Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tavanneet milloinkaan ihmistä, joka muka vastustaa kovasti kiusaamista, mutta sortuu siihen kuitenkin itse?

Vierailija
23.09.2022 |

Toisin sanoen sellaista, jonka puheet ja teot ovat kovasti ristiriidassa.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa ihmisissä on enemmän tai vähemmän narsistisia piirteitä. Se on inhimillistä ja kuuluu ihmisyyteen.

Vierailija
22/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus osat voivat vaihtua, ja kiusaaja saa ansionsa mukaan eli päätyy kiusatuksi. Silloin kuka tahansa kiusattu voi tuntea vahingoniloa. Karma kosti kiusaajalle ja sai ansionsa mukaan ja vaihteeksi maistaa omaa lääkettään. 

Ihminen joka iloitsee toisen vahingosta ei lopulta ole sen parempi kuin se kiusaajakaan. Hän on vain ollut eri aikaan eri asemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkö suurin osa ihmisistä ole tällaisia..

Vierailija
24/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vähänkään narsistiset ihmiset julistavat olevansa jotain pyhimyksiä, mutta aina tilaisuuden tullen kiusaavat muita.

Vierailija
25/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ja nuorena empatiakyky, erilaisuuden sietokyky ja syy-seuraussuhteiden hahmottaminen eivät ole välttämättä vielä täysin kehittyneet. Voihan moni viisastua aikuisena ja katua aiempaa käytöstään.

Vierailija
26/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien ihmiset ovat olleet puhtaasti hyviä tai pahoja? Fiktiivisissä tarinoissa se ehkä menee niin, mutta ei todellakaan tosielämässä.

Noiden tarinoiden suosio kertoo kuitenkin ihmisten tarpeesta jakaa muut hyviin ja pahoihin.

Vierailija
27/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mikä lasketaan kiusaamiseksi.

Vierailija
28/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän narsistit ja psykopaatit koe itse kiusaavansa, juuri siksihän he ovatkin narsisteja ja psykopaatteja.

Vierailija
29/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Yksi kiusaaja uhriutui heti kun tulikin korkojen kera takaisin.

Vierailija
30/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla monesti näkee ihmisiä, jotka puhuvat siitä, kuinka olivat kiusattuja ja samalla kirjoittavat kuinka kiusaajien pitää kuolla kivuliaasti. 

Vierailija
31/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta olen tuntenut useamman kiusaajan joka omasta mielestään oli kiusaamisen uhri. Sinänsä luonnollista kun ei pidä omaa käytöstään kiusaamisena mutta muut pitävät, niin saa ikävää kohtelua takaisin.

Siksi en usko varauksetta aina kun joku kertoo että häntä kiusataan.

Minun kokemukseni perusteella kiusaajat ovat ennemminkin suosittuja ja pidettyjä persoonia, jotka kiusaavat yksin olevia. En tosin tiedä, pitävätkö muut heistä aidosti vai seuraavatko heitä vain pelon vuoksi, kun eivät uskalla vastustaa, etteivät joutuisi itse kiusatuiksi.

Vierailija
32/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan itsekkin, olen jopa useamman kerran tuomittu kiusaamisesta, mutta en silti hyväksy minkäänlaista kiusaamista esim lapsiltani, olen erittäin tiukka siitä että ketään ei kiusata ja kaikki pääsevät mukaan. Toisaalta, olenkin ollut aina myös hyvin ymmärtäväinen kiusaamiani kohtaan ja katuvainen. Eihän se oikein ole joo...

Vierailija
33/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut työelämässä "feministin", joka kuitenkin syrji ja kiusasi itseään nuorempia työntekijöitä ja etenkin nuoria naisia.

Vierailija
34/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla monesti näkee ihmisiä, jotka puhuvat siitä, kuinka olivat kiusattuja ja samalla kirjoittavat kuinka kiusaajien pitää kuolla kivuliaasti. 

Se on täysin inhimillistä.

Harva kiusattu itse tekisi kiusatulle pahaa, mutta toivoo, että paha saisi palkkansa tai karma kostaisi jollakin muulla tavalla.

Vierailija
35/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva kiusattu itse tekisi kiusatulle pahaa, mutta toivoo, että paha saisi palkkansa tai karma kostaisi jollakin muulla tavalla.

* kiusaajalle.

Vierailija
36/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta olen tuntenut useamman kiusaajan joka omasta mielestään oli kiusaamisen uhri. Sinänsä luonnollista kun ei pidä omaa käytöstään kiusaamisena mutta muut pitävät, niin saa ikävää kohtelua takaisin.

Siksi en usko varauksetta aina kun joku kertoo että häntä kiusataan.

Minun kokemukseni perusteella kiusaajat ovat ennemminkin suosittuja ja pidettyjä persoonia, jotka kiusaavat yksin olevia. En tosin tiedä, pitävätkö muut heistä aidosti vai seuraavatko heitä vain pelon vuoksi, kun eivät uskalla vastustaa, etteivät joutuisi itse kiusatuiksi.

Olihan heillä isot kaveriporukat, mutta silti olivat omasta mielestään kiusattuja. Kaveriporukoita on hyvin erilaisia, samoin kuin työyhteisöjä. Ja vaikka osa pitäisi ilmapiiriä myrkyllisenä, osa tuntuu aidosti viihtyvän. Eivätkä ne aina ole niitä kiusaajia jotka viihtyvät.

Vierailija
37/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa aikuisista. Kuitenkin jossain netissä ja somessa läyhätään ja puhutaan ihmisistä selän takana pahaa.

Vierailija
38/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo toive kertoo että haluaa pahaa, itse ei vain syystä tai toisesta saa tehtyä mitään.

Vierailija
39/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtään ainoaa ihmistä, joka ei olisi tuollainen.

Mutta älä huoli:

Kun Ihminen toimii parhaan ymmärryksensä mukaan, hyvää tarkoitten, hän toimii moraalisesti oikein.

Vierailija
40/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, erään keskusteluryhmän yp on muka niiiin vastaan kiusaamista. Sitten kuitenkin huumorin varjolla mollaa keskustelijoita, ja poistelee ihan asiallisia kommentteja, koska "asia ei ole hänelle kiinnostava" ja jos jotain kysyy privana, niin paasaa, naureskelee ja vähättelee todella ylimielisenä. Ryhmässä on todella suuri määrä naisia ja miehiä, mutta hän voi päättää, mikä häntä kiinnostaa ja mikä ei. Jos tuo ei ole kiusaamista, niin mikä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan