Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saa tietää onko itsellä kakkostyypin diabetes?

Vierailija
25.09.2022 |

Olen normaalipainoinen, mutta tietyistä syistä on herännyt epäilys että itselläni saattaisi olla kyseinen sairaus. Olen keski-ikäinen. Sairautta esiintyy suvussani, mm. mummollani oli.

Mitkä kokeet kertovat jos henkilöllä on kakkostyypin diabetes?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastosokeri on tärkein. Sokerihemoglobiini eli ns. pitkä sokeri kannattaa tarkistaa myös, se kertoo tilanteen pidemmältä ajalta.

Vierailija
2/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain myydään verensokerin mittaukseen pieniä laitteita. Jos haluaa pitemmältä ajalta katsoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli epäily koska isovanhemmilla ja toisella vanhemmalla, mutta se oli outoa, että verensokerit heittelivät todella paljon joka kerta kun kävin kokeissa. Vasta sillä pitkän aikavälin verensokerin kokeella selvisi ettei ole diabetestä sillä se oli pysynyt suht tasaisena.

Vierailija
4/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerihemoglobii taitaa tosiaan olla se tarkin tapa selvittää.

Jotkut sanoo että pissan hajusta voisi päätellä, mutten ole vielä tähän päivään asti käsittänyt että mitä siinä pitäisi haistaa tai olla haistamassa.

Vierailija
5/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

korj. haistamaTTa

Vierailija
6/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvännäkijältä.

Vierailija
7/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa selvittää asia on mennä omalla kustannuksella verikokeisiin. Jos arvoissa on jotain huolestuttavaa, niin sitten lääkäriin.

Vierailija
8/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkiseen terveydenhuoltoon tekemään terveystarkastus. Kerrot siellä että sinulla on suvussa diabetestä ja pyydä lähete verikokeeseen.

Vierailija
9/9 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa Puhti ja osta sieltä tarvittava testi. Itse käytän tätä ja Mehiläinen tekee testit heille.