Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies puhuu suhteemme asioista exälleen

Vierailija
25.09.2022 |

Olen jo pitkään aavistellut, nyt asia vahvistui. Mieheni kertoo exälleen suhteestamme ja suhteemme yksityisistä asioista. Olen tästä hänelle sanonut aikaisemmin. Ex ei ole terapeutti. Hän ei ole henkilö kenelle avaudutaan suhteen yksityisistä asioista. Mutta nyt näin kuitenkin on. Mies tehnyt valinnan jota en voi hyväksyä. Kysyin , saanko minä jutella exsälleni suhteemme yksityisistä asioista. Hän vastasi että en saa. Mutta hänen kohdalla tämä on hyväksyttävää.

Mielipiteitä asiasta, oletko itse ollut vastaavassa tilanteessa? Miten asia ratkesi?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisi ilmi että kumppani kertoo yksityisasioita ylipäätään kellekään, etenkään jollekulle jolle ne eivät mitenkään kuulu, eroaisin. Epäluotettavuus ja epälojaalius ovat juttuja joita en hyväksy.

Etkä eroaisi. Tuo on vain tuota tyypillistä palstamammojen uhoamista.

Riippuu mitä asioita toinen lavertelisi, kenelle ja miksi. Mitä tyyppi oikein hyötyisi siitä, että lörpöttelee puolisonsa henkilökohtaisia asioita eteenpäin? Ymmärrän sen, että joskus sitä haluaa ulkopuolisen mielipiteen johonkin asiaan, mistä itse ei pääse yli eikä ympäri, mutta ei silloinkaan laverrella vaikka puolison sairauskertomuksia tai intiimiasioita toisen selän takana.

Vierailija
42/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa teillä hieno parisuhde.

Mitä ihmettä mies siis lörpöttelee exälleen? Ja miten sinun ja miehen asiat voivat yleensäkään kiinnostaa jotain toista niin paljon, että hän viitsii asioita kuunnella? Noloa.

Antaisin miehen mennä, ei hänestä ole uskotuksi ja ystäväksi koskaan.

Ja aloittajan lörpötelly palstalla on ok? Niinkö?

Aloittajan mies on täysin tuntematon ja tunnistamaton ...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole ihan selviö, että parisuhteen sisäisistä asioista ei lörpötellä muille? Mulle ei tulisi mieleenkään avautua edes kavereille parisuhteen yksityiskohdista

Kyllä minä olen kertonut ja puolisokin purkautuu kaverilleen. Ihan hyvä välillä puhua muillekin ja saada uutta näkökulmaan asioihin, jos on vaikka joku ongelmatilanne. Kaveri kertoo vastaavati mulla heidän parisuhteen asioita. Puolin ja toisin vaihdetaan kuulumisia. 

Olen koko ikäni kuullut mitä äitini on isästäni puhunut muille. Olen myös elänyt siinä perheessä ja sen kokemuksen mukaan äitini ei todellakaan ole mikään puhdas pulmunen.

Sen sijaan hän manipuloi ympäristöään omien tavoitteidensa saavuttamiseksi. On omasta mielestän aina oikeassa. Saa hallitsemattomia kiukunpuuskia. Arvostelee ja arvioi muita.

Isä kannusti ja rakasti lapsiaan.

Nyt aikuisena suhtaudun kriittisesti tuollaiseen muiden haukkujaan.

Vierailija
44/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kävisi ilmi että kumppani kertoo yksityisasioita ylipäätään kellekään, etenkään jollekulle jolle ne eivät mitenkään kuulu, eroaisin. Epäluotettavuus ja epälojaalius ovat juttuja joita en hyväksy.

Jos on läheisiä luotettavia ystäviä, niin usein heille puhutaan myös henkiökohtaisista asioista ja parisuhteenkin asioista. Tämä on normaalia ja itse asiassa luotettavan fiksun ystävän kanssa tervettä ja hyödyllistä. Näin teen itsekin. Mitään seksi ja imtiimiasioita en halua puhua eikä puolison esim. vaikeita henkiökohtaisia asioita. Tai no kyllä jotain puolisonkin henkiökohtaisia asioita olen kertonut luotettavalle monienvuosien takaiselle hyvälle ystävälä, jos asia on oleellisesti liittynyt johonkin mun elämässä / vaikuttaa voimakkaasti omaankin elämään. Tiedän etteivät asiat mene eteenpäin.

Vaikutat kontrolloivalta, jos olet sitä mieltä, ettei omista yksityisasioistaan, vaikka liittyisivät myös parisuhteeseenkin, kumppanisi saisi puhua edes läheiselle luotettavalle ystävälle. Parisuhteen ulkopuolellakin pitää saada olla läheisiä tärkeitä ihmissuhteita.

Jostain syystä en luota useimpien ihmisten käsitykseen siitä, mitä voidaan ja mitä ei voi kertoa muille. Asia kerrotaan surutta eteenpäin, ku hei mitä välii, ei ole nyt noin vakavaa... Sitten kuulija taas kertoo sen eteenpäin.

On ihmisiä, joilla parisuhteet vaihtuvat tiheään ja jostain syystä ystävyyssuhteet taas pysyvät? Sitten taas on ihmisiä joilla parisuhde pysyy, mutta ystävyyssuhteet voivat muuttua elämäntilanteen muuttuessa esim. muutot, työpaikanvaihdolset.

Tämä sinun ongelmasi on ehkä pikkukylän juttu tai sitten olet teini, mutta miksi vaikka lapsuudenystäväni olisi kiinnostunut työkaverini asioista ja miksi ihmeessä kertoisin jollekin sellaiselle ihmiselle jonkun toisen täysin tuntemattoman asioita? Tsiisus...

Vierailija
45/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei ei ei. Ei eksälle. Ei, vaikka hän olisikin terapeutti. Vaikka olisi kuinka ystävällisissä väleissä eksän kanssa, ei ole sopivaa tilittää hänelle suhteen intiimejä asioita.

Vierailija
46/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se ole ihan selviö, että parisuhteen sisäisistä asioista ei lörpötellä muille? Mulle ei tulisi mieleenkään avautua edes kavereille parisuhteen yksityiskohdista

Kuulostaa ihan väkivaltaiselta kontrollisuhteelta. Muista sitten että suhteen sisäisistä asioista ei lörpötellä muille!

Vierailija
47/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on läheisiä luotettavia ystäviä, niin usein heille puhutaan myös henkiökohtaisista asioista ja parisuhteenkin asioista. Tämä on normaalia ja itse asiassa luotettavan fiksun ystävän kanssa tervettä ja hyödyllistä. Näin teen itsekin. Mitään seksi ja imtiimiasioita en halua puhua eikä puolison esim. vaikeita henkiökohtaisia asioita. Tai no kyllä jotain puolisonkin henkiökohtaisia asioita olen kertonut luotettavalle monienvuosien takaiselle hyvälle ystävälä, jos asia on oleellisesti liittynyt johonkin mun elämässä / vaikuttaa voimakkaasti omaankin elämään. Tiedän etteivät asiat mene eteenpäin.

Vaikutat kontrolloivalta, jos olet sitä mieltä, ettei omista yksityisasioistaan, vaikka liittyisivät myös parisuhteeseenkin, kumppanisi saisi puhua edes läheiselle luotettavalle ystävälle. Parisuhteen ulkopuolellakin pitää saada olla läheisiä tärkeitä ihmissuhteita.

Jostain syystä en luota useimpien ihmisten käsitykseen siitä, mitä voidaan ja mitä ei voi kertoa muille. Asia kerrotaan surutta eteenpäin, ku hei mitä välii, ei ole nyt noin vakavaa... Sitten kuulija taas kertoo sen eteenpäin.

On ihmisiä, joilla parisuhteet vaihtuvat tiheään ja jostain syystä ystävyyssuhteet taas pysyvät? Sitten taas on ihmisiä joilla parisuhde pysyy, mutta ystävyyssuhteet voivat muuttua elämäntilanteen muuttuessa esim. muutot, työpaikanvaihdolset.

Tämä sinun ongelmasi on ehkä pikkukylän juttu tai sitten olet teini, mutta miksi vaikka lapsuudenystäväni olisi kiinnostunut työkaverini asioista ja miksi ihmeessä kertoisin jollekin sellaiselle ihmiselle jonkun toisen täysin tuntemattoman asioita? Tsiisus...

Kyse ei ole siitä onko joku kiinnostunut, vaan siitä että joku kertoo ihan sumeilematta muiden asioita eteenpäin.

Vierailija
48/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan väkivaltaiselta kontrollisuhteelta. Muista sitten että suhteen sisäisistä asioista ei lörpötellä muille!

Se juoruilukin eiku asioiden jakaminen vasta kontrollointia onkin. Pertti hei, Lissukin oli sitä mieltä, että kyllä sun täytyy, kun heidän Lassekin tekee aina niin. 🙄

Vierailija
49/49 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yksikään nainen ei ole parisuhde matskua, ei edes aloittaja 😂

Sun parisuhdematskusi mahtaa olla sanomattoman surkeita tapauksia. Niinkuin tuo ap:n mieskin.