Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?
Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?
Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin
Kommentit (293)
Suomalaista iskelmää, äiti oli teininä alkanut fanittaa Katri Helenaa ja Markku Aroa. Kun olin lapsi niin tykkäsi Taneli Mäkelästä, meillä oli levy kasetilla.
Isän suurin lemppari oli Badding, sitä muistan lapsena kuunnelleeni. Jotain biisejä muistan isän laulelleen ainakin Juicelta ja J.Karjalaiselta. Ehkä myös Hectorilta ja kenen se kauppaopiston naiset on? Sitä se lauleli myös ja äiti siis on kauppaopiston käynyt.
A. Aallon rytmiorkesterista tykkäsivät myös, luulen et molemmat.
En osaa kaikkia nimetä, mutta vain klassista musiikkia kuunneltiin meillä.
Eivät kuunnelleet oikeastaan mitään. Ehkä äitini nuorempana jotain, mutta ei enää myöhemmin. Äitini osaa soittaa kyllä itse. Itse olen lapsesta saakka taas ollut kiinnostunut musiikista. Radio oli melkein aina kotona ja autossa päällä. Oikeastaan kärsin siitä välillä kuinka heille musiikki ei merkitse mitään ja itselle taas niin paljon.
Esim. Juicea, Pelle Miljoonaa, Leevi&the Leavingsia, Pepe Willbergiä, Kirkaa, Anna Erikssonia, Deep Purplea, Queenia, klassista musiikkia esim Bachia ja Vivaldia. Olen syntynyt vuonna -89.
Äiti kuunteli the Beatlesia ja rollareita ja muita 60-luvun bändejä ja 70-luvun taistolaismusiikkia.
Fredi, Hector ja Sammy Babitzin
En muista yhtä artistia. Kotona oli levysoitin ja levyissä löytyi sellaisia kokoelmalevyjä joissa oli suomalaista iskelmämusiikkia, vanhaa discomusiikkia ja klassista. Sitten muistan että oli jonkun Richard Clydermannin levy jne.
Isä lauloi humalassa "Tulipunaruusuja ja Hopeista kuuta" ja äitini ei tykännyt Kirkasta, Pepe Wilbergistä eikä Matista & Teposta.
Nana Mouskourin levy oli myös ja artisti Sadeen.^
Äidille Elvis oli ykkönen Meillä kuunneltiin paljon myös Carlos Santanaa, Hectoria, Tapio Heinosta ja Viktor Klimenkoa. Levylautasella pyöri ahkerasti myös 60- ja 70-luvun singlet mm. Danny, Tapani Kansa, Katri-Helena ja Kirka. Olen syntynyt -67
Vahvasti jäänyt mieleen 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa, kun autossa soi Tauskin levy.
Muita mitä vanhemmat kuuntelivat, niin Irina, Tiktak... muistan nämä vain siksi, että itsekin välillä kuuntelen heidän tekemää musiikkia, vaikka muutoin pidän enemmän rokista ja metallista.
Olen vuosimallia -94.
Isä kuunteli Elvista, Hectoria, Tuomari Nurmiota
Nightwish, Pink Floyd, The scorpions, Red Hot Chili Peppers
60-luvun alussa meilla oli vain radio ja hyvin harvoin musiikkia kuunneltiin, uutisten aikaan radio auki ja sitten taas kiinni. Mutta silloin kun isä oli vedellyt mielidrinkkejään, lämmintä vettä +koskenkorvaa ja pari tl sokeria niin johan aukesi radiokin ja näytti tykkäävän jos sieltä tuli Tapio Rautavaaran, Viktor Klimenkon tai Olavi Virran kappaleita. Äiti ei mielestäni tuntunut välittävän musiikista.
Annie Lennox, Haddaway, Eric Clapton