Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten valitsitte tuleeko lapselle äidin vai isän sukunimi?

Vierailija
24.09.2022 |

Pidin oman sukunimeni, ja nyt tämä tilanne edessä. Mies haluaisi lapselle oman sukunimensä, mutta minusta tuntuisi oudolta että oltaisiin lapsen kanssa eri sukunimellä. Kumpikin nimi on tavallinen -nen-loppuinen, joten harvinaisuuden tai nimen kauneuden perusteella ei oikein voi valita.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin koko perhe uusi sukunimi ja niin Virtasesta ja Korhosesta tuli Susituntureita.

Vierailija
42/47 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin nimi oli pakko kun niin monta isäehdokasta. Olisi tullut Virtanen Mäkinen Korhonen Nieminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä omastani, miehen taas on kaunis luontoaiheinen vaikka onkin -nen. Eksän kanssa taas olisi ollut vaikeampi, kun hänenkin nimensä oli suht ruma.

Toisaalta ajattelen kyllä, että lapsella tulisi lähtökohtaisesti olla sama sukunimi kuin äidillä. Mutta kun mietin mikä tämän ajatuksen taustalla on, niin oletus siitä, että isä saattaa häipyä, mikä on oletuksena epäreilu.

Vierailija
44/47 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen nimilaki mahdollistaa lapselle kaksoisnimen, ei tarvitse kiistellä.

Vierailija
45/47 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annoimme molempien sukunimet lapselle. Muuten olisi tullut äidin sukunimi pelkästään, mutta kun huomattiin että noinkin saa nykyään tehdä niin se tuntui oikeimmalta ratkaisulta. Lapsi voi sitten aikanaan halutessaan tiputtaa toisen pois jos on hänen makuunsa liian pitkä nimi.

Vierailija
46/47 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän nimen saivat, koska se oli kauniimpi/harvinaisempi. Itse olen tyyliin Virtanen, isä on tyyliin Honkaniemi.

Vierailija
47/47 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sukunimi ja samalla päätin että äidin oma sukunimi pysyy aina samana, vaikka menisinkin naimisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme