Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten painonpudotus käyntiin? Olen aktiivinen, liikun paljon ja syön terveellisesti

Vierailija
29.09.2022 |

En saa painoa liikahtamaan alaspäin, vaikka ihan varmasti olen kalorivajeella. Ja ylipainoa on runsaasti.

Onko joku kikka, jolla sais painon pudotuksen käyntiin? Oon miettinyt, että hiilareiden rajoittaminen on joillain käynnistänyt painon putoamisen, mutta onko se kaikki vain hiilareiden sitomaa nestettä vai jatkuuko rasvan vähentymisenä? Ja toisekseen teen aika paljon aerobista liikuntaa, työmatkapyöräily 20 km päivässä ja koiralenkit, ja pelkään ettei vähillä hiilareilla yksinkertaisesti vaan jaksa.

Olen nyt puolisen vuotta tarkkailu syömistä, mutta paino tippunut koko aikana kokonaista 1.5 kg. Uskon että terveelliset elämäntavat kannattavat, vaikka olisi ylipainoakin, mutta olisihan se hienoa vähitellen saada painoa pois.

Kommentit (253)

Vierailija
1/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

My dude, mä jaksan tehdä tuntien pituista airobista vaikka olisin 3 päivää syömättä. Jos opetat kehosi käyttämään omaa rasvaasi polttoaineena on sulla käytännössä loppumaton energiavarasto. Heikotus tulee siitä, että kehosi polttaa pelkkää hiilaria ja sitä mahtuu kehoon vain n. 1500 kcal edestä. Rasvaa siellä on miljoona kcal.

Vierailija
2/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan itse tähän vielä, mutta tuun hulluksi lukiessa miten joiltain lähtee kilotolkulla painoa ensimmäisillä viikoilla. Itselläni ei tosin ole ollut radikaalia muutosta aiempaankaan syömiseen, mutta yritän nipistää ne turhat kalorit pois, mitä ei välttämättä tarvitse. Eli herkut, epäterveelliset ruuat jne.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiininpuute yksi mahdollisuus.

Vierailija
4/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska lihashukka laskee energiankulutusta.

Vierailija
5/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

My dude, mä jaksan tehdä tuntien pituista airobista vaikka olisin 3 päivää syömättä. Jos opetat kehosi käyttämään omaa rasvaasi polttoaineena on sulla käytännössä loppumaton energiavarasto. Heikotus tulee siitä, että kehosi polttaa pelkkää hiilaria ja sitä mahtuu kehoon vain n. 1500 kcal edestä. Rasvaa siellä on miljoona kcal.

Miten opettaminen tapahtuu? Mun elimistö ei sitä itsessään osaa. On siis kokemusta siitä kun ei kampi pyöri eikä jalka nouse ylämäessä. Mulla ei ole lähtenyt rasva-aineenvaihdunta siis käyntiin vaan olen hyytynyt siten että en yksinkertaisesti ole jaksanut liikkua.

Mutta mielelläni oppisin siis!

Ap

Vierailija
6/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota. Syö enemmän.

Vierailija
7/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkan itse tähän vielä, mutta tuun hulluksi lukiessa miten joiltain lähtee kilotolkulla painoa ensimmäisillä viikoilla. Itselläni ei tosin ole ollut radikaalia muutosta aiempaankaan syömiseen, mutta yritän nipistää ne turhat kalorit pois, mitä ei välttämättä tarvitse. Eli herkut, epäterveelliset ruuat jne.

Ap

Kulutus riippuu rasvattomasta painosta,ei vaakalukemasta.

Vierailija
8/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäis varmaan jaksaa laskea proteiinin saanti. Liikaa en varmaan saa, sillä syön kasvisvoittoisesti ja olen allerginen minulle proteiinipitoisille kasviksille. Mutta yritän kyl lisäillä esim raejuustoa kaurapuuroon jne.

Ja lihasvoima on kehittynyt kivasti.

Ap

Vierailija
9/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä runsaasti heti alussa painoaan pudottavilla lähtee yleensä paljon nestettä. Sitten on tietysti helpomman tuntuista treenata kun on ruho keventynyt. Eli nesteturvotus putoaa ensimmäisenä.

Ajattele positiivisesti, et ole ainakaan lihonut puolentoista vuoden aikana.

Voisit kokeilla proteiinin lisäämistä ruokavalioosi mutta varovaisesti, vaikka kalalla ja kananmunilla. Proteiini pitää kylläisenä ja tosiaan jos et ole saanut riittävästi proteiinia, elimistö pitää kiinni massasta.

Vierailija
10/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedostan tämän. Silti uskon kulutukseni olevan vähintään 2000 kaloria päivässä, varmasti usein lähempänä 2500 kaloria, sillä työni pitää minut aktiivisena plus arkiliikuntaa tulee 1-2 h päivässä, jonka lisäksi salilla 2-3 krt viikossa.

Ap

Vierailija
11/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mitä syöt ja miten paljon. Itse en ole kovin aktiivinen, mutta olen hoikka ja tässä eilisen syömiseni: yksi lautasellinen riisiä ja kanakastiketta, pari banaania, 1 Leipä metukalla ja kurkulla. Ja siinä se. Ei ihmisen tarvii olla koko ajan mussuttamassa jotain.

Vierailija
12/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä runsaasti heti alussa painoaan pudottavilla lähtee yleensä paljon nestettä. Sitten on tietysti helpomman tuntuista treenata kun on ruho keventynyt. Eli nesteturvotus putoaa ensimmäisenä.

Ajattele positiivisesti, et ole ainakaan lihonut puolentoista vuoden aikana.

Voisit kokeilla proteiinin lisäämistä ruokavalioosi mutta varovaisesti, vaikka kalalla ja kananmunilla. Proteiini pitää kylläisenä ja tosiaan jos et ole saanut riittävästi proteiinia, elimistö pitää kiinni massasta.

Tämä on yksinkertainen hyvä neuvo. Voisin esim lisätä kananmunan ruuille, joissa proteiinia selvästi vähemmän.

Ap

Vierailija
13/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedostan tämän. Silti uskon kulutukseni olevan vähintään 2000 kaloria päivässä, varmasti usein lähempänä 2500 kaloria, sillä työni pitää minut aktiivisena plus arkiliikuntaa tulee 1-2 h päivässä, jonka lisäksi salilla 2-3 krt viikossa.

Ap

Tässä sulle pomminvarma laihdutusneuvo, kun tykkäät laskea kaloreita. Vain 200-400 kcal päivän ravinnosta saa tulla hiilaripitoisesta ruuasta. Syö esim. 1800 kcal, josta 200 kcal hiilaria ja loput protskua ja rasvoja. Huomaat laihtuneesi jo parissa päivässä.

Vierailija
14/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä syömäsi rasva? Oletko rasvattomalla ruokavaliolla? Rasvaakin elimistö tarvitsee, hyvää rasvaa.

Vierailija
15/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap syö?

Vierailija
16/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä syömäsi rasva? Oletko rasvattomalla ruokavaliolla? Rasvaakin elimistö tarvitsee, hyvää rasvaa.

Nimenomaan hyvää, ei margariineja eikä siemenöljyjä.

Vierailija
17/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitä syöt ja miten paljon. Itse en ole kovin aktiivinen, mutta olen hoikka ja tässä eilisen syömiseni: yksi lautasellinen riisiä ja kanakastiketta, pari banaania, 1 Leipä metukalla ja kurkulla. Ja siinä se. Ei ihmisen tarvii olla koko ajan mussuttamassa jotain.

Eilen:

15 min hidas koiralenkki

Aamiainen iso annos kaurapuuroa, raejuustoa siemeniä

Pyöräily töihin 30 min, syke 120-140

Lounas alkupala salaatti, puna-ahven, perunat (valmis annos, ei iso) Ja kävely 20 min.

Pyöräily salille 20 min.

Treeni aerobinen+tehokas lihaskunto 1,5 h

Pyöräily kotiin 15 min

Päivällinen parsakaalipestopasta, sis kananmunaa.

Eilinen vähän huono esimerkki, kun on ainoa päivä viikossa kun menen töistä suoraan salille. Muulloin tulen yleensä kotiin, syön itse tehdyn päivällisen, käytän koiran (joko koira 30min + salille tai koiran kanssa pidempi 1h lenkki) ja syön pienen iltapalan erikseen. 2 palaa leipää, kasviksia tai rahkaa hedelmillä ja chiasiemenillä.

Ap

Vierailija
18/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on Ap:n pituus ja lähtöpaino? Jos ei sinulla olekaan mitään pudotettavaa?

Vierailija
19/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan hyvää, ei margariineja eikä siemenöljyjä.

Syön siemeniä aamupalalla ja usein iltapalalla. Käytän oliiviöljyä. Lounaalla syön ulkona, mutta laadukkaissa paikoissa, joissa uskoisin rasvojenkin olevan hyviä.

Ap

Vierailija
20/253 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut millä olen saanut painon putoamaan on kiloklubi.fi. Se kyllä valitettavasti vähän maksaa mutta olen vuosien varrella ottanut välillä jäsenyyden kun on tarvinut, kun en vaan muuten onnistu. Sinne kun säntillisesti kirjaa kaikki liikunnat ja syömiset ja noudattaa ohjeita siten että saa kaikki ravintoon liittyvät pallukat joka päivä vihreälle, niin kyllä muuten tippuu ja jaksaa liikkuakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän