Miksi ihmiset valitsevat hotellin eivätkä huoneistoa?
Nuo huoneistot ovat yleensä halvempiakin, jopa selvästi.
Käytän hotellia vain silloin, kun aamulla on mentävä ja täytyy saada aamupala. Sitä en ymmärrä, miksi joku tahtoo sitoa itsensä lomalla pieneen hotellihuoneeseen ilman ruoanlaittomahdollisuutta, kun samalla rahalla saisi 30-60 neliötä ja keittiön.
Kommentit (143)
Minusta on ihanaa mennä lomalla aamulla valmiiseen pöytään. Arkisin syön kotona aika vaatimattoman aamupalan, mutta lomamatkalla mielelläni kaikenlaisia herkkuja mitä nyt hyvässä hotellissa onkaan tarjolle laitettu ja vielä leivonnaiset päälle. Kahvia tuodaan nenän eteen. Aah.
Vierailija kirjoitti:
Itse tulisin hulluksi pienessä hotellihuoneessa jossa lähinnä pelkkä sänky ja televisio. Aamulla aina kiire aamupalalle. Hyi olkoon.
Voi valita myös isomman huoneen... ei meillä ole kiire aamupalalle kun aina ollaan aikaisin hereillä, ja itsevarmuuttakin on sen verran että voi mennä meikkaamatta aamupalalle. Yleensä matkaillaan kesäaikana sellaisiin paikkoihin missä voi huoneen jääkaapissa säilytetyt juomat nauttia parvekkeella, senkin voi etukäteen katsoa että ei ole kovin pieni, siis parveke. Jos ollaan kaupunkilomalla muutama päivä, ollaan niin paljon liikkeellä ettei siellä huoneessa tarvitse tilaa ollakaan.
Vierailija kirjoitti:
Hotellissa saa aamiaisen, siivouksen ja liinavaatteiden vaihdon päivittäin sekä paremmissa hotelleissa on 24/7 huonepalvelu ja turndown service saatavilla sekä kuntosali, kylpyläosasto ja saunat. Miksi ihmeessä yöpyisin huoneistossa, jossa kaikki pitää tehdä itse?
En ole vielä koskaan tarvinnut kuntosalia, "kylpylää" ja saunoja hotellilomilla. Tai huonepalveluakaan. Olen vain nukkumassa ja peseytymässä hotellissa. Ja aamiaisella jos sellainen on tarjolla.
Oikeat kylpylälomat hoitoineen sitten eri asia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellissa saa aamiaisen, siivouksen ja liinavaatteiden vaihdon päivittäin sekä paremmissa hotelleissa on 24/7 huonepalvelu ja turndown service saatavilla sekä kuntosali, kylpyläosasto ja saunat. Miksi ihmeessä yöpyisin huoneistossa, jossa kaikki pitää tehdä itse?
En ole vielä koskaan tarvinnut kuntosalia, "kylpylää" ja saunoja hotellilomilla. Tai huonepalveluakaan. Olen vain nukkumassa ja peseytymässä hotellissa. Ja aamiaisella jos sellainen on tarjolla.
Huonepalvelu oli kyllä mahtava silloin kun lapset oli pienempiä. Usein syötiin eka ateria huoneessa, kun lapset oli vielä kierroksilla ja väsyneitä lentomatkasta. Huonekin tietysti oli isompi, kun meitä oli neljä, vähintään joku perhehuone.
Ihmisillä on niin eri tarpeita lomalla. Viikko tai kaksi aurinkolomalla talvella, niin urheilu ja rentoutuminen on ykköstavoitteita minulle. Kuntosali, uima-allas ja muut tilat on todella tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan haluaisi lomalla ruuanlaittomahdollisuutta? Kotona ehtii kokata ihan tarpeeksi, ja ne huoneistojen kokkaamismahdollisuudet ei ihmeellisiä ole.
Minulle loman parasta antia on kulkea paikalliset kauppahallit läpi ja sitten grillailla kattoterassilla tai pihalla erilaisia paikallisia herkkuja kauniissa maisemissa. Välillä pulahtaa omaan paljuun tai altaaseen.
Ruoanlaitto ulkona ja kiireettä on rentouttavaa. Ne lomakodit joissa olen ollut ovat kyllä luksuskoteja ja kokkausmahdollisuudet ovat olleet erinomaiset.
Illan pimetessä kaunis kattaus puun varjoon ja katsoa kun aurinko laskee kauas mereen tai vuorten taa.
Pyörälenkille tai patikalle suoraan vuoristohuvilan ovelta. Oma tenniskenttä ja/tai pingispöytä ovat myös mukavia. Maisemat joissa silmä lepää.
Rannoilla en viihdy vähääkään.
