Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt

Vierailija
20.09.2022 |

Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.

Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.

Kommentit (2032)

Vierailija
181/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tupakkaa eikä aurinkoa eikä kovin paljon alkoholiakaan.

Ja sitten aurinkoisina päivinä aurinkolasit ehdottomasti, jos nimenomaan silmänympärykset huolestuttavat! Siristely ja otsan rypistely tekee ilkeännäköisiä ryppyjä (naururypyt sen sijaan on ok). Jos käytät silmälaseja, huolehdi että vahvuudet on kunnossa.

Ei äkkilaihdutuksia. Jos lihavuudesta jotain iloa on, niin ryppyjä usein on vähemmän. Jos et ole ylipainoinen, älä laihduta. Jos olet, älä laihduta kovin nopeasti, ja vähennä mieluumin sokerista kuin rasvasta.

Vierailija
182/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on aivan järkyttävä neuvo ettei saisi tehdä turhia ilmeitä :D Mulla on hymyilevät kasvot ja olen perusluonteeltani positiivinen. Silmieni kulmissa on ollut nauruviirut jo alle parikymppisestä. Ihotyyppini on ollut nuorempana tosi rasvainen ja kiitos sen - paksusta ihosta on hyötyä nyt melkein viisikymppisenä. Lisäksi olen suojannut kasvoni ympäri vuoden auringolta kymmenkunta vuotta ja käytän laadukasta luomu- ja k-kosmetiikkaa.

Ne jotka haluaa uskoa pelkkään saippua-, tummeli- ja vesirutiiniin kasvojenhoidossa on ihan höpöhöpöä.

Rypythän voivat olla kauniita. Jotkut ilmejuonteet kertovat siitä että on hymyillyt paljon.

Hah hah olen 45 ja nauranut joka päivä ja tavallisina enemmän. Ei ole ryppyjä.

Vinkkinä vaan, että SE MYRTSI JA VIHAINEN JA KATEELLINEN OLOTILA SE RYPISTÄÄ, EIKÄ AITO HYMY JA NAURU.

MINÄ OLEN TODELLA NAURANUT LÄPI KYYNELTEN.

RAUHOITU, HYVÄ IHMINEN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on aivan järkyttävä neuvo ettei saisi tehdä turhia ilmeitä :D Mulla on hymyilevät kasvot ja olen perusluonteeltani positiivinen. Silmieni kulmissa on ollut nauruviirut jo alle parikymppisestä. Ihotyyppini on ollut nuorempana tosi rasvainen ja kiitos sen - paksusta ihosta on hyötyä nyt melkein viisikymppisenä. Lisäksi olen suojannut kasvoni ympäri vuoden auringolta kymmenkunta vuotta ja käytän laadukasta luomu- ja k-kosmetiikkaa.

Ne jotka haluaa uskoa pelkkään saippua-, tummeli- ja vesirutiiniin kasvojenhoidossa on ihan höpöhöpöä.

Rypythän voivat olla kauniita. Jotkut ilmejuonteet kertovat siitä että on hymyillyt paljon.

Hah hah olen 45 ja nauranut joka päivä ja tavallisina enemmän. Ei ole ryppyjä.

Vinkkinä vaan, että SE MYRTSI JA VIHAINEN JA KATEELLINEN OLOTILA SE RYPISTÄÄ, EIKÄ AITO HYMY JA NAURU.

MINÄ OLEN TODELLA NAURANUT LÄPI KYYNELTEN.

RAUHOITU, HYVÄ IHMINEN.

Tyydy ryppyihisi. Kade!

Mä osallistuin missikilpaan ja valehtelin iästä 20 v pois. Läpi meni. Sijoitus 11. Kuullaan myöhemmin.

