Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä raivotaan kun sairaanhoitajat vaihtavat alaa?

Vierailija
20.09.2022 |

Niin, mitä se kellekkään jos sairaanhoitajat irtisanoutuvat ja vaihtavat alaa? Täällä kun lukee kommentteja niin osan mielestä sairaanhoitajien tulisi hautaan asti olla samassa ammatissa. Vain yksi elämä niin miksi viettää se surkeassa työssä.

Kommentit (190)

Vierailija
61/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta hoitaa palstamiehiä, siksi vaihdan muihin hommiin. Pärjäilkää hoidotta.

Ei täällä hoidotta kukaan jää. Tai jos jää, niin sama koskee myös sinua ja läheisiäsi.

Valitettavasti todellisuus on jo ihan muuta, kuin näiden palstatieteilijöiden huutelut. Toivokaa todella, että olette saaneet supergeenit, ettekä joudu onnettomuuksiin. Toivotaan, että pystytte hoitamaansairastuvat, vanhenevat ja  mahdolliset muistisairaat sukulaisenne itse ja että teitäkin perhe sitten hoitaa jos/kun ette itse siihen kykene.

Vierailija
62/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajia työskentelee myös vakuutusyhtiöissä, eläkeyhtiöissä, Kelassa, TE-toimistoissa yms muissa kehittämistehtävissä. Työnkuva on suhteellisen laaja. Tietenkään kaikki eivät yllämainittuihin paikkohin voikaan päästä mutta siinä esimerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka raivoaa? Hyvä vaan jos mätä aines poistuu alalta. Vähemmän kampaviinereitä mussuttavia suojatyöpaikkalaisia, ja enemmän oikeita asiakasorientuneita hoitajia.

No tässähä tuli heti kärkeen oikein malliesimerkki haukkumisesta :D Lähipiirissäni on kaksi shta jotka vaihtaneet alaa. Toinen pääsi opiskelemaan yliopistoon ja toinen valmistui IT-alalle ja työllistyi heti. Ihme vähättelyä.

Ammatinvaihtajia on aina ollut varsinkin juuri aloilla, joilla ei ole kovin suuret tulot, mutta kuitenkin osaamista vaaditaan.

Jokaisen tuttavapiiriin kuuluu varmasti näitä eikä se vielä todista sitä että suuret joukot hoitajia alkaisivat ammattiaan vaihtaa.

Vierailija
64/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me suomalaiset olemme kustantaneet heidän koulutuksen.

Niin? Ja aika monen muunkin koulutuksen veronmaksajat maksaa. Ja hyvä niin.

Vierailija
65/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan ihmiset raivoavat täällä ihan itse. Muut keskustelijat yrittävät järkevästi valaista, että työpaikoista on valtava kilpailu ja ettei hoitoalan koulutuksella mihin tahansa pääse..

Työskentelen rekryalalla isossa kaupungissa ja ainakin täällä sairaanhoitajataustalla on mahdollista työllistyä melkein minne vain. Osa sairaanhoitajista tekee hallinnollisia töitä jne.

"melkein minne vain."

Juupajuu, älä puhu paskaa.

Vierailija
66/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella hyvä kysymys. Itse vaihdoin jo pari vuotta sitten, enkä kadu! Ylipäänsä ihmettelen ihmisten vihaa ja arvostuksen puutetta hoitajia kohtaan (joka muun muassa näkyy palkassa).

Minä ihmettelen hoitajien vihaa ja arvostuksen puutetta omaa alaansa kohtaan. Kyllä, epäkohtia voi nostaa esille, mutta nykypuheissa siinä työssä ei ole mitään hyvää, vaan se on kaikin puolin hirveää orjatyötä. Eikä suomalaisittain aivan keskimääräisellä palkalla hoitajan mukaan pysty elämään.

Olen jonkinlaisten palkankorotusten kannalla, mutta tuntuu että pikkuisen menee yli jo tämä draama.

Onko sinulla itselläsi kokemusta sairaanhoitajan työstä esim. yliopistollisesta sairaalaasta? Jos ei niin kommenttisi on turha.

Vierailija
67/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kuullut yhdenkään hoitajan vaihtaneen alaa. Ainoastaan kiukuttelua aiheesta. Kerro nyt yksikin joka on oikeasti päässyt uusiin töihin? 

Vierailija
68/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun porukkaa alkaa lähteä työnantajalta suuremmassa määrin lähtee ensin ne, joille se on helpointa (=työkykyisimmät, osaavimmat ja fiksuimmat).

Vierailija
69/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole kuullut yhdenkään hoitajan vaihtaneen alaa. Ainoastaan kiukuttelua aiheesta. Kerro nyt yksikin joka on oikeasti päässyt uusiin töihin? 

Aiemmin vastaus oli aina Norja tai lentoemäntä 😂 tyhjää uhoamista, kuten viimeiset 15 vuotta jo ennen tätä.

Vierailija
70/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalan ihmiset raivoavat täällä ihan itse. Muut keskustelijat yrittävät järkevästi valaista, että työpaikoista on valtava kilpailu ja ettei hoitoalan koulutuksella mihin tahansa pääse..

Työskentelen rekryalalla isossa kaupungissa ja ainakin täällä sairaanhoitajataustalla on mahdollista työllistyä melkein minne vain. Osa sairaanhoitajista tekee hallinnollisia töitä jne.

Hahah, päivän paskapuhe ja samalla myös vitsi. 😂 Hallinnollisiin töihin yms. konttorihommiin kuten myös myyntipuolen hommiin on pitkä jono saman alan kokemusta omaavia hakijoita, ja siinä ei todellakaan sairaanhoitaja ole listan kärkisijoilla (jos ylipäänsä listalla karsinnan jälkeen enää ollenkaan).

Vierailija
71/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuten kaikkien muidenkin alojen koulutuksen. Silti vain hoitajat eivät saisi vaihtaa alaa, kaikki muut saavat. 

Vierailija
72/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia te nillittäjät ette itse opiskele sairaanhoitajiksi? Siittä vaan hakemaan opintoihin ja tekemään itse kyseistä työtä.

Vierailija
73/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen näin yksinyrittäjänä alkanut pohtia kouluttautumista sairaanhoitajaksi.

En sovellu alalle kyllä millään tavalla persoonani puolesta, mutta aina sitä nyt jaksaa peruskohteliasuuden yllä pitää, eiköhän sillä pötki pitkälle.

Palkka on paljon parempi kuin mitä luulin, työtä saa kun vaan hakee ja ainahan voi erikoistua itselle kiinnostavimpaan juttuun. Ja sitten kaikki muut työsuhteen edut: työterveys, sairausloma, maksetut lomat ja vapaat...

Varmasti raskasta ja kiireistä työtä, jota pitää painaa öisinkin... hetkinen, niinhän tämä munkin hommani välillä on!

Kaikkea hyvää toivon alalta lähteville, mutta eiköhän sinne ole myös tulijoita... suht lyhyt koulutus, kohtuullinen palkka ja varma työllistyminen tulee olemaan todella kovia sanoja seuraavien vuosien kriiseissä.

Tämä. Hoitajat valittavat kun alalle ei ole tulijoita. No ehkä sen takia kun he eivät itse puhu alan hyvistä puolista ikinä yhtään mitään. Meille on vuosia iskostettu, että hoitoala on matalapalkka-ala. Mä olen aina luullut niin. Kaverini ovat aina luulleet niin. Vasta tämän työtaistelun aikana meille on selvinnyt hoitajan todellinen palkka joka on oikeasti keskipalkan yläpuolella. Meille on valehdeltu vuosia ja se näkyy varmasti tällä hetkellä työvoimapulana.

Nyt kun totuus on paljastunut, itselläni on todella vahvana vaihtoehtona hakeutua seuraavassa yhteishaussa hoitoalalle, ja tiedän monta muutakin jotka sitä harkitsevat. Lyhehkö koulutus, hyvä palkka, varma työllistyminen, mahdollisuus valita työpaikkansa monesta erilaisesta, vuorotyön suomat vapaudet (esim. arkivapaita kaipaan!) jne. Kiire ja ylityöt eivät pelota koska joka alalla niitä on. Hoitoalalla sentään ylityöt maksetaan rahana, sekin on paremmin kuin muualla!

En voi ymmärtää miksi omaa työtä pitää vähätellä ja haukkua joka käänteessä. Ja sitten vielä ihmetellä kun on työvoimapula.

Vierailija
74/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahah, päivän paskapuhe ja samalla myös vitsi. 😂 Hallinnollisiin töihin yms. konttorihommiin kuten myös myyntipuolen hommiin on pitkä jono saman alan kokemusta omaavia hakijoita, ja siinä ei todellakaan sairaanhoitaja ole listan kärkisijoilla (jos ylipäänsä listalla karsinnan jälkeen enää ollenkaan).

Hohhoijjaa. Voithan sinä kuvitella mitä haluat mutta noin se nyt vaan menee. :)

Vierailija
75/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta hoitaa palstamiehiä, siksi vaihdan muihin hommiin. Pärjäilkää hoidotta.

Ei täällä hoidotta kukaan jää. Tai jos jää, niin sama koskee myös sinua ja läheisiäsi.

Valitettavasti todellisuus on jo ihan muuta, kuin näiden palstatieteilijöiden huutelut. Toivokaa todella, että olette saaneet supergeenit, ettekä joudu onnettomuuksiin. Toivotaan, että pystytte hoitamaansairastuvat, vanhenevat ja  mahdolliset muistisairaat sukulaisenne itse ja että teitäkin perhe sitten hoitaa jos/kun ette itse siihen kykene.

Jep, ja ihan samaa kannattaa toivoa myös jokaisen täällä uhoavan hoitajan.

Vierailija
76/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ja aika monen muunkin koulutuksen veronmaksajat maksaa. Ja hyvä niin.

Minä maksan nytkin veroina melko usean ihmisen makailut ja tuilla loisimisen.

Vierailija
77/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on jännä, toisaalta väheksytään sitä, että hoitajat on vain hoitajia ja ei enempää palkkaa tai mitä muutakaan: Toisaalta taas heitä syyllistetään siitä että tulee joku massakuolema jos jättävät työnsä.

Pitäisi asiaa kommentoivien nyt päättää, että onko se hoitajan työ tärkeää vai eikö ole ja miten tärkeää se on. Jos se ei ole tärkeää, niin ei pitäisi olla mikään ongelma, että ihmiset halutessaan irtisanoutuu, kuten muillakin aloilla tehdään ihan jatkuvasti, jos se taas on tärkeää, pitäisi miettiä, että miten tärkeää ja mitä siitä tärkeästä työstä ollaan valmiita maksamaan.

Tämä haukkuminen kyllä ainakin vain innostaa lähtemään alalta ja pakottaminen ilman että edes yritetään sitä mahdollisuutta, että houkuteltaisiin sinne töihin esim. palkkiolla.

Eihän kukaan syyllistä jos asiallisesti irtisanoutuu, tekee irtisanomisajan töitä ja sitten työllistyy johonkin toisaalle. Ei minusta kukaan työkykyinen, joka ehdoin tahdoin jättäytyy tuille, ole saanut erityisesti kiitostakaan työssäkäyviltä. Toisaalta kuvittelisin, että jos vaikka lentokapteenit jäisi lakkoon kun heidän 25% palkankorotusvaateeseen ei suostuttaisi ja arvon sairaanhoitajan odotettu lomamatka peruuntuisi tästä syystä viime tipassa, olisi meteli kamala. Hoitoalan liitot halusivat vielä kohdentaa lakkotoimenpiteensä kaikista haavoittuvaisemmassa asemassa oleviin. Lentokapteenitkin voisi jättää ensin koulutustehtävät ja rahtilennot tekemättä ja sitten vasta harkita Sari sairaanhoitajan lomalennon jättämistä väliin. Ainakin jos kysytään Sarilta, veikkaan.

Vierailija
78/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hoitajat tajuaisivat että tämä sama koskee heitäkin. Toivokaa niitä supergeenejä myös itsellenne, tarvitsette niitä kun terveydenhoito on romutettu vaatimuksienne vuoksi.

Vierailija
79/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia te nillittäjät ette itse opiskele sairaanhoitajiksi? Siittä vaan hakemaan opintoihin ja tekemään itse kyseistä työtä.

Miksi te hoitajat ette ole itse hakeutuneet muualle? Miksi oikeasti raskaat, vaaralliset ja huonosti palkatut työt ei ole kelvanneet teille?

Vierailija
80/190 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijjaa. Voithan sinä kuvitella mitä haluat mutta noin se nyt vaan menee. :)

Joo, jatka toki fantasioitasi työmarkkinoista, olethan sentään "rekryalalla töissä". 😂🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan viisi