Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt

Vierailija
20.09.2022 |

Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.

Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.

Kommentit (2032)

Vierailija
621/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

retinoli

Vierailija
622/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinoli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaista olekaan kuin vain mainoksissa.

Vierailija
624/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko täällä jo mainittu, mutta kasvojen muoto vaikuttaa yllättävän paljon ikääntymiseen. Ovaalin muotoiset kasvot vanhenee nopeiten. Valitettava totuus ja siihen ei pahemmin pysty vaikuttamaan. Toki ryppyihin pystyy vähän vaikuttamaan, mutta kasvojen roikkuminen onkin haastavampi ongelma. Kasvojumppa auttaa, mutta pahimmillaan voi pahentaa kasvojen roikkumista, jos ei jaksa jatkaa sitä säännöllisesti loppuelämän ajan.

Itse asiassa ovaalit kasvot, joissa on korkeat poskipäät, yleensä säilyvät nuoren näköisenä pidempään. 

Vierailija
625/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kasvisruoka bro

Aika monet kasvis/terveysruokaintoilijat joita tunnen näyttää ikäistään vanhemmalta keski-iässä. Ovat kyllä myös erittäin, jopa kuivikkaan laihoja, johtunee siitä. Klassinen vertailu terveysruokaguru Gillian McKeith vs. samanikäinen Nigella Lawson https://diaryofadomesticgoddess.wordpress.com/2010/11/25/gillian-mckeit…

Nigella on kyllä hyvännäköinen. Ei edes "ikäisekseen".

Mutta joo, kun syö terveellisesti -- muttei liian terveellisesti -- ja nauttii elämästä, ilmeisesti se pitää nuorena 😊

Vierailija
626/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras vinkkini: käytä joka päivä silmänympärysvoidetta, muista aurinkosuoja ja vältä meikkaamasta jatkuvasti. Olen 45v ja vielä toistaiseksi rypytön.

Miksi meikkaamista pitäisi välttää??

Olen eri, mutta ymmärtäisin että meikkaamisessa tärkeintä on välttää ihoa ärsyttäviä aineita, ne vanhentavat. Lisäksi silmienympärysiho on todella herkkää, joten silmämeikin poistaminen päivittäin venyttää ja kuivattaa sy-ihoa.

Mutta toisaalta kosteuttava päivävoide, herkälle iholle sopivat peitevoide tms. taas suojaavat ihoa pakkaselta, tuulelta, ja jos siinä on UV-suoja, niin auringon säteiltäkin. Sekä muilta ihoa ikäännyttäviltä tekijöiltä.

Vierailija
627/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti: et niin millään.

Vierailija
628/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras vinkkini: käytä joka päivä silmänympärysvoidetta, muista aurinkosuoja ja vältä meikkaamasta jatkuvasti. Olen 45v ja vielä toistaiseksi rypytön.

Kuva ilman filttereitä tai ei uskota.

Täällä toinen rypytön saman ikäinen. En mä silti 20vuotiaalta näytä. Ikä näkyy muussa vaikka ryppyjä ei ole.

Olen tuo aiemmin kirjoittanut rypytön 45v ja komppaan, että ei minua teiniksi luule, mutta olen kuitenkin edelleen ikäisekseni ihan hyvän näköinen. Uskon, että useimmat pitävät alle nelikymppisenä ja on joskus sitäkin nuoremmaksi luultu.

Joku kysyi, miksei kannata meikata, ja joku toinen jo hyvin tuossa edellä vastasikin. Kyllä se vain niin on, että jatkuva kemikaalikuorma vanhentaa ja kuluttaa ihoa. Myös ihon hankaava puhdistus voi olla haitaksi. Olen onnekseni työssä, joka ei vaadi jatkuvaa laittautumista, joten meikkaan vain juhliin tai tapaamisiin; viikottain kyllä, mutten päivittäin. Näkisin tämän myös syyksi siihen, että on luonnostaan vahvat ja pitkähköt ripset, kun eivät kulu päivittäisestä hankaamisesta.

Jokainen luonnollisesti toimii tavallaan, mutta uskon, että silmänympärysvoide parikymppisestä asti käytettynä, aurinkosuoja ja turhan meikkaamisen välttäminen ovat olleet itselleni avainasemassa kauniin, siistin ja rypyttömän ihon saamisessa. En kuitenkaan pelkää ryppyjä, hymyilen paljon ja tiedän, että vielä niitä vanhetessa tulee kuitenkin. Ei se haittaa, nehän ovat vain elämän merkkejä ja etenkin naururypyt sieviä. :)

Vierailija
629/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ihonhoitorutiinia

Vierailija
630/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botoxilla ne lähtee ja kun olet aikasi käynyt uusimassa niin rypyt häviävät ja ei tarvitse kuin harvoin laittaa enää. Muilla konsteilla ne eivät lähde. Ihan humpuukia kaikenmaailman rasvat ym.

