Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalismasutko tiistaina

31.10.2006 |

Onko täällä muitaa, vai olenko yksin?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan! Ja linkki eiliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8720399&p=2&tmode=1&smode…

Lumisadetta odotellessa,

Despelote, rv 20+2

Vierailija
2/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia: Paljon haleja sinulle, ja voimia teille kaikille.Mukava että jaksoit käydä moikkaamassa. Taas tuli tippa linssiin kun luin viestiäsi.

(Kokemuksesta tiedän, että ei tule olemaan helppoa, kun päivät etenee.Itse elin raskauden keskeydyttyä ( minulla oli keskenmeno ennen tätä nykyistä raskautta, joka jouduttiin kaapimaan) koko loppu ajan viikkojen mukaan, ja LA päivänä halusin olla ihan yksin.En kestänyt silloin muiden seuraa ollenkaan.)

Mutta täällä sinulla on monta ystävää jotka tukevat sinua joka päivä.

Isoja haleja!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Vähän omasta navasta;

Olin siis eilen kättärillä ultrassa, kaksi kertaa jopa.

Eli kuulun sellaiseen tutkimukseen jossa tutkitaan tuota raskausmyrkytystä. Itselläni ei sellaista ole ollut,mutta minulta kysyttiin jos haluaisin mukaan ja lupauduin sitten.

Ekaksi tämä tutkimukseen kuuluva lääkäri ultrasi, lähinnä oli kiinnostunut napanuoran verenkierrosta, mutta siinä samalla katteli vauvaa muutenkin.

Sitten jatkettiin siitä samalta paikalta sitä varsinaista ultraa. Oli kiva ettei tarvinnut nousta välillä ja vaihtaa huonetta,kun oli masu ihan geelissä;)

Yhteensä näin vauvelia eilen tunnin verran tuosta ultrasta. Kaveri ei paljon heilunut, joten kaikki muu näkyi, paitsi se suojelluin salaisuus, joka nytkin siis jäi salaisuudeksi.

Laskettuaika ei muuttunut ollenkaan, joten maaliskuun 24.päivää tässä odotellaan.

Seuraavan kerran pääsen ultraan jouluviikolla....eli 21.12. ja tämä ultra kuuluu tuohon tutkimukseen jossa olen mukana.

Nyt meillä on sitten tekonimi.

Näin unta viime yönä vauvasta, ja unessa me kutsuimme häntä pullaksi,joten nyt odotan siis " pullaa" . Vauva oli siinä unessa niin söpö ja pikkuinen, ja poika.Olenkin edelleen ihan 99% varma että poika on tulossa.

Tälle päivälle luvattiin lumisadetta, joten lunta odotellessa kaikille oikein hyvää päivän jatkoa.

Hanan rv19+3 ja pikkuinen PULLA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOFIA;

Tosi ihana kuulla että olette toipumassa menetyksestä, uskon että se seuraa mukana aina, mutta vaikutat niin vahvalta ihmiseltä, että osaat käsitellä asiaa (äh, olen huono kertomaan mitä ajan takaa, koeta kestää). Myötäelin siskoni esikoisen kuolemaa kohtuun päivää ennen käynnistystä - se oli kauhea tilanne, yhtä paha kuin sinun tilanteesi..mutta siskoni selvisi siitä suremalla oman aikansa, ja uskon että tekin selviätte oikein hyvin. Usko pois, paistaa se päivä risukasaankin, ihan sinne perälle asti :) *oikein paljon voimia ja lämmin halaus sinulle!*

RIMMA;

Järkyttävässä tilanteessa olet ollut sinäkin - onneksi kaikki kuitenkin oli lopulta hyvin..saithan nukuttua viime yön? Ihmettelinkin mihin oikein katosit..vaan enpä osannut edes kuvitella. Kauhulla sitä vaan odottaa millon itselle tulee eteen yhtä vaikea tilanne (ikuinen pessimisti, tää ei voi mennä hyvin, kyllä jotain sattuu).

MASULI;

Eikun mun piti päästä nyt kokonaan eroon sen zyrtecin käytöstä - ei kuulema ole hyväks jatkuvasti käytettynä. Aamulla 2 suihkausta nenusumua ja hätätilanteessa sitte inhalaattori apuun. Näin oli tohtorin ohjeistus.

Ehkä mä tän muutaman vkon kestän kun palellutan ammut pitämällä kaikki lävet auki heinän jaossa, ja verhoan itteni kaiken maailman naamarein ja suojuksin..ei olis montaa viikkoa enää..mutta lääkäriin en enää mene PISTE. Harmi vaan että toi samainen haahka on mun nla lääkäri, sekä kunnan ylilääkäri...paska säkä.

(.) täällä on kolmisen astetta pakkasta ja n.10cm lunta maassa :) Koiria pitäs lähtee lenkittämään, mutta kun mulla ei ole niitä toppahousuja (oisko hyvä syy jäädä sänkyyn makaamaan?)..vaan ei auta, pitää yrittää tunkea välihousut yhtien isompien verkkareitten alle. Sitte näytän joltain michelin-mieheltä vaikkei oo ees kylmä vielä. Innolla jo odottelen illaks luvattua lumimyräkkää - kunhan vaan töihin pääsis ja sieltä pois,muuten senkun antaa tulla vaan. Aamulla vt-6 oli kun luistinrata kun eiliset suolat oli jäätyny tien pintaan..kiva sudittaa rekkoja karkuun juu..kyllä kouras välillä masun pohjasta niin että Puksukin varmaan säikähti.

Puksu on ihan hassu, se potkii ja möyrii ja potkii ja potkii, aina vaan tonne ihan ylös, siis suoraan mun sisuskaluihin ja napaan. Ilmankos liikkeet ei oikein tunnu kädellä kun kaveri vaan monottaa mun mahalaukkua, tuntuu aika häijyltä. Käden kun laittaa masun päälle niin tyyppi vaikenee ihan täysin..outo tyyppi, ei halua ees moikata!

Tappert ja ujo-Puksu 21+2

Vierailija
4/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania valkoisia hiutaleita tulee taivaalta :-)) En edes muistanut, että lumisade on noin kauniin näköistä. Olen 100%sti syksy-ja talvi ihminen, ja nautin kylmistä ilmoista ja lumisateesta, mutta nyt tuntuu vieläkin ihanemmalle kuin aikaisemmin ..

Täällä on zyrtec ollut käytössä viimeisen kukauden ajan, koska se on auttanut tähän tukalaan oloon. Olen ollut nyt n. 4 päivää ilman zyrteciä, mutta vointi sen mukainen, nenä tukossa ja hengitys pihisee .. Kurjuuden kurjuus, tänään täytyy käydä ostamassa paketti, kun menen iltavuoroon. Kurja käyttää lääkettä koko ajan, mutta tällaisenakaan en voi olla. Muutoin vointi taas parempi lonkan kannalta, eli ei ihmeempiä. Masu kasvaa ja pientä kutittelua on välillä enemmän välillä vähemmän, mutta kunnon potkuja jo ootellaan, olen ollut huolestunutkin puuttuvista potkuista, mutta istukan sijainti varmaan vaikuttanee siihen asiaan. Kateellinen olen teille, joilla potkut tuntuvat ..

Eilen en pystynyt syömään ns. klo. 18-21 ruokaa, koska työssä oli niin kiire ja kyllä se kostautuikin, masu oli kipeä, ja olo sen mukainen. Pikkuraasukin oli varmasti nälkäinen ja väsynnyt sellaisen myllytyksen jälkeen .. Voi voi kun vain voisi olla kotosalla lämpimässä ja käydä ulkona nauttimassa, ettei tarvitsisi tehdä töitä plaah-

Olikos se Heidi, ketä kyseli, että missä päin asustan(?) Me asutaan täällä Hiekkaharjun suunnalla ... Tekä ootte muuttamassa Vantaalta pois ? Ja Masuli asuu kävelymatkan päässä Jumbosta !!!

Rimma: Olipa hyvä, että vauvan sydän kunnossa ! Aivan varmasti pelästyitte todenteolla, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Evekin: Hieman paremmalla mielellä ! Hyvä, nyt vain odottettelette vastauksia. Kaikkea hyvää sinne teille.

Ja Sofialle myös lämpöisiä ajatuksia näin ensilumen tullessa ! Olet aivan varmasti meidän kaikkien ajatuksissa, kiva, kun jaksat käydä lukemassa meidän kirjoituksia. Sofia toivon teille jaksamista ja kaikkea hyvää !!!

On se kumma, että miehet jaksavat olla optimistejä vaikka kaikki asiat asiat olisivat persiillään. Kait se naisten ja miesten roolit jakautuvat näin, äiti on se murehtija ja isä taas ' vahva' huolehtija. Meilläkin mieheni on koko raskausajan ollut ' varma' että asiat menevät ihan hyvin, itse olen taas monesti jo menettänyt yöuneni kun pikkuista olen ajatellut ..

