Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"kavereiden" ajattelemattomuus johti siihen, että mun poika joutui sairaalaan.

Vierailija
28.09.2022 |

Tässä syksyn alussa kaverit olivat saaneet loistoidean varastaa välitunnilla mun lapsen kännykän repimällä sen hänen kädestään. Yksi oli onnistunut ja yrittänyt juosta vessaan pakoon lukemaan mun lapsen viestejä. Omani oli tietysti juossut perässä. Tämä ensimmäinen sankari yritti vessassa vetää ovea kiinni ja omani sitä auki. Sitten toinen kaveri oli juossut paikalle ja suoraan päin ovea, sillä seurauksella että mun lapsen nimettömästä meni luu poikki ja etusormi ja keskisormi murtuivat.

Paska maku jäi koko keissistä. Ensinnäkään kaverit eivät edes vaivautuneet hakemaan mun pojalle apua. Onneksi joku muu oli hakenut. Toisekseen samana iltana kun soitin kouluun, ensimmäinen reaktio siellä oli syyttäminen: näinhän siinä käy kun juoksee käytävillä. Sitten kun vihdoin sain sanottua, että mun pojan puhelin varastettiin hänen kädestään repimällä niin rehtori lupasi hoitaa asian. En tiedä hoitiko, minulle asti ei ainakaan tullut tietoa. Samalla huomasin, että mun pojan kännykkä oli edelleen sillä v tun kaverilla. En tiedä ehtikö se mitä ja miten paljon siellä selata ja lukea.

Tänään käytiin kontrollissa. Keskisormen murtuma parantunut todella huonosti. Saa nähdä jääkö pysyvä vamma. Eniten ottaa päähän että mun lapsi edelleen pitää noita ihmisiä kavereinaan vaikka ne satutti häntä ja luki luvatta hänen viestejään. Ei oikeat ystävät toimi noin. V ttu.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko yhteyttä opettajaan? Voit valittaa asiasta eteenpäin, ja koulun vakuutus korvaa pojan käden. Kuulostaa todella erikoiselta meiningiltä miten asia hoidettu. Ja miten soitit vasta illalla kun asia tapahtunut päivällä? 

Vierailija
62/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on liikaa puuttuvia osia, mutta olen äiti enkä miettisi hetkeäkään mitä lapseni haluaa tai olisi haluamatta, kun tuollainen tahallinen haaveri tapahtuisi. Olisin viivana soittanut kouluun, tehnyt rikosilmoituksen ja valittanut koulun toiminnasta ylemmälle taholle. Sen lisäksi olisin hakenut korvaukset siltä kuka sen teki. Toisekseen lapsi ei enää hengailisi tuollaisessa porukassa, se olisi ainakin vissi. Minulle ei menisi hetkeäkään selitykset läpi "se oli vahinko" ja "ne on vain lapsia", koska ihminen alkaa tajuta jo hyvin nuoresta mitä tapahtuu kun sählää liikaa ja ainakin oppisi tämän jälkeen. 

Meidän äidillä oli meidän lapsuudessa samankaltainen suhtautuminen vähän kaikkeen kuin tämän keskustelun aloittajalla. Hirveän sinisilmäinen ajattelutapa, eikä mitään voinut tehdä. Sen sijaan jostain pesukoneen ostosta se saattoi riidellä viikkoja myyjän kanssa, mutta lapsiensa kiusaamiseen puuttuminen on vain niin noloa ja vie uskottavuuden.

Senkin takia olen varmaan niin kiukkuinen ihminen nykyisin, etten anna saman toistua omieni kohdalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö puhelimessa ollut mitään lukitusta, vai miten muut pääsi viestejä lukemaan?

Se viestien luku ei tässä keississä ole se suurin ongelma , nyt haloo!!!

Vierailija
64/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ovat asian keskenään sopineet, joten relaa vähän. Arvosta poikaasi vähän, äläkä pidä häntä idioottina.

Vierailija
65/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapseltasi siis ryöstettiin väkivalloin puhelin ja puhelin on edelleen varkaan hallussa? Mikä sinua vaivaa???

Rikosilmoitus nyt ensimmäiseksi. Vai ajattelitko opettaa lapsellesi, että hänet saa ryöstää ilman seurauksia?

