Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?
Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?
Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin
Kommentit (293)
Ysärillä Sonja Lumme, Essi Wuorela, Ressu Redford, Tommi Läntinen. Eivät kyllä kuuntele näitä enää.
Vierailija kirjoitti:
Tapio Rautavaara
Sama.
Faija Aino Actéta, Maria Callasta, oopperaa oli syntynyt 1895.
Mutsi Tamara Lundia, Edith Piafia.
Leevi and The leavings, Juice Leskinen, Irwin Goodman, Frederik, ABBA, Queen
Äitillä oli psykoosi Veikko Laviin, mutta äiti ei onneksi osannut käyttää mitään teknologiaa, joten se ei soittanut sen tuotantoa minkään mankan / levysoittimen kautta. Mutta sen toinen psykoosi liittyi Yle Radio Suomeen. Radio Suomi oli auki 24/7. Jos vaihtoi kanavan äiti niin huomasi sen heti ja sekosi ihan täysin. En tiedä mitä mielenhallinta-aaltoja Ylen lähetys sisälsi mutta se oli pelottavaa kuinka se heti tajusi että Radio Suomi ei ole päällä.
Isä katseli TV:stä kyllä jotain iskelmäohjelmia mutta jäi käsitys ettei se oikein mistään suomalaisesta artistista erikseen välittänyt.
Meillä oli LP-levyjä mm. Abbaa, CCR:ea, Kirkaa, 80-luvun hittielokuvien soundtrackeja kuten Flashdance. Oli Beatlesia ja Hectoria ja kokoelmia.
En kuitenkaan muista että vanhempani olisivat kuunnelleet niitä. Minä itse soittelin noita yläkoulussa (90-luvulla). Ainoat muistikuvat musiikinkuuntelusta on, että minä pakkokuunnellutan vanhemmilla omaa lempimusiikkiani :D
Meillä soi Genesis, the Beatles, Eagles, Thin Lizzy, Dio ja Santana ainakin.
Mulle tais siinä 10 ikävuoden jälkeen kolista sitten hiljalleen Metallica, Misfits ja Gunnarit (ja siitä eteenpäin sitten vuorotellen ties mitä, joko levyltä tai itse kitaralla soitettuna), näitä sitten porukat joutui kuuntelemaan. Taisin aika pitkälti sanella, mitä meidän isoista stereoista soi.. :D
Abbaa, olen fani nykyään itsekin. Viimeisimpänä olen ihastunut etenkin Abban biisien metalliversioihin kuten Amberian Dawnin, Swedish Hitz goes Metalin ja Tommy Johanssonin covereihin 🖤
Ja Merja Rantamäen muistan, jännä soundi äänessä naisella. Muistatteko biisit "Jossain" ja "Mä mistä löytäisin sen laulun".
-N52
Herb Alpert & The Tijuana Brass
Spencer Davis Group
Äidillä oli ainakin Anna Hanski ja isällä Beatles sekä Beach Boys. Muita en taida muistaa, radiomusiikkia kuunneltiin paljon. Mummo ja pappa kuuntelivat kansanradiota, vieläkin soi se kuolematon tunnari päässä.
Robertino Loreti, O sole mio ja Torna a Surriento vieläkin muistuu mieleen.
en tiiä mut isän kone on täynnä ariana granden kuvia ainakin
En muista, että isä olisi koskaan kuunnellut musiikkia, laulaa rallatteli jotain, mutta en muista yhtäkään. Kirkonmenoja kuunteli radiosta ja niitä taisi veisata joskus. Se oli aikaa ennen Elvistä.
J. Karjalainen, Bonnie Tyler ja Juice Leskinen
Mm. Elvis, Beatles, Boney M, Abba, Baccara ja niitä kotimaisia iskelmiä.
52v.