Miksi ihmiset valitsevat hotellin eivätkä huoneistoa?
Nuo huoneistot ovat yleensä halvempiakin, jopa selvästi.
Käytän hotellia vain silloin, kun aamulla on mentävä ja täytyy saada aamupala. Sitä en ymmärrä, miksi joku tahtoo sitoa itsensä lomalla pieneen hotellihuoneeseen ilman ruoanlaittomahdollisuutta, kun samalla rahalla saisi 30-60 neliötä ja keittiön.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huoneistohotellit joissa olemme majoittuneet ovat olleet tosi hyviä,siivous,lakanoiden vaihto joka päivä ym.
Suosin pakettimatkoja (Aurinkomatkat,Tui,Apollo)
Olen itse kohta lähdössä perheeni kanssa pitemmälle matkalle puolisoni kotimaahan. En väitä, että toimintamme olisi erityisen ympäristöystävällistä, koska matkustamme toiselle puolelle maapalloa kuinkas muuten kuin lentämällä. Joka tapauksessa pistää silmään tuo yhden kommentoijan mainitsema lakanoiden vaihto joka päivä, eikö tuo tunnu valtavalta resurssien tuhlaukselta? Meille kertyy tulevassa reissussa kymmeniä hotelliöitä. Tuntuisi absurdilta esim. vaihdattaa lakanat joka päivä, vaikka moni palvelu hyvässä hotellissa kuuluisikin hintaan. Ajatteleeko kukaan muu täällä näin?
Ettekö pane lomalla ollenkaan? Kyllä on luksusta, että seksilakanat saa joka päivä vaihtoon, eikä tarvitse niissä hikisissä ja mällisissä lakanoissa nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki huoneistohotellit joissa olemme majoittuneet ovat olleet tosi hyviä,siivous,lakanoiden vaihto joka päivä ym.
Olen itse kohta lähdössä perheeni kanssa pitemmälle matkalle puolisoni kotimaahan. En väitä, että toimintamme olisi erityisen ympäristöystävällistä, koska matkustamme toiselle puolelle maapalloa kuinkas muuten kuin lentämällä. Joka tapauksessa pistää silmään tuo yhden kommentoijan mainitsema lakanoiden vaihto joka päivä, eikö tuo tunnu valtavalta resurssien tuhlaukselta? Meille kertyy tulevassa reissussa kymmeniä hotelliöitä. Tuntuisi absurdilta esim. vaihdattaa lakanat joka päivä, vaikka moni palvelu hyvässä hotellissa kuuluisikin hintaan. Ajatteleeko kukaan muu täällä näin?
Kyllä. Ovessa on useimpina lappu joka sanoo että ei tarvitse siivota. Silloin jätetään pois kun tuntuu että nyt olisi tarvetta. Ei sotketa niin paljoa että päivittäin tarvii siivota ja vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö pane lomalla ollenkaan? Kyllä on luksusta, että seksilakanat saa joka päivä vaihtoon, eikä tarvitse niissä hikisissä ja mällisissä lakanoissa nukkua.
Meillä menee mällit muualle kuin lakanoihin. Ollaan myös hyväkuntoisia niin ei märäksi hikoilla lakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kokata eikä siivota lomamatkalla. Sitä saa tehdä perusarjessa ihan tarpeeksi.
Ei huoneistohotellissa tarvitse siivota.
Siivoojat tekee sen.
Et ole ilmeisesti ollut huoneistohotellissa.
Suosittelen !!
Otsikossa puhuttiin huoneistosta.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kiinnosta lomalla tehdä itse ruokaa ja siivota, siksi hotellihuone.
No, itse ainakin valitsen sellaisen huoneistohotellin, jolla on tarjolla aamupala sekä siivous. Mutta ei siis tarvitse asua yhdessä pienessä huoneessa vaan on makuuhuone, olohuone ja keittiötila erikseen. Ja yleensä haluan myös parvekkeen.
Koska se ei ole mulle mikään loma jos joudun kälyisessä keittiössä huonoilla välineillä kokkaamaan. Mulle loma on sitä että saan kävellä valmiiseen pöytään joka aterialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kokata eikä siivota lomamatkalla. Sitä saa tehdä perusarjessa ihan tarpeeksi.
Ei huoneistohotellissa tarvitse siivota.
Siivoojat tekee sen.
Et ole ilmeisesti ollut huoneistohotellissa.
Suosittelen !!Otsikossa puhuttiin huoneistosta.
Kannattaa vähän googlata mitä ovat ns. huoneistohotellit. Voivat siis olla yksi talo, jossa on isoja huoneistoja tai sitten sellaisia, joilla on siellä sun täällä huoneistoja. Itse olen ollut sellaisessakin, jossa oli sekä hotellirakennus, että huoneistoja jopa omia taloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, joku Juuso-jyystäjä siellä.
Hieman ylipainoinen ja jyystää niin kauheana että hiki vaan roiskuu. Tekniikka näiltä tuntuu puuttuvan. Silloin tällöin on kaveripiirissä tullut näitä vastaan. Mukava naureskella näille. Kuvittelevat olevansa koviakin panomiehiä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Koska se ei ole mulle mikään loma jos joudun kälyisessä keittiössä huonoilla välineillä kokkaamaan. Mulle loma on sitä että saan kävellä valmiiseen pöytään joka aterialla.
Eihän huoneistossa pakota kokkaamaan? Siellä on vain enemmän tilaa. Valmiiseen pöytään voi kävellä ihan yhtälailla huoneistosta kuin hotellihuoneesta.
Olen myös miettinyt usein, miksi kukaan valitsee hotellihuoneen, kun halvemmalla löytää aina huoneiston joka on tilavampi ja viihtyisämpi. Olen yllättynyt että monella syy on se ettei halua kökkiä keittiössä. Eihän sitä keittiötä tarvitse käyttää, se on vain ekstraa! Itse käyn ulkona syömässä reissussa useamman kerran joka päivä mutta silti minusta on mukava että on olemassa keittiö. Mitä haittaakaan siitä on, ja onhan se kiva jos haluaa jotkut välipalahedelmät huuhtaista itse, tehdä yöpalaa tai nauttia aamupalan rauhassa omalla terassilla.
Itse tulisin hulluksi pienessä hotellihuoneessa jossa lähinnä pelkkä sänky ja televisio. Aamulla aina kiire aamupalalle. Hyi olkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä hemmetin takia tuhlaisin arvokasta loma-aikaa keittiössä kykkimiseen?
En minäkään ruokaa lomilla laita mutta tykkään vaikka keittää kahvit silloin kun haluan,hedelmiä ja jotain hyvää jääkaapissa,oluet+viinit kylmässä. Huoneistot ovat reilumman kokoisia,siksi viihdyn niissä.
Nykyään kyllä on hotellihuoneissa kahvinkeittimet. Minibaariin voi laittaa omia juomia ja "jotain hyvää" kylmään. Hedelmät ei päivässä pilaannu pöydällä jos jääkaappiin ei mahdu.
Jos alle viikon on niin hotelli. Jos pidempään niin huoneisto ehdottomasti. Juuri viime viikolla varasin talveksi ihanan talon kahdeksi kuukaudeksi lämpimästä! 😍
Tietenkin hotelli eikä koskaan halvinta huonetta. Junior-sviitti vähintään, mielellään sviitti. Haluan lomalla ehdottomasti paikkaan, jossa on huonepalvelu ja jossa voi tilata valmiin, tasokkaan aamiaisen huoneeseen, jos ei huvita lähteä aamupalalle hotellin ulkopuolelle. Inhoan hotelliaamiaisia, erityisesti buffet-aamiaista. Enkä todellakaan halua itse kokata lomallani. Oma jääkaappi ja joku hikinen kolmioleipä ei myöskään houkuttele.
En todellakaan hae lomalta kodikkuutta vaan pientä luksusta. Jos satun haluamaan pastramivoileivän ja lasin punaviiniä kello yhdeltä yöllä, haluan että majapaikkani pystyy sellaisen tarjoamaan iloisen hymyn saattelemana. Jos läikytän punaviinin paidalleni haluan, että hotellissa on pesulapalvelu, joka huolehtii ongelmasta.
En tajua miksi kukaan menisi itsepalvelulomalle jos ei ole pakko. Huoneistot ja huoneistohotellit ovat varmaan hyviä lapsiperheille ja köyhille nuorille.
Miksi kukaan haluaisi lomalla ruuanlaittomahdollisuutta? Kotona ehtii kokata ihan tarpeeksi, ja ne huoneistojen kokkaamismahdollisuudet ei ihmeellisiä ole.
Hotellissa saa aamiaisen, siivouksen ja liinavaatteiden vaihdon päivittäin sekä paremmissa hotelleissa on 24/7 huonepalvelu ja turndown service saatavilla sekä kuntosali, kylpyläosasto ja saunat. Miksi ihmeessä yöpyisin huoneistossa, jossa kaikki pitää tehdä itse?
Paria yötä varten on ärsyttävää ostella kaikki aamiaistavarat ja loman lopussa heittää loput roskikseen. Viikon lomalla on ihan kiva, jos on vähintään jääkaappi ja kahvinkeittoon mahdollisuus, mutta en lomaillessa erityisesti nauti tiskeistä, roskista tai keittiön siivoamisesta.
Parin yön matkalla tärkeintä on mukava sänky ja hiljainen huone, hotellihuoneessa käyn suihkussa, luen hetken kirjaa ja nukun.
Ollaan lapseton pariskunta ja aina hotellissa, mutta ymmärrän jos lapsiperhe haluaa mieluummin huoneiston tai talon, ja elää vähän "vapaammin" kuin hotellissa.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluan ehdottomasti huoneiston,kahvit saatava keittää heti herättyä. Aamupala usein varattu majoituksen yhteteyteen,sillä pärjää pitkään. Ruokia ei valmisteta vaan syödään missä halutaan. Päivä-ja iltakahvit keitellään itse - jos siltä tuntuu.
Kofeiininarkkarin elämää. Uh.
Lomilla syödään aina kaikki ateriat jonkun muun laittamina. Aamiaisbuffet ilman muuta must. En kokkaile pahemmin kotonakaan niin miksi sitten lomalla? Hotellissa yleensä siivouskin säännöllisemmin eli joka pv.