Vierailija
66/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi tietää miten asia hoidettiin koululla: kuka (aikuinen) auttoi poikaa, miten poika pääsi koulusta kotiin/lääkäriin/sairaalaan? Entä sen jälkeen? Keiden koulun henk.kuntaan kuuluvien kanssa ap olet asiasta keskustellut ja mitä? Ja se puhelin?! Ottiko ne pojat sen puhelimen, vai antoivatko sen takaisin sen sormien oven väliin jäämisen yhteydessä, vai vasta myöhemmin?

Vierailija
67/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi tietää miten asia hoidettiin koululla: kuka (aikuinen) auttoi poikaa, miten poika pääsi koulusta kotiin/lääkäriin/sairaalaan? Entä sen jälkeen? Keiden koulun henk.kuntaan kuuluvien kanssa ap olet asiasta keskustellut ja mitä? Ja se puhelin?! Ottiko ne pojat sen puhelimen, vai antoivatko sen takaisin sen sormien oven väliin jäämisen yhteydessä, vai vasta myöhemmin?

"Samalla huomasin, että mun pojan kännykkä oli edelleen sillä v tun kaverilla. En tiedä ehtikö se mitä ja miten paljon siellä selata ja lukea."

Tämä "vanhempi" on aivan omaa luokkaansa lapanen... lapsi parka.

Vierailija
68/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka:

1. Vie kädestä ilman lupaa toisen puhelimen?

2. Lähtee juoksemaan karkuun toisen puhelimen kanssa?

3. Lyö toisen sormet murskaksi eikä hae apua?

4. Ottaa toisen puhelimen kotiin eikä anna sitä heti takaisin?

Tuli todella paha mieli sun lapsen puolesta. Toivottavasti se joskus huomaa millaisia "kavereita" sillä on. Ja toivottavasti sillä on jo nyt myös oikeasti hyviä kavereita.

Kaksi ekaa nyt menee vielä suht normaalin lapsellisen hölmöyden piikkiin, mutta se, ettei hae apua ja ole järkyttynyt ja hirvittävän pahoillaan tapahtuneesta, kuulostaa jo todella hälyyttävältä.

Vierailija
69/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pyllertämä otsikko kertoo jo kaiken tarvittavan: ""kavereiden" ajattelemattomuus johti siihen..."

Mut on kerran hakattu ja yritetty ryöstää kahden sekakäyttäjähörhön toimesta bussipysäkillä. Olikohan siinäkin kyseessä kavereiden ajattelemattomuus..?

Vierailija
70/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia?

Oli sitten 7 tai 17, vahingonkorvausvelvollisuus on.

Sitten teet sen rikosilmoituksen vaikka lapsi sitä vastustelisikin. Hän ei osaa pitää puoliaan, joten sinun tehtäväsi on pitää lapsesi puolia.

Siltä rehtorilta voi kyllä kysellä, että mitä asialle on tehty.

Vierailija
71/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat on poikia. Anna olla.

t. M

Vierailija
72/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus ja koulun vakuutuksesta kuntoutus/hoito. Pojat vastuuseen ja koulu myös. Eikä sitä puhelinta enää kouluaikana räpelletä vaikka tämä on sivuseikka.

Vierailija
73/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös koulun pitäisi maksaa hoito koska koululla pitää olla tapaturmavakuutus ja tämä on sattunut kouluaikana. Ihan tavallista vastuunpakoilua opettajilta, mutta minkäs he voivat, joutuvat vankilaan jos sanaakaan sanovat äitien pikkuviddupäille.

Vierailija
74/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen avaus ap:ltä. Lapselta pistettiin luut rikki kädestä ryöstön yhteydessä ja omaisuuskin jäi varkaan haltuun. Hän sitten ihmettelee täällä "ajattelemattomuutta" ja pohdiskelee tarviisiko tässä jotain mahdollisesti tehdä...

Porvoon Peruskoulussa näitä sattuu.

Vierailija
75/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu. Poikasi on jatkanut elämäänsä, jatka sinäkin.

Vierailija
76/76 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan. Juuri tätä tarkoitin sillä, kun kirjoitin aiemmin, että kertomuksessa on liian monta puuttuvaa osaa. En jaksa uskoa, että ap:n kertoma on totta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä