Mies puhuu suhteemme asioista exälleen
Olen jo pitkään aavistellut, nyt asia vahvistui. Mieheni kertoo exälleen suhteestamme ja suhteemme yksityisistä asioista. Olen tästä hänelle sanonut aikaisemmin. Ex ei ole terapeutti. Hän ei ole henkilö kenelle avaudutaan suhteen yksityisistä asioista. Mutta nyt näin kuitenkin on. Mies tehnyt valinnan jota en voi hyväksyä. Kysyin , saanko minä jutella exsälleni suhteemme yksityisistä asioista. Hän vastasi että en saa. Mutta hänen kohdalla tämä on hyväksyttävää.
Mielipiteitä asiasta, oletko itse ollut vastaavassa tilanteessa? Miten asia ratkesi?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Jos kävisi ilmi että kumppani kertoo yksityisasioita ylipäätään kellekään, etenkään jollekulle jolle ne eivät mitenkään kuulu, eroaisin. Epäluotettavuus ja epälojaalius ovat juttuja joita en hyväksy.
Eli yksikään nainen ei ole parisuhde matskua, ei edes aloittaja 😂
Eikö se ole ihan selviö, että parisuhteen sisäisistä asioista ei lörpötellä muille? Mulle ei tulisi mieleenkään avautua edes kavereille parisuhteen yksityiskohdista
Itsellä kävi niin, että muutaman kuukauden tapailukaveri hakeutui taas yhteyksiin ja haukkui nyksäänsä vähän joka käänteessä ja kertoili tapahtumia. Juurikaan en ole kehuja siitä ole kuullut. Erosivat ja kerran kesken puhelun se nyksä tuli käymään ja siellä kuului iloinen naureskelu. Ei vaikuttanut ne välit yhtään niin tulehtuneilta kun oli puheillaan antanut ymmärtää.
häh häh hää. siitäs sait. tuolta se juoruaminen toisesta tuntuu. naiselle ihan hyvä opetus
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihan selviö, että parisuhteen sisäisistä asioista ei lörpötellä muille? Mulle ei tulisi mieleenkään avautua edes kavereille parisuhteen yksityiskohdista
Kyllä minä olen kertonut ja puolisokin purkautuu kaverilleen. Ihan hyvä välillä puhua muillekin ja saada uutta näkökulmaan asioihin, jos on vaikka joku ongelmatilanne. Kaveri kertoo vastaavati mulla heidän parisuhteen asioita. Puolin ja toisin vaihdetaan kuulumisia.
En katselisi tuollaista miestä. Parisuhteen ongelmat ratkotaan pariskunnan kesken, ei exien tai ystävien kanssa.
Ystäväpariskunnan eron myötä tuli harvinaisen selväksi, että eropareilla on usein kaksi hyvin erilaista näkemystä erosta. Erittäin raskasta kuunnella.
Erottiin eksän kanssa sovussa ja hän kyllä kertoo nykyisestä suhteesta aika paljonkin. En ole koskaan tätä nykyistä tavannut vaikka tiedäkin hänestä kaikenlaista. Kotitöitä ainakin tekee paremmin kuin minä, ihan silittää kauluspaidatkin toisen puolesta.
Onpa teillä hieno parisuhde.
Mitä ihmettä mies siis lörpöttelee exälleen? Ja miten sinun ja miehen asiat voivat yleensäkään kiinnostaa jotain toista niin paljon, että hän viitsii asioita kuunnella? Noloa.
Antaisin miehen mennä, ei hänestä ole uskotuksi ja ystäväksi koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa minusta on taas ihan normaalia lörpötellä parisuhteen asioista. Kaikki tutut naiset ja miehet lörpöttelee.
Vierailija kirjoitti:
Jos kävisi ilmi että kumppani kertoo yksityisasioita ylipäätään kellekään, etenkään jollekulle jolle ne eivät mitenkään kuulu, eroaisin. Epäluotettavuus ja epälojaalius ovat juttuja joita en hyväksy.
Jos on läheisiä luotettavia ystäviä, niin usein heille puhutaan myös henkiökohtaisista asioista ja parisuhteenkin asioista. Tämä on normaalia ja itse asiassa luotettavan fiksun ystävän kanssa tervettä ja hyödyllistä. Näin teen itsekin. Mitään seksi ja imtiimiasioita en halua puhua eikä puolison esim. vaikeita henkiökohtaisia asioita. Tai no kyllä jotain puolisonkin henkiökohtaisia asioita olen kertonut luotettavalle monienvuosien takaiselle hyvälle ystävälä, jos asia on oleellisesti liittynyt johonkin mun elämässä / vaikuttaa voimakkaasti omaankin elämään. Tiedän etteivät asiat mene eteenpäin.
Vaikutat kontrolloivalta, jos olet sitä mieltä, ettei omista yksityisasioistaan, vaikka liittyisivät myös parisuhteeseenkin, kumppanisi saisi puhua edes läheiselle luotettavalle ystävälle. Parisuhteen ulkopuolellakin pitää saada olla läheisiä tärkeitä ihmissuhteita.
Vierailija kirjoitti:
Ei teitenkään kavereille. Mutta luottoystävälle voi. Ei nyt tietenkään kaikkea. Mitä itse tarkoitat yksityiskohdilla?
Miksi exän kanssa yleensä ollaan tekemisissä, poislukien lapset ja niiden asiat. Jos lapsia ei ole niin en näe mitään syytä kaveerata exän kanssa. Kuka on kiinnostunut toisten yksityisasioista. Mikään ei ole niin epäseksikästä kuin mies joka on juoruämmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa minusta on taas ihan normaalia lörpötellä parisuhteen asioista. Kaikki tutut naiset ja miehet lörpöttelee.
Työkaveri selittää hyvin tarkasti parisuhteensa ja perheensä asioista. Hän tarvii vaan kuulijaa, kun nyt on vaikeaa ja miettii jopa eroa. Ihan selvästi hänen olonsa paranee, kun saa purkautua jollekin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi exän kanssa yleensä ollaan tekemisissä, poislukien lapset ja niiden asiat. Jos lapsia ei ole niin en näe mitään syytä kaveerata exän kanssa. Kuka on kiinnostunut toisten yksityisasioista. Mikään ei ole niin epäseksikästä kuin mies joka on juoruämmä.
Me ainakin ollaan eksän kanssa ihan vaan kavereita. Erottiin, kun suhde meni kaveripohjalle. Ei ole mitään syytä, että ei oltaisi tekemisissä. Minua ei ainakaan haittaa, jos puoliso purkautuu myös ystävälle asioista. Parempi noin kuin pitää kaikki asiat sisällä ja sitten yksi päivä räjähtäisi.
Totta. Kaikkea ei kannata kertoa. Mies saattaa kokea exän kaverikseen, vaikka kuuluu exien kategoriaan. Ehkä mies kokee jotain kuormaa (vai ilo) ja siksi puhuu, onko riitoja tai liian hankalia tilanteita suhteessa joita ei osaa käsitellä itse. Hakeeko tukea. Onko suhde kevyt vai raskas mielestäsi. Mutta siinä on raja kuinka paljon kertoo, koska ei tiedetä mihin jutut leviävät tai moniko niistä sitten puhuu - ja kuka julistetaan siellä porukassa aina syylliseksi, sinäkö. Muita ei voi estää puhumasta, mutta mitä he puhuvat ylipäänsä.
Parhaalle kaverille yleensä puhutaan mieltä painavista asioista. Jos se paras kaveri on exä, niin sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Onpa teillä hieno parisuhde.
Mitä ihmettä mies siis lörpöttelee exälleen? Ja miten sinun ja miehen asiat voivat yleensäkään kiinnostaa jotain toista niin paljon, että hän viitsii asioita kuunnella? Noloa.
Antaisin miehen mennä, ei hänestä ole uskotuksi ja ystäväksi koskaan.
Ja aloittajan lörpötelly palstalla on ok? Niinkö?
Eksä voi olla tuttu ja turvallinen, jolle voi avautua asioista.
No antaa selittää, mutta on tietysti väärin kieltää sinua kertomasta parisuhdeasioista. Kyllä tuon pitää olla tasapuolista.