Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihonhoito, jolla ehkäisen tulevat rypyt

Vierailija
20.09.2022 |

Olen 29 v ja silmieni ympärillä alkaa olemaan jo juonteita. Olen myös huomannut, että kasvojeni ympärille alkaa tulemaan hieman pieniä ryppyjä. Kasvojen hoidossa tuppaa olemaan kahdenlaisia ihmisiä, toiset panostaa paljon ja käyttää paljon rahaa, kun taas toiset vaan luottaa vesipesuun.

Onko ne kalliit tökötit vaan pelkkää hukkaan heitettyä rahaa vai voiko niillä oikeasti pelastaa kasvot? :D Miten te hoidatte ihoanne? Julkkikset ainakin tuppaa laittaa rahaa ja aikaa ihonhoitoon ja näyttävät hyviltä.

Kommentit (2032)

Vierailija
601/2032 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

25-35 ikävälilläkään ei tapahdu niin suuria muutoksia, kuin 35-45.

Ottakaapa nyt 35 vanhat itsestänne lähikuva ja verratkaa sitä 45 ikäisenä. Järkky muutos!

Nimenomaan tuo 45 on rajapyykki, jonka jälkeen ei ole enää rypyttömiä.

Jos olet 35, ja otsassasi jo vekkejä, niin määrä on satakertainen reilun kymmenen vuoden päästä!

25v on rajapyykki 

Vierailija
602/2032 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras vinkkini: käytä joka päivä silmänympärysvoidetta, muista aurinkosuoja ja vältä meikkaamasta jatkuvasti. Olen 45v ja vielä toistaiseksi rypytön.

Miksi meikkaamista pitäisi välttää??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/2032 |
08.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras vinkkini: käytä joka päivä silmänympärysvoidetta, muista aurinkosuoja ja vältä meikkaamasta jatkuvasti. Olen 45v ja vielä toistaiseksi rypytön.

Kuva ilman filttereitä tai ei uskota.

Vierailija
604/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkorasva

Vierailija
605/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat tavat pitää huolta (myös) ihosta:

1. Nuku riittävästi. Unen tarve vaihtelee, mutta keskimäärin aikuinen ihminen tarvitsee unta n. 7-9 tuntia yössä. 

2. Juo vettä ja syö kasviksia. Vältä kovia rasvoja ja eläinrasvoja. Iho tarvitsee myös sisäistä kosteutusta, vitamiineja ja hyviä rasvahappoja. 

3. Älä aloita tupakointia tai minkään muunkaan pössyttelyä. Jos olet aloittanut, lopeta se. 

4. Jos haluat käyttää alkoholia, käytä sitä mahdollisimman harvoin ja kohtuudella. Naisille kohtuullisen käytön raja on 1 annos ja miehille 2 annosta kerralla. 

5. Vältä sokerisia ja rasvaisia herkkuja.

6. Jos meikkaat, pese meikit pois aina illalla ennen nukkumaan menoa. Käytä asianmukaisia meikinpoistoon suunniteltuja tuotteita. Itselläni on käytössä

- meikinpoistoaine (Biotherm)

- vedenkestävän silmämeikin poistoaine (L'Oréal)

- kasvovesi aamuin illoin (Biotherm)

Käytän näitä, sillä ihoni kuivuu talvella helposti. Kasvovesi viimeistelee puhdistuksen ja pehmentää ihoa hieman. 

7. Kosteuta ihoa puhdistuksen jälkeen. Aineiden ei tarvitse olla kalliita, mutta jokaiselle löytyy kokeilemalla ne omat suosikit, jotka sopivat parhaiten omalle iholle. Itselläni on käytössä

- kosteuttava seerumi aamuin illoin (Biotherm)

- yövoide (Biotherm)

- päivävoide / meikinpohjustusvoide (Dior)

- kosteusvoide käsille, jaloille ja vartalolle (Aqualan L)

8. Suojaa ihoa auringolta. UV-säteilyn sietäminen on yksilöllistä, mutta kaikki tarvitsevat auringolta suojaa. Nekään, jotka ruskettuvat hyvin, eivät ole turvassa, sillä rusketus on ennen kaikkea merkki siitä, että aurinko on päässyt vaikuttamaan ihossa. UV-säteily myös vanhentaa ihoa. Itse palan auringossa n. 10 minuutissa ilman riittäviä suojavoiteita. Siksi käytän tarpeen mukaan noin huhtikuulta elokuun loppuun

- kasvoille tarkoitettua aurinkosuojavoidetta (Eucerin tai Vichy, kerroin 50)

- vartalolle tarkoitettua aurinkosuojavoidetta (Eucerin, kerroin 50)

Tällä reseptillä olen hoitanut omaa ihoani noin 20-vuotiaasta. Lukioiässä finnejä puskenut ja talvisin kuivuuttaan hilseillyt ihoni rauhoittui, kun sain puhdistus- ja kosteutusrutiinit kuntoon. 

