Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä raivotaan kun sairaanhoitajat vaihtavat alaa?

Vierailija
20.09.2022 |

Niin, mitä se kellekkään jos sairaanhoitajat irtisanoutuvat ja vaihtavat alaa? Täällä kun lukee kommentteja niin osan mielestä sairaanhoitajien tulisi hautaan asti olla samassa ammatissa. Vain yksi elämä niin miksi viettää se surkeassa työssä.

Kommentit (190)

Vierailija
41/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut raivoajista saattaa olla työnantajan edustajia, jotka pöyristyvät siitä, kun työntekijät uskaltavatkin tehdä sen mitä ei olla uskallettu ajatellakaan, ja mihin on nojattu näissä kaikenlaisissa kusetuksissa työntekijöiden vahingoksi. Työnantajat eivät ole uskoneet, että kukaan uskaltaisi irtisanoutua, ja nyt kun näin tapahtuukin, pettymys on hirmuinen, ja sitäpaitsi sen seurauksena kyllä iso määrä paskaa osuu nyt tuulettimeen...

Kannattaisi joukkoirtisanoutuminen toteuttaa muillakin matalapalkka-aloilla. Se palkka ja edut eivät nimittäin parane minkäänlaisilla puheilla, tarvitaan radikaaleja tekoja!!

Ei kiitos, muilla aloilla on edes jonkinlaista vastuuntuntoa ja yhteisvastuullisuutta. Lakkoilkaa ja leikki-irtisanoutukaa te vain rauhassa, muille riittää jo sovittu 8,74% korotus.

Vierailija
42/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on raivonnut? Tottakai kuka vaan saa vaihtaa alaa, jos löytää jotain muuta kiinnostavaa. Lähinnä se uhoaminen siitä miten lähdetään ja kaikkialla muualla saa enemmän rahaa helpommalla on vähän huvittavaa, koska eihän se niin mene. Omat haasteensa on kaikilla aloilla. Tunnen kyllä hoitajia, jotka ovat alaa vaihtaneet ja menestyneet hyvin uudella alalla, ja sitten niitä jotka vuodesta toiseen puhuvat alanvaihdosta mutta mitään ei tapahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvä kysymys. Itse vaihdoin jo pari vuotta sitten, enkä kadu! Ylipäänsä ihmettelen ihmisten vihaa ja arvostuksen puutetta hoitajia kohtaan (joka muun muassa näkyy palkassa).

Vierailija
44/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta hoitaa palstamiehiä, siksi vaihdan muihin hommiin. Pärjäilkää hoidotta.

Ei täällä hoidotta kukaan jää. Tai jos jää, niin sama koskee myös sinua ja läheisiäsi.

Aika moni jää hoidotta, on jo nyt ilman lakkoakin jäänyt. suurin murhe pitäisi olla, miten saadaan ala houkuttelevammaksi. Nyt on käymässä toisinpäin.

Vierailija
45/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen vaihtanut alaa useita kertoja jos en ole ollut tyytyväinen palkkaan tai työehtoihin, MUTTA olen tehnyt sen itsenäisellä päätöksellä itkupotkuraivoamatta ja kiristämättä ihmishengillä mediassa.

Vierailija
46/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä kysymys. Itse vaihdoin jo pari vuotta sitten, enkä kadu! Ylipäänsä ihmettelen ihmisten vihaa ja arvostuksen puutetta hoitajia kohtaan (joka muun muassa näkyy palkassa).

Minä ihmettelen hoitajien vihaa ja arvostuksen puutetta omaa alaansa kohtaan. Kyllä, epäkohtia voi nostaa esille, mutta nykypuheissa siinä työssä ei ole mitään hyvää, vaan se on kaikin puolin hirveää orjatyötä. Eikä suomalaisittain aivan keskimääräisellä palkalla hoitajan mukaan pysty elämään.

Olen jonkinlaisten palkankorotusten kannalla, mutta tuntuu että pikkuisen menee yli jo tämä draama.

Vierailija
47/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä siitä raivota. Täällä raivoaan siitä, ettei tähän maahan saada yksityistä terveydenhoitoa kun sokea apinakin näkee, ettei julkisella puolella hommaa saada toimimaan, eikä se ole toiminut pitkään aikaan.

Vierailija
48/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kahdenlaisia hoitajia: niitä jotka on jo vaihtaneet alaa, ja niitä jotka puhuvat alanvaihdosta. Tosin useampikin näistä jälkimmäisistä on harkinnan jälkeen todennut, ettei se ruoho ehkä sittenkään ole vihreämpää aidan toisella puolella, eikä palkka suhteessa vaadittuun koulutukseen ja työhön ole niin paljon parempi.

Vierailija
49/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen näin yksinyrittäjänä alkanut pohtia kouluttautumista sairaanhoitajaksi.

En sovellu alalle kyllä millään tavalla persoonani puolesta, mutta aina sitä nyt jaksaa peruskohteliasuuden yllä pitää, eiköhän sillä pötki pitkälle.

Palkka on paljon parempi kuin mitä luulin, työtä saa kun vaan hakee ja ainahan voi erikoistua itselle kiinnostavimpaan juttuun. Ja sitten kaikki muut työsuhteen edut: työterveys, sairausloma, maksetut lomat ja vapaat...

Varmasti raskasta ja kiireistä työtä, jota pitää painaa öisinkin... hetkinen, niinhän tämä munkin hommani välillä on!

Kaikkea hyvää toivon alalta lähteville, mutta eiköhän sinne ole myös tulijoita... suht lyhyt koulutus, kohtuullinen palkka ja varma työllistyminen tulee olemaan todella kovia sanoja seuraavien vuosien kriiseissä.

Vierailija
50/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin olen vaihtanut alaa useita kertoja jos en ole ollut tyytyväinen palkkaan tai työehtoihin, MUTTA olen tehnyt sen itsenäisellä päätöksellä itkupotkuraivoamatta ja kiristämättä ihmishengillä mediassa.

Juuri näin. Hoitajien joukkoirtisanoutumisessahan ei ole kyse mistään todellisesta irtisanoutumisesta, vaan kiristystarkoituksissa tehtävästä hevonpaskairtisanoutumisesta, joka ei todellisuudessa katkaise saati päätä työsuhdetta. Ainoa päämäärä on välttää suojelutyö ja saada siten potilaita hengiltä.

Vierailija
51/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen hoitajien vihaa ja arvostuksen puutetta omaa alaansa kohtaan. Kyllä, epäkohtia voi nostaa esille, mutta nykypuheissa siinä työssä ei ole mitään hyvää, vaan se on kaikin puolin hirveää orjatyötä. Eikä suomalaisittain aivan keskimääräisellä palkalla hoitajan mukaan pysty elämään.

Olen jonkinlaisten palkankorotusten kannalla, mutta tuntuu että pikkuisen menee yli jo tämä draama.

Minäkin olen korotusten kannalla. Miltä 8,74% kolmen seuraavan sopimusvuoden aikana kuulostaa? Omasta mielestäni se on todella hyvä korotus.

Vierailija
52/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua miehenä haittaa ollenkaan, että naiset lähtevät pois alalta, jonka pääasiallinen tarkoitus on toisten naisten hoitaminen. Päinvastoin se on hieno asia. Hoitajien lukumäärää tulis vähentää, ei lisätä. 

Luuletko ettei vanhainkodeissa tai päihdepaikoissa ole miehiä lainkaan? Kyllä minä olen montaakin miestä hoitanut.

Vierailija
53/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo raivoajat pelkäävät että ovat itse kärsijöinä kun paska osuu tuulettimeen. Tuskinpa monellakaan heistä on varaa yksityiseen terveydenhuoltoon, joutuvat tyytymään siihen mitä julkiselta saavat.

Mitkä raivoajat?

Vierailija
54/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta hoitaa palstamiehiä, siksi vaihdan muihin hommiin. Pärjäilkää hoidotta.

Onhan tämäkin kommentti pelkkää haukkumista.

Ja tulet itsekin hoitoa tarvitsemaan jossain vaiheessa.

Pärjäile sitten hoidotta.

Vierailija
55/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin he muka vaihtavat? Jos luopuu sair.hoit.oikeuksistaan, se pitäs olla peruuttamaton toimenpide. Takas ei ole tulemista.

Vierailija
56/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monen kommentoijan ymmärrys sairaanhoitajan työnkuvasta taitaa olla Greyn anatomiasta - eli vähän silitetään potilaan kättä ja mitataan siinä ohessa verenpainetta. Se miten laaja sairaanhoitajien työnkuva oikeasti on, on monelle ihan utopiaa. Oletetaan että lääkärit on aina saatavilla ja hoitajan ei koskaan tarvitse käyttää omaa päätään. 

Jokainen, joka on ollut päivänkään sairaalan osastolla, on kyllä nähnyt miten "kiireistä 😂, rankkaa ja vaativaa" se kansliassa istuminen ja pillerin kiikuttaminen on 😂

Niin hoitajathan ei muuta tee kuin kantele lääkkeitä.

Vierailija
57/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin he muka vaihtavat? Jos luopuu sair.hoit.oikeuksistaan, se pitäs olla peruuttamaton toimenpide. Takas ei ole tulemista.

Omapahan on sirteny häpeensä. Miksi se aiheuttaa niin kovaa raivoa??

Koko ajan käsketty hoitajia häipymään.

Vierailija
58/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mt tapaus jankkaa täällä samaa sontaa päivästä toiseen. Ilmottakaa asiattomiks.

Vierailija
59/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan ihmiset raivoavat täällä ihan itse. Muut keskustelijat yrittävät järkevästi valaista, että työpaikoista on valtava kilpailu ja ettei hoitoalan koulutuksella mihin tahansa pääse..

Työskentelen rekryalalla isossa kaupungissa ja ainakin täällä sairaanhoitajataustalla on mahdollista työllistyä melkein minne vain. Osa sairaanhoitajista tekee hallinnollisia töitä jne.

Vierailija
60/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suomalaiset olemme kustantaneet heidän koulutuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän