Deturin asiakkaat pulassa Turkisssa - hotellit vaativat jo kertaalleen maksettuja majoitusmaksuja asiakkailta
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Olipas älykäs kommentti?
Varmaan siksi, jos haluaa etelään matkata.
Sinnehän ei ilman toimistoa mitenkään pääse.
Mielenkiintoinen blogikirjoitus viime keväältä. Tästä katastrofimatkasta lukiessa tuli tunne, että se Uuno Epsanjassa -teltta olisi sittenkin tasokkaampi.
https://www.rantapallo.fi/reissukuume/2022/04/13/detur-kokemuksia/
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta aina ennen maksu on tullut matkayhtiöltä niin luulisi hotellien kovistelevan rahoja näiltä eikä matkayhtiön avulla matkustavilta.
Tottakai hotelli yrittää saada rahat joltakin, jolla maksukykyä ja -halua vielä voisi olla, mieluummin kuin konkurssikypsältä pyramidihuijaukselta, jota ei ilmeisesti pian ole edes olemassa enää. Se matkailijahan sitä hotellin palvelua käyttää, ja näillä näkymin käyttää ilmaiseksi. Se, että turisti on mennyt hassaamaan rahojaan pyramidihuijaukseen ei ole millään tavalla hotellin asia.
Eiköhän Detur mennyt konkurssiin. Normaalissa yrityskaupassa ei laiteta rahaliikennettä poikki. Kyseinen firma on aina ollut kyseenalainen.
Alkuvuodesta myivät 99 eurolla matkoja. Kun matkan aika koitti, ne peruttiin vedoten vähään kysyntään. Perumisten aikaan samaisia matkoja oli edelleen myynnissä 99 eurolla. Tällä operaatiolla pyrittiin selvästi keräämään firmalle likviditeettiä, jotta kiireisimmät velat saatiin maksuun ennen kuin velkojat hakevat konkurssiin.
No, nyt sitten koitti se päivä, että rahaa ei enää ollut. Tough luck.
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla törppöä toimintaa kyllä hotelleiltakin. Avaimet eivät toimi ja maksua vaaditaan välittömästi. Nuo asiakkaat ovat jo kertaalleen maksaneet,laittakoot vaatimukset Deturille!
Asiakkaat ovat maksaneet Deturille pakettimatkasta, eivät tuolle tietylle hotellille, joten ei hotelli ketään ilmeiseksi majoita, eli joutuvat ulos jos rahoja ei tule jostain kautta.
Niin. Yllätys, että hotellissa ei saa asua ilmaiseksi, vaikka olisi laittanut koko omaisuutensa Nigerian prinsseille ja amerikkalaisille astronauttiupseereille. Tai sitten "matkatoimistolle", jolla on tasan yhtä paljon kykyä ja halua tilittää rahoja hotelleille kuin edellä mainituilla tahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas älykäs kommentti?
Varmaan siksi, jos haluaa etelään matkata.Sinnehän ei ilman toimistoa mitenkään pääse.
Valitettavan iso osa suomailaista luulee noin, että vain matkatoimistojen kautta pääsee. Hölmöjä suoraan sanoen. Itse varaten pääsee paremmille lennoille, parempaan aikaan. Voi valita hotellin hyvältä sijainnilta ja hotellista voi valita sitten vielä niitä parhaita huoneita. Ja loppusumma ei juurikaan eroa valmismatkan hinnasta. On maita joissa valmismatkat tulevat kalliimmaksi kuin itse varaten ja ovat kuitenkin tasoltaan (lennot+hotellit) huonompia.
Ainakaan Deturin nettisivuilla ei ole mitään tietoa mistään ongelmista ja matkoja näytetään myyvän entiseen tapaan?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Detur mennyt konkurssiin. Normaalissa yrityskaupassa ei laiteta rahaliikennettä poikki. Kyseinen firma on aina ollut kyseenalainen.
Alkuvuodesta myivät 99 eurolla matkoja. Kun matkan aika koitti, ne peruttiin vedoten vähään kysyntään. Perumisten aikaan samaisia matkoja oli edelleen myynnissä 99 eurolla. Tällä operaatiolla pyrittiin selvästi keräämään firmalle likviditeettiä, jotta kiireisimmät velat saatiin maksuun ennen kuin velkojat hakevat konkurssiin.
Ei ainakaan YTJ:n mukaan ole konkurssissa. Ja olisi siitä varmasti jotain lehtijuttua ollut.
Onko tuo yhtiö Turkin hotelleineen enää mukana siinä Matkaoppaat sarjassa? Eikö siellä ollu joku 90-luvun ex-missi joka sitä pyöritti? Miehen suku oli rikasta ja omisti hotelleja vai onko se nainen enää edes Deturilla töissä?
Se "faksikopio" haiskahtaa kyllä niin kusetukselle, että ei kai kukaan sen perusteella maksa mitään?!
Joo, se oli nimenomaan Detur, joka oli Matkaoppaat-sarjan yhtiö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta aina ennen maksu on tullut matkayhtiöltä niin luulisi hotellien kovistelevan rahoja näiltä eikä matkayhtiön avulla matkustavilta.
Tottakai hotelli yrittää saada rahat joltakin, jolla maksukykyä ja -halua vielä voisi olla, mieluummin kuin konkurssikypsältä pyramidihuijaukselta, jota ei ilmeisesti pian ole edes olemassa enää. Se matkailijahan sitä hotellin palvelua käyttää, ja näillä näkymin käyttää ilmaiseksi. Se, että turisti on mennyt hassaamaan rahojaan pyramidihuijaukseen ei ole millään tavalla hotellin asia.
Hotelli on tehnyt sopimuksen matkatoimiston, ei yksittäisen asiakkaan kanssa. Asiakas on maksanut hotellin yhteistyökumppanille, jolta hotellin pitää saataviaan periä. Joku vastuu hotellinkin pitää omista sopimuksistaan kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas älykäs kommentti?
Varmaan siksi, jos haluaa etelään matkata.Sinnehän ei ilman toimistoa mitenkään pääse.
Valitettavan iso osa suomailaista luulee noin, että vain matkatoimistojen kautta pääsee. Hölmöjä suoraan sanoen. Itse varaten pääsee paremmille lennoille, parempaan aikaan. Voi valita hotellin hyvältä sijainnilta ja hotellista voi valita sitten vielä niitä parhaita huoneita. Ja loppusumma ei juurikaan eroa valmismatkan hinnasta. On maita joissa valmismatkat tulevat kalliimmaksi kuin itse varaten ja ovat kuitenkin tasoltaan (lennot+hotellit) huonompia.
Mikä sinä olet arvostelemaan kenenkään valintoja ja mikä siinä on valitettavaa, jos joku ei halua nähdä itse vaivaa enempää kuin yhden matkavarauksen verran? On esimerkiksi paljon vanhempia ihmisiä, jotka eivät osaa hyvin kieliä ja omatoimimatkaaja todellakin on omillaan, jos jotain sattuu, kaikki kuolemasta lähtien on mahdollista. Olen ollut matkaopas joskus vanhoina aikoina enkä todellakaan suosittele omatoimimatkoja ihan jokaiselle, kun olen nähnyt, mihin tilaan ihminen menee esimerkiksi lapsen joutuessa onnettomuuteen tai puolison menehtyessä. En tosin suosittelisi Deturiakaan. Itse olen tainnut olla valmismatkalla viimeksi seitsemän vuotta sitten, mutta ensi keväälle on yksi varattuna pitkästä aikaa eikä puolestani tarvitse olla pahoillaan.
En ymmärrä, miten ihmiset vieläkin ottaa tältä kusetusfirmalta matkoja. Ongelmia on ollut jo vaikka kuinka kauan, niin aina vaan riittää lähtijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai vaativat, jos heillä asuu hotellissa porukkaa ilmaiseksi. Minä en ole näitä valmismatkoja harrastanut itse enää pitkään aikaan, varaan lennot/hotellit itse, koska en näe mitään lisäarvoa siinä, että istun lennot ahtaassa koneessa, laumailen muiden kanssa jonottaen bussiin, hotellin sisäänkirjautumiseen jne.
Lisäksi maksan kaikki sellaisella luottokortilla, josta saan rahat takasin, jos tulee esim. lentoyhtiöin konkursseja tms.
Eihän tuossa muu auta kun maksaa kohtapuoleen (ehkä odottelisin kuinka kauan Deturin maksuliikenne on kiinni, jos on vain päivän tai kaksi), muuten heittävät heidät ulos hotellista. Sitten vaan hakevat vakuutuksista tai matkatoimistosta rahoja takaisin.
Sinä olet meistä se viisain. Bravo, taputa itsellesi!
Tap, tap. Mielestäni itse lentojen ja hotellien varaaminen ja luottokortin omaaminen on ihan normaaliälyisen, nykyajassa elävän ihmisen toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan YTJ:n mukaan ole konkurssissa. Ja olisi siitä varmasti jotain lehtijuttua ollut.
Hakemuksesta konkurssiin on pitkä matka, keskeneräiset asiat eivät näy YTJ:ssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotelli on tehnyt sopimuksen matkatoimiston, ei yksittäisen asiakkaan kanssa. Asiakas on maksanut hotellin yhteistyökumppanille, jolta hotellin pitää saataviaan periä. Joku vastuu hotellinkin pitää omista sopimuksistaan kantaa.
Niin ja hotelli kantaa sen vastuunsa keskeyttämällä palvelun, josta ei ole saanut maksua sovitusti. Juuri niin kuin vastuullinen toimija tekee.
Ihan sama mulle, mutta kysyn nyt vaan kuka sinne tänä päivänä vielä matkustaa? Itse harrastan sivistyneempiä kohteita:)