Vierailija
184/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme

Vierailija
185/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä neuvotaan, että aurinkosuojaa vuoden jokaisen päivänä ja auringin välttelyä. Aurinkoa ei kannata täysin vältellä, sillä siitä saamme myös D-vitamiinia, jota monet saavat liian vähän. D-vitamiini taas vaikuttaa monessa geenissä, joten eiköhän myös jossain ikääntymiseen liittyvässä. Aurinkosuoja voi estää D-vitamiinin syntymistä iholla. Toiseksi Suomessa uv-säteilyä ei ole niin paljon, että olisi mitään järkeä käyttää sitä päivittäin. Loppukeväästä alkusyksyyn on ainoa aika, jolloin uv-indeksi nousee 3 tai ylemmäksi ja vain tänä aikana on oikeasti tarpeen aurinkosuojaa käyttää. Kesäkuukausinakaan uv-säteily ei ole noin korkealla aamuisin ja iltaisin. Keskipäivä on pahin ja silloin suurinosa taitaa olla sisällä töissä (tosin uv läpäisee myös ikkunat, mutta säteily on heikempää). Kuitenkin D-vitamiinia syntyy oikeastaan, kun UV-indeksi on 3 tai enemmän. Ilmatieteenlaitokselta voi tarkistaa päivittäin uv-säteilyn määrän. 

Mutta siinä ollaan oikeassa, että auringonotto vanhentaa ja auringonsuoja estää haitallisen säteilyn haittoja iholla. Kun sitä käytetään, sitä tulisi kuitenkin lisätä muutaman tunnin välein. Ja kannattaa käyttää ihan aurinkosuojaksi tarkoitettua ainetta, sillä päivävoiteiden ja meikkivoiteiden sisältämä aurinkosuoja ei ole riittävä. Näitä voiteita ei käytetä tarpeeksi suurta määrää kasvoilla, että suoja olisi riittävä. Toisaalta suurinosa taitaa myös levittää aurinkosuojankin liian ohuelti.

Geenit ovat varmaan kuitenkin lopulta suurin määrittäjä siinä, että missä tahdissa iho vanhenee. Ja ylipäätänsä pitäisi yrittää elää yleisten terveyssuositusten mukaan, mikä tarkoittaa, että ei kannata tupakoida, juoda alkoholia ja syödä paljoa sokeria, sen sijaan kannattaa syödä paljon kasviksia ja hyviä rasvoja.

Ihoa kannattaa hoitaa sen ihotyypin mukaan. Kuiva iho vaatii enemmän rasvaa, kun taas rasvainen iho kevyempää voidetta. Kosteutettu iho näyttää nuorekkaammalta, mutta jos ei koe tarvitsevansa minkäänlaista ihonhoitoa, niin eihän se ole välttämätöntä. Kuitenkin suomalaisten ihoista puuttuu monesti kosteutta, mikä taas lisää iho-ongelmia ja iho myös näyttää tällöin sameammalta ja näin vanhemmalta. Sillä ei ole kuitenkään mitään väliä, mitä se voide maksaa. On se sitten apteekin perusvoidetta, Niveaa, Biothermia tai La Meriä, niin se on ihan sama. Lopulta se on mielipidekysymys, mikä niistä on paras ja perusteluina käyvät kaikki brändistä tuotteen koostumukseen. Jos osaa lukea inciä, niin ymmärtää asian. Kaikki voiteet ovat lopulta aika samanlaisia:

Voide

- pehmentävä aine (estää veden haihtumista iholta, jäljittelee ihon omaa hydrolipidikalvoa)

- kosteuttasitova aine 

- aktiiviset aineosat (esim. se retinoli tai vaikka c-vitamiini tai happo)

- säilöntäaineet

- emulgointiaineet

- sakeuttamisaineet

- hajusteet

- väriaineet

Voiteen tehtävä on siis estää kosteuden poistuminen iholta ja sitoa siihen kosteutta. Sen tekee voide kuin voide, kunhan sen rasvapitoisuus on omalle iholle sopiva. Erikseen ovat nämä aktiiviaineet, jotka voivat tehdä muutakin. Retinoli on ainoa todistetusti sellainen aine, joka ehkäisee ikääntymisen merkkejä (lisää solutuotantoa, lisää kollageenia ja elastaania). Se ei kuitenkaan sovi kuivaihoisille, atooppiselle tai ruusufinnistä kärsivälle. On olemassa erilaisia retinoleja tai sen johdannaisia ja kosmetiikassa on erilaisissa suhteissa näitä. Ainoastaan resptillä saa sitä oikeaa tavaraa. Muita raaka-aineita, jotka voivat toimia samalla tavalla ovat bakuchiol, niasiiniamidi ja ruusunmarjaöljy.

T. Entinen ihonhoidon harrastaja ja kosmetologin koulutuksen saanut anonyymi

JATKUU

Vierailija
186/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKUU

Ja vielä ihonhoidosta, ei ole mitään perusteluita sille, että kasvot tulisi aamuin illoin pestä puhdistusaineella, käyttää kasvovettä ja voidetta. Kasvoja ei tarvitse puhdistaa, jos niissä ei ole näkyvää likaa, ei ole meikkiä tai aurinkosuojaa (näissä tapauksissa öljypitoisella putsarilla puhdistus). Puhdistaminen vain poistaa iholta sen omia rasvoja, mikä tarkoittaa sitä, että joudut levittämään siihen uutta rasvaa. Kasvovesi on suurimmaksi osaksi vettä ja siinä voi lisäksi olla samoja aineita, joita luettelin, että voiteissa on. Eli saat kaiken saman käyttämällä voidetta. Samoin toimii serumi tai öljy. Kaiken, mitä laitetaan seerumiin, voidaan laittaa voiteeseen, mutta ostamalla kaksi tuotetta yritys saa enemmän rahaa. On eri juttu, jos haluat voiteen lisäksi jotain tiettyä aktiiviainetta, mitä et saa voiteesta, ja siksi käytät kahta tuotetta. Samoin, jos et saa voiteesta tarpeeksi kosteutta tai rasvoja, voit lisätä kylkeen muita tuotteita. 

Ihonhoidolla hoidetaan ihon ulointa kerrosta, ja jos kosmetiikkatuote läpäisee tämän, niin siinä vaiheessa se on jo teoriassa lääketuote. Se, miksi ihotautilääkäri ja kosmetologi yleensä ajattelevat eri tavalla johtuu siitä, että lääkäri hoitaa ihoa sisältä, kun kosmetologi ulkoa. Lääkärille hyvä iho on terve iho, kun taas kosmetologin hoitotyö alkaa vasta terveestä ihosta.

T. Entinen ihonhoidon harrastaja ja kosmetologin koulutuksen saanut anonyymi

Vierailija
187/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä neuvotaan, että aurinkosuojaa vuoden jokaisen päivänä ja auringin välttelyä. Aurinkoa ei kannata täysin vältellä, sillä siitä saamme myös D-vitamiinia, jota monet saavat liian vähän.

D-vitamiinia saa purkistakin. Ja jos ihon kautta haluaa, kannattaa suosia muita ihoalueita kasvoja, joissa iho on ohuimmillaan.

Vierailija
188/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sellaiset seerumit oikein edes on?

Vierailija
189/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä neuvotaan, että aurinkosuojaa vuoden jokaisen päivänä ja auringin välttelyä. Aurinkoa ei kannata täysin vältellä, sillä siitä saamme myös D-vitamiinia, jota monet saavat liian vähän.

D-vitamiinia saa purkistakin. Ja jos ihon kautta haluaa, kannattaa suosia muita ihoalueita kasvoja, joissa iho on ohuimmillaan.

Samalla tavalla se muukin iho kuin kasvojen iho vanhenee. Kaikkea ihoa tulee suojata. Toiseksi kasvot ovat ainoa kehonosa, mikä on usein ilman vaatetuta ympärivuoden, joten niitä kautta myös saadaan varmasti aurinkoa ja d-vitamiinia. Etenkään loppukeväästä tai alkusyksystä ei yleensä enää ilman pitkiä lahkeita ja hihoja olla. Se, että vain käväsee ulkona, se ei vielä aiheuta haittaa iholle, vaan voi jopa suojata melanoomalta (Terveyskirjasto).

Vierailija
190/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotuotteita. Paksumpia kuin kasvovedet, mutta ohuempia kuin voiteet. Ei millään tavalla välttämättömiä iholle.

Vierailija
191/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tavallaan ja maksukykynsä mukaan.

Mutta monet ihonhoito keinot ovat myös ilmaisia.

- ei tupakointia

- nukutaan yli 7 tuntia yössä

- vältetään aurinkoa ( varsinkin kasvoille)

- juodaan vettä pitkin päivää

- syödään monipuolisesti

Sitten on tietysti ihonhoito tuotteet. Jotka maksavat hyvin leveällä marginaalilla. Kalleimmat, mutta ei välttämättä toimivammat maksavat yli 100€ purkki jo marketeissa, saatikka sitten erikoisliikkeissä.

Itse tilaan tai ostan marketista ( muutamissa niitä on ) korealaista kosmetiikkaa. Ne eivät ole kalliimmasta päästä ihon hoidossa, mutta todella kehittyneitä ja laadukkaita. Jopa parempia kuin ranskalaiset vastaavat.

Vierailija
192/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seerumeissa on yleensä enemmän vaikuttavia aineita, pitoisuus on korkeampi ja tuote siksi tehokkaampi. Seerumeihin kannattaa panostaa ennemmin kuin kosteusvoiteisiin, jos pitää valita. Tretinoiinia voivat käyttää kuivaihoisetkin, kunhan kosteuttavat ihoa kunnolla. Olen 51-vuotias, ja minua luultiin juuri 30-vuotiaaksi. Ihoni on kuiva, mutta kosteutan sitä todella hyvin joka toinen ilta ja joka toinen ilta käytän tretinoiinia. Ensin kosteuttava kasvovesi, niin monta kerrosta kuin iho imee, sitten niasiiniamidia ja atselaiinihappoa, sitten tretinoiini ja 30-60 minuutin päästä kosteusvoide ja/tai öljy. Puhdistustuotteet eivät saa kuivattaa, ja suosinkin kaksoispuhdistusta, ensin öljy- ja sitten vesipohjainen putsari. Tretinoiinin tilaan netistä, ja kuukausia kestävä tuubi maksaa alle kympin.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihonhoitotuotteita. Paksumpia kuin kasvovedet, mutta ohuempia kuin voiteet. Ei millään tavalla välttämättömiä iholle.

Vierailija
193/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtäkään piiikk tai täytenaista en voi kehua kauniimmaksi niiden mömmöjen jälkeen .

Muka tuunaannet joka kohdan vartalostaan, jotka mielletään naiselliseksi paikoiksinja siltikin kaamean näköisiä ja ikäistään vanhemman näköisiä.

Siis tuunataan ulokkeita ja sitten niitä esitellään omana kauneutena vaikka jos sulla vaikka nämä feikkiä niin sä oot vaan feikki , et muuta.

-tekohiukset

- tekokynnet

-tekotissit

-tekoperse

-tekoripset

-tekoposkipäät

-tekorusketus

Sä laitat kaiken feikkiä ja saavut pukamahuulinesi esille ja odotat huokailuja.

Naurettavaa eikö niin.

Vierailija
194/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotunaisella on kaikki nuo luomuna, kiehukaa kateuteenne 😂

Ps. Brigitte Bardot oli vielä 45-vuotiaana luomuna vaikuttava ilmestys.

Nää nykypukamahuulet ovat pilanneet ulkonäkönsä nuorena ja se on oikein heille, itse valittu,

Vierailija
195/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks esimerkki sen näköisestä että kaikki mahdollinen tehty naamaan ja vartaloon ja ei vaan sytytä on vaikkapa Rosanna Kulju.

Sellaisia on nykyajan kolmikymppiset.

Haaveena oli olla joku kaunis missi tai malli mutta karisma puuttuu.

Lapset, kun sitä karismaa saadaan vain syntymälahjana.

Vierailija
196/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki naiset säilyisivät koko ikänsä 25-vuotiaan näköisinä niin kukaan ei edes pieraisisi noihin rakennettuihin peräpersehuuli-kuvatuksista joiden hiuksetkin on intialaiselta köyhällä ostettu.

Oi kuinka säälittävää on teidän ulkonäön rakentelu ja palvonta.

Irvokasta.

Vierailija
197/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on huonot geenit, vaikka karvoista Ja viiksistä päätellen teissä on etelän verta ja minä kun luulin että teillä olisi omat upeat hiukset.

Mutta mulla Skandinavian lasihiuksena onkin hienompi luomuletti.

Ps. Ostakaa partakone

Vierailija
198/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on semmonen...pikku marmori...rulla jossa on varsi, "kiinakaupasta eurolla" tyyliin. Sillä rullaan kasvoja illalla ennen tökötin levittämistä, ihan markettiperustöhnää.

Olen n 70v ja ihan tai siis aika rypytön, osa sukuvikaa. En ole koskaan ottanut aurinkoa.

AI niin, juutuubissa on ohjeita naamajumppaan ja naamahierontaan. En tee joka päivä, mutta kuiteskin. Vettä sisäisesti ja ulkoisesti, paljon hedelmiä ja vihanneksia!

EI TUPAKKAA!!!!

Kannattaisikohan hankkia uudet simälasit, lähinäköön. Kukaan ei ole70-vuotiaana rypytön, eikä edes lähes rypytön! On vain  ruusunpunaiset lasit silmillä kun itseään peilistä katselee.

Vierailija
199/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt päivävoidetta spf15 parikymppisestä asti ja aurinkovoidetta tarvittaessa. Olen viisikymppinen. Ja ihan yhtä ryppyinen kuin mummoni oli ikäisenäni. Mummo ei käyttänyt mitään kosmetiikkaa, ei mitään. Eli geenit määrää rypyt. Auringonpalvoja en ole ollut koskaan, punapää kun olen.

Vierailija
200/2032 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusihonhoito kuntoon. Hellävarainen putsari, suihkutettava kasvovesi. Joka iltainen kasvojen puhdistus. Musliiniliina on kätevä apu, sille ihotyypin mukaista putsausemulsiota (esim. Loreal Rare Flowers) ja pyörittelee liinaa pitkin kasvoja. Huuhtelee ja hiukan kuivaa taputellen. Sitten suihkutettavaa kasvovettä, näitä on nykyään monenlaisia: kosteuttavia, hoitavia jne. Itse suosin luonnonkosmetiikkaa esim. Laveraa. Ihanat ruusuvedet saa pisteet myös.

Iltaisin kannattaa laittaa Ordinaryn C-vitamiinivoidetta (esim. Kicks myy plus nettikaupat). Päivävoiteeksi joku oman ihotyypin mukainen voide. Aamuisin myös suihkaukset kasvovettä. Syksyllä, talvella ja keväällä käyttäisin jotain kosteuttavaa tai hoitavaa seerumia päivävoiteen alla.

Kerran pari viikossa ihon kuorinta. Ja muutaman kerran kuukaudessa puhdistava savinaamio ja sen jälkeen kasvovesi ja kosteusvoide.

Yleiset elämäntavat, ravinto ja nautitut vitamiinit vaikuttavat omalta osaltaan ihon kuntoon. Niistä täällä olikin jo paljon puhetta.

Loppukaneettina vielä: ihon hellävarainen puhdistus iltaisin ja ihon vuodenajan mukainen kosteutus on ne tärkeimmät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän