Miten tuet Ukrainaa vai puhutko vain?
Itse tuen rahallisesti ja lisäksi auton ikkunoissa on Slava Ukraina laput. Moni vain itärajalla (Ja yli päätänsä suomessa) puhuu mutta ei oikeasti tee mitään. Miksi ei?
Kommentit (75)
Osallistun siihen kahteen miljardiin jonka sannuli on budjetoinut Ukrainaan.
Niin ja annoin vitosen johonkin keräykseen.
Teen vapaaehtoistyötä lajittelemalla Suomeen tulleille ukrainalaisille lahjoitettuja tavaroita. Vapaaehtoisina on myös pari venäjän kansalaista, joilla osin ukrainalaiset juuret. Nettivouhkat ei hirveämmin todellisuutta tajua.
Vierailija kirjoitti:
En mitenkään. En jaksa enää edes vilkaista sotauutisia, vaikka sotaa vastustankin.
Onhan tämäkin keskusteluketju Ukrainan sota -aiheinen!
Vierailija kirjoitti:
Maaliskuusta lähtien 150€/kk Ukrainan armeijalle.
Et oo tosissas? :o
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisiko Ukrainasta meille tuollaisia lahjoituksia jos tilanne olisi toisinpäin?!
No ei todellakaan tulisi..
;D
Toistaiseksi en ole konkreettisesti tukenut. Aloitin kuitenkin sodan alettua opiskelemaan itsenäisesti venäjää, että minulla olisi kielitaitoa edes haparoiden auttaa Suomessa mahdollisesti kohtaamiani ukrainalaisia vaikkapa kadulla oikeaan suuntaan. Ukrainan sijaan kieli on venäjä, koska olen hyvin kauan aikaa sitten opiskellut siitä koulussa alkeita.
En edes puhu ukrainaa. Symppaan vain.
Ostan lähes joka kauppareissu keräyskoriin jotain.Käyn n. 4 kertaa viikossa kaupassa.
Mut mulla on niin pienet tulot että on alkanut huolestuttaa, kauppalaskut suurenee ja on perhettä.
En puhu ukrainaa. Ennen 24.2. Ukraina
ei ollut millään lailla suomalaisten tiedossa tai sympatioissa. Puhutko itse?
En tiedä joutuvatko slaavilaisen filologian opiskelijat ottamaan peruskurssin ukrainaa.
Kaikki avuliaat aatut voi miettiä auttaisiko ukraina tai mikään muu maa jonka kansalaisia me kaikki hoivailemme Suomea hädässä.
Joo. Ei auttaisi. Ja hätä on tosiasia ihan pian. Se hyvä puoli alkavassa kurjuudessa on että Suomi ja Suomen "khiila" ei ole enää vetovoimainen joten loisvirta etelästä saattaa hyytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulisiko Ukrainasta meille tuollaisia lahjoituksia jos tilanne olisi toisinpäin?!
No ei todellakaan tulisi..
;D
Ehkä ei laajassa mittakaavassa, mutta tässä tilanteessa ovat kyllä tehneet paljon Suomenkin hyväksi. kunnia Ukrainalle!
Ja onhan heillä suomenmielisiä sankareita, kuten Denys Prokopenko.
Olen lahjoittanut rahaa, teen meemejä sekä muuta paskapostausta eli käyn informaatiosotaa venäläistä disinformaatiota vastaan
Vierailija kirjoitti:
Olen lahjoittanut Ukrainaa tukeviin kohteisiin jo lähes 5000 euroa. Esim. punainen risti ja suomalaisten taistelijoiden varusteisiin.
Punaiselle ristille laitettavat varat ei paljoa auta. Mutta parempi sekin on kuin amnesty
Vierailija kirjoitti:
Kaikki avuliaat aatut voi miettiä auttaisiko ukraina tai mikään muu maa jonka kansalaisia me kaikki hoivailemme Suomea hädässä.
Joo. Ei auttaisi. Ja hätä on tosiasia ihan pian. Se hyvä puoli alkavassa kurjuudessa on että Suomi ja Suomen "khiila" ei ole enää vetovoimainen joten loisvirta etelästä saattaa hyytyä.
Höpö höpö
Autan haukkumalla Putinia netissä
Vierailija kirjoitti:
Autan haukkumalla Putinia netissä
Tämä on tärkeää. Tai ei se enää niin, kun rivitaviksetkin jo näkevät kirkkaasti. Mutta ei siitä ole kuin reilu puoli vuotta kun esim. puolet persuista ylisti Putinia ihanteelliseksi johtajaksi ja Suomen kaveriksi. Nyt kannattajissa on jäljellä enää aidosti mielisairas jengi sekä maksetut röllykät. Haukkumiseen toki on yhä syitä enemmän kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Puhun vain
En edes puhu. Muut hoitaa.
Näinhän se valitettavasti menee.
Tajuaakohan lauma sitä ikinä!