Tietääkö kukaan työtöntä joka olisi otettu töihin?
Kommentit (205)
N 26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo about kaikki tuntemani eli joku 10 henkilöä.
Kuka voi tuntea noin vähän ihmisiä? Minulla on yksistään jo Facessa 875 kaveria!
Ovatko he kaikki työttömiä?
Vierailija kirjoitti:
On niitä meille tänne tehdastöihin tullut useampiakin. Jotkut jopa jääneet paria viikkoa pitempäänkin, vaikkakin useimmat heistä ovat kyllästyneet nopeasti.
Minne missä? Ainakaan täällä Hesassa ei ole mitään tylsiä eikä mitään tehdas töitä tarjolla.
Minä itse ja tiedän monta ystäviäkin jotka on työttömänä saanut töitä kun on itse vaan viitsinyt panostaa eikä ole jääny odottamaan että muut järjestää työpaikan valmiiksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on otettu tänä vuonna toistakymmentä työtöntä työntekijää (osa-aikatyö). Kokopäivätöihin on otettu kaksi työpaikan vaihtajaa.
Miksi osa-aikatöitä työttömille, koska sittenhän joutuu edelleen kelasta tukea elämiseen hakemaan ja mikä toimiala? Onko suomalaisia vai sellaisia jotka tarvii sen nimellisen työpaikan siihen asti että saa suomen passin.
Siksi, ettei ole varaa ottaa kokopäiväiseksi. Ihan suomalaisia. Toimialaa en sentään täällä kerro, mutta mielekäs työ, jossa ei ole varsinaista koulutusvaatimusta, mutta useimmat ovat amk-taustaisia tai iäkkäämmästä sukupolvesta opistotason (merkonomi, yo-merkonomi tms) koulutuksen suorittaneita.
Onko huippupaikka myynnin näköalapaikalla, saa olla osana todellisien myyntitykkien unelmatiimiä. Toimistolla vaaleat seinät. Palkkauksena kannustava provisio, tuotteena ihmepilleri joka antaa siivet.
Vierailija kirjoitti:
N 26 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo about kaikki tuntemani eli joku 10 henkilöä.
Kuka voi tuntea noin vähän ihmisiä? Minulla on yksistään jo Facessa 875 kaveria!
Ovatko he kaikki työttömiä?
Yllättävän moni on.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilupaikkaa piti hakea itse, ja kyllähän se ihan normaalia työtä on vaikka palkkaa ei makseta.
Miksi teet työtä ilmaiseksi? Miksi pidät ilmaistyövoiman käyttöä yllä ja osallistut tähän lailliseen orjuutukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilupaikkaa piti hakea itse, ja kyllähän se ihan normaalia työtä on vaikka palkkaa ei makseta.
Miltä osin on orjatyö normaalia? Kerro lisää. Miten noin niinkuin saat itsesi motivoitua.
Karenssi on hyvä motivoija.
Karenssi ja sanktiota pitäisi laittaa firmoille jotka tekee valetyöpaikka ilmoituksia saadakseen rahoitusta. Liiketoimintakielto. Kyseessähän on petos.
Muualla maailmassa valetyöpaikkailmoittelusta joutuu sentään vastuuseen. Wells Fargo joutui poliisin haaviin.
https://www.foxbusiness.com/economy/wells-fargo-fake-job-interviews
Reilu kakskyt vuotta sitten ilmoittauduin työttömäksi. Seuraavana päivänä soittivat töihin. Toista kertaa en ole sen puljun palveluksia tarvinnut.
Taitaa olla niin että työtön ei pääse suoraan palkoille eikä vakityöhön, vaan sopiva määräaikaisuus ratkaisee. On tietysti vähän ongelmallista jos kukaan ei vakinaista, kun ansiosidonnainen työttömyysturva sitten aika pian loppuu jos näitä kokeilee. Systeemi ei sikäli kannusta aktiivisiin työkokeiluihin.
Olin yli 50 kun jäin työttömäksi ja määräaikaisuuden kautta työllistyin uudelleen. Ei ollut ihan ensimmäinen eikä toinenkaan paikka jota hain, vaikka olen sentään ammatti-ihminen ja pk-seudulla vaikutan.
Vierailija kirjoitti:
Minä itse ja tiedän monta ystäviäkin jotka on työttömänä saanut töitä kun on itse vaan viitsinyt panostaa eikä ole jääny odottamaan että muut järjestää työpaikan valmiiksi
Mistä sinä mätämuna tiedät työttömien panostuksista. Suuri osa työttömistä on kunnollisia ja korkeasti kouluttautuneita ammattiinsa. Eikä kelpaa kun rekryämässä on sinun kaltainen asennevammainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi teet työtä ilmaiseksi? Miksi pidät ilmaistyövoiman käyttöä yllä ja osallistut tähän lailliseen orjuutukseen?
Jos ilmaistöitä ei olisi niin tosi moni makaisi vain sohvalla. Tästä syystä työkkäri ohjaa erityisesti nuoret työttömät ja pitkäaikaistyöttömät ilmaistyöhön. Liika passiivisuus ei ole hyväksi ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ilmaistöitä ei olisi niin tosi moni makaisi vain sohvalla. Tästä syystä työkkäri ohjaa erityisesti nuoret työttömät ja pitkäaikaistyöttömät ilmaistyöhön. Liika passiivisuus ei ole hyväksi ihmiselle.
Mikä vika sohvalla makaamisessa on jos firmat ei suostu palkkaa maksamaan. Yhtähyvin voisi tavarantoimittajille kertoa rekalle että hei lastista ei makseta kun pomo sanoi että otetaan vaan ilmaisia tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työstä pitää saada palkkaa. Olkoon nuori tai vanha. Työtön voi maata sohvalla jos ei muuta keksi. Työstä pitää maksaa palkkaa.
Hyvin sinut on aivopesty, en voi muuta sanoa. Olet sellainen valtion hyödyllinen idiootit. Opiskele vielä vähän lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille on otettu tänä vuonna toistakymmentä työtöntä työntekijää (osa-aikatyö). Kokopäivätöihin on otettu kaksi työpaikan vaihtajaa.
Miksi osa-aikatöitä työttömille, koska sittenhän joutuu edelleen kelasta tukea elämiseen hakemaan ja mikä toimiala? Onko suomalaisia vai sellaisia jotka tarvii sen nimellisen työpaikan siihen asti että saa suomen passin.
Siksi, ettei ole varaa ottaa kokopäiväiseksi. Ihan suomalaisia. Toimialaa en sentään täällä kerro, mutta mielekäs työ, jossa ei ole varsinaista koulutusvaatimusta, mutta useimmat ovat amk-taustaisia tai iäkkäämmästä sukupolvesta opistotason (merkonomi, yo-merkonomi tms) koulutuksen suorittaneita.
Onko huippupaikka myynnin näköalapaikalla, saa olla osana todellisien myyntitykkien unelmatiimiä. Toimistolla vaaleat seinät. Palkkauksena kannustava provisio, tuotteena ihmepilleri joka antaa siivet.
Ei ole. Ihan aikaan perustuva kuukausipalkka. Kokopäivätyöksi muutettuna palkka olisi 2500 e/kk.
Kerran kuulin urbaanilegendaa työttömästä tyypistä, joka oli saanut töitä, ajanut töihin, mutta työpaikan paikalla ei ollut enää taloa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran kuulin urbaanilegendaa työttömästä tyypistä, joka oli saanut töitä, ajanut töihin, mutta työpaikan paikalla ei ollut enää taloa.
En epäile. Mulla on tuoreempi. Hakemusproseduurin jälkeen pääsi paskaduunin haastatteluun eikä sitä duunia ollutkaan. Oli vaan diipadaapaata ja haethan meille muihinkin työpaikkailmoituksiimme.
Täytyy myöntää, että halusin hetken hengähtää v*ttumaisen työpaikan ja uupumisen jälkeen. Sanoin itseni irti ja olin vapaaehtoisesti vuoden työttömänä.
Sen jälkeen sainkin heti töitä, kun aloitin haun.
Alallani on työvoimapula, mikä tietysti helpotti työllistymistä.
Aika monella alalla työt on nykyisin erilaisia projekteja tai muuten määräaikaisuuksia eikä ole mitenkään harvinaista, että kahden projektin/määräaikaisuuden välissä on myös työttömyysjakso.
Minut otettiin. Ehdin olla työttömänä 7 kuukautta ensin. Työllistymiseni vaati toki maasta muuttoa. Suomessa ei ikäni (51v) takia pyydetty edes haastatteluihin työtä hakiessa.
On niitä meille tänne tehdastöihin tullut useampiakin. Jotkut jopa jääneet paria viikkoa pitempäänkin, vaikkakin useimmat heistä ovat kyllästyneet nopeasti.