Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko työskennellä ainoana naisena miesporukassa?

Vierailija
23.09.2022 |

Ehdoton ei vai mikä ettei? Perustele.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska tykkään että kolmessa reiässäni on liikennettä.

Vierailija
42/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen ja viihdyn oikein hyvin. Ei ole niin paljon draamaa ja juoruilua kun naisporukassa. Miehet kilpailevat enemmän keskenään, naisilla ei samanlaista kilpailua ole.

Ja höpönhöpö etteikö muka olisi samaa draamaa. Melkein sanoisin että osa miehistä ovat pahempia kuin naiset.

Osalle miehistä naisen läsnäolo aiheuttaa iskemisvimman kuten joku jo aiemmin kirjoittikin, pettää mennessä, tullessa ja palatessa.

Suurin osa on tavallisia perheellisiä miehiä jotka haluaa tehdä työnsä ja mennä kotiin päivän päätteeksi.

-Nainen miesvaltaisella alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Tuohan on ihan normaalitilanne.

Vierailija
44/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisella alalla väliaikaisesti kyllä. Ja jos olisi ihan upeita tyyppejä, niin kauemminkin.

Vierailija
45/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaukset osoittavat, että kysymys on ihan hömelö.

46/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiätysti!

Vierailija
47/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työskennellyt ja oli hauskaa ja oli kyllä myös ihastumisia puolin ja toisin, mutta ei ne töihin tai ilmapiiriin vaikuttanut muuten kuin ehkä positiivisesti. Illanvietoissa tuli esiin.

Vierailija
48/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset jotka työskentelevät pelkästään miesten kanssa eivät yleensä sopeudu naisvaltaisiin porukoihin. Ovat olleet se porukan ainoa nainen ja jos sinne tulee muita naisia niin kokevat paikkansa uhatuksi. Tai jos menevät työhön jossa naisvalta niin eivät olekaan enää se spesiaalitapaus vaan yksi muiden joukossa ja sehän harmittaa.

Vierailija
49/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule mieleen yhtään syytä, miksi joku ei voisi. Olen itse ollut miesvaltaisella alalla ja tapasin yhden naisen, jolle se ei sopinut. Hän suhtautui kovin tiukkapipoisesti poikien huumoriin eikä muutenkaan tullut toimeen heidän kanssaan. 

Tiedän myös naisen, joka ei pärjännyt miesvaltaisen porukan esimiehenä. Hän vaihtoi paikkaa toisen naisen kanssa vastaavaan tehtävään, ja nyt menee molemmilla paremmin. Enemmän se on itsestä ja tietenkin niistä työpaikan miehistä kiinni, miten pärjää.

Oman kokemuksen perusteella sanoisin, että ihan samalla tavalla miehet juoruilevat ja kiusaavat. Tai enhän minä tiedä, millaista meno on naisvaltaisessa paikassa, kun en ole koskaan sellaisessa ollut.

13: Mitä pelkäämistä ihastumisessa on? Työpaikalla tehdään töitä, ja romantiikka ja muu elämä on sitten erikseen. Jos jonkun kanssa elämä etenee pitempiaikaiseen parisuhteeseen, niin ei siinäkään mitään ongelmaa. 14 taitaa vain uneksia miesvaltaisesta työpaikasta, tai sitten on jotenkin erikoinen naikkonen.

Vierailija
50/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset jotka työskentelevät pelkästään miesten kanssa eivät yleensä sopeudu naisvaltaisiin porukoihin. Ovat olleet se porukan ainoa nainen ja jos sinne tulee muita naisia niin kokevat paikkansa uhatuksi. Tai jos menevät työhön jossa naisvalta niin eivät olekaan enää se spesiaalitapaus vaan yksi muiden joukossa ja sehän harmittaa.

Ei tämä pidä paikkaansa. Ehkä se "spesiaalisuus" johtuu siitä, että on erilainen koulutus ja työkokemus kuin paikan muilla naisilla eikä siitä, että oli ennen miestyöpaikassa.

Oikeasti se ainoan nainen miesporukassa ei ole spesiaalitapaus. Joskus vaaditaan vähän enemmän kuin miehiltä, kun pitää näyttää pystyvänsä samaan, mutta toisinaan taas saattaa päästä vähemmällä, kun herrasmiehet haluavat auttaa. Niistä on turha tehdä sen suurempaa numeroa, kun yleensä ajan mittaan tasaantuvat.

Vierailija
51/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt moneen otteeseen ja itse asiassa työskentelen nytkin, tosin tällä hetkellä meitä on vain 3, kaksi miestä ja minä.

Tällä hetkellä kiva porukka mutta aiemmista paikoista joissa ollut enemmän miehiä, voin sanoa että kyllä riittää juoruamista, selkäänpuukotusta, kukkoilua, hierarkiariitoja ja kaikkea mistä naisvaltaisia aloja haukutaan. Tuntuu vaan että ihmiset eivät näe miesten toimintaa niin paheksuttavaa. Toisista selän takana puhuminen on vain jotain tietojen vaihtoa, ei juoruilua. Selkäänpuukotus on kunnianhimoa ja kilpailua. Jonkun ulos savustaminen ja syrjintä on normaalia työyhteisön järjestäytymistä tai mitä lienee. Samoja asioita ne kuitenkin ovat.

Olenkin sitä mieltä että parhaiten toimiva yhteisö on mahdollisimman sekalainen, eli sekä miehiä että naisia useammasta eri ikäluokasta.

Ihan sama täällä, myös se että nyt mikrofirmassa töissä. Näinhän se on kuin sanot. Kiusaaminenkin on vain härskiä huumoria, muiden ulkonäön arvostelu mielipiteen ääneen sanomista...myös se että puhutaan pahaa siitä, joka ei ole paikalla mutta ollaan saman tyypin edessä mielin kielin, ihan arkipäivää. Paras oli nuorena just se missä oli sukupuolet tasan ja ikäjakauma 20-64.

Vierailija
52/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoajan miehet yrittää pokata 😅

No ei yritä.

20 vuoden työuran aikana ehkä pari kertaa joku yrittänyt.

Näin on. Olihan se yksi työkaveri, joka piti naissankarin mainetta yllä meidän työpaikan naisten kustannuksella. Kaverit eivät  tienneet, että saattomatka työpaikan illanvieton jälkeen ei oikeasti johtanut mihinkään.

Vierailija
53/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alanuolitin, koska vapaa-ajalla harrastan enemmän naisten juttuja ja kaverit on naisia ja samassa kaverpiirissä on toinenkin aika samanlainen nainen, Di, mutta kaverit naisia ja harrastukset hyvin naisille tyypillisiä.

Vierailija
54/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työskennellyt ja parhaaimat duunikaverit naiselle on miehet.Ei mitään lässötyksiä,menkka kipuja jauheta,eikä haukuta aviomiestä tai puhuta uusista meikestä ymm.

Mistä miehet puhuu sitten autoista, naisista?

Täällä maalla myös metsästyksestä. Lainauksen kirjoittaja on ilmeisesti kuunnellut kovin nuoria miehiä, mutta aikuisilla on kyllä paljon enemmän keskustelunaiheita. Ja niistä samoista keskustellaan myös työpaikan nais(t)en kanssa.

Vierailija
55/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein työskennellytkin miesporukan keskellä.

Vaikka miehissäkin on ikäviä ihmisiä, niin eivät ole niin selkäänpuukottajia kuin naiset.

Vierailija
56/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, mä oon ainakin spesiaalitapaus ihan missä vaan. Älä huoli. 😘 Tulen hyvin toimeen naistenkin kanssa, mutta on siinä joku ero. Miehetkin juoruilevat, mutta on se jotenkin erilaista. Miesten kanssa kahvitunnilla oli kevyt tunnelma, toisista lähinnä vitsailtiin selän takana, toki välillä ilkeästikkin. Naisten juoruilu nykyisessä paikassa on selkään puukottamista. Kerrotaan toisten sairaudet ja aviokriisit ja kyseenalaistetaan osaaminen. Itse en ole niin kiinnostunut ihmisistä. Kumpikaan tapa puhua selän takana ei ole kiva, mutta ilmapiirin kannalta se vitsailu oli kivempaa. En jaksaisi kun naisporukka tulee kahvihuoneeseen aina marisemaan ja siinä yhteydessä haukkumaan toisia.

Eräällä työpaikalla meitä oli kaksi naista. Minut ohjattiin heti eri kahvihuoneeseen, missä oli naisten ja vuokrafirman työntekijöiden paikka, siis koko firmalle oli vuokrattu tiloja, ei työnvälitysfirma. Nuoria miehiä melkein kaikki muut paitsi pari ja oli ahdistavin työpaikka hengeltään ikinä. Pomo oli onneksi kiva ja asiallinen. Tää oli onneksi vain vuoden. Myös miehillä näkyi olevan kaksi eri kuppikuntaa, nuorempien oma ja sitten ne pari vanhempaa omanaan. Pomo oli vähän joka paikassa vuorollaan.

Vierailija
57/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on puhuneet yksityiselämästään joka ikisessä koulutuksessa ja jokaisella työpaikalla, missä olen ollut. Perheistään yms. T. Teknikko ja insinööri, ikä 60. Selkäänpuulottaminen on paljon yleisempää kuin keskusteluissa väitetään. Toisen kuolemaakin on jopa toivottu vain siksi että tyyppi ei pitänyt toisen olemuksesta.

Vierailija
58/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä kysymys tää nyt on, totta kai, työskentelen nytkin ja vuosikausia

Vierailija
59/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän eräänkin nuoren ja nätin naisen, joka työskentelee ulkomailla ; firmassa, jossa hän on töissä, suurin osa työntekijöistä on miehiä- useammastakin maasta. Muihin maihin suuntautuvat työmatkat hän yleensä tekee espanjalaisten ja ranskalaisten mieskollegojensa kanssa; ei mitään ongelmia matkoillakaan; hyvin asiallisesti kuulemma aina käyttäytyvät:)

Vierailija
60/87 |
24.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoajan miehet yrittää pokata 😅

Onko se hauskaa vai kiusallista? Hymiöstä päätellen hauskaa.