IL: S-Pankki ei korvaa asiakkaan tililtä vietyjä rahoja. Nyt kannattaa tsekata onko sinunkin S-tili tyhjennetty ja nostettu luottoja sinun nimelläsi. Onko sinulla S-tiliä ja pitäisikö pankin korvata tietomurrolla viedyt rahat??
"Emme kuitenkaan valitettavasti voi hyvittää tapahtumia, vaan ne jäävät vastuullesi, S-pankin viestissä todetaan."
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/822b4dbf-3e59-4ac6-bcf1-9fe41063…
Ai kun kiva.
Itse siirsin kaikki S-tililläni olleet varat toiseen pankkiin.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Talletussuoja 100 000e pakkohan niitten on korvata.
Talletussuoja koskee ainoastaan, mikäli rahoituslaitos ei suoriudu vastuistaan.
Eli kansanomaisesti kaatuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa juttu kokonaan. Annelilla on ulkomaalainen miesystävä, joka on nyt ex. Se ukko ne rahat on vienyt. Ei kannata olla noiden kanssa tekemisissä.
Ilmoitettu asiattomaksi.
svakki on per***nuolija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu hassulta ettei luottokorttia/tiliä ole suljettu samantien kun asiakas ottanut yhteyttä. Tämä on kai aivan ehdoton toimenpide missä tahansa pankissa jos asiakas ei tunnista omaksi toiminnakseen, mutta tässä olisi jätetty ?
T. Vanha pankintäti
He eivät välttämättä siihen kykene. Esimerkiksi rahojen siirto toiseen pankkiin ei S-pankin konttorin kautta onnistu. Tämä asia kävi selväksi viime kesänä, kun jankkasin aiheesta virkailijan jos toisenkin kanssa. Rahat on siirrettävä itse S-mobiilin kautta, johon he olivat ensi alkuun haluttomia antamaan tunnuksia, koska sisäänkirjautuminen kuulemma onnistuu minkä tahansa pankin tunnuksilla. Jatkossa säilön rahani vaikka tyynyn alla, muttei ikinä enää S-pankissa.
Sitten he kysyivät, että tahdonko saada
S-pankin tiedotteet teksti- vai sähköpostiviesteinä. Päädyin ensimmäiseen vaihtoehtoon, koska olin saanut paljon S-pankin nimissä lähetettyjä huijausviestejä, jotka olivat erehdyttävästi aidon oloisia. Siinä, että pankki lähettää viestejään asiakkaan sähköpostiin, piilee melkoinen riski. Ehkä jutun Annelikin oli epäonnistunut perkaamaan aidot feikkien joukosta.Tarkennatko hieman mitä se pankki haluaa lähettää sähköpostiin. Mainoksia? Mitään oikeita viestejä ei ikinä laiteta tekstarilla tai sähköpostilla. Korkeintaan ilmoitus, että sinulla on viesti luettavana verkkopankissa.
Tarkennan varsin mielelläni. Eli he halusivat lähettää tiedotteitaan edellä mainitsemillaan tavoilla. Koska en halunnut saada niitä sähköpostiini, he lähettivät niitä tekstiviesteinä. Tuo, mitä viestissäsi sanoit, kuulostaa todella mielenkiintoiselta. Oletko täysin varma, ettet ole saanut tiedotteita samalla tavalla kuten minä?
Minuakin alkoi kiinnostaa, millaisia tiedotteita sait tekstareina. Itse olen valinnut sähköpostin tiedotuksia varten, mutta ne ovat mainosten lisäksi tyyliin "sinulle on tullut uusi automaattisesti hyväksytty e-lasku / e-lasku, joka pitää hyväksyä / asiakaspalvelun vastaus viestiisi". Nämä pitää käydä itse lukemassa verkkopankissa tai mobiilipankissa. Mitään sellaista tiedotetta ei tule, josta voisi olla haittaa, jos se päätyisi muiden kuin itseni luettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin muukaan pankki korvaa asiakkaan huolimattomuuden takia viedyt rahat. Kannattaa olla tarkka pankkitunnuksien kanssa.
Ei tässä ollut kyse asiakkaan huolimattomuudesta, vaan jonnet saivat pankin tietoturva-aukon kautta s-mobiilillaan täydet oikeudet toisten henkilöiden tilille. Juuri näin kävi jutun Annelille, mutta pankki ei vielä kesäkuussa myöntänyt tuon olevan mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on vain 20 e spankissa taidan käyttää senkin pois
Mulla on vielä vähän enemmän. Tämä aukko on kaiketi nyt tukittu, mutta arveluttaa se että pankki sysää omat virheensä asiakkaan maksettavaksi. Ehkäpä pitää luopua s-pankista. Mulla on vaan siellä kymmeniä e-laskutoimeksiantoja, ne pitää kaikki siirtää oikeaan pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuossa pankki ole huijannut vaan tämä ex-puoliso tai muu läheinen.
Eikös se ollut 16 v. Espoolaispoika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minulla on vain 20 e spankissa taidan käyttää senkin pois
Jos saldo menee yli kympin, siirrän rahat varsinaiselle tilille. Uutisen tapauksesta on oikeasti vaikea sanoa mitään. Ihmiset ovat parisuhteessa kovin leväperäisiä, vaikka siippa oikein alleviivaisi omaa epäluotettavuuttaan. Rakkaus tuntuu todellakin sokaisevan osan ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostaja on tarvinnut hommaan verkkopankkitunnukset, jotka Anneli vaimikäseoli on joko antanut exälleen tai pitänyt niitä näkyvillä tai paikassa, josta mies on ne käynyt katsomassa. Kaikesta ei voi pankkia syyttää, ja asioita voi tapahtua vaikka Anneli itse ei omistaisikaan kännykkää.
Näin on.
Rahaa on mahdotonta nostaa jos ei ole kortin numeroita tai tunnuksia elikkä Annelin on täytynyt itse antaa korttien tiedot tai lähettänyt rahat suoraan.
Tai sitten vain hänen tililleen on hakkeroitu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin eri tapaus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin muukaan pankki korvaa asiakkaan huolimattomuuden takia viedyt rahat. Kannattaa olla tarkka pankkitunnuksien kanssa.
Ei tässä ollut kyse asiakkaan huolimattomuudesta, vaan jonnet saivat pankin tietoturva-aukon kautta s-mobiilillaan täydet oikeudet toisten henkilöiden tilille. Juuri näin kävi jutun Annelille, mutta pankki ei vielä kesäkuussa myöntänyt tuon olevan mahdollista.
Täysin ERI asia. Noilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulipukupankissa tuulipuvun arvoista asiakaspalvelua. Kuka yllättyi? :D
Ei ole minua ainakaan kyseinen pankki vakuuttanut, vaikka se pakollinen s-bonustili onkin.
Miten s-tili pn pakollinen?
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu hassulta ettei luottokorttia/tiliä ole suljettu samantien kun asiakas ottanut yhteyttä. Tämä on kai aivan ehdoton toimenpide missä tahansa pankissa jos asiakas ei tunnista omaksi toiminnakseen, mutta tässä olisi jätetty tekemättä?
T. Vanha pankintäti
Niinpä. Mä jouduin kerran kyselemään credit-kortin saldoa pankista ja meinasivat sulkea kortin.
Vierailija kirjoitti:
Missä jutussa noin luki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuulipukupankissa tuulipuvun arvoista asiakaspalvelua. Kuka yllättyi? :D
Ei ole minua ainakaan kyseinen pankki vakuuttanut, vaikka se pakollinen s-bonustili onkin.
Miten s-tili pn pakollinen?
Jos haluaa äsholekorttia käyttää, niin ne bonukset pakkonaitetaan tilille.
Jatkan vielä, että lopulta päädyin lakkauttamaan tilini. Se tosin onnistui vasta neljännen konttorissa käynnin aikana. Minulle jäi todella ala-arvoinen kuva ko. "pankista".