Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan ei-opettaja tehnyt lyhyitä opettajan sijaisuuksia?

Vierailija
27.09.2022 |

Olen akateeminen työtön, ja mietin voisiko tehdä keikkailuidealla välillä jonkun yksittäisen päivän verran opettajan sijaisuuksia. Mutta onko sellainen mahdollista? Mitään kokemusta kouluista minulla ei ole eikä yhtään suoritettua pedagogista kurssia yliopistolla. Muistan vain omista kouluajoista, että välillä meillä oli joku random sijainen, joka lähinnä vain istui luokan edessä ja antoi oman open määräämät tehtävät tehtäväksi. Ei siis opettanut mitään vaan oli kai vain se yksi pakollinen aikuinen luokassa paikalla.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut. Ihan ok hommaa, mutta riippuu toki tyypistä, saako kuria pidettyä.

Suosittelen kuitenkin. Ite olimn aikuisoppilailla, kysele niistäkin kouluista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ollut. Ihan ok hommaa, mutta riippuu toki tyypistä, saako kuria pidettyä.

Suosittelen kuitenkin. Ite olimn aikuisoppilailla, kysele niistäkin kouluista!

Kiitos kun kommentoit. Paljonko maksoivat suunnilleen palkkaa yhdestä päivästä? Ap

Vierailija
4/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://opintopolku.fi/wp/ammattikorkeakoulu/ammatilliset-opettajakorke…

En halua opiskella alalle eikä voisi vähempää kiinnostaa vakituisempi työ opetusalalla, edes aikuispuolella. Vaan rahan takia vain tekisin joskus yksittäisen päivän. Ap

Vierailija
5/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijaistat jotakin äikänopea tai erkkaopea 6h päivässä niin tulee joku 120-150e päivässä riippuen sun omasta koulutuksesta. Eli jos olet maisteri niin vaikka ei olisikaan open pätevyyttä niin tuntipalkka on ihan hyvä.

Vierailija
6/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sijaistat jotakin äikänopea tai erkkaopea 6h päivässä niin tulee joku 120-150e päivässä riippuen sun omasta koulutuksesta. Eli jos olet maisteri niin vaikka ei olisikaan open pätevyyttä niin tuntipalkka on ihan hyvä.

Olen maisteri. Mutta erkkaopea en uskaltaisi koskaan sijaistaa, koska ei minulla ole mitään kokemusta lapsista tai nuorista. Ap

Vierailija
7/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkin mietin, että onko pääseekö noita yhden päivän sijaisuuksia ylipäätään tekemään. Vai eikö niihin oteta ketään. Paikkakunta on Espoo. Ap

Vierailija
8/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maisteri. Mutta erkkaopea en uskaltaisi koskaan sijaistaa, koska ei minulla ole mitään kokemusta lapsista tai nuorista. Ap

Normaaleilla vuorovaikutustaidoilla pärjää pienryhmäläisten kanssa kyllä sen yhden päivän. Ohjaaja jelppas kyllä. Toki jos itse kokee sen liian vaikeana niin on parempi tehdä niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.

Vierailija
9/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä väylää pitkin noita pääsee tekemään? Itse olen kirjallisuuden maisteri (suomen kieli sivuaineena) eli voisin opettaa äidinkieltä mutta ei mitään ideaa, mitä kautta noita sijaisuuksia voisi löytää tai hakea. Ne, mitä ilmoitetaan noissa nettityöpaikkailmoituksissa painottavat aina pedagogista pätevyyttä. Sitä minulla ei siis ole.

Vierailija
10/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Siitä on kyllä aikaa.

YO-todistus riitti, ja tuntipalkka oli ruhtinaallinen niin kuin opettajan palkka on.

Koiran hommahan se on, mutta 8 tunnin sijaisuudesta tienasi saman kuin jostain muusta tyostä viikossa, niin kannatti.

Vierailija
11/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleilla vuorovaikutustaidoilla pärjää pienryhmäläisten kanssa kyllä sen yhden päivän. Ohjaaja jelppas kyllä. Toki jos itse kokee sen liian vaikeana niin on parempi tehdä niin kuin itsestä tuntuu hyvältä.

Minulla on sellainen mielikuva, että kiinnipitotilanteita on päivittäin ja tuolit ja kynät lentää koko ajan. En minä sellaisista selviä vaan juoksisin varmaan pakoon. Ap

Vierailija
12/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Serkkupoikani tekee yksittäisiä päiviä yhdelle koululle. Hänellä ei ole pätevyytenä kuin lukio-opinnot, hän viettää nyt välivuotta. En ole varma, mutta minusta hän otti itse yhteyttä koulun rehtoriin. Hänelle riittäisi keikkaa enemmänkin kuin voi tehdä, täällä pk-seudulla vaikuttaa olevan pulaa sijaisista.

Vierailija
13/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia! Oon ihan eri alalla oikeasti. Rahoitan niillä kirjoittamisen ja opiskelun. Tosi hyvä tuntipalkka. Pitää olla mustaa huumoria ja hyvä ote nuoriin/lapsiin, sillä pärjää. Kunnioittaa ja kohtaa lempeydellä ne vaikemmatkin, menevät usein ihan sekaisin, kun kohtaa heidät hyvällä eikä hermostu. Kivaa hommaa, sinne vain :)

Vierailija
14/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee päivän tai osapäivänkin keikoille ilman mitään pätevyyksiä. Pakkohan ope on jonkun sijaistaa. Jos ei ole valmiiksi päteviä sijaisia ringissä niin kuka vaan kelpaa. Ainakin täällä pikkupaikkakunnalla anellaan halukkaita ja usein tekemään tuurauksia. Ilmoittautuminen kouluista vastaavalle kunnan viranhaltijalle riitti niin että pääse rehtorien sijaislistoille.

Vierailija
15/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sellainen mielikuva, että kiinnipitotilanteita on päivittäin ja tuolit ja kynät lentää koko ajan. En minä sellaisista selviä vaan juoksisin varmaan pakoon. Ap

Olen 2 vuotta ollut erityisluokanopettajana ja laaja-alaisena erityisopettajana enkä ole kertaakaan joutunut kiinnipitotilanteeseen. Kyniä on jonkin verran heitelty ihan "normaalienkin" oppilaiden toimesta. Tosi paljon riippuu koulusta ja oppilaista nämä jutut. Sijaisena ei tietysti voi koskaan tietää millaiseen luokkaan joutuu.

Vierailija
16/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsee päivän tai osapäivänkin keikoille ilman mitään pätevyyksiä. Pakkohan ope on jonkun sijaistaa. Jos ei ole valmiiksi päteviä sijaisia ringissä niin kuka vaan kelpaa. Ainakin täällä pikkupaikkakunnalla anellaan halukkaita ja usein tekemään tuurauksia. Ilmoittautuminen kouluista vastaavalle kunnan viranhaltijalle riitti niin että pääse rehtorien sijaislistoille.

Osapv keikat erityisesti kiinnostaa. Onkohan niissä joku tietty tuntipalkka? Paljonkohan se on? Ja tuleeko pyynnöt vasta samana aamuna vai jo aiemmin?

Ap

Vierailija
17/17 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osapv keikat erityisesti kiinnostaa. Onkohan niissä joku tietty tuntipalkka? Paljonkohan se on? Ja tuleeko pyynnöt vasta samana aamuna vai jo aiemmin?

Ap

Palkka tulee pidettyjen tuntien mukaan. Eli jos sijaistat 3h niin saat 3 tunnilta palkan riippuen kunkin tehtävän palkkauksesta. Äikänopeilla ja erkoilla on isoimmat tuntikohtaiset palkat ja luokanopeilla huonoimmat. Palkka maksetaan kuun alussa tai lopussa, riippuu kunnan käytännöistä. Joskus palkanmaksu saattaa venähtää kun riippuu milloin reksi ehtii laittaa palkat ajoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän