Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketä artistia muistat vanhempasi kuunnelleen kun olit lapsi ?

Vierailija
23.09.2022 |

Kenestä löytyy ekoja muistikuvia ?

Minkä ikäinen olet . Itselleni muistui tänään mieleen, kuinka äitini kuuntelin vinyylilevyltä Richard Claydermania. Sinällään hauska, että kuuntelen häntä mielläni yhä 35 vuotta myöhemmin

Kommentit (293)

Vierailija
41/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä kuunteli lähinnä kansanmusiikkia ja äiti suomalaista tanssimusiikkia 1900-luvun alkupuolelta. Heistä ne olivat ainoat oikeat musiikit, joita minunkin olisi pitänyt kuunnella ja ihmeteltiin, että miksi kuuntelin samanlaista musiikkia kuin 1980-luvun lopun ja 1990-luvun alun varhaisnuoret ja nuoret kuuntelivat. Se kun ei ollut heistä kunnon musiikkia, mikä ärsytti minua. Ihan kuin kaikilla olisi pitänyt olla samanlainen musiikinmaku ja enhän minäkään valittanut heidän musiikkimaustaan, vaikka en siitä pitänytkään.

Kyse ei ole oikeastaan musiikkimausta, vaan siitä mitä heille tarjottiin silloin, kun he olivat siinä iässä, eli ensin varhaisnuoria ja sitten varsinaisesti nuoria.  Mikä silloin oli se yleinen tarjonta.  Minä olin varhaisnuori 60-luvun alussa ja tietenkin kuuntelin ensin iskelmiä ja varsinkin kotimaisia tangoja, joita silloin tehtiin ja jotka tietenkin kiinnosti enemmän nuorisoa kuin vanhempia ihmisiä.  Sitten tuli Beatles ja sähköinen musiikki, tietenkin menin siihen täysillä mukaan, niin kuin kaikki nuoret.  

Aina halutaan jotain uutta vanhan tilalle ja sillä itse asiassa muovataan ihmiselle se musiikkimaku ajan hengen mukaiseksi.  Eli me kaikki ollaan vähän niinkuin bisnesmiesten armoilla, bisneksestähän siinä aina loppujen lopuksi on kyse, niin kuin kaikessa muussakin muotiasiassa.

Isä ja äiti kuunteli tietysti mielellään sota-ajan musiikkia ja harmonikkamusiikkia ja sen sellaista.  Annikki Tähti oli isän lempiartisti.   Ja Georg Otsia ihaili kumpikin.  Minäkin tykkään kuunnella Otsia, joskus laitan CD:n soimaan, se on edelleen kaunista ja tunnelmallista, ihan oman tyylistään.

Vierailija
42/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonasade, Tina Turner, Mick Jagger, Joe Cocker, Eurythmics, Leevi and the Leavings, J. Karjalainen. Ja Enya :D Mielestäni aika hyviä artisteja, tykkään noista itsekin. Olen 32v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on niitä kysymyksiä, missä ensin ei tule mieleen mitään ja sitten kun on vastannut, niin muistaa vaikka mitä.

No, ekana tulee mieleen The Platters eli todella vanhaa musiikkia. Tätä tuskin moni tietää, mutta palsta on yllättänyt ennenkin :)

Toinen kova suosikki oli CCR. Samoin rock-puolelta Joe Lynn Turnerin uraa etenkin isä seurasi tarkasti.

Äidille upposi Vaya con dios ja Rainer Friman :D

Olen 42v.

Vierailija
44/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juicea ja Jaakko Teppoa.

Vierailija
45/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tom Jones, Ella Fizgerald, Louis Armstrong, klassista

Vierailija
46/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhempani kuuntelivat vain jotain beethovenia tms. Klassista siis.

Vm 68

Vierailija
47/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marionia, Paula Koivuniemeä, Jamppa Tuomista, Mattia ja Teppoa.... edelleen rakastan iskelmiä, tulee ihania muistoja

Vierailija
48/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuhartautta ja jumalanpalveluksia kuuntelivat radiosta kovalla volyymillä. Kaverin kotona kuuli "jumalatonta" musiikkia, Kirkaa, Kari Tapiota, Dannya jne.

Vierailija
49/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marion Rung ja Jamppa Tuominen. Kasarin alussa. Äiti osti autoon kasettisoittimen ja noita raikasi ajomatkoilla.

50/293 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julio Iglesias, Kari Tapio.

Vanhempani tykkäsivät kyllä muustakin musiikista kuin iskelmästä, mutta noita kuunneltiin automatkoilla kasetilta (1980-luvulla). Isäni tykkäsi Deep Purplesta ja äitini CCR:stä.

Äänitimme aina Euroviisut radiosta kasetille, joten niitäkin kappaleita kuunneltiin. Yle lähetti viisut suorana sekä radiosta että TV:stä.

Vierailija
51/293 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaakko Teppoa.

Vierailija
52/293 |
28.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän muistan kuunnelleen Juice Leskistä, Leevi and the Leavingsiä, Pave Maijasta. Äiti kuunteli ainakin Cyndi Lauperia, Roxettea, ABBAA. Olen syntynyt vuonna 1980.

Vierailija
54/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Björlingiä. Olen 64

Vierailija
55/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Koivuniemi ja Pasi Kaunisto. Voi jeesuksenpersaus niin automatkoja.

Vierailija
56/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorma Kääriäinen

Agents

Jari Sillanpää

Queen

Tom Jones

Eppu Normaali

Badding

Vierailija
57/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ACDC ja Bruce Springsteen

Vierailija
58/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että jo aloituksessa tuli Richard Clayderman, se soi meilläkin, lapsuuteni automatkojen ääniraita. Myös Leevi & The Leavings tuli tutuksi.

Kotona sisällä ei musiikkia varsinaisesti juuri kuunneltu, radiosta kuului Kansanradio, kaikki mahdolliset uutiset ja sunnuntaisin jumalanpalvelus.

Vierailija
59/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metrotytöt. A. Aimo. Olavi virta.

Tapio rautavaara. Repe helismaa. ( Kalle kustaa korkki)

Vierailija
60/293 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hector, Juice, Tuomari Nurmio, Agit Prop yms. taistolaiaviisuja, Inti Illimani, Quilapayun, Los Incas yms.