Kaikille meille ihanille maalismasuille hyvää lumista tiistaita ! t. emmi rv-19+2

Vierailija
5/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolakuulumiset:

Rv 22+0

paino: liikaa (en julkista)

RR: 110/70

B-hb: ei otettu

SF: 22 (eli alkaa normalisoitumaan jo)

syke:+(n.130)

liikkeet ++

sain ajan sokerirasitukseen, mutta se on vasta marraskuun lopulla. Äitiysraha hakemuspaprut sain. Pitää puottaa joku päivävä kelalle ne :)

Vierailija
6/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hassua, kun ensin vauva ei liiku pätkääkään ja sitten se alkaa täysriehujaksi. Mun masuvauveli on saanut nyt tarpeekseen ilmeisesti oleskelusta ja on alkanut potkunyrkkeilijäksi. Mikään ei voi muuten selittää sitä, että ensin tuntuu töyssy alavatsalla ja heti sekunnissa navan kohdalla.

Lueskelin nuita liikejuttuja netistä ja siellä oli jopa sellaisia kauhusivuja, joista joku saa varmaan jotain traumoja... esim jonkun sairaalan sivuilla käskettiin tekemään vauvalle liikeseuranta. Pitää maata tunti kyljellään ja laskea kaikki vauvn liikkeet sinä aikana. Jos tulos on alle max.6 niin hetken päästä laskea uudelleen.. se tunti siis. Jos ei vieläkään enempää liikkeitä niin pitää ottaa yhteys sairaalaan :/ Ei vois enempää pelotella ihmisiä !! Jos itse tuon mukaan olisi tähän asti laskeskellut niin olisin joka päivä siellä sairaalassa !!! Ei edes selkeästi lukenut millä viikoilla moista pitäisi tutkailla. Kaikkea ne keksiikin...

Itse olen kyllä saanut melkoisia jysäyksiä esim. eilen illalla. Ilmeisesti vauva kuuli terkkarin sanat, " pitäisi liikkua jo" ja alkoi sitten heilumaan. Oudointa on kun vauveli on näinkin eläväinen eikä terkkari saanut vieläkään sydänääniä selkeästi kuulumaan... ilmeisesti laitteet on todella huonot, niinkuin ultran tehnyt lääkäri sanoi.

Nyt pitäis painua tuonne pakkaseen hieman ulkoilemaan, ja sen jälkeen voisikin suunnitella housujen ompelua, jotta saisi jotain valmiiksi ennen pahempia pakkaskelejä.

t.punkeli ja potkunyrkkeilijä

Vierailija
7/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pienokaisethan syntyvät maaliskuussa, toivottavasti, ja heidän joukossaan on herkkiä kala-lapsukaisia ja vahvoja-oinaita. Meidän pikkuinen LA:n mukaan syntyisi oinaan merkeissä, ja saas nähdä millainen kolmen vahvan persoonan kopla meidän perheestä tulee, kun Äiti = skorpioni Isä= Leijona ja Lapsukainen=Oinas :-)) Taitaa äiti jäädä näiden nelijalkaisten jalkoihin :-))

Täällä siis yksi horoskooppi hullu t. emmi

Vierailija
8/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron hiukan omaa taustaani, niin et/ette ihmettele, mikä " hippiäinen" olen... Odotan kolmatta lastamme rv22+1 ja la on 5.3. Siksi olen lueskellut pinojanne silloin tällöin. En ole liittynyt mukaan, koska tunnen enemmän kuuluvani Yahoon Pähkinä-listalle, jonne liityin yahoon Tuntematon enkeli-listan kautta. Meillä on siis poika, 1-v. 5kk, joka syntyi kiireellisellä sektiolla pre-eklampsian eli raskausmyrkytyksen vuoksi ja enkeli-tytär, joka kuoli kohtuuni rv29+6 maaliskuussa -06 erittäin nopeasti kehittyneen pre-eklampsian aiheuttamen istukan irtoamisen vuoksi.

Ja aiheeseen, eli: kuka sinua pyysi osallistumaan tuohon raskausmyrkytystutkimukseen? Tiedätkö, ketkä lääkärit siihen esim. osallistuvat? Onko mukana NKL? Mitä he tutkivat, mitä etsivät, oletko ns. vertailuryhmässä eli onko mukana myös pre-eklampsian kokeneita? Millaisia tutkimuksia sinulle tehdään? Koko raskausajanko?

Itse ko taudin kahdesti kokeneena olen erittäin kiinnostunut kaikesta siihen liittyvästä... Toivon niin, että siitä taudista saataisiin taas uutta tietoa, jottei vastaavaa kuin minulle on kahdesta tapahtunut, enää niin helposti tapahtuisi. Ko tautihan on äärimmäisen salakavala, kun syytä ei tiedetä. Sitä syytäkö ne nyt etsivät tässä tutkimuksessa? Tämä kolmas raskauteni on ymmärrettävästi riskiraskaus ja olen NKL:n asiakas. Seurantani on aika tiivistä ja tiivistyy koko ajan. Pistän myös joka päivä ns. verenohennuslääkettä, Fragminia, jonka tarkoitus on lieventää ja myöhentää mahdollisia pre-eklampsian oireita, joita minulle tässäkin raskudessa oletetaan kehittyvän...

