Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (151)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu ja kävely ei todellakaan riitä. 2,5h pitäisi olla sykettä nostavaa, reipasta liikuntaa tuollaisen pikkupuuhastelun LISÄKSI. Ja sitten vielä lihaskuntoharjoittelu pari kertaa viikossa.

Kaikki eivät halua mitään reipasta hikipäässä tapahtuvaa rasittavaa liikuntaa. Itsekin olen melko nuori, mutta en enää oikein tykkää sellaisesta liikunnasta. Kilpaurheilin joskus ja sieltä jäi pieni kammo siihen kuinka aina pitäisi olla se nopein ja jaksaa niin paljon. Itsellekin kävely on ainoa liikuntamuoto nyt. Minulla on lihakset hyvässä kunnossa. Eräs läheinen tietää lihaksista ja on minua hieroessaan sanonut kuinka hyvässä kunnossa esim selkälihakseni sekä reisilihakseni ovat. Sanoi niissä olevan todella paljon voimaa. Näin uskon olevani melko hyvässä kunnossa pelkästään kävelyllä. Ainoastaan vatsalihakset ovat itselle se huono seikka. Olleet jo nuorempana. Minulle sopii pitkäkestoinen parin tunnin kävely melko reippaalla tahdilla. Usein teen vielä pienen lenkin illalla.

Jos liikunnasta tulee sellainen ikävä taakka, että pitäisi mennä todella lujaa ja hengästyä sekä jaksaa aina vaan enemmän niin ei sekään ole hyvä asia. Jokainen tekee voimiensa ja kykynsä mukaan. Kaikki liikunta on hyväksi. Näin mietin itse. Äitikin on vaan kävellyt elämässään ja jo se on kantanut ja pitänyt terveyttä yllä. Toki myös muut elintavat vaikuttavat. Itselle ulkona olo on muutenkin tärkeää ja raitis ilma sekä luonto rentouttaa.

Jo sanasta "syke" tulee ärsytys. Kauheeksi suorittamiseksi pitää aina vääntää ihan kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2h viikossa on paljon?? Mitä ihmettä. Liikuntaa tulee _päivässä_ enemmän ellen tietoisesti päätä jäädä sänkyyn makaamaan.
Työ-, kauppa-, kirjasto- mikä ikinä-matkat aina kävellen. Koiran lenkitys. Fyysinen työ. Uimahallireissut. Kotona liikkuminen, tykkään esim. tanssia tai hyppiä hyppynarulla.
En käsitä. Mitä AP oikein tekee kaikki päivät?

Kotiovelta hissin ovelle 3m, sieltä autolle 20m, parkkipaikalta työpisteelle ehkä 50m. Kaupan parkkipaikalta kauppaan 20m ja kierros siellä ehkä 200m. Ei tuosta hirveästi vielä kerry.

No älä käytä sitä hissiä, ja parkkeeraa auto kauemmas työpaikasta ja kaupasta. Tai sitten maksat siitä että saat äheltää salilla ja juoksumatolla. Ihan mikä kellekin sopii.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävelen koiran kanssa päivittäin noin 5 tuntia.

Miksi joku kävelisi koiran kanssa päivittäin 5 tuntia, eikö ole mitään muuta tekemistä?

Sehän on ihan parasta ajanvietettä. Järvenrantapolku ja paljon koiria, taivaallista!

Vierailija

Voisin kysyä miks joku on töissä 8 tuntia päivässä rahantakia kun voi asua ilmaseks perintö kämpässä ja syödä kaverin omistamassa kasvisravintolassa ilmaseks ja liikkua pöllityllä pyörällä. En tartte rahaa mihinkään. Hölmöä käydä töissä ja tuhlata aika elämästä siihen ja lisäks terveys ja mieli kärsii Tollaselta pakkopullasta. Sulle ketä kävelee koiran kanssa 5 tuntia SÄ olet voittaja

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ai kaksi tuntia VIIKOSSA tuntuu paljolta? Eihän se ole kuin puoli tuntia kävelyä 4 x/viikko.

Tässä puhuttiin aerobisesta liikunnasta, ei kävelystä.

• ylös 3
  • alas 14
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2h viikossa on paljon?? Mitä ihmettä. Liikuntaa tulee _päivässä_ enemmän ellen tietoisesti päätä jäädä sänkyyn makaamaan.
Työ-, kauppa-, kirjasto- mikä ikinä-matkat aina kävellen. Koiran lenkitys. Fyysinen työ. Uimahallireissut. Kotona liikkuminen, tykkään esim. tanssia tai hyppiä hyppynarulla.
En käsitä. Mitä AP oikein tekee kaikki päivät?

Kotiovelta hissin ovelle 3m, sieltä autolle 20m, parkkipaikalta työpisteelle ehkä 50m. Kaupan parkkipaikalta kauppaan 20m ja kierros siellä ehkä 200m. Ei tuosta hirveästi vielä kerry.

No älä käytä sitä hissiä, ja parkkeeraa auto kauemmas työpaikasta ja kaupasta. Tai sitten maksat siitä että saat äheltää salilla ja juoksumatolla. Ihan mikä kellekin sopii.

En sanonut että tuo olisi ongelma, totesin vaan että liikuntaa ei tule päivässä about yhtään mitenkään itsestään, vaikkei tietoisesti jäisi sänkyyn makaamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai kaksi tuntia VIIKOSSA tuntuu paljolta? Eihän se ole kuin puoli tuntia kävelyä 4 x/viikko.

On se työelämässä oleville tosi paljon. Tarkoittaa lähinnä että la-su pitää vetää kaikki urheiluun liittyvä.

Työttömänä toki kerkeää runkatakin vaikka päällä seisten.

Ei, ei se ole paljon. Vai teetkö todella töitä seitsemänä päivänä viikossa 12h/pvä? Sitten voisin jotenkin käsittää, tosin tuossakin skenaariossa jäisi aikaa liikunnalle. Ilmeisesti et, kun kerran kommenttisi mukaan viikonloput on vapaat. Etkä silloinkaan ehdi liikkua tuntia päivässä.
Huh. Mistä se kaikki kiire sitten tulee kun kerran pysyt vaan paikoillasi? Vai onko sulla omat kantajat ja helikopteri?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kävelisi koiran kanssa päivittäin 5 tuntia, eikö ole mitään muuta tekemistä?

Sehän on ihan parasta ajanvietettä. Järvenrantapolku ja paljon koiria, taivaallista!

Niin kai. Minun mielestäni se on tappavan tylsää ja menee kauheasti aikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mit muuta pitäisi tehdä tuon sijaan? Kirjoitella vauvapalstalle tai katsoa televisiota. 

Niin, no mä en ainakaan ehdi. Työt plus työmatkat n. 8h 45 min päivässä. Ruuanlaitto, kaupassakäynti, kotihommat (siivous ym), syöminen, lapsen kuljettelu harrastuksiin, suihku/sauna, satunnaisesti shoppailu, kirjastokäynti (joo, otan sinne koiran yleensä kukaan, mut matkaa on alle 500m) tai esim lääkäri-/eläinlääkärikäynnit, mitä näitä nyt onkaan, niin ei riitä kyllä päivässä tunnit, kun nukkuakin pitäisi. Kyllä koiran pitää pärjätä arkisin n. 2 tunnin ulkoilulla, josta minä hoidan noin puolet, jään siis hyvin kauas viidestä tunnista päivässä.

Minulla ei meinaa vuorokaudessa tunnit riittää edes viikonloppuisin. Onneksi vuodenvaihteessa saattaa tulla lomautus ja sitten on taas aikaa sen 16h päivässä, sitten saatan heittää vähän pidempiä koiralenkkejäkin, jos koira niin haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi liikkua. Eikö se vaan pidennä paskasuomessa elämistä?

Niin ja olen myös kuullut että jokaiselle ihmiselle on annettu maan päällä tietty määrä askelia, eikä niitä kannata tuhlata.

Harrastan liikuntaa joka toinen päivä tunnin (+lisäksi hyötyliikunta).

Eniten teen lihaskuntotreeniä: aina yhtä liikettä muutaman sarjan ja sitten siirryn seuraavaan. Käytän käsipainoja tehostamaan joitain liikkeitä. Katson siis aloittaessani kellosta ajan, ja jatkan kuntoilua, kunnes tunti on kulunut.

Joka toinen päivä on lepopäivä, tämä rytmi sopii minulle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

On se työelämässä oleville tosi paljon. Tarkoittaa lähinnä että la-su pitää vetää kaikki urheiluun liittyvä.

Ei, ei se ole paljon. Vai teetkö todella töitä seitsemänä päivänä viikossa 12h/pvä? Sitten voisin jotenkin käsittää, tosin tuossakin skenaariossa jäisi aikaa liikunnalle. Ilmeisesti et, kun kerran kommenttisi mukaan viikonloput on vapaat. Etkä silloinkaan ehdi liikkua tuntia päivässä.
Huh. Mistä se kaikki kiire sitten tulee kun kerran pysyt vaan paikoillasi? Vai onko sulla omat kantajat ja helikopteri?

En ole edellisen kirjoittaja, mutta kommentoin. Jos on huolehdittavana ilman tukiverkkoja kaksi erityislasta ja omat vanhemmat samaan aikaan, lisäksi vanhemman aikaan saamat oikeudenkäynnit, omat ja näiden kaikkien terveysasiat, koti, työ, vanhempien asunnon myynti ja tyhjentäminen kaikesta 50 v. kerätystä roinasta, hullu sekopää häiriköi, jne jne, niin en todellakaan ehdi liikkua. En voi noita hommia kenelläkään delegoida. Olkaa onnellisia te kenellä on helppo elämä ja vapaa-aikaakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole edellisen kirjoittaja, mutta kommentoin. Jos on huolehdittavana ilman tukiverkkoja kaksi erityislasta ja omat vanhemmat samaan aikaan, lisäksi vanhemman aikaan saamat oikeudenkäynnit, omat ja näiden kaikkien terveysasiat, koti, työ, vanhempien asunnon myynti ja tyhjentäminen kaikesta 50 v. kerätystä roinasta, hullu sekopää häiriköi, jne jne, niin en todellakaan ehdi liikkua. En voi noita hommia kenelläkään delegoida. Olkaa onnellisia te kenellä on helppo elämä ja vapaa-aikaakin.

Miksi sinä provosoidut? Ei sun tarvitse selitellä täällä vatipäille minkä verran koiraasi ulkoilutat. Pääasia että pihalle pääsee ja on onnellinen

Vierailija

Juoksen 3-4 kertaa viikossa 1-1,5 tuntia, käyn salilla tai uimassa. Tulee aivan helposti täyteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu ja kävely ei todellakaan riitä. 2,5h pitäisi olla sykettä nostavaa, reipasta liikuntaa tuollaisen pikkupuuhastelun LISÄKSI. Ja sitten vielä lihaskuntoharjoittelu pari kertaa viikossa.

Kaikki eivät halua mitään reipasta hikipäässä tapahtuvaa rasittavaa liikuntaa. Itsekin olen melko nuori, mutta en enää oikein tykkää sellaisesta liikunnasta. Kilpaurheilin joskus ja sieltä jäi pieni kammo siihen kuinka aina pitäisi olla se nopein ja jaksaa niin paljon. Itsellekin kävely on ainoa liikuntamuoto nyt. Minulla on lihakset hyvässä kunnossa. Eräs läheinen tietää lihaksista ja on minua hieroessaan sanonut kuinka hyvässä kunnossa esim selkälihakseni sekä reisilihakseni ovat. Sanoi niissä olevan todella paljon voimaa. Näin uskon olevani melko hyvässä kunnossa pelkästään kävelyllä. Ainoastaan vatsalihakset ovat itselle se huono seikka. Olleet jo nuorempana. Minulle sopii pitkäkestoinen parin tunnin kävely melko reippaalla tahdilla. Usein teen vielä pienen lenkin illalla.

Jos liikunnasta tulee sellainen ikävä taakka, että pitäisi mennä todella lujaa ja hengästyä sekä jaksaa aina vaan enemmän niin ei sekään ole hyvä asia. Jokainen tekee voimiensa ja kykynsä mukaan. Kaikki liikunta on hyväksi. Näin mietin itse. Äitikin on vaan kävellyt elämässään ja jo se on kantanut ja pitänyt terveyttä yllä. Toki myös muut elintavat vaikuttavat. Itselle ulkona olo on muutenkin tärkeää ja raitis ilma sekä luonto rentouttaa.

Kunto romahtaa todella paljon kun lopettaa aktiivisen urheilun, sitä ei ylläpidetä kävelyllä. Jos lihasta ei käytä, se surkastuu kyllä.   Jos nyt kävisit kokeileen ihan huvikseen yhden treenin,mitä teit aiemmin,niin huomaisit samantien eron. Minäkin tiedän lihaksista paljon,ja muustakin.

Itse liikun pyörällä työmatkat, kävellen kaupat yms. Kuntosali pari kertaa viikossa. Pitäisi lisätä liikkumista mutta olen laiska ,varsinkin talvella. En laske työmatkapyöräilyjä liikunnaksi,ei siinä tule lämmin edes, 4,3km suuntaansa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Aikaa on siihen mihin haluaa. Tunti liikuntaa päivässä mahtuu aivan varmasti kalenteriin, katsoo sitten telkkaria vähän vähemmän. Sekopään häiriköintiin ei tarvitse vastata millään lailla.

Sivut