Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on liian ankara lapselle

Vierailija
20.09.2022 |

Eilen ei antanut lapsen tulla päivälliselle ennen kuin matematiikan läksyt on tehty ja tarkastettu. Lopulta lapsi tuli ruokapöytään vasta iltaseitsemältä nälissään ja itkuisena. Huusi lapselle "että miten 11-vuotias ei osaa kirjoittaa kunnolla käsin". No eihän käsinkirjoitusta edes opeteta missään! Hän laittoi lapsen kirjoittamaan aakkosia ja kirjan tehtäviä vihkoon, jotta oppisi käsialaa. Lisäksi otti lapselta pelikonsolin ja kännykän pois kun matematiikan kokeesta tuli "huono" arvosana (7-).

Ymmärrän, että mieheni ajattelee lapseni parasta, mutta mielestäni tämä kuri on mennyt jo yli. Mieheni on korkeasti koulutettu ja hänellä on perfektionistimainen luonne.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattiko tehdä lapsi jännä miehen kanssa. 

Vierailija
42/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä mies lapsen isä? Tee nyt ihan ensin sille ääliölle selväksi, että jos haluaa olla lapsensa kanssa väleissä, lopettaa tuollaisen touhun ihan välittömästi.

Useimmat meistä eivät opi huutamalla ja haukkumalla yhtään mitään, vaan kannustamalla ja tukemalla. Oma isäni yritti opettaa mulle sävelasteikkoa nyrkillä. En oppinut. Olisin silti oppinut laulamaan ihan hyvin, mulla on kiva ääni ja pysyn nuotissa, mutten ikinä tuon episodin jälkeen uskaltanut mitään musiikkiin liittyvää alkaa harrastaa.

Eli kyllä kannattaa harjoittaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa, jollei halua lapsen oppivan laskemaan ja kirjoittamaan, mutta toivoo, että hän vihaa isäänsä loppuikänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon tapaisissa tilanteissa koetin olla hiljaa. Kun mies oli rauhoittunut selitin että minun mielestäni tuollainen rangaistus (et saa tulla syömään ennenkuin matikan läksyt tehty on väärin). Nälkäisenä ja vihaisena rupeaa vaan inhoamaan läksyjen tekoa ja niistä tulee ongelma. Lapsen nähden en puuttunut tilanteeseen kuin pari kertaa. Muuten keskusteltiin aikuisten kanssa ja sovittiin miten jatkossa toimitaan.

Minä olisin kysynyt lapselta aloittajan tilanteessa miksi ei ole tehnyt niitä matikanläksyjä aikaisemmin. Olisin kuunnellut vastauksen ja keskustellut ja perustellut oman mielipiteeni. SItten olisi syöty ja lapsi olisi tehnyt läksyt.

Meillä on pyritty kohtelemaan lapsiakin kunnioittavasti. Ei heidän leikkejään/pelejään ym ole keskeytetty turhaan. On puhuttu kuin muillekkin ihmisille. Lasten mielipidekin on kysytty moniin asioihin vaikka aikuiset ovat sitten päättäneet asian (joku kerta lapsista oli todella huvittavaa että mies ja kolme lasta halusi grilliruokaa mutta minä ruokahuollossa vastaavana äänestin kotiruuan puolesta ja syötiin kotona. Toki perustelin asian että olin jo valmistellut jotain ruokaa joka menisi pilalle jos sitä ei tee nyt ja sovittiin grilliruokapäivä parin päivän päähän).

Ja joo lasten mielestä meillä oli kova kuri kun olivat pieniä. No nyt teineinä saavat mennä melko vapaasti ja toistaiseksi on tullut vaan kehuja niin koulusta kuin kesätyöpaikoistakin. Fiksuja, ajattelevia ja ongelman ratkaisukykyisiä nuoria. Yhden kaveriporukka tapaa kysyä meidän lapselta aina miten perustella omille vanhemmilleen jokin hankinta/meno. Meidän lapset kun ovat nuoresta asti tottuneet siihen että pitää pystyä perustelemaan pyynnöt/jos toimii eri tavoin kuin sovittu normaaalisti.

Vierailija
44/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämä mies lapsen isä? Tee nyt ihan ensin sille ääliölle selväksi, että jos haluaa olla lapsensa kanssa väleissä, lopettaa tuollaisen touhun ihan välittömästi.

Useimmat meistä eivät opi huutamalla ja haukkumalla yhtään mitään, vaan kannustamalla ja tukemalla. Oma isäni yritti opettaa mulle sävelasteikkoa nyrkillä. En oppinut. Olisin silti oppinut laulamaan ihan hyvin, mulla on kiva ääni ja pysyn nuotissa, mutten ikinä tuon episodin jälkeen uskaltanut mitään musiikkiin liittyvää alkaa harrastaa.

Eli kyllä kannattaa harjoittaa henkistä ja fyysistä väkivaltaa, jollei halua lapsen oppivan laskemaan ja kirjoittamaan, mutta toivoo, että hän vihaa isäänsä loppuikänsä.

ei vanhempien kuulu olla lastensa kavereita

Vierailija
45/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen kurittaminen nykyään sitten on oikeastaan sallittua? Jos ajatellaan vaikkapa jos oma lapsi alkaa olla omalle äidilleen tyyliin että huorattelee?

Vierailija
46/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei vanhempien kuulu olla lastensa kavereita

Jännästi se silti lasten aikuistuttua harmittaa, kun eivät koskaan soita tai tule käymään. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä ja kohtele lapsiasi kaltoin. Niität sitten myöhemmin, mitä olet kylvänyt.

Vierailija
47/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen kurittaminen nykyään sitten on oikeastaan sallittua? Jos ajatellaan vaikkapa jos oma lapsi alkaa olla omalle äidilleen tyyliin että huorattelee?

Kannetaan herkkuja lapsen huoneeseen ja toivotaan parasta

Vierailija
48/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia ihmiset kirjoittaa trollin juttuun? Ei ole mitään nähtävää, hajaantukaa.

Vierailija
49/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa opeteta käsinkirjoitusta? Meidän lapset on 5-vuotiaana oppineet kirjoittamaan... asutaan ulkomailla :)

Vierailija
50/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessa meillä oli ruoka arkena tasan klo 17 jos ei oltu paikalla niin jäätiin ilman, iltapala aika oli sitten 20:30, jos ei oltu paikalla jäätiin ilman, eikä ollut ankaraa. Toisekseen mies tekee ihan oikein, varmaan lapsella on ollut koulun jälkeen aikaa tehdä kotitehtävät vaan ei ole tehnyt. Ja kyllä jos ei edes kirjoittaa osaa, niin onhan se outoa kun ei ihan ilmeisesti just ole ensimmäistä luokkaa aloittanut

Ennen oli ennen. Nykyään tuollaiset tavat ei ole sallittuja.

Miten niin ei ole sallittua? Omat lapset on vielä vauva ja taapero, mutta tasan tarkkaan ruokaa syödään silloin, kun se on tarjolla myös tulevaisuudessa. Jos ei maistu, odottakoot seuraavaa ruokaa. Noin pienten kanssa vielä sallin sen, että jos ei iltapala maistu, tarjoan jotain muuta, etteivät sitten itke yöllä nälkäänsä. Isompana saavat syödä myös sitä mitä tarjotaan ja jos ei kelpaa, odottakoot seuraavaa ruokaa. Iltapalan aika voi olla myös kouluikäisellä joustava, kunhan syövät ennen nukkumaanmenoa, ettei yöllä rapistella jääkaapilla.

Minusta käytöstapojen opettelun pitäisi olla pakollista sen sijaan, että yritetään väittää kirkkain silmin, ettei ole sallittua.

Lapsilta ruuan riistäminen on rikos ja lasun paikka

Toivottavasti vitsailet, mutta jos et, niin se ei ole ruoan riistämistä, jos lapsi ei syö ruokaa silloin kun sitä on tarjolla. Ei sitä koulussakaan voi mennä kesken oppitunnin syömään, jos ei ruokatauolla ole syönyt, vaan odotetaan seuraavaa ruoka-aikaa. Sama useimmissa työpaikoissa, että lounasta syödään lounastunnilla, eikä vaikkapa puoli tuntia ennen työajan loppumista.

Välipalaahan sitä voi ottaa, jos nyt on niin tyhmä, että jättää lounaan syömättä ja iltaruokaan on pitkä aika.

Eihän siitä ollut kyse, ettei lapsi söisi, vaan siitä, että mies eväsi lapselta syömisen rangaistuksena.

Vierailija
51/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei ole tarpeeksi ankara sinulle, kun vieläkin kehtaat länkyttää tuolla tavalla.

Sinut pitäisi jonkun tap paa. Oket saastaa..

Vierailija
52/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudessa meillä oli ruoka arkena tasan klo 17 jos ei oltu paikalla niin jäätiin ilman, iltapala aika oli sitten 20:30, jos ei oltu paikalla jäätiin ilman, eikä ollut ankaraa. Toisekseen mies tekee ihan oikein, varmaan lapsella on ollut koulun jälkeen aikaa tehdä kotitehtävät vaan ei ole tehnyt. Ja kyllä jos ei edes kirjoittaa osaa, niin onhan se outoa kun ei ihan ilmeisesti just ole ensimmäistä luokkaa aloittanut

Ennen oli ennen. Nykyään tuollaiset tavat ei ole sallittuja.

Miten niin ei ole sallittua? Omat lapset on vielä vauva ja taapero, mutta tasan tarkkaan ruokaa syödään silloin, kun se on tarjolla myös tulevaisuudessa. Jos ei maistu, odottakoot seuraavaa ruokaa. Noin pienten kanssa vielä sallin sen, että jos ei iltapala maistu, tarjoan jotain muuta, etteivät sitten itke yöllä nälkäänsä. Isompana saavat syödä myös sitä mitä tarjotaan ja jos ei kelpaa, odottakoot seuraavaa ruokaa. Iltapalan aika voi olla myös kouluikäisellä joustava, kunhan syövät ennen nukkumaanmenoa, ettei yöllä rapistella jääkaapilla.

Minusta käytöstapojen opettelun pitäisi olla pakollista sen sijaan, että yritetään väittää kirkkain silmin, ettei ole sallittua.

Lapsilta ruuan riistäminen on rikos ja lasun paikka

Voi kuule kuin ihan nuorisokodissakin ollaan joskus jouduttu linjaamaan ja rajaamaan ruoalla pelleilyä. Ruoka tulee valmiiksi nenän eteen, mutta nuoriso kovaan ääneen yökötteli kaikelle ja täytti mahansa herkuilla, nuudeleilla ja muulla ihan silkalla roskalla, jota alkuun suostuttiin ostamaan. Mutta kun porukka lihoi ja mt-ongelmat vain paheni, heräsi johto ja työntekijätkin siihen, että niillä säännöllisillä, selkeillä ruoka-ajoilla ja muun roskan syömisen rajoittamisella on ihan oikeasti merkitystä nuorten kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin kannalta. Se ei ole ruoan kieltämistä, että kerrotaan selvästi, että ruokailuaika on kellonaikaan tämä ja tämä ja sinä aikana syödään sitä ruokaa mitä on tarjolla. Seuraava ruoka on aikaan x ja taas sitä mitä on tarjolla. Lapsi ja nuori tekee itse sen päätöksen sitten, että syökö vai pelleileekö ruoalla. Yleensä pelleilyä ei kestä kovin pitkään, vaan nälkä ajaa syömään kuten kuuluukin.

Luetun ymmärtäminen haloo. AI-KUI-NEN E-VÄ-SI LAP-SEL-TA RUO-AN. Ei lapsi kieltäytynyt syömästä.Ymmärsitkö?

Vierailija
53/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin tap panut tuommoisen ukon siihen paikkaan, arvelematta. Ja selityksiä kyselemättä. Minun lapsille ei v i T T uile kukaan, en edes minä.

Vierailija
54/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia ihmiset kirjoittaa trollin juttuun? Ei ole mitään nähtävää, hajaantukaa.

Olet h u o r a

Vierailija
55/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin tap panut tuommoisen ukon siihen paikkaan, arvelematta. Ja selityksiä kyselemättä. Minun lapsille ei v i T T uile kukaan, en edes minä.

Ja sinä päätyisit vankilaan

Vierailija
56/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan haluaisi mitään tappajaa äidiksi. Minkälaisen esimerkin antaisi lapsillesi, jos alat tappamaan?

Vierailija
57/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pidät lapsen puolia! Ei kenenkään tarvitse elämässä tehdä mitään mistä ei tykkää, se kannattaa opettaa jo lapselle! Opeta samalla miten tt tuki hakemus täytetään.

Vierailija
58/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lapsista kasvaa varmaam hyviä ihmisiä. Saadaan vanginvartijoille lisää töitä.

Vierailija
59/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja päädyt samanarvoiseksi kuin pedofiili.

60/110 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läksyjen valvominen on hyvä, mutta tuo on hölmö sääntö, ettei saa tulla syömään ennen kuin läksyt on tehty. Johan siinä verensokeri ehtii laskea jolloin oppiminen heikkenee.

Kohtuus kurinpidossakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän