Olen henkilökohtainen avustaja. Jos avustettava pyytää käymään viinaa ostamassa niin
Kommentit (236)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden työssäni siitä että olen avustaja, en puolesta tekijä tai piika tai käskyläinen.
Joten en mene kauppaan/alkoon/pankkiin/yökerhoon avustettavan puolesta, vaan olen töissä siksi että jos hän haluaa johonkin noista mennä, niin hän pääsee sinne apuni vuoksi menemään.
Taidat olla väärällä alalla? Jos avustettava ei pääse liikkumaan niin sinä menet. Taikka saat lopputilin. Toki voit valita vain sellaisia kohteita jossa vain rupatellaan päivät mutta ne on harvassa.
Pääsee pyörätuolissa minne vaan. Suihkuunkin pääsee, niin miksi ei kauppaan?
En yhtään ihmettele, että avustajia on vaikea saada. Monet avustettavat kun on niin vaikeita tapauksia.Vai ni. Paareillako mun pitäisi lähteä kauppaan kun en pyörätuolissa voi istua kuin pienen hetken? Makaisin siellä kaupan käytävällä? Paareilla liikun polireissut mutta en todellakaan lähde kaupoille. Avustaja hoitaa ne asiat. Anteeksi vain kun olen niin vaikea tapaus. Piristit ihan päiväni tällä kommentilla! Kiitos.
Pystyt kirjoittamaan vauva-palstalle, joten pystyt myös tilaamaan ruoan kotiin. Esimerkiksi S-ryhmällä on ihan toimivat verkkosivut, josta tilata kaikkea mitä Prismoista saa. Sitten tilaat kotiinkuljetuksen ja avustaja on vastaanottamassa sen.
Ette kai te laita avustajia käymään kaupassa omalla kustannuksellaan?
Kuuluu työhön käydä asioilla. Voi käyttää avustettavan omaa autoa taikka avustajan omaa. Kilometrikorvaus on 0,44 senttiä. Myös kävellen taikka pyörällä, julkisilla voi kulkea. Avustaja maksaa liput.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksesta ei käy ilmi, että ap on so malitaustainen. Ilman muuta se on hänelle paha juttu näyttäytyä Alkossa.
En minäkään ole s omppu, mutta en ole koskaan ostanut kenellekään viinaa, enkä osta, sama tupakan kanssa. Äitini yrittää aina tilailla tupakkaa, mutta en vie.
Ihan on oma asiasi, miten toimit äitisi kohdalla, mutta palkkatyöläisenä kuuntelet kyllä työnantajasi toiveita, ja teet sinulle osoitetut tehtävät. Työsopimuksessasi on varmastikin tämän sisältöinen lause.
Itse en lähtisi kokeilemaan, minkälaisen työvoimapoliittisen lausunnon saisi, jos päättäisin työsopimuksen vedoten siihen, että työnantajani pyytää käymään Alkossa.
Parasta on, kun ei ollenkaan ala noihin avustajan hommiin. Ne on totaalista shittiä ja avustettavat luulevat olevansa oikeitakin työnantajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden työssäni siitä että olen avustaja, en puolesta tekijä tai piika tai käskyläinen.
Joten en mene kauppaan/alkoon/pankkiin/yökerhoon avustettavan puolesta, vaan olen töissä siksi että jos hän haluaa johonkin noista mennä, niin hän pääsee sinne apuni vuoksi menemään.
Taidat olla väärällä alalla? Jos avustettava ei pääse liikkumaan niin sinä menet. Taikka saat lopputilin. Toki voit valita vain sellaisia kohteita jossa vain rupatellaan päivät mutta ne on harvassa.
Pääsee pyörätuolissa minne vaan. Suihkuunkin pääsee, niin miksi ei kauppaan?
En yhtään ihmettele, että avustajia on vaikea saada. Monet avustettavat kun on niin vaikeita tapauksia.Vai ni. Paareillako mun pitäisi lähteä kauppaan kun en pyörätuolissa voi istua kuin pienen hetken? Makaisin siellä kaupan käytävällä? Paareilla liikun polireissut mutta en todellakaan lähde kaupoille. Avustaja hoitaa ne asiat. Anteeksi vain kun olen niin vaikea tapaus. Piristit ihan päiväni tällä kommentilla! Kiitos.
Pystyt kirjoittamaan vauva-palstalle, joten pystyt myös tilaamaan ruoan kotiin. Esimerkiksi S-ryhmällä on ihan toimivat verkkosivut, josta tilata kaikkea mitä Prismoista saa. Sitten tilaat kotiinkuljetuksen ja avustaja on vastaanottamassa sen.
Ette kai te laita avustajia käymään kaupassa omalla kustannuksellaan?
Kuuluu työhön käydä asioilla. Voi käyttää avustettavan omaa autoa taikka avustajan omaa. Kilometrikorvaus on 0,44 senttiä. Myös kävellen taikka pyörällä, julkisilla voi kulkea. Avustaja maksaa liput.
Jäi kesken lause. Avustaja maksaa liput julkisiin, saa rahat näihin tietenkin avustettavalta.
Seuraavaa vaaditaan avustajalta:
Työtunteja 0-40 tuntia kuukaudessa. Työssä on kuukauden koeaika. Ajokortti ja oma auto.
Koiran ulkoilutus kuuluu tehtäviin.
Oman auton käyttömahdollisuus oltava.
Haetaan reipasta avustajaa(varmaan jotain risto reipasta).
Siis miten tolla liksalla maksaa autosta syntyvät kulut?
Onks opiskelijoilla varaa ostaa auto? Ilmossa lukee, että sopii opiskelijalle.
Miks liikuntakyvytön ottaa koiran?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avauksesta ei käy ilmi, että ap on so malitaustainen. Ilman muuta se on hänelle paha juttu näyttäytyä Alkossa.
En minäkään ole s omppu, mutta en ole koskaan ostanut kenellekään viinaa, enkä osta, sama tupakan kanssa. Äitini yrittää aina tilailla tupakkaa, mutta en vie.
Ihan on oma asiasi, miten toimit äitisi kohdalla, mutta palkkatyöläisenä kuuntelet kyllä työnantajasi toiveita, ja teet sinulle osoitetut tehtävät. Työsopimuksessasi on varmastikin tämän sisältöinen lause.
Itse en lähtisi kokeilemaan, minkälaisen työvoimapoliittisen lausunnon saisi, jos päättäisin työsopimuksen vedoten siihen, että työnantajani pyytää käymään Alkossa.Parasta on, kun ei ollenkaan ala noihin avustajan hommiin. Ne on totaalista shittiä ja avustettavat luulevat olevansa oikeitakin työnantajia.
Näin on. Työnantajaksi lasketaan se, joka maksaa työntekijälle palkan. Avustettavathan ei maksa palkkaa senttiäkään. Älkää siis pullistelko olevanne työnantajia.
Verorahoilla ne palkat maksetaan ihan muitten ihmisten verorahoilla.
Suuri pomo🤭
Vierailija kirjoitti:
Työtunteja 0-40 tuntia kuukaudessa. Työssä on kuukauden koeaika. Ajokortti ja oma auto.
Haetaan reipasta avustajaa(varmaan jotain risto reipasta).Siis miten tolla liksalla maksaa autosta syntyvät kulut?
Onks opiskelijoilla varaa ostaa auto? Ilmossa lukee, että sopii opiskelijalle.Miks liikuntakyvytön ottaa koiran?
Henkilö on vammautunut koiran ottamisen jälkeen? On seurana, nostaa elämäntasoa, hoitaa mielenterveyttä?
Opiskelijallakin voi olla auto koulumatkojen tai harrastusten takia. Käytöstä avustettavan asioihin saa kilometrikorvauksen.
Jos vielä viisaasti yhdistää avustettavan asioiden hoidon omiin menoihinsa, voi jäädä jopa plussalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haetaan reipasta avustajaa(varmaan jotain risto reipasta).Siis miten tolla liksalla maksaa autosta syntyvät kulut?
Onks opiskelijoilla varaa ostaa auto? Ilmossa lukee, että sopii opiskelijalle.Miks liikuntakyvytön ottaa koiran?
Henkilö on vammautunut koiran ottamisen jälkeen? On seurana, nostaa elämäntasoa, hoitaa mielenterveyttä?
