Toivoisin niin, että olisi sosiaalisesti hyväksyttyä kysyä tuntemattomilta ihmisiltä mitä hajuvettä he käyttävät
Josksus vain joku tuoksuu niin älyttömän hyvältä, mutta ei kehtaa kysyäkään. :/
Kommentit (22)
Minultakin on pari kertaa kysytty. Mukavaltahan se vain tuntuu.
Multa on kysytty baarin vessassa, oli jopa hajuvesi mukana ja annoin vielä kysyjän laittaa sitä.
Kysy vain :) Itse ilahtuisin, jos joku kysyisi.
Minulle viimeksi viikko sitten eräs nainen kaupassa sanoi, että tuoksun tosi hyvältä ja tiedusteli hajuvettäni. Ilahduin kommentista ja kerroin, että Flower by Kenzoa on.
Vierailija kirjoitti:
Minultakin on pari kertaa kysytty. Mukavaltahan se vain tuntuu.
Sama täällä, kerran jopa kaupassa, josta ostin kyseisen hajuveden. Ohjasin kysyjän oikean tuoksun äärelle, naista nauratti ja oli kiitollinen ja osti hajuveden. Tuntui hyvältä ja oli jopa sen tympeän päivän kohokohta.
Se jolta kysyt ilahtuisi siitä ja kertoisi varmasti mielellään.
Gxkxhxchj kirjoitti:
Minulle viimeksi viikko sitten eräs nainen kaupassa sanoi, että tuoksun tosi hyvältä ja tiedusteli hajuvettäni. Ilahduin kommentista ja kerroin, että Flower by Kenzoa on.
Flower by Kenzo on ihana!
En ihmettele, että kysyi. :)
Se taas riippuu omasta ihosta miltä hajuvedet tuoksuvat .Ei kaikille sovi sama.
Ihania vastauksia, ehkä mä uskaltaudun kysymään seuraavan kerran, kun tilanne ilmenee :D
- ap
Vierailija kirjoitti:
Se taas riippuu omasta ihosta miltä hajuvedet tuoksuvat .Ei kaikille sovi sama.
Totta, mutta sekään ei selviä kuin kokeilemalla. Enemmänkin tässä taisi olla pointtina se, että tuntuu tungettelevalta kysyä.
Tietenkin voi kysyä, kohde varmasti ilahtuisi siitä. Itselleni kävi hiukan eritavalla kerran apteekissa. Olin kassalla ja mieskassa katsoi hetken aikaa takkiani ja kysyi että mistä olen ostanut tuollaisen takin, hän on etsinyt pitkään samanlaista. Hiukan hämmennyin, enkä ilahtunut. Takki oli naisten trenssitakki. Mutta ehkä hän oli etsiskellyt takkia tyttöystävälleen 😁
Mä en ole enää kysellyt kun sain muutaman emmätiiä, äkkiä vaan jotain vanhaa -vastauksen. Joko ihmiset eivät tosiaan välitä mitä päälleen suihkivat tai eivät muuten vaan halua kertoa.
Aikoinaan 90-luvulla kun käytin vielä hajuvettä, niin eipä ollut kellään estoja kysellä. Kaverit tulivat aina iholle nuuhkimaan mua ja kaupassakin jotkut seurasivat ja kysyivät mitä hajuvetta käytän.
Silloin oli vielä olemassa aitoa Diorin Diorissimoa. Tuoksui ihanalta, lähinnä vienosti kieloilta.
Toinen suosikkini noista vanhoista hyvän ajan hajuvesistä oli Guerlainin Mitsuko.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin voi kysyä, kohde varmasti ilahtuisi siitä. Itselleni kävi hiukan eritavalla kerran apteekissa. Olin kassalla ja mieskassa katsoi hetken aikaa takkiani ja kysyi että mistä olen ostanut tuollaisen takin, hän on etsinyt pitkään samanlaista. Hiukan hämmennyin, enkä ilahtunut. Takki oli naisten trenssitakki. Mutta ehkä hän oli etsiskellyt takkia tyttöystävälleen 😁
Jos nyt unohdetaan se fakta, että vaatteilla ei ole sukupuolta, mutta trenssitakit noin tyyliltään on melko samalaisia riippumatta mainostetaanko niitä naisten vai miesten takkeina. Ehkä hän vain etsi tietyn tyylistä takkia, tai saattoi olla pre-op transnainen. Veikkaisin silti, että ensimmäinen vaihtoehto on todennäköisempi.
Itse toivoisin, että olisi sosiaalisesti hyväksyttävää kysyä tuntemattomalta mistä tämä on hankkinut jonkun vaatteensa. Aika usein näen varsinkin nuorissa todella tyylikkäästi pukeutuneita naisia, nykyäänhän moni nuorikin pukeutuu klassiseen tyyliin, oikeastaan useammin sitä näkee nuorilla kuin omalla ikäluokallani jostain syystä. Itse haluaisin pukeutua juuri sellaisen klassisen, ajattoman elegantisti. Minulta itseltäni se tyylikkyys ei vain tule ns. luonnostaan, joten yritän sitten ottaa vaikutteita kaupungilla näkemistäni asuista.
Voihan olla, että siitä moni ilahtuisikin jos hänelle sanoisi, että pitää hänen vaatteitaan niin kauniina, että haluaisi ostaa samanlaiset itsekin, mutta eihän se silti ole tapana mennä sellaista kysymään tuntemattomilta. Olen muutenkin vähän omituisen oloinen kun minulla on asperger-piirteitä, enkä halua antaa itsestäni yhtään kummallisempaa kuvaa ja tuntemattomille juttelemaan menemistä pidetään kummallisena. Lisäksi pelkäisin, että minulla luultaisiin olevan jotain taka-ajatuksia tällaisessa, koska onhan nykyään vaikka minkälaista hyypiötä liikkeellä.
Hyi lopettakaa noiden myrkkyjen suihkiminen, ette te tuoksu hyvälle vaan ällöttävälle ja aiheutatte allergisille ja astmaatikoille hengenahdistusta ja päänsärkyä.
Täh? Miten niin ei voisi kysyä?!? Kyllä minä ainakin. Ei ihmisiä tai puhumista pidä pelätä 😭
Ihan hyvin voi kysyä. Todennäköisesti en vain muista siihen hätään nimeä, ja hyvä niin, koska en tahdo neuvoa muita tuoksumaan minulta.
Senkun kysyt, ei siihen tarvitse mitään isoa kulttuurista muutosta! Minä kysyin joskus, kun olin ruokakaupassa ja viereen tuli nainen, joka tuoksui ihan taivaaliselle. Ei tarvitse tehdä asiasta outoa tai ahdistelevaa, totesin vain "Anteeksi, nyt on pakko kysyä, että mitä hajuvettä sie käytät, kun tuoksuu niin hyvälle?" naista nauratti, sanoi kiitos ja kertoi hajuveden. :)