Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt
Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.
Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.
Kommentit (2032)
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruoka bro
Aika monet kasvis/terveysruokaintoilijat joita tunnen näyttää ikäistään vanhemmalta keski-iässä. Ovat kyllä myös erittäin, jopa kuivikkaan laihoja, johtunee siitä. Klassinen vertailu terveysruokaguru Gillian McKeith vs. samanikäinen Nigella Lawson https://diaryofadomesticgoddess.wordpress.com/2010/11/25/gillian-mckeit…
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko täällä jo mainittu, mutta kasvojen muoto vaikuttaa yllättävän paljon ikääntymiseen. Ovaalin muotoiset kasvot vanhenee nopeiten. Valitettava totuus ja siihen ei pahemmin pysty vaikuttamaan. Toki ryppyihin pystyy vähän vaikuttamaan, mutta kasvojen roikkuminen onkin haastavampi ongelma. Kasvojumppa auttaa, mutta pahimmillaan voi pahentaa kasvojen roikkumista, jos ei jaksa jatkaa sitä säännöllisesti loppuelämän ajan.
Joo, sellaiset vahvaluustoiset kasvot joissa on korkeat poskipäät ja leveät leukaperät ei roikahda niin nuorena kuin ovaalit tai sydämenmuotoiset. Itselläni on sydämenmuotoiset kasvot joissa nuorena oli siro pieni ja kapea leuka, mutta se alkoi jo 35 iässä "neliöitymään" eli naamarasva alkoi roikkua leukaperien tienoilla tehden naamasta sieltä leveän. Nyt 48 iässä on täysi pallinaama jossa pieni terävä leuka keskellä, molemmilla puolilla leukaperät roikkuu bulldog-poskina sivulla. Eipä kyllä menoa haittaa, mulle ei sillä ulkonäöllä enää niin tässä iässä ole väliä.
Eikös rypyt kerro eletystä elämästä. Rypyttömyys kertoo taas jotain ihan muuta tarinaa.
välttele stressiä ja muista nesteytys
Itse täytän ensi keväänä 30. Luotan korealaiseen kosmetiikkaan (enemmän aktiiviaineosia eikä pelkkää vettä, mutta tarjoaa hyvää kosteutusta), retinoliin ja hyvään spf +50 aurinkorasvaan joka päivä. BHA/AHA/PHA happomixiä käytän kerran pari viikossa, sillä minulla on todella rasvainen iho ja se auttaa ehkäisemään näppyjä. Luotan päivittäin tuplapuhdistukseen eli aamuin ja illoin öljy- ja vesiputsari.
Syön kyllä myös vegaanisesti ja juon paljon vettä, mikä voi vaikuttaa ihoni tämänhetkiseen hyvään kuntoon. Oma ihoni on aina ollu täynnä epäpuhtauksia, punoittava ja rasvoittuva, ja nyt k-kosmetiikalla punoitus ja näpyt rauhoittuneet niin älyttömän paljon etten uskalla edes palata entiseen. Nykyään saan paljon kehuja ihoni kunnosta :)
Suojakerroin 50 naamaan aina kun menee ulos. Paitsi nyt pimeällä.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Suojakerroin 50 naamaan aina kun menee ulos. Paitsi nyt pimeällä.
Kyllä ne säteet tulee läpi myös pimeällä
Vierailija kirjoitti:
Mistä ostatte retinolia?
Netistä
Geenit vaikuttaa paljon. Jotkut geenitestit voi kertoa, onko iho vanhenemiselle altista (ei tietenkään vielä ihan vuorenvarmasti mutta sinnepäin).
Silloin kyse on vaan siitä, että pitää välttää auringonvaloa, eli UV-säteilyä. Se on pras keino pysyä nuorena. Sitten ihan pelkkä öljy kuivalle iholle voi auttaa, ne muut ainesosat ei vaikuta tutkitusti juuri mitenkään eli vaikka oliiviöljyllä tekee samat kuin 1000€/litra kosmehörhötökötillä.
Tuo Nigella on muuten käynyt faceliftin.
Paras vinkkini: käytä joka päivä silmänympärysvoidetta, muista aurinkosuoja ja vältä meikkaamasta jatkuvasti. Olen 45v ja vielä toistaiseksi rypytön.
Vierailija kirjoitti:
Geenit vaikuttaa paljon. Jotkut geenitestit voi kertoa, onko iho vanhenemiselle altista (ei tietenkään vielä ihan vuorenvarmasti mutta sinnepäin).
Silloin kyse on vaan siitä, että pitää välttää auringonvaloa, eli UV-säteilyä. Se on pras keino pysyä nuorena. Sitten ihan pelkkä öljy kuivalle iholle voi auttaa, ne muut ainesosat ei vaikuta tutkitusti juuri mitenkään eli vaikka oliiviöljyllä tekee samat kuin 1000€/litra kosmehörhötökötillä.
Ei ne geenit vaikuta niin paljon kuin luullaan
Vierailija kirjoitti:
Paras vinkkini: käytä joka päivä silmänympärysvoidetta, muista aurinkosuoja ja vältä meikkaamasta jatkuvasti. Olen 45v ja vielä toistaiseksi rypytön.
paras vinkki: älä hymyile (nauru rypyt)
Palautin maodon ruokavalioon ja naama alkanut sileämään. Estrogeeni?