Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"kavereiden" ajattelemattomuus johti siihen, että mun poika joutui sairaalaan.

Vierailija
28.09.2022 |

Tässä syksyn alussa kaverit olivat saaneet loistoidean varastaa välitunnilla mun lapsen kännykän repimällä sen hänen kädestään. Yksi oli onnistunut ja yrittänyt juosta vessaan pakoon lukemaan mun lapsen viestejä. Omani oli tietysti juossut perässä. Tämä ensimmäinen sankari yritti vessassa vetää ovea kiinni ja omani sitä auki. Sitten toinen kaveri oli juossut paikalle ja suoraan päin ovea, sillä seurauksella että mun lapsen nimettömästä meni luu poikki ja etusormi ja keskisormi murtuivat.

Paska maku jäi koko keissistä. Ensinnäkään kaverit eivät edes vaivautuneet hakemaan mun pojalle apua. Onneksi joku muu oli hakenut. Toisekseen samana iltana kun soitin kouluun, ensimmäinen reaktio siellä oli syyttäminen: näinhän siinä käy kun juoksee käytävillä. Sitten kun vihdoin sain sanottua, että mun pojan puhelin varastettiin hänen kädestään repimällä niin rehtori lupasi hoitaa asian. En tiedä hoitiko, minulle asti ei ainakaan tullut tietoa. Samalla huomasin, että mun pojan kännykkä oli edelleen sillä v tun kaverilla. En tiedä ehtikö se mitä ja miten paljon siellä selata ja lukea.

Tänään käytiin kontrollissa. Keskisormen murtuma parantunut todella huonosti. Saa nähdä jääkö pysyvä vamma. Eniten ottaa päähän että mun lapsi edelleen pitää noita ihmisiä kavereinaan vaikka ne satutti häntä ja luki luvatta hänen viestejään. Ei oikeat ystävät toimi noin. V ttu.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä juttu. Kannattaa ottaa yhteyttä noiden kavereiden huoltajiin.

Tuossa iässä on kova paine olla ns. coolien tyyppien kaveri, vaikka he kohtelisivat huonosti. Kannattaa puhua tästä lapsen kanssa. Ei kannata viettää aikaa inhottavasti käyttäytyvien ihmisten kanssa.

Vierailija
2/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö puhelimessa ollut mitään lukitusta, vai miten muut pääsi viestejä lukemaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy asia lapsen kanssa läpi, ja palaveri kavereiden vanhempien ja lasten kesken.

Vierailija
4/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole rikos lukea toisen viestejä? käden murtamisesta puhumattakaan . Poliisille yhteydenotto.

Vierailija
5/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuossa jo poliisillekin asiaa. Voisi ainakin soittaa ja kysyä, mitä mieltä poliisi on. Varkauden yritys ja vammantuottamus.

Ei välttämättä saa tuomiota, mutta tärkeintä olis vähän herätellä ihmisiä ja koulua.

Vierailija
6/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole rikos lukea toisen viestejä? käden murtamisesta puhumattakaan . Poliisille yhteydenotto.

Niin ja kännykän varastaminen!!

Vierailija
7/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että lapsi vielä pitää heitä kavereinaan.  Pitäisi erottaa täysin tuollaisista. Mieti mitä Koskelassa tapahtui kaksi vuotta sitten.... Kuinka pitkälle tuollainen voi mennä. Kuinka pitkälle sun lapsi kestää pahoinpitelyjä ja ryöstöjä?

Vierailija
8/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole tehnyt ilmoitusta poliisille?

Vierailija
9/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus ja vaatimus vahingonkorvauksista.

Vierailija
10/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläset poikaporukat pitäisi hajottaa. Aloita sinä omasta lapsestasi, äläkä anna hänen olla heidän kanssaan enää.

Vierailija
11/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö puhelimessa ollut mitään lukitusta, vai miten muut pääsi viestejä lukemaan?

Tuo käyttää ite sormenjälkeä, mutta on pelannut kavereiden kanssa niin paljon että varmaan hölmö kertonut pin koodin "kavereille". Niin se sanoi. Luotti liikaa. Ap

Vierailija
12/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan nyt pääasia tämän ikävän tapahtuman kannalta, mutta kuka vastaa illalla koulusta puhelimeen?

Olen luullut, että kaikissa puhelimissa on joku lukitus. Itse en enää toivoisi oman lapseni olevan kaveri noiden muiden kanssa. Vahinkoja sattuu, ja typeriä temppuja tulee tehtyä (tuskin oli tarkoitus aiheuttaa kädelle vanhinkoa), mutta se, että kaverit eivät hae apua tarvittaessa on minusta se suurin asia.

Vierailija
13/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on auki, kun sen suoraan kädestä repii.

Vierailija
14/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo käyttää ite sormenjälkeä, mutta on pelannut kavereiden kanssa niin paljon että varmaan hölmö kertonut pin koodin "kavereille". Niin se sanoi. Luotti liikaa. Ap

Älä ikinä kerro kellekään koodi/tunnus. Vähän sama asia pankin tunnus ei kerro kellekään.

Vierailija
15/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollenkaan nyt pääasia tämän ikävän tapahtuman kannalta, mutta kuka vastaa illalla koulusta puhelimeen?

Olen luullut, että kaikissa puhelimissa on joku lukitus. Itse en enää toivoisi oman lapseni olevan kaveri noiden muiden kanssa. Vahinkoja sattuu, ja typeriä temppuja tulee tehtyä (tuskin oli tarkoitus aiheuttaa kädelle vanhinkoa), mutta se, että kaverit eivät hae apua tarvittaessa on minusta se suurin asia.

Vierailija
16/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on auki, kun sen suoraan kädestä repii.

Lukittuuhan se itsestään jo sinä aikana, kun juostaan käytävällä ja temmotaan ovea.

Vierailija
17/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopiva rangaistus olisi vanha nokialainen vähintään jouluun asti.

ohis

Vierailija
18/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläset poikaporukat pitäisi hajottaa. Aloita sinä omasta lapsestasi, äläkä anna hänen olla heidän kanssaan enää.

Kielto ei ole oikea keino. Lapsi kyllä pystyy olemaan kavereidensa kanssa jos niin haluaa. Ellet lukitse häntä kotiin, mikä on laitonta. Lisäksi kaikki mikä kielletään, kiinnostaa entistä enemmän.

Oikea tapa olisikin ohjata lasta kehittävien ajanvietteiden ja fiksujen ihmisten pariin. Sekä keskustella, herätellä. "Mietipä, ovatko he todella kavereitasi? Haluatko olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka varastavat sinulta ja ovat fyysisesti arvaamattomia?"

Vierailija
19/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavinta on, jos poikasi haluaa kuulua samaan porukkaan, eikä hengaaminen ole välttämätön paha, mitä pitää sietää kiusaamisen välttämiseksi.

Vierailija
20/76 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojat hölmöilee koulussa, niin ei se ole koulun vika. Ota yhteyttä kavereiden vanhempiin ja sopikaa keskenänne. Tarvittaessa ota myös yhteyttä poliisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä