Miksi ihmiset valitsevat hotellin eivätkä huoneistoa?
Nuo huoneistot ovat yleensä halvempiakin, jopa selvästi.
Käytän hotellia vain silloin, kun aamulla on mentävä ja täytyy saada aamupala. Sitä en ymmärrä, miksi joku tahtoo sitoa itsensä lomalla pieneen hotellihuoneeseen ilman ruoanlaittomahdollisuutta, kun samalla rahalla saisi 30-60 neliötä ja keittiön.
Kommentit (143)
Ei kiinnosta kokata eikä siivota lomamatkalla. Sitä saa tehdä perusarjessa ihan tarpeeksi.
Huoneistohotellissa käy siivoojat päivittäin ja pyyhkeet ja lakanat vaihdetaan kuten hotellissa. Erona on enemmän tilaa, jääkaappi, pienoiskeittiö joita todella arvostan. Ei tarvitse lähteä aina ulos jos haluaa kylmän oluen parvekkeella tai kahvit. Ja lasten kanssa ihan ehdoton. Aamupalalle ei ei hotelliin; ensin pitäisi laittaa hiukset ja pukea päälle ja kuunnella sitten mukuloitten kiljuntaa ja rääppiä samasta pöydästä.
Pohjoisessa otamme aina mökin hotellin sijaan, samoista syistä. Lisäksi saa saunan lämmitettyä koska vaan ja takkaan tulet.
Vierailija kirjoitti:
Huoneistohotellissa käy siivoojat päivittäin ja pyyhkeet ja lakanat vaihdetaan kuten hotellissa. Erona on enemmän tilaa, jääkaappi, pienoiskeittiö joita todella arvostan. Ei tarvitse lähteä aina ulos jos haluaa kylmän oluen parvekkeella tai kahvit. Ja lasten kanssa ihan ehdoton. Aamupalalle ei ei hotelliin; ensin pitäisi laittaa hiukset ja pukea päälle ja kuunnella sitten mukuloitten kiljuntaa ja rääppiä samasta pöydästä.
Pohjoisessa otamme aina mökin hotellin sijaan, samoista syistä. Lisäksi saa saunan lämmitettyä koska vaan ja takkaan tulet.
Lähestulkoon kaikissa hotelleissa missä olen ollut on ollut parveke, minibaari mistä saa olutta ja myös kahvinkeittomahdollisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähestulkoon kaikissa hotelleissa missä olen ollut on ollut parveke, minibaari mistä saa olutta ja myös kahvinkeittomahdollisuus.
Juu ja kun pyllistät ottamaan minibaarin huonosta valikoimasta jotain, ei siitä ohi pääse. Ja kahvi on jotain murukahvia.
Se hotellin aamupala on paljon mukavampi kuin keitellä itse puuroa. Lounaan tai illallisen kokkailua en halua myöskään lomalla harrastaa. Ei ole kyse siitä, kuinka monta neliötä saan käyttööni samalla rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja kun pyllistät ottamaan minibaarin huonosta valikoimasta jotain, ei siitä ohi pääse. Ja kahvi on jotain murukahvia.
Joo, toki varmaan jossain satasen yö maksavassa hotellissa...
Minä pidän myös paljon enemmän huoneistosta.
Viime kesänä yövyin kaksi kertaa Suomessa eri kaupungeissa tälläisessä tosi kivassa. Eihän siinä nyt parissa yössä kauheita siivoamista tule.
Pääsee sitä paitsi ihan eri tavalla kyseisen paikan tunnelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta kokata eikä siivota lomamatkalla. Sitä saa tehdä perusarjessa ihan tarpeeksi.
Jos huoneistossa on keittiö, ei se tarkoita että loma täytyy viettää hellan ääressä. Huoneistohotelli on aina kodikkaampi vaihtoehto ja kyllä sielläkin siivooja käy.
Valitsen tarpeeksi hyvän, minimissään neljän tähden hotellin, missä saan tasokkaan aamiaisen. Huoneissa on yleensä myös jääkaappi/minibaari sekä kahvinkeitin, jos sattuu tarvitsemaan muina aikoina, harvemmin käytän. En laita itse ruokaa lomilla enkä viikonloppumatkoilla. Kiireetön aamiainen hotellissa ja muut ruokailut alueen/kaupungin ravintoloissa. Lapinlomilla on kyllä ollut mökki vuokrattuna, muualla aina hotelli.
Hotellin otan tietenkin palveluiden ja aamupalan takia. Hyvän tason hotellihuoneessa on kahvin ja teenkeittoon mahdollisuus ja kyllä minä pärjään ilman kahvia sen aikaa, että puen vaatteet ja menen aamupalalle. En toki ala siinä vaiheessa meikkaamaan ja tukkaa väkertämään, jos menee kaks tuntia aamutoimissa, niin sitten sitä kahvia varmaan kaipaa siellä huoneessa. Hotelleissa on myös yleensä paremmat sängyt, löytyy saunaa ja uima-allasta, ravintolat, baarit jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, toki varmaan jossain satasen yö maksavassa hotellissa...
Tuohan on tosi halpa hinta yhdestä hotelliyöstä. Monesti olen maksanut 200-300 euroa yö siitä 4-5 tähden hotellista. Huonompaa en huolisikaan. Loman pitää tuntua lomalta.
Ihan tilanteen mukaan mennään. Perheen kanssa yleensä huoneisto, mutta joskus löytyy hyvällä sijainnilla helpommin hotelli. Tuntuu että viime aikoina monissa paikoissa on ollut heikommin tarjolla airbnb:tä. Ollaan päädytty hostellin perhehuoneisiinkin, jotka ovat olleet ihan ok.
Minä vuokraan yleensä talon, rauhallisempaa. ja teen mielelläni itse ruuat, saa parempaa. Kesällä lomalla kohdemaassa oli niin kova pula ravintolahenkilökunnasta, että suuri osa rafloista oli auki vain iltaisn, eikä joka ilta suinkaan. Ja ruokalistat oli tosi suppeita.
Me vuokraamme ulkomaanmatkoilla Airbnb:n kautta asunnon tai talon, lisäksi auton mikäli kohde/reissu vaatii. Hotellihuoneet koemme tylsiksi ja ahtaiksi.
Rakastan käydä paikallisessa ruokakaupassa tutkien kys. maan valikoimaa ja kokeilla uusia tuotteita. Tykkään ruoanlaitosta ja osaan tehdä todella nopeasti maittavia ruokia eikä tiskaamiseen kauaa mene ja kun suunnilleen kaiken voi laittaa tiskikoneeseen. Ja onhan kumppani vielä siinä yhdessä tekemässä.
Toki käymme myös joka päivä ulkona syömässä, joten älyttömästi ei kokkailla. Ulkona syöty ruoka alkaa muuten tulla helposti korvista ulos vaikka käykin laadukkaissa ravintoloissa.
Mutta jokaisella omat tapansa. Meillä toimii parhaiten näin. Hotelleihin olemme kyllästyneet täysin.
Lappiin mennessä ehdottomasti mökki, koska rinnepäivän jälkeen pitää päästä saunaan. Niissä myös kuivauskaapit kamoille, mahtuu paremmin olemaan ja harvoin illalla jaksaa lähteä mihinkään syömään, mielummin noutoruokaa.
Etelässä lasten kanssa taas aina all inclusive. Sieltä saa pitkin päivää ja iltaa ruokaa ja juomaa. Silti tietysti tulee syötyä myös paikallisissa ravintoloissa. On vaan helppoa sanoa, että hae itse limua ja jätskiä, tai mitä nyt mieli vähän väliä tekeekään.
Kaupunkilomilla hotelli. Pääsee valmiiseen aamiaispöytään. Mutta muuten huoneessa ei tule käytyä kuin nukkumassa eikä tavaraa ole paljon mukana, siksi paras vaihtoehto.
Otan yleensä hotellin, mielellään vielä edullisen. En halua viettää hotellihuoneessa aikaa nukkumista enemmän. Kahvit juodaan kahvilassa, ruoka syödään ravintolassa ja viinit nautitaan baarissa. Lomalla ollaan ulkona ja liikkeellä. Jos jostain syystä huoneessa tulisi vietettyä enemmän aikaa, niin sitten huoneisto voisi olla parempi vaihtoehto väljyyden vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluan ehdottomasti huoneiston,kahvit saatava keittää heti herättyä. Aamupala usein varattu majoituksen yhteteyteen,sillä pärjää pitkään. Ruokia ei valmisteta vaan syödään missä halutaan. Päivä-ja iltakahvit keitellään itse - jos siltä tuntuu.
Hotelliaamiaisista ei voi puhuakaan samassa yhteydessä kuin noista huoneistoon varatuista aamupaloista :D.
Vierailija kirjoitti:
Parempilaatuinen hotellihuone mieluummin kuin joku random-lude-asunto.
Viimeksi olimme hotellikompleksissa josta voi varata joko hotellihuoneen tai huoneiston,valintamme oli huoneisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas haluan ehdottomasti huoneiston,kahvit saatava keittää heti herättyä. Aamupala usein varattu majoituksen yhteteyteen,sillä pärjää pitkään. Ruokia ei valmisteta vaan syödään missä halutaan. Päivä-ja iltakahvit keitellään itse - jos siltä tuntuu.
Hotelliaamiaisista ei voi puhuakaan samassa yhteydessä kuin noista huoneistoon varatuista aamupaloista :D.
Kyllä meillä on ollut ihan puffet jossa valikoima on tosi hyvä.
Lomalla ei hirveästi tule oleskeltua kämpillä joten ei tarvita lisätilaa. Huoneistohotellit on lapsiperheille ja budjettimatkaajille, me ei kuuluta kumpaankaan ryhmään.
Viimeksi 10 päivän kaukomatkalla majoituttiin kahdessa viiden tähden hotellissa, toinen maksoi reilu 400 euroa/yö ja toinen yli 800 euroa. Ei ollut häiritseviä lapsiperheitä niissä hotelleissa. Näistä kahdesta tosin tuo halvempi oli paljon miellyttävämpi, oli parempi palvelu ja parempi aamiainen, kaalliimpi hotelli oli pienehkö pettymys laadultaan.