Deturin asiakkaat pulassa Turkisssa - hotellit vaativat jo kertaalleen maksettuja majoitusmaksuja asiakkailta
Kommentit (55)
Siitä saivat kun Kalkkunaan menivät. Kluk kluk!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipas älykäs kommentti?
Varmaan siksi, jos haluaa etelään matkata.Sinnehän ei ilman toimistoa mitenkään pääse.
Valitettavan iso osa suomailaista luulee noin, että vain matkatoimistojen kautta pääsee. Hölmöjä suoraan sanoen. Itse varaten pääsee paremmille lennoille, parempaan aikaan. Voi valita hotellin hyvältä sijainnilta ja hotellista voi valita sitten vielä niitä parhaita huoneita. Ja loppusumma ei juurikaan eroa valmismatkan hinnasta. On maita joissa valmismatkat tulevat kalliimmaksi kuin itse varaten ja ovat kuitenkin tasoltaan (lennot+hotellit) huonompia.
Mikä sinä olet arvostelemaan kenenkään valintoja ja mikä siinä on valitettavaa, jos joku ei halua nähdä itse vaivaa enempää kuin yhden matkavarauksen verran? On esimerkiksi paljon vanhempia ihmisiä, jotka eivät osaa hyvin kieliä ja omatoimimatkaaja todellakin on omillaan, jos jotain sattuu, kaikki kuolemasta lähtien on mahdollista. Olen ollut matkaopas joskus vanhoina aikoina enkä todellakaan suosittele omatoimimatkoja ihan jokaiselle, kun olen nähnyt, mihin tilaan ihminen menee esimerkiksi lapsen joutuessa onnettomuuteen tai puolison menehtyessä. En tosin suosittelisi Deturiakaan. Itse olen tainnut olla valmismatkalla viimeksi seitsemän vuotta sitten, mutta ensi keväälle on yksi varattuna pitkästä aikaa eikä puolestani tarvitse olla pahoillaan.
Fakta on vaan se, että aivan kaikkien suomalaistenkaan ei pitäisi matkustella ainakaan ulkomaille. Ulkomatkailu ei kai ole mikään kansalaisoikeus.
En maksaisi. En ole itse edes varannut hotellia enkä siis tehnyt sopimusta hotellin kanssa. Varauksen on tehnyt Detur ja hotelli tapelkoon sen kanssa. Oman osuuteni olen jo matkatoimistolle maksanut. Ikinä ette saa rahojanne pois jos nyt menette maksamaan, Leiriytykää vaikka hotellin aulassa jos eivät huoneisiin päästä.
Siitäs saavat turkkiin matkustajat. Ei sureta yhtään, nukkukoot vaikka kadulla.
Vierailija kirjoitti:
Siitäs saavat turkkiin matkustajat. Ei sureta yhtään, nukkukoot vaikka kadulla.
Oletko vielä samaa mieltä kun Turkki on ratifioinut Suomen hakemuksen?
Nythän kaikki varaavat denatur matkoja.
Googlatkaa toim joht btw
Syyslomalle varattuna Turkin matka. Ei Detur. Enkä häpeä lainkaan sinne lähtöä, taitaa kateelliset täällä haukkua Turkin lämpöön pääseviä :D
Vierailija kirjoitti:
Syyslomalle varattuna Turkin matka. Ei Detur. Enkä häpeä lainkaan sinne lähtöä, taitaa kateelliset täällä haukkua Turkin lämpöön pääseviä :D
Kateelliset, hah... Tänä päivänä matkustelu ei niin ihmeellistä ole. Joku Ruotsiin risteily 70-luvulla oli ihmeellistä, voi aikoja.
Vierailija kirjoitti:
No.. ei varmaan ole muuta mahdollisuutta kuin maksaa, muutenhan heitetään ulos hotellista. Jälkeenpäin voi sitten selvitellä sotkuja deturin ja/ tai vakuutusyhtiön kanssa.
Se maksaa, joka tilaa. Siis Detur. Hotellilla ei ole mitään perustetta vaatia maksua toiseen kertaan, vaikka en ole yllättynyt siitä että Turkissa tällaista harrastetaan. Onnea vaan vakuutuskorvauksen hakuun jos olet mennyt maksamaan jo kerran maksetun hotellihuoneen uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kerta aina ennen maksu on tullut matkayhtiöltä niin luulisi hotellien kovistelevan rahoja näiltä eikä matkayhtiön avulla matkustavilta.
Tottakai hotelli yrittää saada rahat joltakin, jolla maksukykyä ja -halua vielä voisi olla, mieluummin kuin konkurssikypsältä pyramidihuijaukselta, jota ei ilmeisesti pian ole edes olemassa enää. Se matkailijahan sitä hotellin palvelua käyttää, ja näillä näkymin käyttää ilmaiseksi. Se, että turisti on mennyt hassaamaan rahojaan pyramidihuijaukseen ei ole millään tavalla hotellin asia.
Eihän matkailijalla ole mitään mahdollisuutta tarkistaa hotellin väitteen todenperäisyyttä. Ei hän tiedä maksaako Detur hotellit etu- vaiko jälkikäteen eikä sitä onko tässä tapauksessa jotain syytä olettaa että maksua ei tule. Eikä matkustaja tiedä sovittua hintaakaan, se on aivan varmasti paljon edullisempi kuin listahinta. Se maksaa joka tilaa, niin se vaan on. Mutta, miksi pitää tunkea maahan jossa normaalit liike-elämän lait eivät päde vaan mitä tahansa voi maksattaa kenellä tahansa ja niin monta kertaa kuin huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tämä firma siinä Matkaoppaat sarjassa?
Oli. Ja siellä Deturin toimistolla Turkissa oli se lihava nainen, joka puhui räävittömiä koko ajan ja puhui asiakkaista sellaisia juttuja, joista asiakkaat itse tuskin olisivat riemastuneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Detur mennyt konkurssiin. Normaalissa yrityskaupassa ei laiteta rahaliikennettä poikki. Kyseinen firma on aina ollut kyseenalainen.
Alkuvuodesta myivät 99 eurolla matkoja. Kun matkan aika koitti, ne peruttiin vedoten vähään kysyntään. Perumisten aikaan samaisia matkoja oli edelleen myynnissä 99 eurolla. Tällä operaatiolla pyrittiin selvästi keräämään firmalle likviditeettiä, jotta kiireisimmät velat saatiin maksuun ennen kuin velkojat hakevat konkurssiin.
No, nyt sitten koitti se päivä, että rahaa ei enää ollut. Tough luck.
Ei ainakaan YTJ:n mukaan ole konkurssissa. Ja olisi siitä varmasti jotain lehtijuttua ollut.
Hakemuksesta konkurssiin on pitkä matka, keskeneräiset asiat eivät näy YTJ:ssä.
Oikeusministeriön maksukyvyttömyysrekisterissä näkyvät muuten kaikki vireillä olevat maksukyvyttömyyshakemukset. Deturia siellä ei ole, mutta sehän onkin kai ruotsalainen firma.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla niinkin että Deturin ostaja meinaa keplotella itsensä maksamasta noita majoituksia hotelleille. Neuvo hakea rahaa matkavakuutuksesta viittaa sellaiseen.
Tuo faksihan on huijausta. Detur ei ole sellaisia lähettänyt, tuskin Ruotsissa edes on enää faksilaitteita. Ja miksi olisikaan, se olisi informoinut omia asiakkaitaan eli matkustajia heidän omalla kielellään.
Tää on niin turkkilaista basaarimeinikiä ettei ole enää tosikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minkämaalainen firma tuo Detur on?
Turkkilainen. Ota nyt pösilö selvää
Aivan näin. Peiliin katsomisen paikka on lähteneillä. Jos ei ole ollut älliä riittävästi päässä riskien haarukointiin TAI on ottanut riskinsä tietoisesti, kummassakaan tapauksessa ei tarvitse asiasta valittaa ainakaan missään lehtien palstoilla. Eivät ihmiset ymmärrä, jotka omalla nimellä medialta kerjäävät sääliä, miten häpäisevät itsensä.