Opiskelijallakin voi olla auto koulumatkojen tai harrastusten takia. Käytöstä avustettavan asioihin saa kilometrikorvauksen.
Jos vielä viisaasti yhdistää avustettavan asioiden hoidon omiin menoihinsa, voi jäädä jopa plussalle.
ElämänLAATUA piti kirjoittamani, oli oikea sana hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lähtisi kokeilemaan, minkälaisen työvoimapoliittisen lausunnon saisi, jos päättäisin työsopimuksen vedoten siihen, että työnantajani pyytää käymään Alkossa.Parasta on, kun ei ollenkaan ala noihin avustajan hommiin. Ne on totaalista shittiä ja avustettavat luulevat olevansa oikeitakin työnantajia.
Näin on. Työnantajaksi lasketaan se, joka maksaa työntekijälle palkan. Avustettavathan ei maksa palkkaa senttiäkään. Älkää siis pullistelko olevanne työnantajia.
Suuri pomo🤭
Vaatii kyllä yllättävän paljon tietämystä ja vastuuta eri asioista. Etenkin jos on enemmän kuin yksi avustaja töissä. Työvuorojen tekeminen sairaana on yhtä tuskaa kun pitää laskea iltoja, pyhiä tasavertaisesti avustajien kesken. Loma-ajat onkin sitten ihan oma lukunsa! Kun yrität nekin fiksusti laittaa kaikki huomioiden. Tuntilistat pitää muistaa tilata ja tarkistaa useita kertoja kuukaudessa. Pitää olla tosi tarkka että ilta/pyhälisät oikein merkattu. Ja ettei sovitut tuntimäärät vain alitu taikka ylity. Suojavälineistä pitää olla tarkkana ettei pääse loppumaan. Pitää huomioida työasennot, apulaitteiden käyttäminen, niiden kunnosta pitäminen (seurata milloinka ottaa huoltoon yhteys jne.) Lista on loputon. Aivan liikaa vaaditaan ihmiseltä joka ei koulutusta tämmöiseen ole saanut ja on itse sairas ja yrittää elää vaivoinensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri pomo🤭Vaatii kyllä yllättävän paljon tietämystä ja vastuuta eri asioista. Etenkin jos on enemmän kuin yksi avustaja töissä. Työvuorojen tekeminen sairaana on yhtä tuskaa kun pitää laskea iltoja, pyhiä tasavertaisesti avustajien kesken. Loma-ajat onkin sitten ihan oma lukunsa! Kun yrität nekin fiksusti laittaa kaikki huomioiden. Tuntilistat pitää muistaa tilata ja tarkistaa useita kertoja kuukaudessa. Pitää olla tosi tarkka että ilta/pyhälisät oikein merkattu. Ja ettei sovitut tuntimäärät vain alitu taikka ylity. Suojavälineistä pitää olla tarkkana ettei pääse loppumaan. Pitää huomioida työasennot, apulaitteiden käyttäminen, niiden kunnosta pitäminen (seurata milloinka ottaa huoltoon yhteys jne.) Lista on loputon. Aivan liikaa vaaditaan ihmiseltä joka ei koulutusta tämmöiseen ole saanut ja on itse sairas ja yrittää elää vaivoinensa.
Lässyn lässyn. Et sinä sitä palkkaa maksa itse, etkä tee palkkalaskelmaa.
Sä allekirjoitat avustajan tuntilistan, tai jos olet se kuuluisa k*sipää, et allekirjoita, vaan varastat avustajan lompakosta sen palkan.
Silloin pitää tehdä rikosilmoitus avustettavasta.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi itku miten tietyt avustettavat oksentaa sitä omaa elämäänsä lähäreiden ja avustajien niskaan.
Avustettava mollasi lähihoitajaa, joka tuli minun, eli avustajan kanssa pesemään avustettavaa.
Avustettava väitti, ettei lähihoitaja osaa pestä hänen hiuksiaan, ja kivahteli alituiseen siitä, mitä lähäri teki väärin.
Minä jo sanoin, että eiköhän lähäri ole pessyt aika monien hiuksia työurallaan, että kyllä hän osaa sunkin hiukset pestä. Oikeudenmukaisuuden nimissä oli pakko sanoa.
Pesemisessä ei mennyt mikään väärin tai pieleen. Avustettava haukkui yhden henkilön päivässä, jotta mielenterveys pysyy raiteillaan.
Avustajien pitäisi olla psykologeja tai vähintään psykiatreja näille rikkinäisille avustettaville.
Tuskinpa yhteiskunta kuitenkaan suostuu maksamaan palkkaa korkeakoulutetuille, että pääsee sua siirtelemään ja pesemään sekä kuuntelemaan törkeyksiä.
Näköjään on vahvasti riippuvaista avustettavan persoonallisuudesta, millaiseksi työ muodostuu käytännössä.
En itse voisi olla tuollaisen mäkättäjän avustajana kovin pitkään. Vaikka jatkuvasti yrittäisin pitää ammatillisen etäisyyden eli olla ottamatta henkilökohtaisesti, kyllä sellainen vaikuttaisi omaan henkiseen hyvinvointiini.
Täytyisi avustajan itsensä olla niin riuska tyyppi, ettei kukaan uskaltaisi mäkättää.
Kyllä vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin, kun avustettava tiuskii alvariinsa.
Tämä sirkus alkoi heti aamusta. Vihaisesti muka 'opastaa' avustajaa siirrossa sängystä pyörätuoliin. Joka aamu.
Sanoin, että minä olen tämän tehnyt niin monet kerrat, että miksi jankutat tiuskimalla aina seuraavaa vaihetta, että kuinka se tehdään.
Hän halusi päteä, ja esittää varsinkin uuden lähärin läsnäollessa, kuinka opettaja opettaa.
Ja kymmenen käskyä satelee kerralla. Suihkusta tullessa vesitippoja tippuu lattialle. Sanon pyyhkiväni ne. N@_$i kohta huutaa, "no etkö sinä pyyhi sitä lattiaa". Samanaikaisesti on hiukka vaikeaa pukea hienolle työnantajalle vaatteita päälle ja pyyhkiä lattiaa.
Sille lattialle ei tule niin pian kylmä, kuin hienolle rouvalle tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri pomo🤭Vaatii kyllä yllättävän paljon tietämystä ja vastuuta eri asioista. Etenkin jos on enemmän kuin yksi avustaja töissä. Työvuorojen tekeminen sairaana on yhtä tuskaa kun pitää laskea iltoja, pyhiä tasavertaisesti avustajien kesken. Loma-ajat onkin sitten ihan oma lukunsa! Kun yrität nekin fiksusti laittaa kaikki huomioiden. Tuntilistat pitää muistaa tilata ja tarkistaa useita kertoja kuukaudessa. Pitää olla tosi tarkka että ilta/pyhälisät oikein merkattu. Ja ettei sovitut tuntimäärät vain alitu taikka ylity. Suojavälineistä pitää olla tarkkana ettei pääse loppumaan. Pitää huomioida työasennot, apulaitteiden käyttäminen, niiden kunnosta pitäminen (seurata milloinka ottaa huoltoon yhteys jne.) Lista on loputon. Aivan liikaa vaaditaan ihmiseltä joka ei koulutusta tämmöiseen ole saanut ja on itse sairas ja yrittää elää vaivoinensa.
Sä allekirjoitat avustajan tuntilistan, tai jos olet se kuuluisa k*sipää, et allekirjoita, vaan varastat avustajan lompakosta sen palkan.
Silloin pitää tehdä rikosilmoitus avustettavasta.
Oletko muistanut ottaa päivän lääkkeesi? Miksi olet noin vihainen? Opiskele hyvä ihminen itsellesi ammatti, hanki töitä äläkä täällä hauku vammaisia päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, että osan mielestä vammaisen/vammautuneen elämään ei saa kuulua nautinnot, kuten coctailit ja itsetyydytys. Pitäisikö loppuelämä viettää kuivin suin selibaatissa?
Yhteiskunnan ei tarvitse näitä kustantaa. Avustaja voi valita ketä avustaa. Alalla on työvoimapula ja kenenkään ei tarvitse suostua vammaisen seksiavustajaksi reilun kympin tuntipalkalla.
Tuki sinä spermalla/vitulle haiseva suusi
Seksuaalisuus on osa elämää kun muutkin asiat ja yhteiskunta nimenomaan maksaa siitä, että avustaja auttaa avustettavaa elämään omannäköistä elämäänsä. Ei kyse ole seksiin osallistumisesta vaan esim välinehuollosta, ei sen kummemmasta.
No joka tapauksessa työtehtävät sovitaan ennen työsopparin allekirjoittamista ja kenenkään joka kokee tämän välinehuollon itselleen epämieluisaksi, ei ole pakko sitä työsopimusta allekirjoittaa. Paljon on avustettavia joita ei seksissä tarvitse avustaa ja heillekään ei riitä kaikille avustajia.
Voisitko kertoa, mikä siinä välinehuollossa on inhottavampaa kuin esim menkkasiteen vaihtaminen tms? Onko omassa mielessäsi seksi jotenkin yhdistynyt pahuuteen, syntiin tai likaisuuteen?
Seksiavustaminen ei ole sitä välttämätöntä apua mihin yhteiskunta on avustajan palkannut.
Tottakai on. Se on normaali perustarve. Itseasiassa suurempi tarve kuin esim leffassa käyminenkin, mihin siihenkin saa avustajan. Miksi näet seksin likaisena?
Tuki se vitulle/spermalle haiseva suusi. Sulla on likainen ajatusmaailma. Tyrkytät fantasioitasi palstoilla ja lehtihaastatteluissa. Pidä limaiset addiktios ihan omana tietonasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää tehdä rikosilmoitus avustettavasta.Oletko muistanut ottaa päivän lääkkeesi? Miksi olet noin vihainen? Opiskele hyvä ihminen itsellesi ammatti, hanki töitä äläkä täällä hauku vammaisia päivät pitkät.
Tee sinä edes jotain leipäs eteen. Yhteiskunnan elätti sinä olet. Sulle veeonmaksajat kustantaa ilmaisen avustaja, apuvälineet, asumisen ja taskurahaa eläkkeen muodossa, niin pidä se ahne suuri suus supummalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika surullista, että osan mielestä vammaisen/vammautuneen elämään ei saa kuulua nautinnot, kuten coctailit ja itsetyydytys. Pitäisikö loppuelämä viettää kuivin suin selibaatissa?
Yhteiskunnan ei tarvitse näitä kustantaa. Avustaja voi valita ketä avustaa. Alalla on työvoimapula ja kenenkään ei tarvitse suostua vammaisen seksiavustajaksi reilun kympin tuntipalkalla.
Seksuaalisuus on osa elämää kun muutkin asiat ja yhteiskunta nimenomaan maksaa siitä, että avustaja auttaa avustettavaa elämään omannäköistä elämäänsä. Ei kyse ole seksiin osallistumisesta vaan esim välinehuollosta, ei sen kummemmasta.
No joka tapauksessa työtehtävät sovitaan ennen työsopparin allekirjoittamista ja kenenkään joka kokee tämän välinehuollon itselleen epämieluisaksi, ei ole pakko sitä työsopimusta allekirjoittaa. Paljon on avustettavia joita ei seksissä tarvitse avustaa ja heillekään ei riitä kaikille avustajia.
Voisitko kertoa, mikä siinä välinehuollossa on inhottavampaa kuin esim menkkasiteen vaihtaminen tms? Onko omassa mielessäsi seksi jotenkin yhdistynyt pahuuteen, syntiin tai likaisuuteen?
Seksiavustaminen ei ole sitä välttämätöntä apua mihin yhteiskunta on avustajan palkannut.
Tottakai on. Se on normaali perustarve. Itseasiassa suurempi tarve kuin esim leffassa käyminenkin, mihin siihenkin saa avustajan. Miksi näet seksin likaisena?
Kuule pointti on se, voiko avustajaa pakottaa sun touhuihin. Ei voi. Harva avustaja suostuu tuohon. Muutenkin avustajia on vaikea saada.
Avustaja ei ole seksissä osallinen vaan esim pesee välineet. Miksi näet seksin likaisena? Miten se eroaa esim menkkasiteen vaihtamisesta? Mitä mielihyvää saat siitä, että kiellät muilta seksin? Et itse nauti seksistä niin ei saa kukaan muukaan nauttia?
Saatko mielihyvää siitä, että avustajaparka joutuu haistelemaan vitulle haisevaa välinettäs. Ai se on ihan normaalia työelämässä peseskellä sun ja sun parin munaa ja välineitä, ku teitö panettaa kuin aropupuja.
Vierailija kirjoitti:
Ostat kiltisti sitä brenkkua vaan ja ole hiljaa!
Ja mitä muuta sulle saisi olla yhteiskunnan maksamana?
Sä saat jo siivoojan, ruuanlaittajan, seksiapulaisen, asunnon, apuvälineet ja eläkkeen vastikkeetta.
Jännää, että vanhuuseläkkeellä olevat joutuvat kyllä itse maksamaan siitä eläkkeestään siivoojalle ja seksityöläiselle. He maksavat myös kotihoidosta ja hoivakodeissa asumisesta.
Mutta niinhän sitä sanotaan, että ahneella on paskanen loppu.
Huuteletko vielä ylimielisesti sieltä pyörätuolistas avustajaa, jos tulee evakkoon lähtö kylmän sodan eskaloituessa tilanteeseen, joka on totta Ukrainassa. Katsos kun kaikilla on oma perhe huolehdittavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää tehdä rikosilmoitus avustettavasta.Oletko muistanut ottaa päivän lääkkeesi? Miksi olet noin vihainen? Opiskele hyvä ihminen itsellesi ammatti, hanki töitä äläkä täällä hauku vammaisia päivät pitkät.
Ottaako noin koville tosiasioden kuuleminen?
Ei ole haukkumista kertoa kokemuksiaan avustajana. Ei ole haukkumista kertoa se tosiasia, että palkan maksaa muut, kuin avustettava itse omasta pussistaan.
Romahtiko pilvilinna ja putosit maan tasalle sieltä pilvilinnoistas, kun asian oikea laita kerrotaan.
Olen maksanut veroja 40 vuotta, joten siinä sulle tekeminen perässä. Ai nii, mut sun ei tartte tehdä työtä, kun sulle annetaan verorahoista kaikki vastikkeetta. Huudapa sitä sun palvelijaa nyt niistämään nenäsi.
Työtön 46 kirjoitti:
Olin kerran avustaja. Asiakas halusi lähtee laivalle. Se maksoi mulle 500 euroa käteen siitä että vien sen laivalle.
Avustaja voi lähteä vaikka Afrikkaan avustettavan kanssa. Avustettava maksaa kulut. Palkka tulee kunnalta vain niiltä tunneilta kun on sovittu. Kyllä henkkarit paljonkin matkustavat avustettavien kanssa ympäri maapalloa.
Kyllä huomaa avustettavien yleisen asennevamman avustajia kohtaan tässäkin ketjussa.
Se tuli huomattua myös käytännön työssä.
Avustajaa kohdellaan alempiarvoisena palvelijana järjestään. Sivistymätön asenne.
Siellä se sama porukka hakee avustajia jatkuvasti. Jokin on pielessä.
Monet tekee työtä jonkin aikaa, kun muuta ei ole tarjolla just silloin. Ne tekee työtä, ettei tarvi olla täysin yhteiskunnan elättinä, kuten avustettavat ovat.
Silti kunnioitus avustajaa kohtaan on nollassa.
Kokemusten takia en minä, eikä myös kukaan omanarvon tunteva lähde tuohon hommaan. Mieluummin menen rajalle miinan tallaajaksi.
Ja hävyttömästi täällä vammaiset ja niiden jälkikasvu yrittää käskeä vaikenemaan tosiasioista. Se nyt vaan on niin, että vammainen sinä et määrää täällä, mistä avustajat kirjoittaa.
Näköjään on vahvasti riippuvaista avustettavan persoonallisuudesta, millaiseksi työ muodostuu käytännössä.
En itse voisi olla tuollaisen mäkättäjän avustajana kovin pitkään. Vaikka jatkuvasti yrittäisin pitää ammatillisen etäisyyden eli olla ottamatta henkilökohtaisesti, kyllä sellainen vaikuttaisi omaan henkiseen hyvinvointiini.
Täytyisi avustajan itsensä olla niin riuska tyyppi, ettei kukaan uskaltaisi mäkättää.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/