Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset valitsevat hotellin eivätkä huoneistoa?

Vierailija
20.09.2022 |

Nuo huoneistot ovat yleensä halvempiakin, jopa selvästi.

Käytän hotellia vain silloin, kun aamulla on mentävä ja täytyy saada aamupala. Sitä en ymmärrä, miksi joku tahtoo sitoa itsensä lomalla pieneen hotellihuoneeseen ilman ruoanlaittomahdollisuutta, kun samalla rahalla saisi 30-60 neliötä ja keittiön.

Kommentit (143)

Vierailija
101/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin huoneiston vain jos se olisi luksustasoa ja omalla kokilla, muuten valitsen luksushotellin.

Eihän siellä hotellihuoneessakaan ole kokkia. 😀

Ravintoloita yleensä riittää. Ei huoneistossa oleminen tarkoita sitä että siellä on pakko kokata, vaan sitä että on enemmän tilaa. Ja mahdollisuus viettää mukavia hetkiä omassa rauhassa vähän mukavammin kuin hotellihuoneessa.

Vierailija
102/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun oli vielä lapsia mukana etelän matkoilla, otettiin aina huoneisto jossa oh/keittiö ja 2 makkaria ja sen lisäksi käytiin aamiaisella joko huoneistokompleksin ravintolassa tai jossain lähikahvilassa joka tarjoaa aamiaista.

Nyttemmin vain aikuisten matkoilla otetaan myös huoneistohotelli tai ihan oma air bnb huoneisto tai jopa talo. Emme välitä kumpikaan raskaasta ja runsaasta aamiaisesta, joten keitämme itse kahvin ja syömme vain leipää ja hedelmiä tms helppoa.

Ihana kun ei tarvitse pukeutua ja laittautua aamiaiselle eikä mennä aikataulutetusti mihinkään, voi vaikka käydä ensin altaalla pika aamu-uinnilla ja laittaa rauhassa kahvin tippumaan ja syödä omalla parvekkeella / terassilla vaikka kylpytakissa sen aamiaisen. Ei meteliä, ei jonoja, ei pentujen parkumista ja tappeluita. Ihana oma rauha ja aikataulu. 

Ruokailut hoidetaan sitten ravintoloissa, viikon matkalla emme tee ruokaa itse.

Hotellissa voi aamiaisen tilata huoneeseen, ei tarvitse laittautua ja saa syödä rauhassa ilman hälinää ja pentujen kirkunaa (parhaissa hotelleissa tosin harvemmin edes näkee lapsia, luojan kiitos).

Niin voi huoneistoon tai huvilaankin tilata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ilmeisesti menee huoneistot ja huoneistohotellit sekaisin. Huoneistohotellissahan on ihan tismalleen samat palvelut kuin hotellissa, sillä erotuksella, että huoneistohotellissa on yleensä huoneessa enemmän tilaa, koska se sisältää ruokapöydän ja tuolit, yleensä jonkin sohvan ja keittiötilan, sekä tietysti jääkaapin. 

Vaikka yöpyisi huoneistossa, niin miten se sulkee pois sen, etteikö silti voisi syödä kaikkia aterioitaan, mukaanlukien aamiaiset muualla kuin siellä huoneistossa. Monet kahvilat ja ravintolat tarjoavat aamiasta tai aamiasbuffetin. 

Vierailija
104/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmatkoilla hotellihuone, lomalla joko huoneistohotelli tai yksityiseltä vuokrattu huoneisto. Usein ollaan Las Palmasissa kolme viikkoa. Mieheni käy aamulla lenkillä ja tuo tullessaan tuoreet sämpylät ja croissantit. Juodaan teet, täytetyt sämpylät ja croissantit marmeladilla. Lähdetään joko kaupungille tai autolla retkelle. Syödään lounas, käydään kahvilla pari kertaa. Illalla kävellään, nautitaan lasillinen jossain ja usein painutaan kämpille. Parvekkeella syödään vaikka Serranon kinkkua, hunajamelonia, juustoa ja punaviiniä tai haetaan jostain joku tapaslajiltelma tai vaikka grillattu broileri. Joskus jaksetaan käydä illallisellakin.

Sitten kun teillä on myös lapsia alkaa kiinnostamaan valmiit vaihtoehdot jos itsekin aikoo lomailla. Itse en ole lomalla kiinnostunut lainkaan ruuanlaitosta ja osa lomaa on todellakin palvelujen saatavuus. En tiedä, millaisissa murjuhotelleissa ihmiset lomailevat, mutta panostan hotelleihin kaikkine palveluineen.

Vierailija
105/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihanaan lomaan kuuluu ehdottomasti hotellin hyvä aamiaisbuffetti tai jopa puoli- tai täysihoito. Lomalla on ihana mennä valmiiseen pöytään. Nyt kun lapset ovat aikuisia, niin en todellakaan ala kokkailemaan aamupuuroja tai munakkaita ulkomaan matkoillani. Kun lomailen niin en pihistele rahasta.

Vierailija
106/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ilmeisesti menee huoneistot ja huoneistohotellit sekaisin. Huoneistohotellissahan on ihan tismalleen samat palvelut kuin hotellissa, sillä erotuksella, että huoneistohotellissa on yleensä huoneessa enemmän tilaa, koska se sisältää ruokapöydän ja tuolit, yleensä jonkin sohvan ja keittiötilan, sekä tietysti jääkaapin. 

Vaikka yöpyisi huoneistossa, niin miten se sulkee pois sen, etteikö silti voisi syödä kaikkia aterioitaan, mukaanlukien aamiaiset muualla kuin siellä huoneistossa. Monet kahvilat ja ravintolat tarjoavat aamiasta tai aamiasbuffetin. 

Kuulostaa todella ankealta. Tiedätkö, että hotelleissa on saatavilla myös tilavia huoneita.

Vierailija
107/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin. Ja ei aina tarvi syödä samassa paikassa aamiaistaan aikataulun mukaan. Kotiintoimitus myös onnistuu ja on enemmän paikkoja mistä valita.

Vierailija
108/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida ap:n airbnb tehdä kauppaansa, kun tällaisia kyselee.

Vierailija
109/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitsisin huoneiston vain jos se olisi luksustasoa ja omalla kokilla, muuten valitsen luksushotellin.

Ravintoloita yleensä riittää. Ei huoneistossa oleminen tarkoita sitä että siellä on pakko kokata, vaan sitä että on enemmän tilaa. Ja mahdollisuus viettää mukavia hetkiä omassa rauhassa vähän mukavammin kuin hotellihuoneessa.

Ei ole. Yhtään enemmän tilaa kuin hotellihuoneessa jos valitsee isomman hotellihuoneen. Yhtään hauskempaa ei ole tuolla huoneistossasi.

Vierailija
110/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas haluan ehdottomasti huoneiston,kahvit saatava keittää heti herättyä. Aamupala usein varattu majoituksen yhteteyteen,sillä pärjää pitkään. Ruokia ei valmisteta vaan syödään missä halutaan. Päivä-ja iltakahvit keitellään itse - jos siltä tuntuu.

Kofeiininarkkarin elämää. Uh.

Juon kahvia kolme kupillista päivässä,aamulla yksi,päivällä yksi ja illalla yksi.

Joten tuskin olen mikään kofeiininarkkari.

Vierailija
111/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun oli vielä lapsia mukana etelän matkoilla, otettiin aina huoneisto jossa oh/keittiö ja 2 makkaria ja sen lisäksi käytiin aamiaisella joko huoneistokompleksin ravintolassa tai jossain lähikahvilassa joka tarjoaa aamiaista.

Nyttemmin vain aikuisten matkoilla otetaan myös huoneistohotelli tai ihan oma air bnb huoneisto tai jopa talo. Emme välitä kumpikaan raskaasta ja runsaasta aamiaisesta, joten keitämme itse kahvin ja syömme vain leipää ja hedelmiä tms helppoa.

Ihana kun ei tarvitse pukeutua ja laittautua aamiaiselle eikä mennä aikataulutetusti mihinkään, voi vaikka käydä ensin altaalla pika aamu-uinnilla ja laittaa rauhassa kahvin tippumaan ja syödä omalla parvekkeella / terassilla vaikka kylpytakissa sen aamiaisen. Ei meteliä, ei jonoja, ei pentujen parkumista ja tappeluita. Ihana oma rauha ja aikataulu. 

Hotellissa voi aamiaisen tilata huoneeseen, ei tarvitse laittautua ja saa syödä rauhassa ilman hälinää ja pentujen kirkunaa (parhaissa hotelleissa tosin harvemmin edes näkee lapsia, luojan kiitos).

Huoneistohotelleissa harvemmin on huonepalvelua, yksityisistä huviloista puhumattakaan.

Vierailija
112/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Yhtään enemmän tilaa kuin hotellihuoneessa jos valitsee isomman hotellihuoneen. Yhtään hauskempaa ei ole tuolla huoneistossasi.

Meillä oli hotellikompleksissa kaksio,valitsimme sen mieluummin kuin samaan kompleksiin kuuluvan hotellihuoneen.

Vierailija
113/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoneistohotelleissa harvemmin on huonepalvelua, yksityisistä huviloista puhumattakaan.

Juuri asuin viikon ihan keskitasoisessa  huoneistohotellissa. Siellä ainakin oli huonepalvelu.

Vierailija
114/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri asuin viikon ihan keskitasoisessa  huoneistohotellissa. Siellä ainakin oli huonepalvelu.

Okei.

Vierailija
115/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat makuasioita. Itse valitsen aina huoneistohotellin, mutta huoneistokin toki kävisi. Huoneistohotellista tykkään siitä syystä lomalla, että ei tarvitse itse siivota eikä pestä lakanoita tai pyyhkeitä. Ja siitä syystä, että saa jääkaappiin juotavaa ja syötävää. Emme kokkaa itse lomalla, mutta usein aamupala tulee syötyä huoneen parvekkeella. On kiva, kun ei tarvitse heti aamusta mennä aikataulun mukaan minnekään, ja usein kaupasta ja lähileipomosta saa ihan samaa tavaraa kuin hotellin aamupalalta. Emme myöskään tykkää syödä aamupalaa pitkän kaavan mukaan, vaan kuppi kahvia, tuore leipomon sämpylä ja joku hyvä juusto ja vihannesta siihen riittää. Siihen ei tarvitse paljon vaivaa itse nähdä. 

Vierailija
116/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan varmasti on minulle hauskempaa ja tilaakin enemmän. 110m2 kaunis vastaremontoitu asunto. Hieno keittiö kaikilla herkuilla. Maisemat aivan eri luokkaa kuin hotellin parvekkeelta, oma piha, oma uima-allas, 60m2 kattoterassilla palju ja pihakeittiö jossa grillausmadollisuus, rauhallista. Vieressä ihania kahviloita joista saa herkullista aamiaista, myös kotiin tilattuna tai noudettuna ja hyviä ravintoloita riittämiin.

Kaksi kylpyhuonetta, toisessa poreallas.

Tuollaisessa oltiin kuukausi viime reissulla.

Ymmärrän toki hotellinkin viehätyksen lyhyillä reissuilla mutta en niissä itse viihdy paria päivää pidempään.

Vierailija
117/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu reissusta. Paikasta riippuen valitaan hotelli, huoneisto, mökki tai bungalow. On lomia, jolloin olen valmis siivoamaan, laittamaan ruokaa ja huseeraamaan, mutta useimmiten lomilla en tee mitään näistä itse. 

Jääkaappi ja terassi tai parveke on pakollinen.

Työmatkoilla on tyydyttävä joskus parvekkeettomaan hotellihuoneeseen, niihin majoituksiin kun ei voi itse aina vaikuttaa.

Vierailija
118/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään onneksi saa ruokaa tilattua sieltä mistä haluaa. Siivouksestakin voi yleensä sopia varatessa.

Vierailija
119/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työmatkoilla hotellihuone, lomalla joko huoneistohotelli tai yksityiseltä vuokrattu huoneisto. Usein ollaan Las Palmasissa kolme viikkoa. Mieheni käy aamulla lenkillä ja tuo tullessaan tuoreet sämpylät ja croissantit. Juodaan teet, täytetyt sämpylät ja croissantit marmeladilla. Lähdetään joko kaupungille tai autolla retkelle. Syödään lounas, käydään kahvilla pari kertaa. Illalla kävellään, nautitaan lasillinen jossain ja usein painutaan kämpille. Parvekkeella syödään vaikka Serranon kinkkua, hunajamelonia, juustoa ja punaviiniä tai haetaan jostain joku tapaslajiltelma tai vaikka grillattu broileri. Joskus jaksetaan käydä illallisellakin.

Sitten kun teillä on myös lapsia alkaa kiinnostamaan valmiit vaihtoehdot jos itsekin aikoo lomailla. Itse en ole lomalla kiinnostunut lainkaan ruuanlaitosta ja osa lomaa on todellakin palvelujen saatavuus. En tiedä, millaisissa murjuhotelleissa ihmiset lomailevat, mutta panostan hotelleihin kaikkine palveluineen.

Pienten kanssa huoneisto nimenomaan ehdoton ni ei tartte mennä aikataulujen mukaan ja on se keittiö! Ja muksuille omat huoneet! Toi vanhin on jo omatoiminen ja sille otetaan serkku tai kaveri mukaan reissuun. Noi pienemmät on hyvä saada omaan huoneeseen nukkumaan, sitten on meillä omaa rauhaa!

Vierailija
120/143 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua keittiötä! Haluan pehmeät sängyt, valmiin aamiaisen, mahdollisuuden huonepalveluun, lasin kuohuvaa aulabaarissa. Huonehotellitkin on jo painajaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi