Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole muuta neuvoa, kuin että vältä aurinkoa, leveälierinen hattu päähän :), käytä aurinkolaseja, älä tupakoi, älä juo, kävele paljon, älä liho ja laihdu vuoron perään, ja syö terveellisesti.
Olen 52 v enkä ole rasvaillut ihoani, jos ei ole ollut joku lääkärin määräämä pakko, enkä muutenkaan kuormita sitä turhilla kemikaaleilla. Olen lyhyt ja nuoruuden 52 kilosta olen vähän lihonut, painan nyt 56 kiloa. Yhä mahtuu jotkut -90 luvun vaatteet. Meikkiä laitan vain juhliin tai tärkeisiin tapaamisiin, töissä mennään kestoripsarilla ja puuterilla. Silmärypyt ilmestyneet parin vuoden sisällä ja ilmejuonteet nenästä suupieliin, samoin käsissä on alkanut iho ohentua.
Ei ole myöskään aikomustakaan värjätä hiuksia, harmaata on jo ohimoilla ja saa tulla.
Olen täysin kyllästynyt tähän nuoruuden palvontaan yhteiskunnassa, se luo lähinnä naisille ihan järjettömiä ulkonäköpaineita ja on epätasa-arvoista.
Miehet ikääntyy kuin viini, naiset kuten maito
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostatte retinolin? Se kaiketi tehokkain jos vain iho sietää.
Citymarketista. L300 hajusteeton ja edullinen öljyseerumi lyhyellä inci:llä.
Hydrogenated Ethylhexyl Olivate, Hydrogenated Olive Oil Unsaponifiables, Avena Sativa Kernel Oil, Shea Butter Ethyl Esters, Caprylic/Capric Triglyceride, Canola Oil, Retinyl Palmitate, Laminaria Ochroleuca Extract, Glycine Soja Oil, Tocopherol, Beta-Sitosterol, Squalene, Citric Acid
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/l300-kasvoseerumi-30ml-pro-retinol-…
Retinyylipalmitaatti on vaan aika tehoton. Se täytyy ihossa muuntaa retinoliksi ennen kuin toimii, ja vaihtelee henkilöittäin miten paljon siitä muuntuu yleensä retinoliksi, yleensä hyvin vähän. Hyviä puolia toki sitten että ei aiheuta palamisherkkyyttä eikä retinolin alkuärsytystä.
Vaikutukset ovat samat kuin retinolilla, mutta retinyylipalmitaatti vaikuttaa iholla hitaammin. Siksi se on lempeämpi. Retinyylipalmitaatin etuihin kuuluu myös sen stabiilius; se säilyy paremmin kuin retinoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole muuta neuvoa, kuin että vältä aurinkoa, leveälierinen hattu päähän :), käytä aurinkolaseja, älä tupakoi, älä juo, kävele paljon, älä liho ja laihdu vuoron perään, ja syö terveellisesti.
Olen 52 v enkä ole rasvaillut ihoani, jos ei ole ollut joku lääkärin määräämä pakko, enkä muutenkaan kuormita sitä turhilla kemikaaleilla. Olen lyhyt ja nuoruuden 52 kilosta olen vähän lihonut, painan nyt 56 kiloa. Yhä mahtuu jotkut -90 luvun vaatteet. Meikkiä laitan vain juhliin tai tärkeisiin tapaamisiin, töissä mennään kestoripsarilla ja puuterilla. Silmärypyt ilmestyneet parin vuoden sisällä ja ilmejuonteet nenästä suupieliin, samoin käsissä on alkanut iho ohentua.
Ei ole myöskään aikomustakaan värjätä hiuksia, harmaata on jo ohimoilla ja saa tulla.
Olen täysin kyllästynyt tähän nuoruuden palvontaan yhteiskunnassa, se luo lähinnä naisille ihan järjettömiä ulkonäköpaineita ja on epätasa-arvoista.
hyvä kommentti näitä lisää t. m40
Biotherm blue therapy, nivean rasva ja retinoid
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa törkeä kommentti!!
Kummasti on niillä viineilläkin pälvikalju, huonot hampaat, kaljamaha ja rupsahtaneet lihakset. :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on semmonen...pikku marmori...rulla jossa on varsi, "kiinakaupasta eurolla" tyyliin. Sillä rullaan kasvoja illalla ennen tökötin levittämistä, ihan markettiperustöhnää.
Olen n 70v ja ihan tai siis aika rypytön, osa sukuvikaa. En ole koskaan ottanut aurinkoa.
AI niin, juutuubissa on ohjeita naamajumppaan ja naamahierontaan. En tee joka päivä, mutta kuiteskin. Vettä sisäisesti ja ulkoisesti, paljon hedelmiä ja vihanneksia!
EI TUPAKKAA!!!!
Mitä sillä rullalla tekee?
Helppo tapa hieroa kasvolihaksia ja virkistää verenkiertoa.
Vierailija kirjoitti:
Ai ihanaa etten ole ainoa :D
N27
Onpa täällä palstalla paljon ryppyisiä nuoria
Bakuchiol auttaa ihan oikeasti! Ihmeellistä ainetta ja vieläpä luonnonkometiikkaa sekä melko edullista. :)<3 Bybi Beautyllä ja Evolvella on mielestäi parhaat Bakuchiol-öljyseerumit. Itse käytän molempia, kun ovat vaikutukseltaan minusta erilaisia. :)
Ei kai tohon oikeasti auta kuin hyvät geenit. Ja pari ryppyä sinne tänne, useammille ne antavat vain lisää uskottavuutta.
Ei tupakkaa, ei aurinkoa, kosteutta ja suojaamista seerumeilla ja voiteilla etenkin kaupungeissa kun saasteista.
2-4 kertaa vuodessa ihon puhdistukset ja kuolleen solukon poistot eli pintakäsittelyt kuten timanttihionnat kosmetologilla, niin tuotteet imeytyvät sen jälkeen paremmin ihoon ja iho näyttää hehkuvalta monta viikkoa tuon jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostatte retinolin? Se kaiketi tehokkain jos vain iho sietää.
Mä käytän Paula's Choice Clinical 1% Retinol Treatment. On kohtuuhintaista ja vahvaa. Olen kyllä alkanut harkita että pitäisikö tuon käyttö lopettaa, alkaa olla myös ihotautilääkäreissä niitä jotka puhuu sitä vastaan, että sillä voisi ajan kanssa saada liian ohuen ja lopulta ennenaikaisesti vanhenevan ihon, vaikka alkuun se näyttää toimivan. Solujen jakaantumiskertojen määrä kun on rajallinen, ja jos retinolilla piiskataan jopa vuosikymmeniä solut jakaantumaan nopeammin, voi olla että kerrat loppuu https://www.businessinsider.com/retinol-risks-according-to-a-doctor-201…
Bakuchiol on hyvä vaihtoehto retinolin tilalle.
Sika kallista!
Kympillä pullo?
Ulkomaisten julkkisten suosikkihoitovoide maksaa 12 euroa apteekissa!
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/ef53e58d-6df5-44ae-88ed-a11a4ad20d4e
"Kyseessä on Eucerinin Aquaphor-voide. Monen muun tähden tavoin sitä ovat kehuneet käyttävänsä niin Beyoncé, Meghan Markle kuin Nicole Kidmankin."
Ainoa leikellyn, filleröidyn ja botoxoidun näköinen noista on Nicole Kidman joka on nykyään luonnottoman näköinen ja muuttanut ulkonäkönsä kokonaan. Nuo muut ovat ikääntyneet kauniimmin.
Olen lukenut että myös Charlize Theron, Lucy Liu, Khloe Kardashian, Selena Gomez, Zendaya, Hailey Baldwin, Emily Ratajkowski ja Sofia Richie käyttävät kyseistä halpavoidetta. Nuo julkkisnaiset ovat sanoneet kauneushaastatteluissaan että se on paremmin kosteuttava kuin La Merin parin sadan euron voide.
Olen ollut ihoni suhteen aika huoleton. Nuorena oli Nivea tai Vitalis ainoat rasvat. Ai niin, joskus salaa Tokalon.
Vedellä ja saippualla pestiin viikolla ja kerran viikossa saunassa.
Asuin maalla ja aurinkoa sain kesäisin ulkotöissä joskus paljonkin.
Nyt olen ollut aikuisiässä auringossa, jopa ottanut aurinkoa kesäisin säännöllisesti, en edes aina käytä aurinkovoidetta vaan jotain tavallista mitä kotoa löytyy.
Muutenkin käytän marketin voiteita naamaan. Joskus vartalovoidetta, jopa käsivoidetta jos muuta ei ole.
Pesen vedellä, mutta saippualla en joka kerta. Suihkussa pesen suihkugeelillä kasvotkin.
En mitenkään putsaile tai ravitse naamaani erityisesti. Ei ollut finnejä nuorena eikä sen jälkeenkään.
Joko hyvää tuuria tai hyvät geenit, mutta aika rypytön olen ikääni nähden. Ja jos vertaan ikäisiini, niin en valehtele.
Olen nyt jo vanha nainen.
Joten aina se aurinko ei vanhenna, tosin en myöskään tupakoi ja alkoholiakaan en ole liikaa kuluttanut. Mutta raitis en ole, nykyään kyllä vähemmän kuin nuorempana. Ulkoilen epäsäännöllisen epäsäännöllisesti.
Ruokailu on mitä kaapeissa sattuu olemaan, en sitäkään mitenkään mieti tai valikoi terveellisesti.
Mysteeri on miksi toiset ryppyyntyy aikaisemmin kuin toiset, elitavoista se ei ole aina kiinni.
Vierailija kirjoitti:
1. Aurinkorasva, ympäri vuoden vähintään silloin kun on aurinkoa tai olet ulkona valoisaan aikaan pidemmän aikaa.
2. Retinoli
+elämäntavat ja geenit
Retinoli on ainoa mikä toimii
Vierailija kirjoitti:
- spf50 joka päivä, muista myös kaulan iho! Kesällä kun uv-indeksi on korkea niin on erityisen tärkeää muistaa lisätä rasvaa tarpeen mukaan
- auringon välttely muutenkin
- illalla retinoli ja aamulla c-vitamiinivoide
- riittävä rasvaus
- syksystä kevääseen kun on kylmää ja kuiva ilma niin kasvoille arganöljyä yöksi
- kollageenijauhetta voi myös käyttää jos haluaa
- silkkityynyliina
- ei liian tujuja aineita. Ihoa ei kuulu kiristää pesun jälkeen. SLS (sodium laureth sulfate) kuivattaa ihoa, vältä sitä! Kuorintaan ei mekaanisia kuorinta-aineita eli niitä perinteisiä hierottavia raeseoksia, naarmuttavat ihoa.
- ei tupakkaa tai alkoholia, kasvisruokaa ja hyviä rasvoja. Itse syön yhden avokadon päivässä, käytän oliiviöljyä ja syön vielä vahvoja kalaöljytabletteja. Sokeria kannattaa myös välttää.Tässä omat reseptit ihonhoitoon. Olen 27v eikä ainakaan vielä yhtäkään ryppyä, mutta katsotaan sitten 20v päästä.
Sori, mut 27vuitiaasta ei voi vielä sanoa mitään tulevista rypyistä.
Vinkkinä sanon, että olin itse 37-vuotiaana TÄYSRYPYTÖN beibifeissi ja se on muuten tosi.
Nyt olen 45 ja hyvin pienet ensimmäiset hienoisen hienoiset uurteet alkavat näkyä, jos hymyilen.
Jos aikoo olla nelivitosena silonaama, niin kolmivitosena ei Saisi olla uurteen alkuakaan.
Mitään hoitoja en ole ikinä missään ottanut, vaan itse rasvaillut ihoani sillä, mikä on käteen löytynyt. Usein halpoja myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on aivan järkyttävä neuvo ettei saisi tehdä turhia ilmeitä :D Mulla on hymyilevät kasvot ja olen perusluonteeltani positiivinen. Silmieni kulmissa on ollut nauruviirut jo alle parikymppisestä. Ihotyyppini on ollut nuorempana tosi rasvainen ja kiitos sen - paksusta ihosta on hyötyä nyt melkein viisikymppisenä. Lisäksi olen suojannut kasvoni ympäri vuoden auringolta kymmenkunta vuotta ja käytän laadukasta luomu- ja k-kosmetiikkaa.
Ne jotka haluaa uskoa pelkkään saippua-, tummeli- ja vesirutiiniin kasvojenhoidossa on ihan höpöhöpöä.
Rypythän voivat olla kauniita. Jotkut ilmejuonteet kertovat siitä että on hymyillyt paljon.
Hah hah olen 45 ja nauranut joka päivä ja tavallisina enemmän. Ei ole ryppyjä.
Vinkkinä vaan, että SE MYRTSI JA VIHAINEN JA KATEELLINEN OLOTILA SE RYPISTÄÄ, EIKÄ AITO HYMY JA NAURU.
MINÄ OLEN TODELLA NAURANUT LÄPI KYYNELTEN.
Vierailija kirjoitti:
EI TÄYTEAINEITA eikä BOTOXIA ainakaan, eivät ole ennalta ehkäiseviä, ja nythän on maailmalla todettu että jos nainen aloittaa nuo liian aikaisin niin naama vanhenee ja se alkaa vaatimaan entistä enemmän noita kemikaaleja ja myrkkyjä. Esimerkkinä muutamat Seiskajulkkikset jotka hakeneet silikonia kehoon, liimattuja vitivalkoisia tekohampaita suuhun, ja botoxia naamaan, sekä täyteainetta poskiin ja huuliin parikymppisistä asti ja nyt vasta kolmekymppisinä näyttävät reippaasti yli nelivitosilta kun ihot venyneet ja menneet kraaterisiksi ja kulahtaneet ikääntyneiksi ja elimistöön liukenee ties mitä! Ihan tekoripsistä ja liimattavista kynsistä ja hiusjatkeista asti.
Nuo pistosaineet on kehitetty n. 50-vuotiaita varten kauneudenhoitoon aikoinaan, vaikka alun perin botox lääkeaineena kehitetty neurologisiin vaivoihin ja liikahikoiluun.
Mitä enemmän naaman ihoa käy piikittelemässä, sitä enemmän tulee kudos-, verisuoni- ja hermovaurioita, vanhentavan arpikudoksen lisäksi.
Tismalleen samaa mieltä.
Nyt nelivitosena luomusti vanhenneena minulta kysytään välittömästi vinkkejä kun kuullaan oikea ikä.
Luullaan siis nuoreksi ja viisi vuotta sitten täyttäessäni 40 luultiin kaksivitoseksi.
Järjestään 30-40-vuotiaat piikki/täyte/leikehoitoja ottaneet ovat minua vanhemman näköisiä. Monella läheltä epätasainen iho. Ja ne huulet! Voi teitä raukkoja, kun venytätte itseänne vääristä paikoista ja kaikki venytys vaikka huuliin ja rintoihin vanhentaa ja se näkyy teissä jo nyt, saatika 40-50 ikävuoden välissä jolloin ihmisen ulkonäkö rapistuu suhteessa eniten.
Muutaman päivän paasto silloin tällöin, poistaen se tehokkaasti mm. kuona-aineita ja vahingoittunutta DNA:ta, lienee teoriassa yksinkertaisin ja helpoin kikka, mutta käytännössä lähes kaikille mahdoton toteuttaa... :D