Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?

Vierailija
23.09.2022 |

Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?

Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin

Kommentit (293)

Vierailija
61/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suutarin tyttären pihamaalla ja Emma sai isäni hymyilemään. Radiosta ei rämpytystä kuunneltu kuin lauantaiehtoona.

Vierailija
62/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuunteli aina II Divoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jazzia, klassista ja Abbaa.

Vierailija
64/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamppa Tuomista.

Vierailija
65/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eminemia ja Madonnaa. Meillä soi myös Nirvana, Queen, Annie Lennox. Kyse 90 luvusta.

Vierailija
66/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuunteli lapsuudessani mm. Helka Hynnistä, Tarja Ylitaloa ja Lea Lavenia. Kolmekymppisenä.

Hän on syntynyt 1950, mutta käsittääkseni ei kuunnellut nuorenakaan liiemmin yleisesti nuorten suosimaa musiikkia.

Vierailija
67/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matti ja Teppo, Katri Helena, Georg Malmsten, Kipparikvartetti,

Eino Grön, Virvi Rosti, Hanne, Marion Rung, Mikko Alatalo, Tapio Rautavaara, Paula Koivuniemi,

Kauko Käyhkö, Justeeri ( tanssi orkesteri),

Esa Pakarinen, Lea Laven, Reijo Taipale, Elvis Presley,

Hiski Salomaa, Hamor Sisters, Annikki Tähti,

Piritta Koivula, Kari Tapio.

Vieno Kekkonen.

Vierailija
68/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Georg Ots, Marion Rung, Viktor Klimenko, Humppa-Veikot, Reino Helismaa ja A. Aimo.  Plus Olavi Virta.

Vierailija
69/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syntynyt -74 ja opin kävelemään sekä heti perään tanssimaan äidin Abba-levyjen soidessa. Äiti kuunteli poppia ja popahtavaa rokkia laajalla skaalalla pitkään. Ratsastustunneille kaupunkiin hän vei mua Europen soidessa autostreoissa, kun olin ala-asteella. Äiti on syntynyt -47

Häntä muutaman vuoden vanhempi isä kuunteli aavistuksen enemmän iskelmän puolelta ja vähän enemmän kotimaista, mutta ei mitään synkistelyiskelmää. Aika paljon naislaulajia hänkin.

Kun he kuuntelivat musaa yhdessä, äiti valitsi.

Hyvät muistot jäänyt porukoiden musiikinkuuntelusta. He olivat tavallisia duunareita, mutta eivät käyttäneet alkoholia lasten aikana lainkaan. Poppi soi paljon meillä!

Vierailija
70/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dannya isä soitti kasetilta autossa 70-luvulla, muistan kuinka laulettiin mukana: seitsemän kertaa seitsemän!

Sama! Minunkin isäni kuunteli autossa Dannyä 70-luvun loppupuolella. Muistan isän punaiset kasetin kuoret jonka kannessa oli Danny ja Armi. Lauloin mukana tahdon olla sulle hyvin hellä.

Äitini kuunteli Frederikiä ja muuta vastaavaa. Kasarin alussa muistan isäni kuunnelleen jotakin mustaa artistia, jonka ääneen miellyin kovin, mutten muista kuka oli. Kasetin muistan. Tummanvihreät kuoret.

Vierailija
71/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän noita nyt olikaan..Katri Helena, Taiska, Tapani Kansa, Danny..Ei paljoa tainnut kasetteja olla, lähinnä radiosta taisi kuunnella. Itse sitten tykkäsin tietysti samoista. Ulkolaisista omia suosikkeja oli Abba; Baccara, Boney M, Elvis ja Village People (vai oliko se noin). 70 luvun alussa syntynyt olen.

Vierailija
72/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapio Rautavaara

Vierailija
73/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lama

Terveet Kädet

Rattus

Kohu-63

Euthanasia

Kumikristus

Pyhäkoulu

Appendix

Vierailija
74/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukat kuunteli aina Eppu Normaalia tai Popedaa CD-levyltä autossa. Oon 26v

Vierailija
75/293 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kuunteli paljon musiikkia laidasta laitaan: Bachia erityisen paljon, Ravel, Miles Davis, Charles Mingus, Aretha Franklin, Beatles ja Rolling Stones, Abba. Ja aina tiskatessaan the Beach Boysia :D. Täysillä. 

äitini kuunteli joko hengellistä musiikkia tai etnisempää, kuten panhuilua etelä-amerikasta.

Olen 70-luvun lapsi.

Vierailija
76/293 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuunnellut musiikkia.

Sen sijaan katsoi teeveestä miami viceä ja perserakkia.

Minulla meni vähän aikaa tajuta, mistä rakista kirjoitat😉

Olikin hyvä sarja, koko perhe katsoi, lapset olivat tuolloin varhaisteinejä.

Vierailija
77/293 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä kuunteli lähinnä kansanmusiikkia ja äiti suomalaista tanssimusiikkia 1900-luvun alkupuolelta. Heistä ne olivat ainoat oikeat musiikit, joita minunkin olisi pitänyt kuunnella ja ihmeteltiin, että miksi kuuntelin samanlaista musiikkia kuin 1980-luvun lopun ja 1990-luvun alun varhaisnuoret ja nuoret kuuntelivat. Se kun ei ollut heistä kunnon musiikkia, mikä ärsytti minua. Ihan kuin kaikilla olisi pitänyt olla samanlainen musiikinmaku ja enhän minäkään valittanut heidän musiikkimaustaan, vaikka en siitä pitänytkään.

Mitä bändejä kuunneltiin 1900-luvun alkupuolella? Ja keitä laulajia?

Vierailija
78/293 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arja Saijonmaa "Laula kanssani toveri" kasettina

Georg Ots

Pauli Räsänen

Mummolassa soi aina tango ja humppa.

Äitin joku kommarikaveri toi Kuubasta mambo- ja conga-levyjä, niistä pidin. Todella minimalista ja hikistä meininkiä. Noita muita inhosin. Koulussa ja kirkossa tietty kuunneltiin ja laulettiin virsiä.

Vierailija
79/293 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kuunteli Kitaroa.

Vierailija
80/293 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kuunnelleet mitään musiikkia. Itse sitten kuuntelin ja kuuntelen senkin edestä melkein laidasta laitaan.