivallan uhrin lapsi joutuu helposti lasun kynsiin vaikka hakisikin apua ja huolehtii lapsestaan.
lasun oon tehnyt kahdelle vittumaiselle ihmiselle ihan tahallani vaikka ei syytä edes ole ja piste.
Kannattaa yrittää vielä kertomalla "syvä huoli mikä meillä lapsesta on". Jos eivät tätä vihjettä ymmärrä niin tehkää mikä tehtävissä on
Rääsyläisiä juopon isin kanssa olen nähnyt joita ei koskaan huostaanoteta.
Eikä niitä joilla on kalliit kulissit taustalla.
Fiksut, koulutetut, kärsineet saavat sen sijaan turpiin.
jokumiesvaa kirjoitti:
lasun oon tehnyt kahdelle vittumaiselle ihmiselle ihan tahallani vaikka ei syytä edes ole ja piste.
saat kaiken tekemäsi veettuilun takaisin jonain päivänä omaan niskaasi 👍
Vierailija kirjoitti:
Rääsyläisiä juopon isin kanssa olen nähnyt joita ei koskaan huostaanoteta.
Eikä niitä joilla on kalliit kulissit taustalla.
Fiksut, koulutetut, kärsineet saavat sen sijaan turpiin.
Tämä on järkyttävä totuus ainakin Helsingissä!
jokumiesvaa kirjoitti:
Pala helvetin tulessa,sinä limaklöntti. Toivottavasti karma hoitelee
Pyyhkisin räät omaan hihaan