Nyt olen 36-vuotias, ja totta kai ihossani näkyy ikääntymisen merkkejä. Huomaan kuitenkin itsekin, että ihoni on huomattavasti paremmassa kunnossa kuin monilla muilla ikäisilläni naisilla (tai miehillä), ja esimerkiksi meikkaaja, joka meikkasi minua 5 vuotta sitten Suomen 100-vuotisjuhlapäivänä suuriin iltajuhliin, kehui vuolaasti ihoni kuntoa ja sanoi, että hän voisi luulla meikkaavansa 20-vuotiaan kasvoja. Samaa sanoi myös meikkaaja, joka meikkasi minut häihini 2,5 vuotta sitten. 

Huh huh olipa pitkä teksti voitko laittaa tiktok tanssina?

Vierailija
606/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä stressiä ja älä käy töissä

Vierailija
607/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinoli

Vierailija
608/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retinolilla

Vierailija
609/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältä ennen kaikkea voimakkaita painonvaihteluita

Vierailija
610/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyile kauniisti, niin kukaan ei huomaa ryppyjäsi.

Vierailija
611/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvovesi aamuin illoin (Biotherm)

Vierailija
612/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen rypytön saman ikäinen. En mä silti 20vuotiaalta näytä. Ikä näkyy muussa vaikka ryppyjä ei ole.

Vierailija
613/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä toinen rypytön saman ikäinen. En mä silti 20vuotiaalta näytä. Ikä näkyy muussa vaikka ryppyjä ei ole.

Sanna Marinkin ihan 100% rypytön ja muuten vaan käyttää filttereitä

Vierailija
614/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei käy missään,nukkuu paljon ja välttää iloisia ilmeitä niin naama pysyy sileänä

Vierailija
615/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni on jo 73 vuotta ja ei minulla ole oikeastaan mitään ryppyjä. En ole koskaan laittanut mitään rasvaa naamaani. Aurinkohan  vanhentaa selvästi ihoa. Aurinkoa en myöskään ole ottanut.  Minusta tuntuu että rypyttömyys tai ryppyisyys on sukuvika.  Ei sille voi itse tehdä juuri mitään. Monilla minua nuoremmilla on jo selvästi  enemmän ryppyjä. Ihon ryppyisyys on elämässä vain yksi asia monen muun joukossa. Ei sitä kannata tehdä liian tärkeäksi. Tupakan poltto ja viinan juominen tekevät ihmisen surkean ja vanhan näköiseksi. Noin 20 vuotiaana poltin pari kolme tupakkaa kun olin juonut pari kolme kaljaa. Alkoholia maistelin myös jonkun verran 20 - 30  ikäisenä. Ei se viina oikein maistunut. En ole viinaa juonut enää 30 vuoteen. Kahvin juomisenkin lopetin joskus 25 vuotta sitten vaikka ei kai siitä olisi ollut haittaa. Lopetin kahvin juonnin sen takia että en halunnut olla työpaikallani kahvin takia yhtään normaalia olotilaani reippaampi ja vapaa-aikanani illalla sitten taas väsyneempi. 

Vierailija
616/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiteet nimenomaan aiheuttaa ennen aikaisia ryppyjä.

Eikö teitä kiinnosta tietää miten asiat on oikeasti?

Vierailija
617/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosteusvoide käsille, jaloille ja vartalolle

Vierailija
618/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten 29v. voi olla ryppyjä? Mitkään voiteet ei auta. Älä tupakoi ja vältä aurinkoa, aina aurinkosuoja ulkoillessa.

Vierailija
619/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten 29v. voi olla ryppyjä? Mitkään voiteet ei auta. Älä tupakoi ja vältä aurinkoa, aina aurinkosuoja ulkoillessa.

Me asutaan suomessa

Vierailija
620/2032 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkovoide Spf 50