Vierailija
631/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auringon välttäminen on itse asiassa paras neuvo, parempi kuin aurinkovoiteet. Kannattaa joskus käydä Australiassa, ihmiset on siellä 10-15 vuotta meikäläisiä vanhemman näköisiä.

Vierailija
632/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkivoiteissa on nykyisin paljon hoitavia aineita ja lisäksi se suojaa ilmansaasteilta. Mutta jokailtainen puhdistus on tärkeää. Seerumit ovat parhaita ainakin itsellä tehoavat. Avonilta saa parilla kympillä hyviä korkealaatuisia seerumeita. Kyllähän ne geenit vaikuttavat. Jos sattuu omaamaan rasvaisen ihon niin ryppyjäkään ei pahemmin tule. Aurinkoa pitää välttää. Vettä juoda. Nukkua säännöllisesti. Liikunta myös parantaa verenkiertoa. Samoja vinkkejä taitaa olla monella.

Vierailija
633/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Botoxilla ne lähtee ja kun olet aikasi käynyt uusimassa niin rypyt häviävät ja ei tarvitse kuin harvoin laittaa enää. Muilla konsteilla ne eivät lähde. Ihan humpuukia kaikenmaailman rasvat ym.

Botox täytyy uusia 6 kk välein. Jos luulet muuta niin ehkä näkösi on alkanut pettää ja et vain näe ryppyjä. Eikä pelkkä Botox riitä, vaan ihon alle pitää laittaa täyteaineita roikkumisen estämiseksi.

Vierailija
634/2032 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ihanaa etten ole ainoa :D

N27

Olet.

Vierailija
635/2032 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

--- Pitääkö siis juoda paljon vettä vai pitää vesipaastoa?

fifty fifty

Vierailija
636/2032 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä aurinkoa ja suojaudu siltä.

Mikään rasva ei auta jos elintavat ovat huonot eli nuku tarpeeksi, juo vettä tarpeeksi, yritä syödä tasapainoisesti kaikista ruokaryhmistä, älä käytä alkoholia, äläkä missään nimessä tupakoi.

Vierailija
637/2032 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Botox täytyy uusia 6 kk välein. Jos luulet muuta niin ehkä näkösi on alkanut pettää ja et vain näe ryppyjä. Eikä pelkkä Botox riitä, vaan ihon alle pitää laittaa täyteaineita roikkumisen estämiseksi.

Kyllä, botox tulee uusia 6kk välein. Tehokkain keino joka tapauksessa ja kun sitä on aikansa laitattanut ovat lihakset oppineet olemaan rypistelemättä, koska botox lamaannuttaa ne. Tällöin myös botoxin laittoväli pitenee. Mitä aikaisemmin pahempien ryppyjen ilmettyä alkaa laittamaan sitä parempi tulos botoxilla saadaan. 35-40-vuotiaana viimeistään kannattaa laittaa mikäli haluaa ettei syvempiä ryppyjä niinkään ole. Voiteilla nämä eivät lähde.

Vierailija
638/2032 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vältä aurinkoa ja suojaudu siltä.

Mikään rasva ei auta jos elintavat ovat huonot eli nuku tarpeeksi, juo vettä tarpeeksi, yritä syödä tasapainoisesti kaikista ruokaryhmistä, älä käytä alkoholia, äläkä missään nimessä tupakoi.

Olen aika rypytön 56 vuotias ja nukun ja syön huonosti enkä juo tarpeeksi vettä. Iho on kuitenkin sileämpi kuin saman ikäisillä kavereillani.

Olen välttänyt aurinkoa kasvoillani viimeiset 30 vuotta ja käytin todella pitkään apteekin Bellavita-retinoli (a-vitamiini) voiteita yöllä ja päivällä.

Enkä tietenkään tupakoi.

Nyt Bellavitan retinolivoiteiden koostumus on jostain syystä muuttunut liian vahvaksi. A -vitamiini on näissä uusissa voiteissa eri muodossa kuin ennen.

Ihoni on alkanut kuoriutua uutta Bellavitaa käyttäessäni häiritsevästi ja olen nyt joutunut hankkimaan muitakin voiteita.

Kesällä käytän kosteusvoidetta jossa on näppärästi mukana aurinkosuojaa. Elisabeth Ardenin SP15 päivävoide kasvoille on hyvä löytö.

Edullisia markettivoiteita aurinkosuojalla on ainakin Nivealla. Toimivat nekin, mutta ovat vähän liian rasvaisia omaan makuuni meikin alle.

Toisaalta uskon että vähän sitä aurinkoakin pitäisi saada jotta pysyy terveenä. Tai ainakin d-vitamiinin saannista tulee huolehtia.

Vierailija
639/2032 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happoveri

Vierailija
640/2032 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röökin voi jättää vähemmälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi