Miksi täällä raivotaan kun sairaanhoitajat vaihtavat alaa?
Niin, mitä se kellekkään jos sairaanhoitajat irtisanoutuvat ja vaihtavat alaa? Täällä kun lukee kommentteja niin osan mielestä sairaanhoitajien tulisi hautaan asti olla samassa ammatissa. Vain yksi elämä niin miksi viettää se surkeassa työssä.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta hoitaa palstamiehiä, siksi vaihdan muihin hommiin. Pärjäilkää hoidotta.
Ei täällä hoidotta kukaan jää. Tai jos jää, niin sama koskee myös sinua ja läheisiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta hoitaa palstamiehiä, siksi vaihdan muihin hommiin. Pärjäilkää hoidotta.
Ei täällä hoidotta kukaan jää. Tai jos jää, niin sama koskee myös sinua ja läheisiäsi.
Totta, voitte hoitaa myös vanhat isänne ja äitinne itse. Näin tehdään jo monissa maissa. Joissakin siitä on säädetty oikein lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Keskustelun perusteella sairaanhoitajat ovat myös yksinkertaisia, laiskoja ja itse syyllisiä hoitoalan vallitsevaan tilanteeseen. Kun jotain yritetään tehdä tilanteen parantamiseksi, hoitajat ovat ainoastaan omaa etuaan tavoittelevia lahtareita. Mikään ei ole hyvä, kun ei vaan hiljaa ja nöyrästi alistuta "kutsumuksen" edessä, mikä vie omankin terveyden jatkuvien säästötoimien kohteena.
8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana olisi pitänyt riittää enemmän kuin hyvin. Ainakin se on niin hyvä korotus, ettei todellakaan ole syytä lähteä kiristämään potilaiden hengellä.
Tälle näköjään tulee alapeukkua, mutta ei mitään vasta-argumentteja? Ilmeisesti edes kiristäjät itse eivät kehtaa esittää, että 8,74% korotus olisi erityisen matala. Maksaja- eli yksityisellä sektorilla moisesta voidaan vain haaveilla, ja haaveiluksi jää.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan ihmiset raivoavat täällä ihan itse. Muut keskustelijat yrittävät järkevästi valaista, että työpaikoista on valtava kilpailu ja ettei hoitoalan koulutuksella mihin tahansa pääse..
Ja höpö höpö. Suurin osa on sitä mieltä ettei hoitaja osaa mitään muuta, ja ettei työpaikkaa saa koskaan vaihtaa. Kyllä osaa, joku voi ryhtyä vaikka yrittäjäksi toiselle alalle, ja suurimmalla osalla on useampikin ammatti, kuten minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan ihmiset raivoavat täällä ihan itse. Muut keskustelijat yrittävät järkevästi valaista, että työpaikoista on valtava kilpailu ja ettei hoitoalan koulutuksella mihin tahansa pääse..
Ja höpö höpö. Suurin osa on sitä mieltä ettei hoitaja osaa mitään muuta, ja ettei työpaikkaa saa koskaan vaihtaa. Kyllä osaa, joku voi ryhtyä vaikka yrittäjäksi toiselle alalle, ja suurimmalla osalla on useampikin ammatti, kuten minullakin.
Lisää ulkonukkeilua. Kukaan ei ole sanonut ettei alaa saa vaihtaa, päinvastoin tässäkin ketjussa teitä on oikein kannustettu siihen.
Aika monen kommentoijan ymmärrys sairaanhoitajan työnkuvasta taitaa olla Greyn anatomiasta - eli vähän silitetään potilaan kättä ja mitataan siinä ohessa verenpainetta. Se miten laaja sairaanhoitajien työnkuva oikeasti on, on monelle ihan utopiaa. Oletetaan että lääkärit on aina saatavilla ja hoitajan ei koskaan tarvitse käyttää omaa päätään.
Vai pelkäättekö joutuvanne äitinne omaishoitajaksi? Niin siinä saattaa aika monelle palstamiehelle käydä. Tsemppistä.
Suomalaiset kannustavat hoitajia, ovat heidän puolellaan ja halveksivat pakkolakia, joka on tarpeeton ja josta äänesti vajaa puolet eduskunnasta.
Hajaannusta ja riitaa räyhäävät viestit ovat ulkovaltojen informaatiosotaa ja vaikuttamista.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset kannustavat hoitajia, ovat heidän puolellaan ja halveksivat pakkolakia, joka on tarpeeton ja josta äänesti vajaa puolet eduskunnasta.
Hajaannusta ja riitaa räyhäävät viestit ovat ulkovaltojen informaatiosotaa ja vaikuttamista.
Tämäkin on varmasti paikkansapitävää ainakin osittain. Samaa porukkaa öyhöttämässä jotka yrittivät herättää aamiaiskohun ja biletyskohun.
Ei minua miehenä haittaa ollenkaan, että naiset lähtevät pois alalta, jonka pääasiallinen tarkoitus on toisten naisten hoitaminen. Päinvastoin se on hieno asia. Hoitajien lukumäärää tulis vähentää, ei lisätä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset pitävät hoitajien vaatimuksia täysin kohtuuttomina ja halveksivat potilaiden hengellä kiristämistä, joka on tarpeeton erityisesti sen jälkeen kun hoitajille on jo tulossa 8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana.
Hajaannusta ja riitaa räyhäävät viestit ovat hoitajajärjestöjen informaatiosotaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka raivoaa? Hyvä vaan jos mätä aines poistuu alalta. Vähemmän kampaviinereitä mussuttavia suojatyöpaikkalaisia, ja enemmän oikeita asiakasorientuneita hoitajia.
Tarkoitit ap varmaan tätä?
Ei minua raivostuta, vaan lähinnä ihmetyttää. Ihmetyttää että vaaditaan valtavat määrät rahaa, vaikka keskipalkka on jo nyt suomalaista keskiarvoa korkeampi ja toisaalta alan ongelma vaikuttaa enemmän olevan kiire kuin palkka. Miksi ei keskitytä sen kiireen korjaamiseen?
Sitten lähdetään alalta suurieleisesti ja kuvitellen että kaikkialla tienataan paremmin, mutta monelle totuus iskee varsin rajuna vasten kasvoja. Tiedän, että mm siivous- ja kaupan aloille hakee nyt hoitajia, jotka järkyttyvät heti kun näkevät sen palkan ja kiireen. Juoksevat pian takaisin hoitoalalle. Monella alalla ei enää ex-hoitajia rekrytä, koska he eivät pysy työssä vaan palaavat nopeasti takaisin kun ymmärtävät ettei muualla ole sen paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on varmasti paikkansapitävää ainakin osittain. Samaa porukkaa öyhöttämässä jotka yrittivät herättää aamiaiskohun ja biletyskohun.
Hienoa, että tuet pakkolain säätänyttä pääministeriämme tilanteessa, jossa muutakaan vaihtoehtoa ei ollut! 👍
Jotkut raivoajista saattaa olla työnantajan edustajia, jotka pöyristyvät siitä, kun työntekijät uskaltavatkin tehdä sen mitä ei olla uskallettu ajatellakaan, ja mihin on nojattu näissä kaikenlaisissa kusetuksissa työntekijöiden vahingoksi. Työnantajat eivät ole uskoneet, että kukaan uskaltaisi irtisanoutua, ja nyt kun näin tapahtuukin, pettymys on hirmuinen, ja sitäpaitsi sen seurauksena kyllä iso määrä paskaa osuu nyt tuulettimeen...
Kannattaisi joukkoirtisanoutuminen toteuttaa muillakin matalapalkka-aloilla. Se palkka ja edut eivät nimittäin parane minkäänlaisilla puheilla, tarvitaan radikaaleja tekoja!!
Vierailija kirjoitti:
Vai pelkäättekö joutuvanne äitinne omaishoitajaksi? Niin siinä saattaa aika monelle palstamiehelle käydä. Tsemppistä.
Harvoin se ex-vaimokaan anoppia tulee hoitamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua raivostuta, vaan lähinnä ihmetyttää. Ihmetyttää että vaaditaan valtavat määrät rahaa, vaikka keskipalkka on jo nyt suomalaista keskiarvoa korkeampi ja toisaalta alan ongelma vaikuttaa enemmän olevan kiire kuin palkka. Miksi ei keskitytä sen kiireen korjaamiseen?
Sitten lähdetään alalta suurieleisesti ja kuvitellen että kaikkialla tienataan paremmin, mutta monelle totuus iskee varsin rajuna vasten kasvoja. Tiedän, että mm siivous- ja kaupan aloille hakee nyt hoitajia, jotka järkyttyvät heti kun näkevät sen palkan ja kiireen. Juoksevat pian takaisin hoitoalalle. Monella alalla ei enää ex-hoitajia rekrytä, koska he eivät pysy työssä vaan palaavat nopeasti takaisin kun ymmärtävät ettei muualla ole sen paremmin.
Jep. Ja hoitajajärjestöjen propagandistit ohittavat toistuvasti tämän tosiasian: hoitajille on jo tulossa kunta-alan ratkaisun myötä vähintään 8,74% (!) palkankorotus seuraavan kolmen sopimusvuoden aikana, kävi potilaiden hengellä kiristämisessä miten hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monen kommentoijan ymmärrys sairaanhoitajan työnkuvasta taitaa olla Greyn anatomiasta - eli vähän silitetään potilaan kättä ja mitataan siinä ohessa verenpainetta. Se miten laaja sairaanhoitajien työnkuva oikeasti on, on monelle ihan utopiaa. Oletetaan että lääkärit on aina saatavilla ja hoitajan ei koskaan tarvitse käyttää omaa päätään.
Jokainen, joka on ollut päivänkään sairaalan osastolla, on kyllä nähnyt miten "kiireistä 😂, rankkaa ja vaativaa" se kansliassa istuminen ja pillerin kiikuttaminen on 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, voitte hoitaa myös vanhat isänne ja äitinne itse. Näin tehdään jo monissa maissa. Joissakin siitä on säädetty oikein lailla.
Mä olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja ja juuri sen vuoksi iäkkäillä vanhemmillani ei tarvitse käydä edes kotihoito, koska mä hoidan. Asun vanhempieni naapurissa ja jos jokin hätä tulee, mä olen paikalla nopeammin kuin ambulanssi, kotihoidon työntekijöistä nyt puhumattakaan.