Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tavanneet milloinkaan ihmistä, joka muka vastustaa kovasti kiusaamista, mutta sortuu siihen kuitenkin itse?

Vierailija
23.09.2022 |

Toisin sanoen sellaista, jonka puheet ja teot ovat kovasti ristiriidassa.

Kommentit (89)

Vierailija
1/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kaikki ketkä päättävät josaain vaiheessa pyrkiä kunnallispolitiikkaan.

Vierailija
2/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono aasinsilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Varsinkin nuoret hyvin herkästi kokevat kiusaamista, jos joku kokeneempi sortuu heitä neuvomaan. Itse tirskuvat, pyörittelevät silmiä ja supattelevat ihan avoimesti esim. työpaikan taukotilassa muille.

Vierailija
4/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kiusaajat.

Vierailija
5/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniakin. Ovat kaksinaamaisia oman etunsa tavoittelijoita.

Vierailija
6/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut.

Vierailija
7/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kiusaaja itse koe kiusaavansa, ainakaan jos häneltä sitä kysyttäisiin.

Korkeintaan kyse oli vitsistä tai ihan vaan läpästä.

Vierailija
8/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki modet.

Vierailija
9/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tavannut. En tosin osaa sanoa, kiusaavatko tarkoituksella vaiko vain ajattelemattomuuttaan.

Vierailija
10/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa meissä on vähän pahuutta.

Vierailija
11/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki loukkaa jota kuta jossain vaiheessa elämäänsä. Ja kaikki ihmiset satuttaa tai loukkaa meitä jollakin tavalla. Voimme valita vain sen ketkä on sen arvoisia, että pidämme heidät meidän elämässä.

Vierailija
12/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki loukkaa jota kuta jossain vaiheessa elämäänsä. Ja kaikki ihmiset satuttaa tai loukkaa meitä jollakin tavalla. Voimme valita vain sen ketkä on sen arvoisia, että pidämme heidät meidän elämässä.

Aika harva tunnistaa itsestään sitä käytöstä josta syyttää muita.

Vierailija
13/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain asiaa on helppo vastustaa järjellä ja logiikalla, mutta jos ihmisellä ei ole empatiakykyä ja tunnetaitoja, niin eihän hän välttämättä kuitenkaan käytännössä toimi itse niin.

Vierailija
14/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on esim jakanut somessa, että kiusaajan on vaihdettava koulua, ei kiusatun? Teko on aina väärin ja empatia uhrin puolella, mutta jos näitä halutaan estää pitää katsoa mitä tekijälle on tapahtunut. Kiusaajan syrjiminen on yhtä väärin, kuin sen kiusatun. Kummankaan ei pidä vaihtaa koulua vaan kummankin ongelmaan pitää tarttua samalla vakavuudella.

Vierailija
15/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajaan kohdistuva kiusaaminen voi olla varoitus tai herättelyä siitä, miltä kiusaaminen tuntuu. Eli kiusattu imitoi kiusaajaa joko turhautuneena tai puolustautuakseen, kääntääkseen asian naurettavaksi, jos kokee olevansa hyökkäyksen kohteena. 

Vierailija
16/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus osat voivat vaihtua, ja kiusaaja saa ansionsa mukaan eli päätyy kiusatuksi. Silloin kuka tahansa kiusattu voi tuntea vahingoniloa. Karma kosti kiusaajalle ja sai ansionsa mukaan ja vaihteeksi maistaa omaa lääkettään. 

Vierailija
17/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni on esim jakanut somessa, että kiusaajan on vaihdettava koulua, ei kiusatun? Teko on aina väärin ja empatia uhrin puolella, mutta jos näitä halutaan estää pitää katsoa mitä tekijälle on tapahtunut. Kiusaajan syrjiminen on yhtä väärin, kuin sen kiusatun. Kummankaan ei pidä vaihtaa koulua vaan kummankin ongelmaan pitää tarttua samalla vakavuudella.

Milloin koulu on niin pitkälle ruvennut asiaa hoitamaan, että selvittelee kotioloja, menneisyyttä, mielenterveyttä ym.? Jos asia siirtyy sosiaaliin, niin voi tietysti olla että siellä koetetaan selvittää. Voi tosiaan joutua ihan siirtämään ihmisen, jospa se herättelee konkreettisena toimenpiteenä kiusaajan vanhempiakin.

Vierailija
18/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos seuraa aina aika ajoin roihahtavaa koulukiusaamiskeskustelua niin kaksinaamaisuus on ilmiselvää. Sama ihminen saattaa yhtenä päivänä olla tiukasti koulukiusaamista vastaan mutta seuraavana päivänä itse solvata netissä jotain ihmisryhmää ja kertoa miten kaikin puolin huonoja he ovat eivätkä omaa oikeutta edes olla olemassa.

Vierailija
19/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien ihmiset ovat olleet puhtaasti hyviä tai pahoja? Fiktiivisissä tarinoissa se ehkä menee niin, mutta ei todellakaan tosielämässä.

Vierailija
20/89 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta olen tuntenut useamman kiusaajan joka omasta mielestään oli kiusaamisen uhri. Sinänsä luonnollista kun ei pidä omaa käytöstään kiusaamisena mutta muut pitävät, niin saa ikävää kohtelua takaisin.

Siksi en usko varauksetta aina kun joku kertoo että häntä kiusataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi