Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kakkonen otti yhteyttä

Vierailija
23.09.2022 |

Mieheni kakkosnainen päätti tänään lähettää minulle viestin, jossa neuvoi, kuinka minun kuuluisi elää ja kuinka olisi minun onneni mukaista päästää irti, hyvinkin monisanaisesti ja ylimieliseen sävyyn. Viestin päätti sydänemojiin.

Ja hän kuulemma antaa minulle anteeksi, ei kyllä suostunut kertomaan minkä asian.

Mistä tämmöinen kumpuaa? Pelosta, että ei saa miestäni itselleen? Onko tämä tyypillistä kakkosille?

Täytyy sanoa, että olen melkoisen yllättynyt, en käsitä miksi näkee tarpeelliseksi olla minuun yhteydessä.

Kommentit (762)

Vierailija
561/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman monella pettävällä miehellä taitaa olla tää vakiotarina mikä sisältää raivohullun/mielenterveyshäiriöistä kärsivän/itsariherkän vaimon siellä kotona. Voi raasua, varmaan kamalaa....

Kyllä, ja tyttöystävä on usein helposti höynäytettävä ja uskoo kritiikittä miehen sepitykset.

Tuo yksikin, joka oikeasti luulee tuntevansa sen miehen ja sen perheasiat jopa vaimoa paremmin.

Ei ymmärrä, että se mies todennäköisesti valehtelee ja manipuloi. On harjaantunut valehtelija kuin pahin poliitikko. Sepittää surkutarinoita vaimostaan ja maalaa kuvaa 2.naisesta jonain sielunkumppanina.

Nyt alkoi oikein kiinnostaa, että kun niin hyvin tiedät suhteemme niin kerrohan nyt minullekin mitä se mies valehtelee ja miten hän minua manipuloi?

Hän ei sepitä surkutarinoita vaimostaan. Sen mitä vaimosta juttelemme on neutraalia keskustelua ja liittyy johonkin tilanteeseen. Emme juorua juoruamisen vuoksi. Tiedän vaimon ja tiedän miten he asuvat jne.

Mies elää kotonaan normaalia arkea, tietenkin. Kuten minä elän omassa kodissani. Näistä pystymme keskustelemaan neutraalisti. Ei miehen tarvitse salailla kotielämäänsä.

Miehen ei tarvitse valehdella, että on eroamassa. Tiesin jo ennen suhdettamme, että mies on naimisissa, hän ei valehdellut silloinkaan. Koska tunsimme jo ennestään taustoistamme.

Kun kerroin, että voimme purkaa toisillemme mieltämme tai voimme itkeä toistemme nähden ei liity miehen surkutteluun omasta elämästään ja vaimostaan tai minun siihen, että itkisin kun mies ei nyt vaan eroa. Tms.

En oikeastaan itse keksi mitään mistä miehen täytyisi minulle valehdella. Tai minun miehelle. Emme ole kummatkaan manipuloivaa tyyppiä, miksi tekisimme sitä tässä suhteessa.

Ja missä asioissa edes manipulointia tarvitsisimme.

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kuulostat kyllä todella sinisilmäiseltä ja naiivilta. Se mies valehtelee silmät suut täyteen, ei pelkästään vaimolleen, vaan myös samalla lapsilleen, vanhemmilleen, sisaruksilleen jne. Mutta sinulla on vakaa usko omaan paremmuuteesi, oikeasti ajattelet että tällainen patologinen valehtelija olisi sinulle rehellinen? Voimme purkaa toisillemme mieltämme? Haloo!

Edelleen: kerrohan joku konkreettinen sanallinen esimerkki mitä mies minulle valehtelee? Etkä vain yleisesti höyryä täällä.

Siitä en voi tietenkään tietää mitä hän sukulaisilleen tai muille valehtelee. En vaan keksi edelleenkään mitä ja miksi. Ei hän ainakaan meidän suhtermme vuoksi joudu kenellekään valehtelemaan. Tuskin kukaan suoraan on kysynyt onko miehellä suhde.

Mutta ei tosiaankaan mitään minusta ja suhteestamme koska kukaan ei siitä tiedä.

Vaimolleen miehen ei tarvitse valehdella suut ja silmät täyteen.

Hän ei ole eroamassa, toimii kotona normaalisti ja asiallisesti, ei ryyppää, eikä tuhlaa rahoja.

Vaimon elämä ei ole muuttunut millään lailla suhteemme vuoksi. Paitsi ehkä, kuten sanoin, mies on kotona paremmalla tuulella.

Mikä pakkomielle sinulla on miehen valehtelusta?

Mä olen monta kertaa näiden juttujen yhteydessä miettinyt, mikä voisi olla olla elämässäni sellainen asia, että voisin pitää sen täysin omanani, ts. ei millään tavalla koskaan kotona viitatakaan asiaan. En keksi yhtäkään.

Niin, että aika paljon tarttisi käyttää energiaa siihen, että vahingossakaan ei puhu mitään semmoista, mitä toinen alkaa ihmettelemään, että mikä juttu tuo on tms. Ja se taas ei sitten mitenkään voisi olla vaikuttamatta siihen, millainen mun ja miehen suhde on.

Tämä. Ja vielä moneen suuntaan. Koko ajan pitää miettiä kenen kuullen voi puhua ja mitä. Kenen seurassa olen ja kuka tietää ja kuka ei. Tuo ei yksinkertaisesti toimi, kiinni jää niin että soi jossain vaiheessa.

No ei tarvitse mietti mitä puhuu kun kukaan ei tiedä suhteesta. Uskokaa nyt jo.

Mies voi ihan normaalisti puhua niistä asioista joista hän on puhunut ennenkin kotonaan tai sukulaisten kesken.

Miksi hänen silloin pitää varoa tai miettiä.

Ei hän nyt niin tohelo ole, että yhtäkkiä muka unohtaakin, että ai niin, xxxx nimeä ei saa mainita. Miksi se edes tulisi missään esille.

En ymmärrä ihmisten ajatuksenjuoksua.

Kun siinä nyt on niin paljon muutakin. En tiedä, oletko itse sitten ikinä ollut ihmissuhteessa, jossa asutaan koko ajan yhdessä, kun et tätä tiedä/ymmärrä. Pitää koko ajan muistaa esim. missä sanoi olleensa vaikka viikko sitten. Jos on sanonut olleensa paikassa x, ei pidä mainita vaikka kauppaa, joka ei ole siellä päinkään.  Joku asia nousee ihan viattomasti mieleen ja sitten säikähtäen tajuaa, että se liittyykin juttuihin, joita on parempi olla mainitsematta, että vaan vahingossakaan tule lisäkysymyksiä. 

Näin sitä pikku hiljaa kaventaa kommunikaatiotaan ja sitä kautta itseään. Ei vain puolison, vaan kaikkien kanssa. Oppii siihen, että ei ole avoin. Siihen ei ole varaa. 

Sama tapahtuu tunteiden kanssa. Oppii säätelemään fiiliksiään, koko ajan on vähän väärässä paikassa. Jos vaikka on ikävä sitä toista, se pitää kaikki ohittaa ja reippailla eteenpäin.

Never again.

Vierailija
562/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen?? Siis miehen persereikä otti yhteyttä? Huuttist :DDDD

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitähän se mies juuri odottaa. Joko että jompi kumpi naisista tekee päätöksen. Tai että jompi kumpi kuolee. Sori vaan. Sille on yks helkkarin hailee vieläpä kumpi se on. Koska sillä ei ole munaa tehdä päätöstä itse."

Tuota minäkin tyrmistyin. Siinä sitä on kiintymystä ja sielunkumppanuutta jollekin.

Pelkkää petturuutta ja illuusiota.

Kun miettii miten hienoa on aito rakkaus ja kiintymys, ihmiselämän hienoimpia asioita.

Juu, siinähän mietitte.

Mutta on aivan naurettavaa, että täällä vuorenvarmasti tiedetään, että pelkkää illuusiota ja petturuutta se on.

Miten voitte tietää kahden ihmisen historian ja sen mikä on valhetta ja ei missään numessä voi olla kiintymystä tai sielunkumppanuutta. Kuka pystyy olemaan noin varma, aika tyhmää oikeastaan kehua tietävänsä j8nkun tuntemattoman ihmisen elämän paremmin kuin ne asianomaiset itse.

Että ainoastaan se vaimo on ainoa ihminen kenen kanssa voi olla niitä teidän mielestänne "oikeita" tunteita.

Ja kuinka totuus on, että moni parisuhde on todella tunnekylmä, puolisot jopa inhoavat toisiaan ja toistensa läheisyyttä. Muusta ei puhuta kuin pakolliset asiat tai vaietaan tai puhutaan lasten kautta.

Mutta ei juu, se toinen nainen ei voi olla millään miehen tunteiden kohde eikä toinen nainen voi millään antaa miehelle tunteita.

Kun se nyt on vaan niin, että se on niin kun minä sanon niin.

Miksei se sun sielunkumppani ratsasta auringonlaskuun sun kanssa? Jostain syystä se valitsee olla tekemättä niin.

Ei, vaan myös minä olen sen valinnut. Jos olet lukenut, olen sen kertonut, ehkä jo monestikin. Se on yhteinen päätös. Ratsastamme kyllä myös auringonlaskuun, mutta vain niin, että joka kerta ymmärrämme sen hienouden. Emme halua sitä arkistaa.

Minulla on oma elämä ja en halua siihen muutosta. Olen ihan tarpeeksi nähnyt eroja. En vaan jaksa esimerkiksi sitä souvausta, kuten olen jo sanonutkin, mitä esimerkisi vaimo voi silloin meidän elämäämme aiheuttaa. En kaipaa ns. perhe-elämää, tarvitsen paljon omaa aikaa. Osaan olla yksin, en tarvitse miestä siinä mielessä koko-aikaiseksi. En kieriskele tuskissani kun mies on kotonaan.

Lapset on jo tehty kummallakin.

Vierailija
564/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitähän se mies juuri odottaa. Joko että jompi kumpi naisista tekee päätöksen. Tai että jompi kumpi kuolee. Sori vaan. Sille on yks helkkarin hailee vieläpä kumpi se on. Koska sillä ei ole munaa tehdä päätöstä itse."

Tuota minäkin tyrmistyin. Siinä sitä on kiintymystä ja sielunkumppanuutta jollekin.

Kun miettii miten hienoa on aito rakkaus ja kiintymys, ihmiselämän hienoimpia asioita.

Juu, siinähän mietitte.

Mutta on aivan naurettavaa, että täällä vuorenvarmasti tiedetään, että pelkkää illuusiota ja petturuutta se on.

Miten voitte tietää kahden ihmisen historian ja sen mikä on valhetta ja ei missään numessä voi olla kiintymystä tai sielunkumppanuutta. Kuka pystyy olemaan noin varma, aika tyhmää oikeastaan kehua tietävänsä j8nkun tuntemattoman ihmisen elämän paremmin kuin ne asianomaiset itse.

Että ainoastaan se vaimo on ainoa ihminen kenen kanssa voi olla niitä teidän mielestänne "oikeita" tunteita.

Ja kuinka totuus on, että moni parisuhde on todella tunnekylmä, puolisot jopa inhoavat toisiaan ja toistensa läheisyyttä. Muusta ei puhuta kuin pakolliset asiat tai vaietaan tai puhutaan lasten kautta.

Mutta ei juu, se toinen nainen ei voi olla millään miehen tunteiden kohde eikä toinen nainen voi millään antaa miehelle tunteita.

No jos selaat juuri tämän kommentoimasi ketjun viestejä taaksepäin, niin ensimmäisen niistä kirjoitti mies, joka oli ahdistunut tilanteestaan kahden naisen loukussa, valehtelee asiat parhain päin molemmille, tuntee vihaa molempia kohtaan, ainoa syy olla lopettamatta oli pelko siitä, että vaimo "murskaantuu", ja toivoo tilanteen ratkeavan siten, että jompi kumpi naisista jättää tai kuolee. En kyllä vaihtaisi paikkaa noista kenenkään kanssa. 

Periaatteessa toki mahdollista sekin skenaario, että jotakuta kiristetään pysymään rakkaudettomassa liitossa ja oikea kiintymys on jossain toisaalla. Kiinnostava kysymys silti miksi tässä maailmanajassa kaksoiselämä on tilanteeseen se oikea ratkaisu.

Vierailija
565/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kumman monella pettävällä miehellä taitaa olla tää vakiotarina mikä sisältää raivohullun/mielenterveyshäiriöistä kärsivän/itsariherkän vaimon siellä kotona. Voi raasua, varmaan kamalaa....

Kyllä, ja tyttöystävä on usein helposti höynäytettävä ja uskoo kritiikittä miehen sepitykset.

Tuo yksikin, joka oikeasti luulee tuntevansa sen miehen ja sen perheasiat jopa vaimoa paremmin.

Ei ymmärrä, että se mies todennäköisesti valehtelee ja manipuloi. On harjaantunut valehtelija kuin pahin poliitikko. Sepittää surkutarinoita vaimostaan ja maalaa kuvaa 2.naisesta jonain sielunkumppanina.

Nyt alkoi oikein kiinnostaa, että kun niin hyvin tiedät suhteemme niin kerrohan nyt minullekin mitä se mies valehtelee ja miten hän minua manipuloi?

Hän ei sepitä surkutarinoita vaimostaan. Sen mitä vaimosta juttelemme on neutraalia keskustelua ja liittyy johonkin tilanteeseen. Emme juorua juoruamisen vuoksi. Tiedän vaimon ja tiedän miten he asuvat jne.

Mies elää kotonaan normaalia arkea, tietenkin. Kuten minä elän omassa kodissani. Näistä pystymme keskustelemaan neutraalisti. Ei miehen tarvitse salailla kotielämäänsä.

Miehen ei tarvitse valehdella, että on eroamassa. Tiesin jo ennen suhdettamme, että mies on naimisissa, hän ei valehdellut silloinkaan. Koska tunsimme jo ennestään taustoistamme.

Kun kerroin, että voimme purkaa toisillemme mieltämme tai voimme itkeä toistemme nähden ei liity miehen surkutteluun omasta elämästään ja vaimostaan tai minun siihen, että itkisin kun mies ei nyt vaan eroa. Tms.

En oikeastaan itse keksi mitään mistä miehen täytyisi minulle valehdella. Tai minun miehelle. Emme ole kummatkaan manipuloivaa tyyppiä, miksi tekisimme sitä tässä suhteessa.

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta kuulostat kyllä todella sinisilmäiseltä ja naiivilta. Se mies valehtelee silmät suut täyteen, ei pelkästään vaimolleen, vaan myös samalla lapsilleen, vanhemmilleen, sisaruksilleen jne. Mutta sinulla on vakaa usko omaan paremmuuteesi, oikeasti ajattelet että tällainen patologinen valehtelija olisi sinulle rehellinen? Voimme purkaa toisillemme mieltämme? Haloo!

Edelleen: kerrohan joku konkreettinen sanallinen esimerkki mitä mies minulle valehtelee? Etkä vain yleisesti höyryä täällä.

Siitä en voi tietenkään tietää mitä hän sukulaisilleen tai muille valehtelee. En vaan keksi edelleenkään mitä ja miksi. Ei hän ainakaan meidän suhtermme vuoksi joudu kenellekään valehtelemaan. Tuskin kukaan suoraan on kysynyt onko miehellä suhde.

Mutta ei tosiaankaan mitään minusta ja suhteestamme koska kukaan ei siitä tiedä.

Hän ei ole eroamassa, toimii kotona normaalisti ja asiallisesti, ei ryyppää, eikä tuhlaa rahoja.

Vaimon elämä ei ole muuttunut millään lailla suhteemme vuoksi. Paitsi ehkä, kuten sanoin, mies on kotona paremmalla tuulella.

Kyllä sekin, että elää aivan toista elämää, josta toinen ei tiedä mitään, on valehtelua ja valinta. Maailma kun on sellainen paikka ja Suomi niin saakelin pieni, että millään ilveellä ette voi olla varmoja siitä, että tilanne säilyy = vaimo ei koskaan saa tietää.

Silloin ne naamiot poistetaan. Olen ollut muutamaakin näitä juttuja todistamassa, eli kun vaimolle tulee aivan puskista usean vuoden salasuhde. Viimeistään siinä vaiheessa tulevat suut silmät valheitakin täyteen, kun yritetään pelastaa, mitä pelastettavissa on.

Tämä. Mulla on salasuhde mieheen, ollut jo vuosia. Uskon että vaimo tietää mut ei päästä irti koska ei halua että mekään onnistutaan. Voin vannoa et käräytän ukon siltä istumalta kun mun mitta täyttyy, ja se ei oo edes kaukana. Ja se mitä vaimo kuvittelee meidän suhteen olevan, ei todellakaan vastaa sitä mittakaavaa, mitä se on. Mä aion lähettää sille kaikki viestit ja kuvat, ei jää miehelle enää selittelyn sijaa.

Tossa tilanteessa itseään suojatakseen kannattaa ymmärtää, että ei se suhde ole siinäkään mittakaavassa, mitä sinä kuvittelet. Ihan sama, mitä kuvia on otettu tai viestejä lähetetty. Ei ne ole totuus yhtään sen enempää kuin vaimonkaan kuvitelmat. 

Sä olet noissa viesteissä valitettavasti uskonut miehen selittelyt yhtä lailla. Nimittäin siellähän se kummikin vielä vaimon kanssa on - ja se on ainut absoluuttinen totuus.

Mua suorastaan helpotti, kun ymmärsin tämän. Oli tosi helppo vain laittaa estot päälle ja yrittää unohtaa koko nolo suhde.

Ymmärsit väärin, mulla ei ole enää kuvitelmia lainkaan. Laput on tippuneet silmiltä. Jos se olis rakastanut vaimoaan, se ei koskaan olis lähtenyt mun kanssa. Jos se puolestaan olis rakastanut mua, se olis oikeasti alkanut mun kanssa. Mutta se ei osaa tehdä muuta kuin odottaa, että joku ratkaisee asian sen puolesta. Viimeistäänhän se kuolema korjaa. 

Se ei uskalla tehdä ratkaisua, koska se luulee että joku muu menee rikki. Minä haluan kostaa, ja sen aion tehdä. Jatkaisivatkin avioliittoaan, ovat sen varmasti ansainneet molemmat. Kyllä sillä kostolla jonkinlaisen p a s k a m y r s k y n saa aikaan, ja tavoite on se, ettei miehelle jää selittelyn sijaa, vaan kuvat ja viestit vuosilta puhuvat kyllä puolestaan. Kaikkea ei voi selittää ja valehdella, vaikka monet asiat voi.

Mitä se miehen vaimo on sulle tehnyt? Sinä oot siltä varastanut miehen, sen naisen pitäisi sulle kostaa. Ja miehelle.

Ei mitään. En mä sille naiselle kosta, vaan sille miehelle. Se nainen nyt vaan on collateral dagage. Olis kai se mies voinut ajatella hetken.

Vierailija
566/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collateral damage siis. Ei voi mitään.

Vierailija
567/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta päätellen mies on aivan täysi persereikä.

Vierailija
568/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sekin, että elää aivan toista elämää, josta toinen ei tiedä mitään, on valehtelua ja valinta. Maailma kun on sellainen paikka ja Suomi niin saakelin pieni, että millään ilveellä ette voi olla varmoja siitä, että tilanne säilyy = vaimo ei koskaan saa tietää.

Silloin ne naamiot poistetaan. Olen ollut muutamaakin näitä juttuja todistamassa, eli kun vaimolle tulee aivan puskista usean vuoden salasuhde. Viimeistään siinä vaiheessa tulevat suut silmät valheitakin täyteen, kun yritetään pelastaa, mitä pelastettavissa on.

Tämä. Mulla on salasuhde mieheen, ollut jo vuosia. Uskon että vaimo tietää mut ei päästä irti koska ei halua että mekään onnistutaan. Voin vannoa et käräytän ukon siltä istumalta kun mun mitta täyttyy, ja se ei oo edes kaukana. Ja se mitä vaimo kuvittelee meidän suhteen olevan, ei todellakaan vastaa sitä mittakaavaa, mitä se on. Mä aion lähettää sille kaikki viestit ja kuvat, ei jää miehelle enää selittelyn sijaa.

Tossa tilanteessa itseään suojatakseen kannattaa ymmärtää, että ei se suhde ole siinäkään mittakaavassa, mitä sinä kuvittelet. Ihan sama, mitä kuvia on otettu tai viestejä lähetetty. Ei ne ole totuus yhtään sen enempää kuin vaimonkaan kuvitelmat. 

Sä olet noissa viesteissä valitettavasti uskonut miehen selittelyt yhtä lailla. Nimittäin siellähän se kummikin vielä vaimon kanssa on - ja se on ainut absoluuttinen totuus.

Mua suorastaan helpotti, kun ymmärsin tämän. Oli tosi helppo vain laittaa estot päälle ja yrittää unohtaa koko nolo suhde.

Ymmärsit väärin, mulla ei ole enää kuvitelmia lainkaan. Laput on tippuneet silmiltä. Jos se olis rakastanut vaimoaan, se ei koskaan olis lähtenyt mun kanssa. Jos se puolestaan olis rakastanut mua, se olis oikeasti alkanut mun kanssa. Mutta se ei osaa tehdä muuta kuin odottaa, että joku ratkaisee asian sen puolesta. Viimeistäänhän se kuolema korjaa. 

Se ei uskalla tehdä ratkaisua, koska se luulee että joku muu menee rikki. Minä haluan kostaa, ja sen aion tehdä. Jatkaisivatkin avioliittoaan, ovat sen varmasti ansainneet molemmat. Kyllä sillä kostolla jonkinlaisen p a s k a m y r s k y n saa aikaan, ja tavoite on se, ettei miehelle jää selittelyn sijaa, vaan kuvat ja viestit vuosilta puhuvat kyllä puolestaan. Kaikkea ei voi selittää ja valehdella, vaikka monet asiat voi.

Mitä se miehen vaimo on sulle tehnyt? Sinä oot siltä varastanut miehen, sen naisen pitäisi sulle kostaa. Ja miehelle.

Älä kosta, olet itse suostunut suhteeseen.

Vaimo ei ole syyllinen. Älä sekoita kaikkien teidän elämää. Kosto ei auta mitään, säilytä arvokkuutesi.

Jos toiseksi naiseksi alkaa niin siinä on olemassa omat sääntönsä ja eräs sääntö on, että kestää sen ja nuolee itse haavansa jos suhde loppuu.

Tämä on jonkun petturimiehen kirjoittama, joka toivoo ettei kukaan tekisi mitään. Kostamalla miehelle paljastamalla vaimolle kostaa miehelle ja tekee vaimolle palveluksen, muuten se k-pää vie siltä loputkin vuodet elämästä, mahdollisuuden elää rehellisen ihmisen kanssa. Antaa sille vaimolle mahdollisuuden valita.

Ja ei, minä en suostunut tuollaiseen, mies jahtasi minua about vuoden, jonka jälkeen sovittiin että aletaan suhteeseen ja että jättää vaimonsa. En missään vaiheessa ole suostunut tähän.

Vierailija
569/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, siinähän mietitte.

Miksei se sun sielunkumppani ratsasta auringonlaskuun sun kanssa? Jostain syystä se valitsee olla tekemättä niin.

Ei, vaan myös minä olen sen valinnut. Jos olet lukenut, olen sen kertonut, ehkä jo monestikin. Se on yhteinen päätös. Ratsastamme kyllä myös auringonlaskuun, mutta vain niin, että joka kerta ymmärrämme sen hienouden. Emme halua sitä arkistaa.

Minulla on oma elämä ja en halua siihen muutosta. Olen ihan tarpeeksi nähnyt eroja. En vaan jaksa esimerkiksi sitä souvausta, kuten olen jo sanonutkin, mitä esimerkisi vaimo voi silloin meidän elämäämme aiheuttaa. En kaipaa ns. perhe-elämää, tarvitsen paljon omaa aikaa. Osaan olla yksin, en tarvitse miestä siinä mielessä koko-aikaiseksi. En kieriskele tuskissani kun mies on kotonaan.

Lapset on jo tehty kummallakin.

On tullut selväksi, että sinulla ei ole mitään ongelmaa ja elelet pirtsakkana kuin peippo YKSIN. Sitä tässä onkin epäilty, että kykeneekö mies samoihin fiiliksiin vaimon kanssa KAKSIN.

Ja jos oikeasti kykenee = missään ei tunnu jatkuva salailu ja varovaisuus, asioiden peittely, niin onkohan kuitenkaan kyseessä minkän sortin tunnekylmä kaveri. Että mistä siinä tapauksessa se teidän keskinäinen lämpö ammennetaan.

Vierailija
570/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteluun on osallistunut ainakin seuraavat:

1. Ap, joka on vähän huvittunut toisen naisen yhteydenotosta, jossa käsketään "päästämään irti" ja ilmoitetaan, että kaikesta huolimatta hän voi "saada anteeksi". Ilmeisesti yhä rakastaa puolisoaan, arki on ihan hyvää, eikä halua erota. Mies on puoli vuotta sitten väläyttänyt eroaikeitaan, nyt ei tee elettäkään siihen suuntaan.

2. Kahden naisen loukussa oleva mies, joka valehtelee joka suuntaan, tuntee vastenmielisyttä molempia naisia kohtaan, ja toivoo, että joku muu ratkaisisi tilanteen, tai että toinen kuolisi. Uskoo vaimon tuhoutuvan, jos kertoo totuuden ja eroaa.

3. Nainen, joka on pitkässä suhteessa varattuun mieheen. Yhteinen elämä on rakkaudellista ja kumpikin saa, mitä haluaa. 

Miettikää, jos nämä kolme olisivatkin saman kolmiodraaman osapuolia. Tuskin ovat, mutta toisaalta siinä ei olisi mitään uutta, että samassa sopassa olevilla on ihan eri käsitys asioiden tilasta. 

Vierailija
571/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, siinähän mietitte.

Petollinen henkilö joka pyörittää sivusuhdetta, joutuu pelaamaan kahdella eri areenalla.

Hän sepittää puolitotuuksia sekä puolisolleen että heilalleen. Lopulta hän valehtelee jopa itselleen.

Valheet ja syyllisyys eristävät hänet kanssaihmisistä ja myös itsestään. Aito läheisyys vaatii totuutta ja kykyä olla aito ja haavoittuva.

Ongelma ei ole, etteikö pettäjä kykeni osoittamaan rakkautta. Hän on todennäköisesti "rakastavampi" kuin koskaan, yrittäen näin lievittää huonoa omatuntoaan.

Ongelma on siinä, ettei hän kykene ottamaan vastaan aitoa rakkautta. "Tuo ihminen ei rakastaisi minua, jos tietäisi totuuden".

Puolison hellyys ei herätäkkään rakkauden ja yhteenkuuluvuudentunnetta vaan häpeän ja "piston sydämessä". Valheet ja salaisuudet on erittäin tehokas keino etäännyttää itsensä lähimmäisistään tunnetasolla.

Vierailija
572/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, siinähän mietitte.

Petollinen henkilö joka pyörittää sivusuhdetta, joutuu pelaamaan kahdella eri areenalla.

Hän sepittää puolitotuuksia sekä puolisolleen että heilalleen. Lopulta hän valehtelee jopa itselleen.

Valheet ja syyllisyys eristävät hänet kanssaihmisistä ja myös itsestään. Aito läheisyys vaatii totuutta ja kykyä olla aito ja haavoittuva.

Ongelma ei ole, etteikö pettäjä kykeni osoittamaan rakkautta. Hän on todennäköisesti "rakastavampi" kuin koskaan, yrittäen näin lievittää huonoa omatuntoaan.

Ongelma on siinä, ettei hän kykene ottamaan vastaan aitoa rakkautta. "Tuo ihminen ei rakastaisi minua, jos tietäisi totuuden".

Puolison hellyys ei herätäkkään rakkauden ja yhteenkuuluvuudentunnetta vaan häpeän ja "piston sydämessä". Valheet ja salaisuudet on erittäin tehokas keino etäännyttää itsensä lähimmäisistään tunnetasolla.

Järjettömän hyvä kirjoitus! Just näin se, on omaa vähänkään terveen tunne-elämän. Kadun sivusuhdettani juuri tästä syystä. Kuten siitäkin syystä, että se kyynisti minua, sai ajattelemaan, että oikeaa rakkautta ei olekaan, kun itsekin voin sekoilla noin hyvän miehen rinnalla.

Onneksi saimme asiat selvitettyä, mutta pahat arvet jäi, molempiin. Uskoni ihmisiin ja elämään palautuu pikku hiljaa, mutta pahimman petoksen tein itselleni, petin kaikki arvoni.

Vierailija
573/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluun on osallistunut ainakin seuraavat:

1. Ap, joka on vähän huvittunut toisen naisen yhteydenotosta, jossa käsketään "päästämään irti" ja ilmoitetaan, että kaikesta huolimatta hän voi "saada anteeksi". Ilmeisesti yhä rakastaa puolisoaan, arki on ihan hyvää, eikä halua erota. Mies on puoli vuotta sitten väläyttänyt eroaikeitaan, nyt ei tee elettäkään siihen suuntaan.

2. Kahden naisen loukussa oleva mies, joka valehtelee joka suuntaan, tuntee vastenmielisyttä molempia naisia kohtaan, ja toivoo, että joku muu ratkaisisi tilanteen, tai että toinen kuolisi. Uskoo vaimon tuhoutuvan, jos kertoo totuuden ja eroaa.

3. Nainen, joka on pitkässä suhteessa varattuun mieheen. Yhteinen elämä on rakkaudellista ja kumpikin saa, mitä haluaa. 

Miettikää, jos nämä kolme olisivatkin saman kolmiodraaman osapuolia. Tuskin ovat, mutta toisaalta siinä ei olisi mitään uutta, että samassa sopassa olevilla on ihan eri käsitys asioiden tilasta. 

Kiitos hyvästä analyysista! Yksityiskohdat eivät täsmää, eli tuskin olemme saman draaman osapuolia. Mutta näin se on, asioilla on monta kulmaa. Ja kuten joku sanoi, kukaan ei voita.

-ap

Vierailija
574/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltäni, miksi sain kakkosnaiselta viestin. Hän vastasi, ettei puutu. Ja kuulemma saan naiselta kysyä, mitä hän antaa anteeksi, mieheni ei puutu. Kerroin, ettei vastannut, vaikka asiaa kysyin.

Kakkosnainen on siis miehelleni kertonut viestistä, näin päättelin.

-ap

Vierailija
575/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet että hän ei valehtelisi sinulle? Hän siis valehtelee ja manipuloi vaimoaan ja perhettään, mutta ei sinulle?

Sanot, että tiedät hänen perheensä asiat ja tunnet hänet paremmin kuin hänen vaimonsa?

Oikeasti! luuletko tosissasi, että näin on?

Pettäjästä tulee olosuhteiden pakosta patologinen manipuloiva valehtelija.

Se, mitä tiedät miehen vaimosta ja perheestä, on se, mitä miehen mielestä sinun pitääkin tietää. Voisi näkemys heidän perheestään muuttua radikaalisti, jos kuulisit vaimon puolen asiasta.

patologinen pettäjä toimii näin. Hän luo 2.vaimolle illuusion siitä, että tämä ikään kuin kuuluisi myös perheeseen hyvin tärkeänä osana, jopa tärkeämpänä kuin vaimo itse. 2. vaimon ansiosta perheen hyvinvointi on noussut huomattavasti, mies voi paremmin ja perhekin hyötyy 2.vaimon viisaista neuvoista. 2.vaimo saa illuusion siitä, että hän on tärkeä vaikuttajahamo perheessä ja perheen hyvinvointi on myös hänen vastuullaan.

Hyvin usein mies myös luo kuvan itsestään loukussa olevana, huoltenpainamana tunnollisena perheenpäänä. Hän luo kuvan moniongelmaisesta vaimostaan niin, että 2.vaimo alkaa tuntea empatiaa ja hellää sääliä ja sisaruutta jopa tätä vaimoa kohtaan.

Tiedän erään 2.vaimon, joka jopa kutoi myssyn 1.vaimolle vietäväksi, kun hän kaljuuntui syöpähoidoissa ja suri tämän lasten puolesta. Ainoa vaan, että rouvan syöpä oli sormenpäänkokoinen ja ei tarvinnut muuta kuin yhden leikkauksen.

Siinä vaiheessa, kun vaimon silmät aukeavat ja vaimo soittaa sinulle ja kysyy totuutta, mitä sanot? Kerrotko totuuden vai valeen?

Varmaa on, että kun "ä'ä" lentää tuulettimeen, niin muutut yht'äkkiä hulluksi mt-ongelmaiseksi stalkkeriksi, jota mies ei kunnolla edes tunne ja joka on jostain saanut päähänsä että teillä olisi rakkaussuhde.

Onko mies sanonut sinulle suoraan, että vaimo ja perhe on hänelle kaikista tärkeimmät. Että jos vaimo jättäisi hänet, niin hän ei kestäisi sitä, että ilman vaimoaan hän olisi kuin "orpo piru". Hän ei kestäisi eroprosessia ja vaimonsa halveksivaa katsetta ja että hän ei sietäisi sinua enää silmissään koska sinä olisit se kodinrikkoja ja syypää.
Tällaiset pettäjätyypit hyvin usein projisoivat oman edesvastuunsa ja syyllisyytensä muihin ihmisiin. He näkevät itsensä uhreina myös.

Juuri näin. Kun mies kertoo muka omaa historiaansa "rakastumisen aktina", hän livauttaa siihen kertomuksen vaimon kauheasta ja väkivaltaisesta lapsuudesta. Omaa haavoittuvuuttaan ei tuo ilmi, mikä on varma merkki epäaitoudesta. Mutta luo ikään kuin sidettä & empatiaa toiselle naiselle vaimoaan kohtaan. Ja todellakin, vaimolle kertoo, että kyseessä epävakaa ja impulsiivinen stalkkeri, lähes moraalitonkin, kun yrittää naimisissa olevaa miestä, tuota viatonta, saada suhteeseen ja pettämään. 

Seuraavalle kertoo puolestaan, että oli sivusuhde kollegan kanssa ja jatkui, koska nainen kiristi kertovansa miehen vaimolle heidän juttunsa. Ja niin edelleen. Ei siis kykene läheisyyteen kenenkään kanssa. Ei itsensäkään.

Vierailija
576/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin nyt vain omasta puolesta, että kyllä se olisi itselle todella kova isku jos oma mies olisi ihastunut toiseen, siis suhteen ulkopuoliseen tai pitäisi jopa sivusuhdetta parisuhteemme rinnalla.

Kyllä , vaikka ollaankin ihmisikä oltu kimpassa niin kysyisin suoraan että tykkäätkö tosissasi siitä toisesta ja jätetääs tämä meidän parisuhde tähän.

En pystyisi katsomaan silmiin (tai samoin silmin ja luottavaisen turvallisin tuntein) häntä enää.

Parempi jättää reilusti jos ihastuu tai haikailee muita, kun syödä toisen elämää ja ryhtyä valehtelijaksi.

Haluan rakentaa parisuhteen siten että voi luottaa.

Vierailija
577/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, siinähän mietitte.

Sama ongelma lopulta myös sivusuhteen kanssa: siinä alkaa painamaan kaikki sanottu ja sanomaton, sillä koko ajan on läsnä tieto, että kotiin on mentävä nämä teot taskussa. Erittäin harva aidosti myös kertoo ihanasta sekstailusta tai kauniista kesäillasta mökillä vaimon kanssa. Se puoli on jätettävä kokonaan pois. 

Välttämättä kyse ei ole niinkään valheesta kuin siitä, että ihminen tietoisesti pilkkoo itsensä osiin, joista sitten tarjoilee näitä osia yleisön mukaan.

Tämä ei vaan ole omalle psyykelle kovin tervettä ja vaatii paljon itsensä säätelyä ja kovettamista.

Vierailija
578/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi luulet että hän ei valehtelisi sinulle? Hän siis valehtelee ja manipuloi vaimoaan ja perhettään, mutta ei sinulle?

Sanot, että tiedät hänen perheensä asiat ja tunnet hänet paremmin kuin hänen vaimonsa?

Oikeasti! luuletko tosissasi, että näin on?

Pettäjästä tulee olosuhteiden pakosta patologinen manipuloiva valehtelija.

Se, mitä tiedät miehen vaimosta ja perheestä, on se, mitä miehen mielestä sinun pitääkin tietää. Voisi näkemys heidän perheestään muuttua radikaalisti, jos kuulisit vaimon puolen asiasta.

Patologinen pettäjä toimii näin.

Hän luo 2.vaimolle illuusion siitä, että tämä ikään kuin kuuluisi myös perheeseen hyvin tärkeänä osana, jopa tärkeämpänä kuin vaimo itse.

2. vaimon ansiosta perheen hyvinvointi on noussut huomattavasti, mies voi paremmin ja perhekin hyötyy 2.vaimon viisaista neuvoista.

2.vaimo saa illuusion siitä, että hän on tärkeä vaikuttajahamo perheessä ja perheen hyvinvointi on myös hänen vastuullaan.

Hyvin usein mies myös luo kuvan itsestään loukussa olevana, huoltenpainamana tunnollisena perheenpäänä.

Hän luo kuvan moniongelmaisesta vaimostaan niin,

että 2.vaimo alkaa tuntea empatiaa ja hellää sääliä ja sisaruutta jopa tätä vaimoa kohtaan.

Tiedän erään 2.vaimon, joka jopa kutoi myssyn 1.vaimolle vietäväksi, kun hän kaljuuntui syöpähoidoissa ja suri tämän lasten puolesta.

Ainoa vaan, että rouvan syöpä oli sormenpäänkokoinen ja ei tarvinnut muuta kuin yhden leikkauksen.

Siinä vaiheessa, kun vaimon silmät aukeavat ja vaimo soittaa sinulle ja kysyy totuutta, mitä sanot? Kerrotko totuuden vai valeen?

Varmaa on, että kun "ä'ä" lentää tuulettimeen, niin muutut yht'äkkiä hulluksi mt-ongelmaiseksi stalkkeriksi,

jota mies ei kunnolla edes tunne,

ja joka on jostain saanut päähänsä että teillä olisi rakkaussuhde.

Onko mies sanonut sinulle suoraan, että vaimo ja perhe on hänelle kaikista tärkeimmät. Että jos vaimo jättäisi hänet, niin hän ei kestäisi sitä, että ilman vaimoaan hän olisi kuin "orpo piru".

Hän ei kestäisi eroprosessia ja vaimonsa halveksivaa katsetta,

ja että hän ei sietäisi sinua enää silmissään koska sinä olisit se kodinrikkoja ja syypää.

Tällaiset pettäjätyypit hyvin usein projisoivat oman edesvastuunsa ja syyllisyytensä muihin ihmisiin.

He näkevät itsensä uhreina myös."

BRAVO. Juuri näin.

Vierailija
579/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Kysyin mieheltäni, miksi sain kakkosnaiselta viestin. Hän vastasi, ettei puutu. Ja kuulemma saan naiselta kysyä, mitä hän antaa anteeksi, mieheni ei puutu. Kerroin, ettei vastannut, vaikka asiaa kysyin.

Kakkosnainen on siis miehelleni kertonut viestistä, näin päättelin.

-ap "

Mikä Sinua vaivaa?

Miksi haluat elää tuollaisen keskellä ja osallistua tuollaiseen?

Tai ei. En tarkemmin pohdittuani halua tietää.

Olette samaa jengiä koko kolmikko koska kukaan ei ole tarpeeksi tolkun ihminen hypätäkseen välittömästi ulos noin sairaasta kuviosta.

Vierailija
580/762 |
26.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten tunteilla ei tule leikkiä.

Siinä voi ihminen särkyä sisältä.