Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikonloput kauheita, kun isä sotkee arjen

Vierailija
25.09.2022 |

Onko kellään muulla tällaista? Mieheni eli lastemme isä tekee arkipäivät töitä matkoineen klo 9-20 ja minä hoidan käytännössä yksin kaiken arkena eli hoidan lasten aamutoimet ja vien heidät päiväkotiin (mies herää vasta 08:30 eli sen jälkeen kun ollaan jo lähdetty kohti päiväkotia), haen heidät päiväkodista, ulkoilen ja leikin lasten kanssa, hoidan ruokailut ja iltatoimet ja lapset on sängyssä kun isä saapuu kotiin.

Viikonloput on ihan kauheita ja kaaosmaisia, kun isä sotkee lasten rutiinit eikä hän vain osaa saada niitä hoidettua edes eri tavalla, koska on niin vähän arjessa lapsille läsnä. Ja minä en niitä hoidettua kunnolla kun isä sählää siinä mukana lasten asioita ihan vastoin rutiineja. Mitään neuvoja hän ei suostu ottamaan vastaan. Ja siis kyllä minulle kävisi eri rutiinitkin, jos vaikka syömiset ja iltatoimet niillä hoituisi, mutta kun ei hoidu. Miehestä on enemmän haittaa kuin hyötyä ja viikonloppujen jälkeen lapset hyppii seinille ja minäkin olen aivan uupunut. Koko maanantai menee rauhan ja rutiinien palauttamiseen.

Kommentit (128)

Vierailija
21/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa lapsia edes syömään ja ne vaan kiipeilee seinille? En nyt tajua. Onko lapsilla joku diagnoosi?

Vierailija
22/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppu on eri asia kuin arki. Miten se mies muuten ehtii puolessa tunnissa heräämään ja töihin? Toisin sanoen työmatkoihin menee puoli tuntia ja mies on töissä 10 ja puoli tuntia? Missähän tällaiset työajat on? 1/5

Hyvin ehtii puolessa tunnissa juomaan kahvin ja pukemaan ja lähtemään. Hänen työmatka on yli tunnin yhteen suuntaan. Toimii johtotehtävissä eli ei sillä tavalla perinteisen työajan mukaan vaan saa päättää itse työaikansa. Ap

Eli osa ongelmaa on liian pitkä työmatka. Miten korona-aikana toimitte, oliko mies silloin etänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos annat iskän puuhailla, ja vietät itse vapaata? Tee ruuat valmiiksi, ja sano miehelle, että meikä lähtee nyt viettämään me- time!

Miksi ap:n pitäisi tehdä yksinään viikonlopunKIN ruuat?

Vierailija
24/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta.

Kun puolisolle mikään muu ei merkitse kuin työ, vaikka yhdessä halusi myös perustaa perheen. Lasten kanssa oleminen jäi miinusmerkkiseksi. Liian kauan katsoin sitä uupuen itse yksin arjen pyöritykseen.

Ero oli paras ratkaisu ikinä. Enkä olisi koskaan voinut kuvitella sanovani noin.

Työorientoituvuus on piirre, joka näkyy ihmisessä heti ensitreffeillä. Ihan katso peiliin, jos perustat tällaisen kanssa perheen.

Ei tota voi välttämättä tietää, kun elämäntilanteet voi muuttua. Mun mies aloitti yritystoiminnan, kun oli lapset syntyneet. Eipä paljon äijjää näkynyt kotona. Lasten hoito kaatu mun niskaan.

Vierailija
25/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saa lapsia edes syömään ja ne vaan kiipeilee seinille? En nyt tajua. Onko lapsilla joku diagnoosi?

Ei ole mitään diagnooseja ja itse saan helposti lapset syömään. Mutta mies antaa ruoan liian myöhään, jolloin nälkä on jo niin kova, että menee itkuksi ja silloin ei enää saa itkeviä lapsia syömään. Vaikka olisin sanonut ruoka-ajat niin jostain syystä ei niitä noudata. Ap

Vierailija
26/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on käytännössä yksinhuoltaja jo nyt. Ero ainoastaan vähentäisi hänen taakkaansa.

Vierailija
27/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viikonloppu on eri asia kuin arki. Miten se mies muuten ehtii puolessa tunnissa heräämään ja töihin? Toisin sanoen työmatkoihin menee puoli tuntia ja mies on töissä 10 ja puoli tuntia? Missähän tällaiset työajat on? 1/5

Hyvin ehtii puolessa tunnissa juomaan kahvin ja pukemaan ja lähtemään. Hänen työmatka on yli tunnin yhteen suuntaan. Toimii johtotehtävissä eli ei sillä tavalla perinteisen työajan mukaan vaan saa päättää itse työaikansa. Ap

Eli osa ongelmaa on liian pitkä työmatka. Miten korona-aikana toimitte, oliko mies silloin etänä?

Mies ei tee etää eikä ole koskaan tehnyt, mitä nyt illalla ja joskus viikonloppuisin jotain sähköposteja laittelee. Olin korona-ajan alun hoitovapaalla itse, kunnes palasin sitten itsekin töihin. Ap

Vierailija
28/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli hän voi tarkoituksella vältellä lapsiperhearkea. 

Vierailija
29/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalleni oli noin kunnes kakkonen jätti. Sitten miehen työt päättyivätkin jo 16 joka päivä ja Välillä teki myös etätöityöpäiviä.

Vierailija
30/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään diagnooseja ja itse saan helposti lapset syömään. Mutta mies antaa ruoan liian myöhään, jolloin nälkä on jo niin kova, että menee itkuksi ja silloin ei enää saa itkeviä lapsia syömään. Vaikka olisin sanonut ruoka-ajat niin jostain syystä ei niitä noudata. Ap

Hälytys soimaan ja se ehdollistaa kätevästi lapset juoksemaan keittiiöön niin on pakko ruokkia.

Vierailija
31/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just. Onko tässä taas tulossa turha ero, kun päätetään rikkoa lasten koti? Koska minä en tykkää. Koska minusta tämä ei mene näin.

No eipä ne lapset mitään menetä kun eivät nytkään näe isäänsä arkisin yhtään.

Vierailija
32/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäpä jos annat iskän puuhailla, ja vietät itse vapaata? Tee ruuat valmiiksi, ja sano miehelle, että meikä lähtee nyt viettämään me- time!

Kokeiltu on, ei onnistu saamaan lapsia edes syömään ja lapset itkee nälkää ja kiipeilee seinille kun mitään rutiineja ei ole. Kun palaan on täysi kaaos päällä ja mies odottaa eteisessä häipyäkseen lenkille samalla oven avauksella. Ap

Lapsissasi taitaa olla jotain pahasti vialle jos eivät kestä mitään muutosta arkeen. 

Vierailija
33/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ap, tee miehelle kaikki valmiiksi, miehen pikkiriikkiset aivo ovat pussukassa jalkovälissä, ei se osaa muuta kuin kaivaa percettään, kun katsoo netistä ohjeen.

Vierailija
34/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis se on huonoa kun mies ei ole lasten kanssa vaan on töissä, ja myös se on huonoa kun mies on lasten kanssa koska silloin hän on väärin lasten kanssa?

Just näin. Valitetaan kun mies on töissä, mutta sekään ei kelpaa kun se mies on lasten kanssa kotona, kaiken tekee väärin. Veikkaan että ap on kontrollifriikki.

Vierailija
35/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hän on päätynyt ja miksi sinä mahdollistat hänelle sen ettei elä perheensä kanssa laisinkaan viitenä päivänä viikossa?

Vierailija
36/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero, ellämästä tulee ihanaa kun sen ääliömiehen pukkaa eri huusholliin. Kokemusta on!

Vierailija
37/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostaa. Kaikkihan on sinun vastuulla ihan koko ajan. Mitä ihmettä saat tuollaisesta suhteesta?

Vierailija
38/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta.

Kun puolisolle mikään muu ei merkitse kuin työ, vaikka yhdessä halusi myös perustaa perheen. Lasten kanssa oleminen jäi miinusmerkkiseksi. Liian kauan katsoin sitä uupuen itse yksin arjen pyöritykseen.

Ero oli paras ratkaisu ikinä. Enkä olisi koskaan voinut kuvitella sanovani noin.

Työorientoituvuus on piirre, joka näkyy ihmisessä heti ensitreffeillä. Ihan katso peiliin, jos perustat tällaisen kanssa perheen.

Ammun alas tämänkin, sori vaan. Työ orientoituminen lisääntyi huomattavasti vasta sen jälkeen, kun mies itse tajusi, että ei hemmetti - hänenkin täytyy olla lastensa kanssa, ajatella! Että oikeasti joutuu vaihtamaan vaippoja ja selvittelemään lasten erimielisyyksiä ja jopa siivoamaan arjen sotkuja. Eihän se herralle käynyt, vaan lisääntyikin työmenot palavereineen ja "en voi olla pois töistä kun työnantaja ei tykkää" selityksineen lasten sairastellessa. Kummasti vain minun piti olla ja minun työnantajani piti tykätä. Valitettavasti omalle kohdalleni tuli mies, joka taantui silmissä aikuisesta miehestä lapselliseksi keskenkasvuiseksi ymmärrettyään vastuunsa perhe-elämässä.

Matkan aikana lapsemmekin kyllä ymmärsivät hyvin nopeasti sen, kumpi vanhemmista oli arjen kiireissä läsnä ja tukemassa. Tilanne nyt se, että teinit eivät omasta halustaan ole tekemisissä isänsä kanssa, " koska miksi pitäisi kun ei hänkään".

Ihminen muuttuu ja elämään tulee ei kaivattuja yllätyksiä. Näin se vain menee.

Ap:lle toivon voimia tilanteeseen.

Vierailija
39/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis se on huonoa kun mies ei ole lasten kanssa vaan on töissä, ja myös se on huonoa kun mies on lasten kanssa koska silloin hän on väärin lasten kanssa?

Just näin. Valitetaan kun mies on töissä, mutta sekään ei kelpaa kun se mies on lasten kanssa kotona, kaiken tekee väärin. Veikkaan että ap on kontrollifriikki.

Voisit ottaa selvää, kaikkialla suositellaan lapsille rutiineja koska ne selkeyttävät elämää tosi paljon. On tosi mälsää mieheltä olla kunnioittamatta sitä mitä ap tekee koko arkiviikon yksinään. Tottakai lapsilla säilyy samat ruoka-ajat, päiväuniajat yms myös viikonloppuisin.

Teidän mielestä ap on vastuussa kaikesta arkisesta ja rutiineista ja isä voi "omalla tavallaan" hoitaa ja viedä rusinat pullasta? Ihan ok syöttää pelkkiä herkkuja pitkin päivää tai skipata uniajat tms? Ei tarvi laittaa tarpeeksi vaatetta ulos ja ihan hyvin voi katsoa telkkua 5h. Käsittääkseni tällaisista asioista on kyse eikä siitä että isä leikkii lapsen kanssa dubloilla eikä junaradalla niin kuin äiti haluaisi.

Vierailija
40/128 |
25.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeiltu on, ei onnistu saamaan lapsia edes syömään ja lapset itkee nälkää ja kiipeilee seinille kun mitään rutiineja ei ole. Kun palaan on täysi kaaos päällä ja mies odottaa eteisessä häipyäkseen lenkille samalla oven avauksella. Ap

Lapsissasi taitaa olla jotain pahasti vialle jos eivät kestä mitään muutosta arkeen. 

Sinä ainakin olet vajaaälyinen.