Itse, kiireettä tehty aamiainen on laadukkaampi kuin hotelleissa ja jos ei huvita niin kahviloita aina riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ilmeisesti tee kovin pitkiä matkoja. Minä olen monesti matkalla 2-4 viikkoa, ja kyllä siihen mahtuu useitakin päiviä ettei jaksa tai viitsi olla menossa 16 tuntia vuorokaudessa. Silloin on mukavaa kun on hotellissa palveluja. En myöskään jaksa joka ilta lähteä ulos syömään, vaan haluan syödä huoneessani ja katsella telkkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kokata eikä siivota lomamatkalla. Sitä saa tehdä perusarjessa ihan tarpeeksi.
Ei huoneistohotellissa tarvitse siivota.
Siivoojat tekee sen.
Et ole ilmeisesti ollut huoneistohotellissa.
Suosittelen !!Otsikossa puhuttiin huoneistosta.
Kannattaa vähän googlata mitä ovat ns. huoneistohotellit. Voivat siis olla yksi talo, jossa on isoja huoneistoja tai sitten sellaisia, joilla on siellä sun täällä huoneistoja. Itse olen ollut sellaisessakin, jossa oli sekä hotellirakennus, että huoneistoja jopa omia taloja.
Luetun ymmärtäminen.
Kun paljon matkustaa niin hotellilämä käy rasittavaksi.
Ymmärrän että se tuntuu hienolta kun käy pari kertaa vuodessa viikon lomalla, mutta itselleni se on vältettävien asioiden listalla. Hotellilämä kun tuntuu enemmän arjelta itselle.
Ulkona syöminenkin alkaa rasittaa jossain vaiheessa. Mukava kun voi vaikka välillä tilata tai noutaa ruokaa ja on kaunis puutarha jossa sitten nautiskella omassa rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät matkusta samalla tavalla kuin sinä, käyden hotellissa vain nukkumassa ja peseytymässä. Minulle osa lomanautintoa on myös erinomaisen hotellin tarjoamat runsaat palvelut (ravintolat, baarit, cigar lounget, champagne barit ja kylpyläosaston tarjoamat kauneus- ja hierontapalvelut) ja 24/7 huonepalvelu on aivan must.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten ilmeisesti tee kovin pitkiä matkoja. Minä olen monesti matkalla 2-4 viikkoa, ja kyllä siihen mahtuu useitakin päiviä ettei jaksa tai viitsi olla menossa 16 tuntia vuorokaudessa. Silloin on mukavaa kun on hotellissa palveluja. En myöskään jaksa joka ilta lähteä ulos syömään, vaan haluan syödä huoneessani ja katsella telkkaria.
No tänäkesänä oltiin vain 5 vkoa, lokakuussa 2 vkoa ja tuleva maaliskuu-huhtikuu reissussa eli 8 vkoa ennenn kesän 1,5kk lomaa. Tai pidempään
Olen hotelleissa vain vkl suurkaupungeissa tai työmatkat, en tosiaankaan varsinaisia lomia! Huh, mulle ne on vain nukkumapaikkoja.
Kuntosali on tuossa muutaman kilsan päässä, lomilla en sitä tarvitse kun kävelen, patikoin, pyöräilen, uin purjehdin, poimin viinirypäleitä tai hedelmiä ja muuten nautin reissusta. Tai löhöilen puutarhassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse, kiireettä tehty aamiainen on laadukkaampi kuin hotelleissa ja jos ei huvita niin kahviloita aina riittää.
Olen tästä vähän eri mieltä ellei nyt puhuta jostain todella vaatimattomasta hotellista. Aika paljon saa raaka-aineitakin ostaa, jos aikoo ylittää tasokkaan, monipuolisen hotelliaamiaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tästä vähän eri mieltä ellei nyt puhuta jostain todella vaatimattomasta hotellista. Aika paljon saa raaka-aineitakin ostaa, jos aikoo ylittää tasokkaan, monipuolisen hotelliaamiaisen.
Mä ainakin toivon että hotellissa saa vielä paremman aamiaisen kuin kotona, eli hotellin tarvitsee olla aika tasokas - meillä satsataan kotonakin aamiaiseen. Aika homma olis kaupoista ensin löytää kaikki tarvittava, plus ettei läheskään kaikissa huoneistohotelleissa varmaan ole tarvittavaa välineistöä. Joskus kun ollaan oltu huoneistossa (mihin on siis kuulunut kunnon aamiaisbuffa) niin oon katsellut jotain paistinpannuja, ei kyllä houkuttele kokkaamaan.
Valitsisin huoneiston vain jos se olisi luksustasoa ja omalla kokilla, muuten valitsen luksushotellin.
Työmatkoilla hotellihuone, lomalla joko huoneistohotelli tai yksityiseltä vuokrattu huoneisto. Usein ollaan Las Palmasissa kolme viikkoa. Mieheni käy aamulla lenkillä ja tuo tullessaan tuoreet sämpylät ja croissantit. Juodaan teet, täytetyt sämpylät ja croissantit marmeladilla. Lähdetään joko kaupungille tai autolla retkelle. Syödään lounas, käydään kahvilla pari kertaa. Illalla kävellään, nautitaan lasillinen jossain ja usein painutaan kämpille. Parvekkeella syödään vaikka Serranon kinkkua, hunajamelonia, juustoa ja punaviiniä tai haetaan jostain joku tapaslajiltelma tai vaikka grillattu broileri. Joskus jaksetaan käydä illallisellakin.
Me olemme ns digital nomad -pariskunta, Suomessa vietämme vain kesät. Kuten moni muukin täällä enemmän matkustavista, valitsemme aina kun mahdollista huoneiston tai huvilan. Hotellit ja huoneistohotellit alkoivat hyvin nopeaa tuntua hankalilta vaikka alkuun niissä toki olikin hauskaa. Kun pitkään reissaa niin ei joka päivä jaksa olla menossa. Silloin arvostaa sitä omaa tilaa ja rauhaa. Ja sitä keittiötä.
Kiristääkö vannetta koska kukaan ei varaa ostamaasi murjua käyttöönsä? Minulla oli naapurissa tuollainen asunto mikä oli vuokralla. Koko ajan ravasi ties mitä porukkaa siellä... rappukäytävä täynnä rojua ja roskaa mutta silti laitettiin stoppi.
Sillon kun oli vielä lapsia mukana etelän matkoilla, otettiin aina huoneisto jossa oh/keittiö ja 2 makkaria ja sen lisäksi käytiin aamiaisella joko huoneistokompleksin ravintolassa tai jossain lähikahvilassa joka tarjoaa aamiaista.
Nyttemmin vain aikuisten matkoilla otetaan myös huoneistohotelli tai ihan oma air bnb huoneisto tai jopa talo. Emme välitä kumpikaan raskaasta ja runsaasta aamiaisesta, joten keitämme itse kahvin ja syömme vain leipää ja hedelmiä tms helppoa.
Ihana kun ei tarvitse pukeutua ja laittautua aamiaiselle eikä mennä aikataulutetusti mihinkään, voi vaikka käydä ensin altaalla pika aamu-uinnilla ja laittaa rauhassa kahvin tippumaan ja syödä omalla parvekkeella / terassilla vaikka kylpytakissa sen aamiaisen. Ei meteliä, ei jonoja, ei pentujen parkumista ja tappeluita. Ihana oma rauha ja aikataulu.
Ruokailut hoidetaan sitten ravintoloissa, viikon matkalla emme tee ruokaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määrä ja laatu eivät ole sama asia. Ei tarvitse olla tuhatta eri asiaa vaan niitä herkkuja joita itse haluaa syödä.
Munia, tuoretta leipää, vihanneksia, juustotarjotin, useimmissa lomakodeissa on sähköinen appelsiininpuristin niin juuri puristettu mehu tulee hetkessä vaivatta, jugurttia, hedelmiä, suolakalaa. Yleensä teemme myös jonkun lämpimän kasvispaistoksen ja pekonia/paikallista makkaraa.
Nuilla mennään meillä. Samoja siis kuin siellä buffetissakin söisimme.
Hetkessä valmis ja parempi kuin buffetissa. Saa myös omassa rauhassa kauniissa maisemissa nautiskella eikä heti aamusta tarvitse olla hälyn keskellä.
Vierailija kirjoitti:
Sillon kun oli vielä lapsia mukana etelän matkoilla, otettiin aina huoneisto jossa oh/keittiö ja 2 makkaria ja sen lisäksi käytiin aamiaisella joko huoneistokompleksin ravintolassa tai jossain lähikahvilassa joka tarjoaa aamiaista.
Nyttemmin vain aikuisten matkoilla otetaan myös huoneistohotelli tai ihan oma air bnb huoneisto tai jopa talo. Emme välitä kumpikaan raskaasta ja runsaasta aamiaisesta, joten keitämme itse kahvin ja syömme vain leipää ja hedelmiä tms helppoa.
Ihana kun ei tarvitse pukeutua ja laittautua aamiaiselle eikä mennä aikataulutetusti mihinkään, voi vaikka käydä ensin altaalla pika aamu-uinnilla ja laittaa rauhassa kahvin tippumaan ja syödä omalla parvekkeella / terassilla vaikka kylpytakissa sen aamiaisen. Ei meteliä, ei jonoja, ei pentujen parkumista ja tappeluita. Ihana oma rauha ja aikataulu.
Ruokailut hoidetaan sitten ravintoloissa, viikon matkalla emme tee ruokaa itse.
Hotellissa voi aamiaisen tilata huoneeseen, ei tarvitse laittautua ja saa syödä rauhassa ilman hälinää ja pentujen kirkunaa (parhaissa hotelleissa tosin harvemmin edes näkee lapsia, luojan kiitos).
....ja se mahdollisesti halvempi hintakaan ei kaikille ole ykköskriteeri.