Miksi täällä raivotaan kun sairaanhoitajat vaihtavat alaa?
Niin, mitä se kellekkään jos sairaanhoitajat irtisanoutuvat ja vaihtavat alaa? Täällä kun lukee kommentteja niin osan mielestä sairaanhoitajien tulisi hautaan asti olla samassa ammatissa. Vain yksi elämä niin miksi viettää se surkeassa työssä.
Kommentit (190)
En ole kyllä nähnyt raivoa täällä. Antaisiko ap esimerkin?
Vierailija kirjoitti:
Kuka raivoaa? Hyvä vaan jos mätä aines poistuu alalta. Vähemmän kampaviinereitä mussuttavia suojatyöpaikkalaisia, ja enemmän oikeita asiakasorientuneita hoitajia.
Skarpit lähtee, ikävä kyllä, ja ne hitaammat jää.
Jep! Keskustelun perusteella sairaanhoitajat ovat myös yksinkertaisia, laiskoja ja itse syyllisiä hoitoalan vallitsevaan tilanteeseen. Kun jotain yritetään tehdä tilanteen parantamiseksi, hoitajat ovat ainoastaan omaa etuaan tavoittelevia lahtareita. Mikään ei ole hyvä, kun ei vaan hiljaa ja nöyrästi alistuta "kutsumuksen" edessä, mikä vie omankin terveyden jatkuvien säästötoimien kohteena.
En myöskään ymmärrä :D kait ihmiset pelkäävät jäävänsä hoidotta tms.
Nuo raivoajat pelkäävät että ovat itse kärsijöinä kun paska osuu tuulettimeen. Tuskinpa monellakaan heistä on varaa yksityiseen terveydenhuoltoon, joutuvat tyytymään siihen mitä julkiselta saavat.
Ei täällä kukaan ole raivonnut. Se on pelkästään hyvä asia, että alalle sopimattomat ja/tai työtään vihaavat poistuvat hoitoalalta mitä pikimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Nuo raivoajat pelkäävät että ovat itse kärsijöinä kun paska osuu tuulettimeen. Tuskinpa monellakaan heistä on varaa yksityiseen terveydenhuoltoon, joutuvat tyytymään siihen mitä julkiselta saavat.
Joskus saattaa jopa hoitajan lähipiirin henkilöt tai jopa hoitaja itse sairastua.
Ei täällä kukaan mitään raivoa. Ap on rakentanut olkinuken, jonka nyt sitten urheasti kumoaa. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Jep! Keskustelun perusteella sairaanhoitajat ovat myös yksinkertaisia, laiskoja ja itse syyllisiä hoitoalan vallitsevaan tilanteeseen. Kun jotain yritetään tehdä tilanteen parantamiseksi, hoitajat ovat ainoastaan omaa etuaan tavoittelevia lahtareita. Mikään ei ole hyvä, kun ei vaan hiljaa ja nöyrästi alistuta "kutsumuksen" edessä, mikä vie omankin terveyden jatkuvien säästötoimien kohteena.
8,74% korotus kolmen seuraavan vuoden aikana olisi pitänyt riittää enemmän kuin hyvin. Ainakin se on niin hyvä korotus, ettei todellakaan ole syytä lähteä kiristämään potilaiden hengellä.
Ketä kiinnostaa? Jokainen valitsee itse työuransa tietenkin.
Hoitajat itse raivoavat potilasturvallisuuslain vuoksi. Eivät uskoneet, että laki hyväksytään.
ei ne mitään alaa vaihda. sossuun ne menee veronmaksajien elätettäväksi. ei kukaan tuollaisia valittajia palkkaa
No kun sitten Ernesti ei Marjatta ei saa hoitoa! On ne hoitajat niin itsekkäitä, koska mihinkään muuhun ammattiin lukeneet ei koskaan vaihda alaa ja opiskele useampaa ammattia, vain hoitajat on itsekkäitä mulkkuja, joiden pitäisi pysyä töissä ihan vain siksi, että muuten ihmisiä kuolee!1!
Ei minulle ainakaan kukaan ole raivonnut. Huomasin aika pian valmistuttuani, että olin kouluttautunut täysin väärälle alalle ja irtisanouduin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka raivoaa? Hyvä vaan jos mätä aines poistuu alalta. Vähemmän kampaviinereitä mussuttavia suojatyöpaikkalaisia, ja enemmän oikeita asiakasorientuneita hoitajia.
Mistäs niitä oikeita asiakasorientuneita hoitajia ajattelit löytää?
Vierailija kirjoitti:
No tässähä tuli heti kärkeen oikein malliesimerkki haukkumisesta :D Lähipiirissäni on kaksi shta jotka vaihtaneet alaa. Toinen pääsi opiskelemaan yliopistoon ja toinen valmistui IT-alalle ja työllistyi heti. Ihme vähättelyä.
Antaa ahneiden poistua minne haluavat. Hyvä korotus ei riittänyt niin olkoot puolestani kokonaan ilman.
Niin se on jännä, toisaalta väheksytään sitä, että hoitajat on vain hoitajia ja ei enempää palkkaa tai mitä muutakaan: Toisaalta taas heitä syyllistetään siitä että tulee joku massakuolema jos jättävät työnsä.
Pitäisi asiaa kommentoivien nyt päättää, että onko se hoitajan työ tärkeää vai eikö ole ja miten tärkeää se on. Jos se ei ole tärkeää, niin ei pitäisi olla mikään ongelma, että ihmiset halutessaan irtisanoutuu, kuten muillakin aloilla tehdään ihan jatkuvasti, jos se taas on tärkeää, pitäisi miettiä, että miten tärkeää ja mitä siitä tärkeästä työstä ollaan valmiita maksamaan.
Tämä haukkuminen kyllä ainakin vain innostaa lähtemään alalta ja pakottaminen ilman että edes yritetään sitä mahdollisuutta, että houkuteltaisiin sinne töihin esim. palkkiolla.
Jotain pelkoa se taitaa olla oman ja läheisten hoidon puolesta. Ja ihan syystäkin kyllä ovat pelokkaita - se mitä toki eivät alan ulkopuoliset tiedosta, on se miten paljon se hoitajapula JO NYT vaikuttaa.