Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä on niin monen vaikea uskoa sitä, että joku näyttää ikäistään huomattavasti nuoremmalta?

Vierailija
29.09.2022 |

Miksi?

Kommentit (516)

Vierailija
261/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan näyttää. Pakko uskoa kun muut sanoo ja mitä näkee itsekin. Samanikäisillä ystävillä on silmien ympärillä melkoiset rypyt. Korostuu kesän kuvissa, kun siristellään silmiä auringossa.

Olen 43 - vuotias. Kyllä paperit kysytään kaupassa, vaikka olisi suurperheen ostokset kärryssä. Kaksi vuotta sitten minua ja silloin 20 vuotiasta poikaani kutsuttiin erään markkinamiehen taholta nuoreksi pariksi, kun oltiin yhdessä ostoksilla.

Markkinamies osasi työnsä. Myös minua on luultu poikani tyttöystäväksi. Myyntimies tämäkin erehtyjä oli.

Ei kyllä kovin hyvä markkinointistrategia, yäk. Tosi ällöttävä tilanne, riittävän ällöä oli jo sekin, kun kummipoikaa luultiin poikaystäväkseni. Eri

Olen sitten kohdannut maailman parhaan markkinointimiehen.

Olen se, keneltä kaupustelija kysyi, onko vanhemmat kotona, ja meni pois kuultuaan kieltävän vastauksen.

Vähän kyllä epäilyttää, että hänen strategiansa ei ole kovin tuottoisa 😂

Heh, eiköhän markkinointimiehille jotain opeteta psykologisesta markkinoinnista kuitenkin, ellei ole aivan itseoppinut. 

Vierailija
262/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihaan tilanteita, joissa tulee puhe jonkun iästä ja kyseinen henkilö vetää mairean hymyn naamalle ja pakottaa arvuuttelemaan ikäänsä. Pakkohan se on vetää vähintään 20 v alaspäin, mitä muuta siinä voi kun kyseiselle henkilölle selvästi on elämän ja kuoleman kysymys näyttää jotenkin nuorelta. Minusta on sairasta miten paljon nuoruutta arvostetaan ja tavoitellaan. Itseäni ärsyttää suuresti kun joku yrittää mielistellä minua ja tekee sen yrittämällä osoittaa että olen hänen mielestään nuoren näköinen. En ole, enkä halua olla. Imartelija antaa vain pinnallisen ja vajaaälyisen kuvan itsestään.

Minulle ei ole ikinä käynyt noin. Ilmeisesti liikumme ihan eri todellisuuksissa, kun täällä porukoiden keski-ikäiset tuttavat ottavat selfieitä ja käyttävät filttereitä. Tulee mieleen onko kyseessä vain mielikuvitusmaailma (rakennetaan irvikuvaa "keski-ikäisestä epätoivoisesta naisesta", vai onko tuollaisia oikeastikin olemassa? 

Naisesta? Miksi naisesta? Minulta on arvuutelleet ikäänsä sekä miehet että naiset. Viimeksi 55-vuotias mies alkoi kysellä minkä ikäiseltä hän mielestäni näyttää ja kertoi tarinan miten joku oli nähnyt hänet viimeksi 20-vuotiaana ja oli ollut kummastunut kun hän ei ollut tämän henkilön mielestä muuttunut yhtään...

Elämäni on liikkuvaista ja tapaan uusia ihmisiä koko ajan. Ja kyllä, jotkut minun tuttavani ottavat selfieitä ja käyttävät filttereitä niissä. Tiesithän että ihmisiä on erilaisia? Oma tuttavapiirini on onnekseni todella laaja, ja siihen kuuluu ihmisiä eri sukupuolista, yhteiskuntaluokista, taustoista jne. Ja totta tosiaan, jotkut ovat sellaisia joille on hyvin tärkeää näyttää nuoremmalta kuin onkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan tilanteita, joissa tulee puhe jonkun iästä ja kyseinen henkilö vetää mairean hymyn naamalle ja pakottaa arvuuttelemaan ikäänsä. Pakkohan se on vetää vähintään 20 v alaspäin, mitä muuta siinä voi kun kyseiselle henkilölle selvästi on elämän ja kuoleman kysymys näyttää jotenkin nuorelta. Minusta on sairasta miten paljon nuoruutta arvostetaan ja tavoitellaan. Itseäni ärsyttää suuresti kun joku yrittää mielistellä minua ja tekee sen yrittämällä osoittaa että olen hänen mielestään nuoren näköinen. En ole, enkä halua olla. Imartelija antaa vain pinnallisen ja vajaaälyisen kuvan itsestään.

Juuri näin. Se on lähinnä myötähäpeää herättävää kun joku alkaa tällaisia kysellä tai vihjailee että "et varmaan olisi arvannut?" Yleensä nämä ovat ihan ikäisensä näköisiä, mutta eihän kukaan ilmoita tuollaisia kysyttäessä arviotaan rehellisesti, ettei vaan mene yli todellisen iän. Isoäitini oli tällainen, korosti aina miten häntä luullaan 10 vuotta nuoremmaksi, vaikka hyväkuntoinen, hoikka tai erityisen terve hän ei edes ollut, joten en tiedä, mistä hän sen käsityksen sai. Jotenkin se oli vähän surullista kun eihän asialla oikeasti ollut edes mitään väliä kenellekään muulle.

Vierailija
264/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole ikinä käynyt noin. Ilmeisesti liikumme ihan eri todellisuuksissa, kun täällä porukoiden keski-ikäiset tuttavat ottavat selfieitä ja käyttävät filttereitä. Tulee mieleen onko kyseessä vain mielikuvitusmaailma (rakennetaan irvikuvaa "keski-ikäisestä epätoivoisesta naisesta", vai onko tuollaisia oikeastikin olemassa? 

Naisesta? Miksi naisesta? Minulta on arvuutelleet ikäänsä sekä miehet että naiset. Viimeksi 55-vuotias mies alkoi kysellä minkä ikäiseltä hän mielestäni näyttää ja kertoi tarinan miten joku oli nähnyt hänet viimeksi 20-vuotiaana ja oli ollut kummastunut kun hän ei ollut tämän henkilön mielestä muuttunut yhtään...

Elämäni on liikkuvaista ja tapaan uusia ihmisiä koko ajan. Ja kyllä, jotkut minun tuttavani ottavat selfieitä ja käyttävät filttereitä niissä. Tiesithän että ihmisiä on erilaisia? Oma tuttavapiirini on onnekseni todella laaja, ja siihen kuuluu ihmisiä eri sukupuolista, yhteiskuntaluokista, taustoista jne. Ja totta tosiaan, jotkut ovat sellaisia joille on hyvin tärkeää näyttää nuoremmalta kuin onkaan. 

Minulla on vain yksi iäkäs sukulainen, joka nuorempana usein korosti, miten häntä pidetään nuoren näköisenä ja se antoi hänestä kyllä vähän hassun vaikutelman, kun hän oikeasti näytti ikäistään vanhemmalta. Minun korvaani kuulostaa vähän juntilta kyllä tuollaiset jutut olipa sanoja sitten mies tai nainen. 

Mikä taas on eri asia kuin se, että ihmiset todella voivat näyttää eri ikäiseltä kuin ovat. Esimerkiksi aivan rasvaton viisikymppinen urheilijamies näyttää helposti 70-vuotiaalta. 

Vierailija
265/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle viisikymppisen työkaverin sisko kuulemma ottaa jatkuvasti uusia selfieitä someen, isosisko eli jo lähempänä kuuttakymmentä. Nelivitoset käyttää somea ihan sujuvasti, eikä ole mitenkään epänormaalia postailla sinne pärstäänsä ja käyttää filttereitä. Välillä ihmettelen millä vuosikymmenellä ihmiset elää, tietokoneet, kännykkäkamerat, internet ja some ovat olleet kyllä olemassa jo niin kauan että niitä käyttää ihan kaiken ikäiset. Nyt keski-ikäiset on nuorena käyttäneet irc-galleriaa ym., sieltä on ollut ihan luonteva siirtyä jakamaan kuviaan facebookkiin ja instaan, moderneimmat käyttää tiktokkiakin.

Vierailija
266/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se ei ole kovin tavallista. Ei enää kolmenkympin jälkeen.

Jos on varmaa plastiikkakirurgiin ja kosmeettisiin hoitoihin ja toimenpiteisiin, niin kyllä on mahdollista. Jos syö terveellisesti, liikkuu, hoitaa ihoaan, voi näyttää ikäisekseen hyvännäköiseltä, mutta ei nuoremmalta.

Vierailija
267/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan näyttää. Pakko uskoa kun muut sanoo ja mitä näkee itsekin. Samanikäisillä ystävillä on silmien ympärillä melkoiset rypyt. Korostuu kesän kuvissa, kun siristellään silmiä auringossa.

Olen 43 - vuotias. Kyllä paperit kysytään kaupassa, vaikka olisi suurperheen ostokset kärryssä. Kaksi vuotta sitten minua ja silloin 20 vuotiasta poikaani kutsuttiin erään markkinamiehen taholta nuoreksi pariksi, kun oltiin yhdessä ostoksilla.

Markkinamies osasi työnsä. Myös minua on luultu poikani tyttöystäväksi. Myyntimies tämäkin erehtyjä oli.

Ei kyllä kovin hyvä markkinointistrategia, yäk. Tosi ällöttävä tilanne, riittävän ällöä oli jo sekin, kun kummipoikaa luultiin poikaystäväkseni. Eri

Olen sitten kohdannut maailman parhaan markkinointimiehen.

Olen se, keneltä kaupustelija kysyi, onko vanhemmat kotona, ja meni pois kuultuaan kieltävän vastauksen.

Vähän kyllä epäilyttää, että hänen strategiansa ei ole kovin tuottoisa 😂

Hmm, myös minulta on 30-vuotiaana kaupustelija kysynyt, onko vanhemmat kotona, joten voi tuo olla myös yritys rikkoa jää. Päälläni oli kyllä silloin säkittävä punainen huppari, mutta ei sekään nyt niin paljon nuorenna.

Vierailija
268/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 33-vuotias ja ulkomailla, kun minua luultiin 25-vuotiaaksi. Selitin että me ollaan Suomessa kaikki tällaisia, kun säilymme täällä "jääkaapissa" niin hyvin. Onhan siinä vähän perää, että iho vanhenee nopeammin noissa aurinkoisissa maissa ja siellä näytetään vanhemmalta.

Vierailija
269/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta joskus joku tuli kysymään illanvietoissa, että arvaappa minkä ikäinen hän on. Minua ärsyttää kohteliaisuuksien ja kehujen kerjääminen, joten yritin todella arvata hänen ikänsä. Arvaukseni heitti kahdella vuodella ylöspäin, ja tämä kysyjä oli kuin myrkyn niellyt ja suhtautui minuun vihamielisesti loppu illan. Hänelle kuulemma ollaan aina sanottu, että näyttää kymmenen vuotta nuoremmalta. (ei oikeasti näyttänyt)

Joten kun joku täällä vakuuttelee näyttävänsä ikäistään paljon nuoremmalta, olen varma että kyseessä on joku kehujen kerjääjä. Ihmiset haluaa olla kivoja, varsinkin palveluammateissa. Joten jos kaupan kassa tai kampaaja kehuu sinua nuoren näköiseksi, se tuskin on totta.

Vierailija
270/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että jotkut vetävät heti herneen nenäänsä jos puhutaan painon pudotuksesta, terveellisestä ruokavaliosta tai tupakoinnin lopetuksesta. Jokainen tekee ja voikin tehdä ulkonäkönsä ja oman terveytensä ja tyytyväisyytensä eteen mitä haluaa. Minusta olisi kuitenkin hyvä jos kanssaihmiset pysyisivät terveinä ja ilman lääkityksiä mahdollisimman pitkään.

Vierailija
271/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun päälle viisikymppisen työkaverin sisko kuulemma ottaa jatkuvasti uusia selfieitä someen, isosisko eli jo lähempänä kuuttakymmentä. Nelivitoset käyttää somea ihan sujuvasti, eikä ole mitenkään epänormaalia postailla sinne pärstäänsä ja käyttää filttereitä. Välillä ihmettelen millä vuosikymmenellä ihmiset elää, tietokoneet, kännykkäkamerat, internet ja some ovat olleet kyllä olemassa jo niin kauan että niitä käyttää ihan kaiken ikäiset. Nyt keski-ikäiset on nuorena käyttäneet irc-galleriaa ym., sieltä on ollut ihan luonteva siirtyä jakamaan kuviaan facebookkiin ja instaan, moderneimmat käyttää tiktokkiakin.

Esimerkiksi minun lukioaikainen luokkakaverini käyttää todella voimakkaita blurraavia ym. filttereitä somekuvissaan. Luulen, että hän on ottanut näitä tapoja teini-ikäisiltä lapsiltaan eikä ehkä tajua miten selkeää ja näkyvää se on meille samanikäisille jotka emme ole teinien kanssa juurikaan tekemisissä emmekä käytä somea samalla tavalla. 

Vierailija
272/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lopulta kukaan - toistan ei kukaan - näytä ikäistään nuoremmalta. Siinä on eroja, kuinka hyvin on säilynyt, kuinka hyvä iho on, missä kunnossa vartalo on jne. mutta lopulta 40v erittäin hyvin säilynyt näytää juurikin 40 vuotiaalta erittäin hyvin säilyneeltä, 50v hyvässä kunnossa oleva näyttää 50 vuotiaalta hyvässä kunnossa olevalta, you get the idea.

Et siis myöskään usko, että jotkut näyttävät ikäistään vanhemmilta? Miksi mukamas tämä ei voisi toimia myös toiseen suuntaan? 

Vierailija
273/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia porukoita ja yhteiskuntaluokkia on olemassa eli niiden eroistahan tässä varmaan on kyse. Esimerkiksi some-tilejä joutuu pitämään työn takia, ei niitä enää vapaa-ajalla käytetä eikä levitetä mitään omia asioita sinne (minun keski-ikäisessä tuttavapiirissäni). Edes minun täysi-ikäinen, lähes kolmekymppinen lapseni ei käytä mitään filtteri-selfieitä some-tileillä, vaan kyllä sellaisia pidetään noloina ja teini-ikään kuuluvina eikä belfieitä ja filttereitä postaavia tyttösiä oikein pidetty arvossa, vaan aika ilkeästi ainakin yhdelle naureskeltiin. 

Vierailija
274/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että jotkut vetävät heti herneen nenäänsä jos puhutaan painon pudotuksesta, terveellisestä ruokavaliosta tai tupakoinnin lopetuksesta. Jokainen tekee ja voikin tehdä ulkonäkönsä ja oman terveytensä ja tyytyväisyytensä eteen mitä haluaa. Minusta olisi kuitenkin hyvä jos kanssaihmiset pysyisivät terveinä ja ilman lääkityksiä mahdollisimman pitkään.

Eihän tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, että näyttäisi ikäistään nuoremmalta. Jokainen huippu-urheilijakin näyttää ikäiseltään tai jopa ikäistään vanhemmalta. Tupakoinnin lopettaminen kannattaa, mutta se ei maagisesti kiristä ihoa. Normaalipainoon pyrkiminen kannattaa myös, mutta laihtumisen tuloksena vartalosi ei ole kuin 16-vuotiaana, jos olet nelikymppinen. Mikä tässä on noin vaikeaa?

Vierailija
275/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia porukoita ja yhteiskuntaluokkia on olemassa eli niiden eroistahan tässä varmaan on kyse. Esimerkiksi some-tilejä joutuu pitämään työn takia, ei niitä enää vapaa-ajalla käytetä eikä levitetä mitään omia asioita sinne (minun keski-ikäisessä tuttavapiirissäni). Edes minun täysi-ikäinen, lähes kolmekymppinen lapseni ei käytä mitään filtteri-selfieitä some-tileillä, vaan kyllä sellaisia pidetään noloina ja teini-ikään kuuluvina eikä belfieitä ja filttereitä postaavia tyttösiä oikein pidetty arvossa, vaan aika ilkeästi ainakin yhdelle naureskeltiin. 

Hehe, arvasin että joku saa tästäkin yhteiskuntaluokka-kysymyksen. No joo, ei tietenkään kaikki käytä, ja joo, onhan se jatkuva filtteri-selfieiden syytäminen sinne someen aika noloa suurimman osan mielestä (tämä työkaverini pitää itsekin siskonsa käytöstä aika nolona). Mutta ei se silti ole mitenkään harvinaista eikä juurikaan kiinni siitä mitä ihminen tekee työkseen. Tai no, minun tuttavapiirissä ne jotka tekee somehommia työkseen tuntuu kyllä päivittävän henkilökohtaista someaankin tiuhempaan. Ja aika erilaisista taustoista ja "piireistä" olevia ihmisiä tiedän.

Vierailija
276/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuolla ole mitään tekemistä sen kanssa, että näyttäisi ikäistään nuoremmalta. Jokainen huippu-urheilijakin näyttää ikäiseltään tai jopa ikäistään vanhemmalta. Tupakoinnin lopettaminen kannattaa, mutta se ei maagisesti kiristä ihoa. Normaalipainoon pyrkiminen kannattaa myös, mutta laihtumisen tuloksena vartalosi ei ole kuin 16-vuotiaana, jos olet nelikymppinen. Mikä tässä on noin vaikeaa?

Useimmat urheilijat ovat hyvin ryppyisiä, kun ovat olleet auringossa niin paljon. Ja kaikenlaista vaivaa on heillä, urheilija ei tervettä päivää näe, jos nyt puhutaan ihan oikeista huippu-urheilijoista.

Vierailija
277/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten kun joku täällä vakuuttelee näyttävänsä ikäistään paljon nuoremmalta, olen varma että kyseessä on joku kehujen kerjääjä. Ihmiset haluaa olla kivoja, varsinkin palveluammateissa. Joten jos kaupan kassa tai kampaaja kehuu sinua nuoren näköiseksi, se tuskin on totta.

Voisitko päästää irti ajatuksesta, että kyse ei ole pelkästään siitä, mitä ihminen itse väittää, vaan miltä he toisten ihmisten silmiin näyttävät? 

Vierailija
278/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että nuoruuden vaikutelmassa kyse on henkilön koosta, kasvonpiirteistä, tyylistä, ruumiinrakenteesta, energisyydestä, elintavoista verrattuna omaan ikäryhmään, elämänasenteesta ja sisäisestä kauneudesta. Pitää olla viehättävyyttä - ei ketään kiinnosta olla vanhempana nuoren ja mitäänsanomattoman näköinen. Miksi aihe taas provosoi joitain, johtuu nähdäkseni siitä, että provosoitujalta puuttuvat nämä em. ominaisuudet eikä ole kykyä tai itsearvostusta niitä kehittää. Kun kerron ihmettelijöille esim. ruokavaliostani tai joogaharrastuksestani, mistä vaan omien valintojen vaikutuksesta, ilmeet vain synkkenevät.

Mä en kysele ikäarvioita tuntemattomilta, vaan olen aina saanut niitä kuulla pyytämättäkin. Yleensä nämä tapahtuvat tutustuessa uuteen ihmiseen tai työtilanteessa, jossa osaamiseni/henkilöhistoriani ja ulkonäköni ovat kuulijan mielestä ristiriidassa. Lapsista aikuisiin kaikki arvioivat ikäni alakanttiin 5-10 vuodella, pahimmillaan luullaan samanikäisen mieheni tyttäreksi.

Olen 41-vuotias nainen, en hiirulainen tai teinityylinen. Meikkaan vähäsen, minulla on pitkät ja hyväkuntoiset hiukset. Olen xs-kokoinen liikuntaa ja seksiä harrastava taskuvenus. Ilmeeni on aina iloinen, ei löydy resting bitch facea. En mä näe tässä pikkukaupungissa kovinkaan montaa saman oloista saati kokoista ikätoveria. Tunnen muuten työn puolesta paljon miehiä, jotka näyttävät sen 10-15 vuotta ikäistään nuoremmilta, vaikka eläkeikäkin jo kolkuttelee.

Se on vielä sanottava, että vaikka tykkään nuorelta näyttämisestä, pidän myös näistä uusista aikuiskasvoistani, jotka alkavat vähitellen muodostua babyfacen alta. Jos ei enää mummoma kohtaisi ihmettelyä.

Vierailija
279/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikken ole ap, minua rassaa edes keskustella aiheesta. Meitä babyfaceja on olemassa ja thats it. Minäkin olen huomattavasti ikäistäni nuoremman näköinen enkä tarvitse siihen kenenkään vahvistuksia. Minulla on näkökyky ja peilejä. Onhan minua monesti myös luultu reippaasti nuoremmaksi kuin olen.

Te ette tiedä ventovieraiden ikää. On siis täysin naurettavaa edes sanoa, että "ei niitä ikäistään nuoremman näköisiä näy missään." Öööö... Niitä näkyy joka paikassa joka päivä, TE ETTE VAIN TIEDÄ SITÄ, i.d.i.o.o.t.it. 🥱

Mutta onneksi olkoon, et ole pelkästään 15-vuotiaan näköinen, kuulostat myös siltä!

Vierailija
280/516 |
21.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko päästää irti ajatuksesta, että kyse ei ole pelkästään siitä, mitä ihminen itse väittää, vaan miltä he toisten ihmisten silmiin näyttävät? 

No siitähän on vähän paha anonyymilla ja kasvottomalla palstalla sanoa mitään, kun kukaan ei pääse näitä väitteitä arvioimaan. Kuten tässä on moni huomauttanut, keskustelupalstoilla näitä ikinuoria tuntuu liikkuvan häkellyttävän paljon, vaikka kukaan täällä ei osaa nimetä esim. yhtäkään leikkelemätöntä julkisuuden henkilöä, josta voisi sanoa samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan