Oletteko tavanneet milloinkaan ihmistä, joka muka vastustaa kovasti kiusaamista, mutta sortuu siihen kuitenkin itse?
Toisin sanoen sellaista, jonka puheet ja teot ovat kovasti ristiriidassa.
Kommentit (89)
Yhden naisen tiedän, joka oli ennen niin maailman kaltoinkohdelluin, aina joku sanoi tai teki pahasti. Kun puhui, oli puheet vain kuinka häntä on kohdeltu niin väärin ja hän on niin yksin ja bla bla bla. Oikeesti oli maailman suurin marttyyri. Sitten kohtasi kiusaajamiehen ja siitä alkoi naisen voimaantuminen. Nyt sitten kiusaattiin ihmistä joka ei ollut tehnyt hänelle mitään, päinvastoin ollut ystävällinen ja pitänyt ystävänä, mutta kun kusaajamiehensä oli niin heikko ja meni muun porukan mukana. Levitettiin valheita jne. Eli yksin nainen ei ollut mitään, voimaantuminen alkoi kiusaajamiehensä tavattuaan.
Kuis moni tuntisi kiusaavansa, jos Putin saisi maistaa omaa lääkettään? Onko väärin iloita siitä, että paha saa palkkansa?
No ainakin yksi luokan pahin kiusaajanarsisti kirjoittaa nykyään juttuja mm. kiusaamisen vastaisista aiheista. Kieltämättä pyörittelin vähän aikaa silmiäni, kun näin jutun mediassa. En usko, että hänen luonteensa on noilta ajoilta kuitenkaan muuttunut miksikään, kunhan tykkää jeesustella ja saada mainetta.
Sama, ennen kiva ihminen alkoi purkaa omia kiusaamistraumojaan sairastuneeseen ystäväänsä kohdattuaan narsistisen kiusaajanaisen.
Tuttuni työpaikalla on työsuojeluhenkilö joka on itse pahin henkinen riesa koko porukalle. Ihan peruskpää joka tarkoituksella hakeutunut ko. toimeen jotta ei voitaisi syyttää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa meissä on vähän pahuutta.
Pahuus my ass. Joillekin kiusaaminen on säälittävä yritys piristää oman pystyyn kuolleen elämänsä rippeitä. Mitä jos vaikka hankkisit harrastuksen? Vaikka sellaisen jossa voit sitä "pahuuttas" purkaa ihan itseesi. Kalliokiipeily ilman köyttä vois toimia ja kun pari kertaa oot tippunut sieltä naamalles niin alkaa elämä maistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuttuni työpaikalla on työsuojeluhenkilö joka on itse pahin henkinen riesa koko porukalle. Ihan peruskpää joka tarkoituksella hakeutunut ko. toimeen jotta ei voitaisi syyttää mistään.
Näitähän on sitten. Eräskin henkilö oli ihan täys narsisti ja viittas työturvallisuudenkin toistuvasti turhan päiväisenä ja tahallaan laiminlöi sitä kun ei kiinnostanut.
Somessahan tällaisia näkee paljon. Halutaan että somessa olisi positiivinen ilmapiiri ja somekiusaaminen loppuisi, mutta sitten itse nälvivät ja haukkuvat seuraajia ja kommentoijia ja vastaavat ilkeilevästi ihan tarkoituksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitähän on sitten. Eräskin henkilö oli ihan täys narsisti ja viittas työturvallisuudenkin toistuvasti turhan päiväisenä ja tahallaan laiminlöi sitä kun ei kiinnostanut.
Jaahas tais joku narsku tunnistaa itsensä, kun piti alapeukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Näihin rooleihin ne hakeutuu juurikin että on taas yksi pyhyyden kilpi lisää kannettavaksi ja voi rauhassa sikailla taustalla.
Ihmisen on helppo olla empaattinen ja ystävällinen ystävilleen ja läheisilleen. Mutta todellinen luonne mitataankin siinä, että miten kohtelee heitä, joiden kanssa kemiat eivät niin kohtaa.
Ei kukaan jaksa olla jatkuvasti empaattinen ja ystävällinen. Väsyneenä, stressaantuneena ym. sitä helposti ajattelee vain itseään ja omasta näkökulmastaan. Se on juuri sitä inhimillisyyttä ja epätäydellisyyttä.
Ihmiset voivat vanhetessaan kyynistyä ja katkeroitua ja purkaa omaa pahaa oloaan muihin. Tiedän jopa entisiä kiusattuja, joista on myöhemmin tullut itse kiusaajia.
Maailma ei vain ole täydellinen. Ihmiset ovat vain ihmisiä ja tekevät virheitä.
Voivathan jotkut periaatteessa vastustaa kiusaamista, mutta eivät vain uskalla vastustaa pääkiusaajaa, jotteivat joutuisi itse kiusatuiksi. Se on juuri sitä laumasieluisuutta ja muiden hyväksynnän hakemista, "joukossa tyhmyys tiivistyy".
Palstalaiset. Incel- miesten pilkkaamisketju on silkkaa ilkeämielistä pyrkimystä nöyryyttää ja kiusata- ja samat sanovat jopa siinä kiusaamisketjussaan että ei ole kiusaamista. Eivät kai tajua että se feikki sädekehä putosi jo.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jaksa olla jatkuvasti empaattinen ja ystävällinen. Väsyneenä, stressaantuneena ym. sitä helposti ajattelee vain itseään ja omasta näkökulmastaan. Se on juuri sitä inhimillisyyttä ja epätäydellisyyttä.
Tässä puhutaan nyt kiusaamisesta. Et ole empaattinen ihminen jos tapasi purkaa stressiä/väsymystä on systemaattisesti purkaa se johonkuhun kiusaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä puhutaan nyt kiusaamisesta. Et ole empaattinen ihminen jos tapasi purkaa stressiä/väsymystä on systemaattisesti purkaa se johonkuhun kiusaamalla.
Ihmisissä voi olla monta puolta. Voivathan esim. jotkut olla empaattisia ystävilleen ja läheisilleen, mutta täysiä mulkkuja muille.
Ne vastustaa sitä, että heitä itseään kiusataan. Muilla ei niin väliä.