Anteeksi, että tuppaudun tällä tavalla ja " salaa" lueskelen pinojanne kertomatta itsestäni mitään. Enkä halua pelotella ketään tai aiheuttaa tällä kyselylläni kenellekään mielipahaa tai pelkoja. Mutta jos haluat/haluatte, kerron kyllä lisää itsestäni jne. ja minulta saa kysellä...

Hyvää odotuksen jatkoa kaikille!

Toivottelee taustalla kurkkiva maali(s)masun odottaja,

Charlotte

Vierailija
9/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä oli eilen oikein kunnon lumipyry!! Nyt on n. 5 cm lunta. Jäi sitten osa lehdistä maahan. Toivottavasti ei lumi sula, jottei tarvitse haravoidakaan niitä vasta kun keväällä... Kiva oli ajella kesärenkailla. Me ollaan taas niitä matti-myöhäsiä... :) Lähdin äsken vaihtamaan renkaita tonne pihalle mieheni kanssa. No ei siitä mitään tullut. Meillä on se uus auto... Pultit oli niin tiukassa et mieskään ei raavaana miehenä saanut niitä auki! Kaikissa renkaissa ei edes ollut samanlaisia pultteja. No mies sitten lähti rengasliikkeeseen ne vaihtamaan. Höh!! Renkaitten vaihto olis just kivaa puuhaa.

Ihanaa on ollut nyt pari päivää!! Mies on ollut eilisen ja tämän päivän kotosalla. Hän pitelee aika harvoin arkivapaita... Tänään pitäisi tehdä vähän pihahommia: kuten siivota takaterassi ja laitela loput talvi-istutukset ruukkuihin... Kohta kunhan mies saapuu kotiin, pitäisi lähteä asioille. Pitäisi käydä katsomassa meille molemmille syyskenkiä. En vielä raaski talvikenkiä ottaa käyttöön... askarteluliikkeessäkin pitäisi käydä vähän ostoksilla. Ajattelin painaa tyynyliinoja joululahjaksi ja isänpäivälahjaksi!! Minusta omatekemät lahjat ovat kivoja. Viime vuonna tein sukulaisille joululahjaksi erilaisia konvehteja... Joulukorttejakin pitäisi rueta suunnittelemaan. Ah, on niin jouluinen olo!! :)

Masuun ei mitään kummempia... Nyytti myllertää nyt jo vähän enemmän ja eilen illalla tuli ihan selviä pikkupotkujakin! Ehkä mulla ei vaan ole aikaa pysähtyä niitä kuuntelemaan samalla tavalla kuin esikoiselta... No aivan mieletön päänsärky on vaivannut nyt muutaman päivän ja mikään ei auta. Ei edes päiväunet. Alan ola jo aika kypsä!!

Mutta nyt ylös, ulos ja hommiin!!

Hanna

Vierailija
10/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVE: Jaksamisia ja voimia odotteluun. Tunnetusti odottavan aika on pirun pitkä. Toivon kaikkea hyvää ja sitä et kaikki ois kunnossa...

RIMMA: Onneksi selvisitte pelkällä säikähdyksellä... :)

SOFIA: Ihanaa lukea kuulumisiasi ja huomata että yhdessä kaikesta selviää. Olet selvästikin vahva ihminen, kun jaksat käydä kirjoittelemassa raskaista päätöksistä. Tulit mieleeni, kun katsoin sunnuntaina Inhimillistä tekijää. *halaus*

Vierailija
11/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikeseurantaa on todellakin hyvä harjoittaa päivittäin, mutta ei vielä ole ollut kiirettä sen asian kanssa, ei hätää! Noin rv30 lähtien kannattaa rekisteröidä, että tuntee kohdussa joka päivä liikettä. Näillä viikoilla, joilla me menemme, ei liikkeitä tunnu välttämättä kovinkaan usein, varsinkaan ensisynnyttäjillä. Mutta rv30 lähtien ne liikkeet tuntuvat hyvin ja ne myös kertovat paljon sikiön voinnista. Varsinaista liikelaskentaa saatetaan kehottaa harjoittamaan vähän yli rv30 lähtien. (Siis neuvolan täti saattaa kehottaa.) Jos luit juttuni Hananille, ymmärrät taustani... Minut hälytti ottamaan yhteyttä sairaalaan esikoisen syntymäpäivänä rv37+1 juuri vauvan liikkumattomuus. Tiesin, ettei kaikki ollut hyvin. En todellakaan tuntenut n.10 liikettä tunnissa. En tuntenut oikeastaan mitään. Keskimmäistä odottaessani menin neuvolaan rutiinitarkastukseen ja ensimmäisenä ovesta sisälle mennessäni sanoin neuvolantädille, ettei vauva liiku. Olin jo 3 pv aiemmin käynyt saman asian takia sairaalassa tarkisuksessa, vauva ei liikkunut. Sikiön liikkeiden tunteminen viestittää äidille, että sikiö voi hyvin. Se on tavallaan " automaattista" eikä siitä tarvitse ottaa " stressiä" . Kyllä sinä opit tuntemaan vauvasi rytmin ja liikkeet ja osaat jo odottaa liikkeitä tiettynä aikana tms ja jos siinä tapahtuu muutoksia, huomaat ne. Se on se äidinvaisto :)))

Charlotte

Vierailija
12/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis mitään hk;n blöötä, vaan ihan oikeita ulkoilu-lenkki-terkkuja :) Alkakaahan painella pihalle, ilma on tosi ihana - ainakin täällä kaakon kulmalla.

Sisko soitteli tulevansa mökille huomenna, ja lastaavat autoon mulle varattuja vaatteita, vauvan vaatteita ja sitteriä sun muuta - hurjaa!! Kiva että saa noita jo nyt että koirilla on todellakin aikaa hiljalleen totuttautua, mutta tuntuu tosi epätodelliselta..arvatkaapa saanko näppejäni irti niistä pienistä vaatteista sun muista.

Vähän kyllä pelottaakin kun oon itse vaan lykänny ja lykänny kaikkia hankintoja ettei vaan satu mitään..huh sentäs, no sen näkee sitten.

GALLUPPIA ajattelin heitellä...LENKKIGALLUPPIA!

Eli lenkkeilitkö ennen raskautta paljonkin? entä nyt? onko vauhti/määrä muuttunut?

Ja sit tietty vastaan heti itsekkäästi;

Koirien kanssa on ennen heitetty 6km:n lenkki tunnissa, lähes joka päivä..jo vuosia siis.

Nykyään lenkki on kutistunu 4km:n, mutta silti menee se tunti :) No, annan koirille enempi nuuskutusaikaa ja varon liukastumista itse joten...siinä se aika meneekin, pidemmällä ajalla iskee pissahätä itelle, ja nopeemmalla vauhdilla alkaa kivistellä kohtua..nyt mennään sitten 4km/h/pv niin pitkään kun pystyy, täytys kokeilla sitä tukivyötä toimisko se lenkillä.

Tappi agen, ja Puksu tietty matkassa mukana

Vierailija
13/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hetki on aikaa, joten jospa pikaisesti kirjoittelisin. Onneksi on tuo kymmensormijärjestelmä käytössä, tulee tekstiä hieman nopeammin näin kiireessäkin :)

Kovasti olisi kommentoitavaa, mutta piru kun nuo oppilaat tulee kohta ja olisi vaikka mitä hommaa sitä ennen. Evelle haluan minäkin lähettää kovasti lämpöisiä ajatuksia ja voimia tulosten odotteluun. Kuten itsekin sanoit, päivä kerraallaan täytyy mennä, ei siinä muu auta. Minäkin olen suurella myötätunnolla lukenut Sofian viestejä ja haluaisin sinullekin lähettää voimia ja toivoa tulevaan.

Täällä sataa myös lunta ja onneksi olen tänään kävellen töissä, joten ihan odotan kotiinlähtöä tuonne lumisateeseen! Tappertin lenkkigalluppiin vastaisin, että ennen kävin päivittäin n. tunnin reippaalla kävelylenkillä ja nautin ihan suunnattomasti. Esikoisen (1v2kk) kanssa kävin myös lähes päivittäin kunnon vaunulenkeillä, kunnes palasin töihin... Nyt kun tulen töistä kotiin, ei vaan millään enää pääse lenkille niin usein kuin haluaisi ja se ahdistaa välillä ihan! Nyt on niin kovat nuo liitoskivut, että ei tästä kävelystä enää nauti ollenkaan ja kohta alkaa liikkuminen näyttääkin jo niin pöllöltä, että parempi pysyä neljän seinän sisällä...

Emmikö se kyseli horoskoopeista.... Minä ilmoittaudun kovaksi horoskooppien ystäväksi. Lisäksi olen kovasti kiinnostunut kaikesta muustakin monien " huuhaaksi" luokittelemista jutuista :) Teillä tulee todellakin olemaan menoa ja melskettä tuolla " yhdistelmällä" . Se on mulle osittain tuttu jo lapsuudenkodista, jossa äiti on skorpioni ja mun sisko oinas... Minä olen jousimies, mies on oinas, esikoinen on neitsyt ja tämä kuopus onkin sitten varmaankin tuo kalat, joten mielenkiintoista on meillekin luvassa :)

Masuun ei kuulu mitään ihmeellistä, paitsi että se kasvaa ihan hurjaa vauhtia!!! Liikkeitä on alkanut tuntua nyt jonkin verran ja se kyllä rauhoittaa mieltä. Perjantain on neuvola ja ihan hirvittää mennä, kun tuo paino on noussut varmasti ihan mielettömästi viime kerrasta! Mutta kun tuo liikkuminen on niin vähäistä, mutta ruokahalu ei... ;)

Ei nyt mun on kyllä pakko mennä vähän kopioimaan papereita... Voikaa kaikki maalismasut oikein hyvin!

napoltti rv 21+5

Vierailija
14/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitä lunta sitten alkaa pyryttään täällä Tampereellakin! Ihanaa!

LenkkiG: Käyn nyt useammin lenkillä kuin ennen. Viime viikon lomallakin kävin lähes joka päivä ulkoilemassa, siitä tulee vaan niin hyvä olo. Lenkkeilyn lisääntyminen johtuu siitä, että mulla on nyt jäänyt osa vanhoista harrastuksista vähemmälle, kuten tanssi ja jumpat ja kuntosali. Ja jotain haluan kuitenkin tehdä, ettei ihan laiskistu ja kunto rapise! Ja se raitis ilma on vauvallekin hyväksi.

Huh, tuli lounaalla tankattua niin hyvin että nyt alkaa väsyttään...

Despelote, rv 20+2

Vierailija
15/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on mieli iloisena ja päivä parhaimmillaan, kun on ultra rakana ja vauvalla kaikki sen osalta hyvin! Kyllä oli ihanaa nähdä millainen ikiliikkuja siellä vatsassa olikaan. Ultra kesti kolme varttia, joten ihan sai rauhassa pienokaista ihailla. =D Saatiinpa selville sukupuolikin, mikä onkin sitten isän ja minun salaisuus loppuun asti. ;) Kyllä väkisinkin hymyilyttää koko ajan kun on niin hyvä mieli. Komeita kuvia saatiin näytettäväksi isoveljelle.

Nyt en muuta pysty ajattelemaan kuin vauvaa ja omaa napaa, mutta ymmärrätte varmaan. :)

Ihanaa päivää kaikille muillekin!

~ elo-maa 19+6

Vierailija
16/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitipä taas vaihteeksi tulla tänne kurkkaamaan.

Aika pihalla olen kyllä nyt teidän jutuista, mutta koitan nyt jotain kirjuutella. =)

Ainakin sen verran hoksasin, että Evellä on tainnut olla jotain huolia vauvaan liittyen. =(

Toivottavasti ei mitään vakavaa ja kaikki selviäisi parhain päin.

Emmi kyseli horoskoopeista..

En nyt mikään fanaattinen ole, mutta kun tätä vauvaa toivottiin ja mietittiin, että jos nyt tärppäisi niin tulisiko siitä oinasta..

Ollaan miehen kanssa molemmat oinaita ja olisi ollut aika mielenkiintoista, jos vauvastakin olisi tullut oinas. Näillä näkymin hän tosin on kyllä sitten kala-lapsi.

Tappert oli pistänyt galluppia pystyyn.

Kovasti olen liikkunut kyllä ennen raskautta, kun kävin kaks kolme kertaa viikossa ratsastamassa ja sitten niinä välipäivinä lenkkeiltiin koiran kanssa vähän pidemmästi, kun tallipäivinä ei oikein ehtinyt.

Kilometri määriä on vaikea sanoa (ehkäpä 4-6km yksi lenkki), mutta yleensä tunnin tai puoltoista ollaan saatu aikaa menemään yhteen pidempään lenkkiin päivässä, sellaista aika reipasta vauhtia.

Sitten noita puolen tunnin lenkkejä on tullut tehtyä lisäksi yhdestä kahteen. On kait siinäkin jo aika riittävästi. Koira on saanut juoksennella lähestulkoon aina vapaana, kun tuolla pelloilla ja metissä yleensä mennään.

Nyt on sitten vauhti kyllä hidastunut, kun tuohon tunnin lenkkiin saa aikaa kulumaan ainakin puoltuntia enemmän ja ratsastus on nyt luonnollisesti jäänyt pois.

Omassa navassa ei kummoisia ole tapahtunut.

Liikkeitä tuntuu päivittäin, toisinaan on tosin hiljaisempia hetkiä, mutta kyllä siellä joku jumpsuttelee aina silloin tällöin. =)

Saipa mieskin kokea viikonloppuna ensimmäiset potkut masun päältä, kun oli kerrankin oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

No, nyt tarttee lähtee jatkamaan hommia, joten voikaahan hyvin maalismasut!! =)

-viivi ja onnimöttönen rv21+4

Vierailija
17/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuu keskuteluun.... Olen seuraillut tätä ketjua mutta en ole saanut aikaiseksi " kirjautua" . Mutta nyt intouduin kirjoittamaan kun huomasin että täällä on joitakin joilla on sama la kuin mulla, 5.3.07!! :-)) Esim Charlotte. Jännää seurata kuinka lähekkäin pienokaisemme syntyvät!

Huomasin et jotkut tuntevat liikkeitä jopa mahan päälle asti.... Mulla liikkeet kyllä tuntuvat mutta ei voi mitenkään sanoa että ne ovat hvyin voimakkaita saatika että tuntuisivat päällepäin. Mutta niinhän se on että raskaudet ovat erilaisia ja meidän äitien ruumiinrakenteet erilaisia.

Minua kiinnostaisi tietää että kuinka moni on työelämässä selvinnyt ilman sairaslomaa?? Minulla menossa jo toinen sairaslomaviikko issias kivun takia. 15.11 pitäisi kokeilla työn tekoa mutta veikkaan että meikäläisen työt on tällä erää tehty. Nyt siis H 22+1. Toki työni on kolmivuorotyötä sairaalassa ja välillä fyysisesti melko raskasta.

Vierailija
18/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa sitten käytiin ja kaikki oli kunnossa. Hemoglobiini oli laskenut 131:een, kohdunpohja oli jopa 21 cm! Kuulema ihan ok. Terkka sanoi, että kokoa lisää istukka etuseinämässä ja se, että on synnyttänyt 1v4kk sitten. " Tyttösykkeet" , vauva potki kovasti karkuun doppleria.

Maha on nyt ihan erimuotoinen kuin viimeksi. Johtunee tuon istukan sijainnista. Normaalihousut mahtuu vielä jalkaan, vaikka suosikkihousut ja farkut ovat nyt aika napakat. Harmi kun ovat venymätöntä kangasta. Maha siis kasvaa, vaikka anoppi viime viikolla nauroi mulle, että ei susta kyllä voisi epäillä, että vauva olis jo puolivälissä.

Horoskoopista: Luonnekuvaukset on aika osuvia mun kohdalla, mutten usko mihinkään päivähoroskooppeihin. Joskus hupina saatan lukea. Mä oon härkä, mies oinas, esikoinen rapu ja vauvelista tulee ehkä kalat. Olispa kiva, että talossa on pari vesielukkaa ja pari sorkkaeläintä!

Jännä juttu tapahtui sunnuntai iltana, juuri ennen tuota sydänultraa. Meille kun rakenneultrassa sanottiin, että neliapilaa ei löydy. Sohvalla tuolloin sunnuntaina maatessani, vasenta rintaa kutitti ja sitä sitten rapsuttelin. Sieltä sitten löytyi jotakin outoa; ihan kuin iho olisi kuivunut sormenpään kokoiselta alueelta ja arvatkaas mitä tuo kuvio muistutti: neliapilaa! Piti ihan miehellekin näyttää, epäilin jo näkeväni näkyjä. Mies vaan sanoi, että siinä se nyt on, ihan selvä merkki huomisesta. Hassua!

Neuvolassa käydessäni selvisi, että neuvolalääkärin olisi kuulunut antaa lähete rakenneultraan, koska perusteet oli hyvät ja siihen oikeutetut. Samaa sanoi eilen ultrannut lääkäri. Terkka näytti jopa mustaa valkoisella, että tällä perusteella olisi lähete kuulunut antaa. Siispä maksoin yksityisestä rakenneultrasta ilman lähetettä 118¿ ja vielä eilen äitiyspolimaksun 22 ¿. Täytyypä jututtaa tuota lääkäriä kun on seuraava neuvolalääläri joulukuussa. Puhelimitse lähetettä pyysin ko. lääkäriltä eikä hän sitä antanut. Tästä keskustellaan vielä. Murrr... Mulla kun ei tuota rahaa ole ihan jaettavaksi asti...

Tänään oli muutenkin ihan raivostuttava aamu. Autonovet on kai jäässä, tai siis se keskuslukitus. En siis päässyt ilman isäni apua edes neuvolaan! Jos olisin aiemmin hokassu, että jäässä on, niin olisin vaikka kävelly tuon parin kilsan matkan, mut nyt en olis ehtinyt paikalle ajoissa. Raivostuttava rakkine! Kylläpä osasinkin sujuvasti ovia rassatessani luetella kaikki kirosanat. Ihan kuin se mitään olis auttanu.

Poika tuntuu heräävän uniltaan.

rimma 20+6

Vierailija
19/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sit sitä lunta ulee ja kunnolla.

CHARLOTTE:

" kuka sinua pyysi osallistumaan tuohon raskausmyrkytystutkimukseen? Tiedätkö, ketkä lääkärit siihen esim. osallistuvat? Onko mukana NKL? Mitä he tutkivat, mitä etsivät, oletko ns. vertailuryhmässä eli onko mukana myös pre-eklampsian kokeneita? Millaisia tutkimuksia sinulle tehdään? Koko raskausajanko?"

Eli, kun olin saanut tuon kirjeen kättäriltä noihin tavallisiin ultriin, siis se missä kerrotaan noista varatuista ajoista.Niin mukana oli kirje missä kerrottiin tästä tutkimuksesta, missä tutkitaan tuota raskausmyrkytystä. Tutkimus kulkee nimellä PREDO-tutkimus.

Kirjeen luettuani ajattelin etten olisi kiinnostunut, kun kammoan noita verikokeita erittäin paljon, joten en silloin reagoinut millään tavalla siihen kyselyyn haluaisinko mukaan. Kuitenkin vähän tuon jälkeen yksi kätilö joka on mukana tuossa tutkiuksessa soitti minulle ja en kehdannut kieltäytyä.

No ekan kerran olin kättärillä sitten ekassa ultrassa, ja tämän jälkeen tutkimuksessa mukana oleva lääkäri teki minulle myös ultran, ja otetiin verikokeita. Sain kotiin hirveästi kirjallista materiaalia, lähinnä psykologisia kysymyksiä, joihin pitää aina vastata n.kahden viikon välein. Ja tuosta tutkimus lääkärin ultrasta selvisi minulla jotain heikkoutta tuolla kohdun verisuonistossa, joten kuulun siis lääkeryhmään tuossa tutkimuksessa.Otan päivittäin yhden pillerin, se pon plasebo tai aspiriini, en tiedä itsekkään, mutta siitä ei ole mitään haittaa vauvalleni.

Koko raskausajan syön siis tuota pilleri-lääkitystä. Minut on jo ultrattu kaksi kertaa ja kolmas on jouluviikolla.verikokeita on otettu joka kerta kun olen ollut ultrassa.

Huonosta nimimuistista johtuen en muista tuota lääkärin nimeä joka ultrasi minua, mutta hän ja kätilöitä ainakin on mukana tuossa tutkimuksessa.Muista en tiedä mitään.

Samalla en tiedä ketä muita on otettu mukaan ja millaisilla kriteereillä.Kai se oli kaikkien kohdalla niin että jos kirje tuli,niin sai itse päättää haluaako mukaan.Minulle ei ole kerrottu muista.

Tämä tutkimus jatkuu viikolle 35 ja sen jälkeen vielä on ne kirjalliset jutut niin kauan kuin vauva on 2vko vanha.

Itselläni siis oli ihan tavallinen raskaus esikoisen kanssa, eli en ole kokenut tuota raskausmyrkytystä. Aijoo unohdin, minulle tehdään myös sokerinrasitus jossain vaiheessa, mutta sen saan tehdä omalla terveysasemalla, ei tarvitse sen takia kättärille mennä.

En tiedä selvittikö tämä mitään sinulle, mutta en tiedä osaanko enempää sanoa tähän.

Saa toki kysyä lisää jos jokin jäi epäselväksi.

hanan ja pikku pulla

Vierailija
20/22 |
31.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että kyseisiä tutkimuksia tehdään. Ja että löytyy henkilöitä, jotka suostuvat olemaan mukana " koehenkilöinä" . Kiitos sinulle siitä, tutkijat saavat varmasti jotakin lisätietoa ja se taas parantaa minun kaltaisteni tilannetta. Tosiaan, siitä aspiriinista-tai-mitä-lie-syötkin, ei ole haittaa sinulle eikä vauvallesi. Sinä siis otat suunkautta " verenohennuslääkettä" , kun minä pistän injektiolla. Tarkoitus on vain ennaltaehkäistä mahdollisia tukoksia jne. :)

Charlotte