Terveyskeskuksessa minulle väitettiin, että hepatiitti ja HPV ovat sama asia!
Olin hommannut lähetteen verikokeeseen, tarkoituksena hepatiittitesti. Menin terveyskeskukseen ja hoitaja katsoi tiedot, sanoi että lähetteen mukaan minulta testataan HPV. Sanoin: "Puhe oli kylläkin hepatiitista; ovatko HPV ja hepatiitti sama asia?" Hoitaja sanoi että "Kyllä, ne ovat sama asia." ja otti verikokeen.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Ei väitetty.
Todista.
Todennäköisesti kyse on ollut HBV eli Hepatiitti B Virus-testistä. Hoitaja oli ihan oikeassa, ei kannata näsäviisastella.
HPV:tä (human papillon virus) ei voi testata verestä.
Ei HPV:tä voi verikokeella testata.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti kyse on ollut HBV eli Hepatiitti B Virus-testistä. Hoitaja oli ihan oikeassa, ei kannata näsäviisastella.
No, minä kysyin selvällä artikulaatiolla "Onko hooPEEvee sama asia kuin hepatiitti" ja hoitaja vastasi, kyllä, ne ovat sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minä kysyin selvällä artikulaatiolla "Onko hooPEEvee sama asia kuin hepatiitti" ja hoitaja vastasi, kyllä, ne ovat sama asia.
Hoitaja on ajatellut, että olet yksi niistä suomalaisista jotka ei osaa ääntää b:tä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntit just lausuu b:n peenä. Junttihan sä oot.
Ja HPV, veeti pieni, raapaistaan tikulla kohdunkaulasta. Tai kyrvänsilmästä.
Samapa tuo, homoilla on usein kumpikin!!
Niin mullekin lääkäri suositteli puhelimessa (verikokeiden jälkeen) ottamaan purkista kaliumia, kun oikeasti tarkoitti kalsiumia. Hänen suosittelema annos kaliumia olisi todennäköisesti tappanut. Hän sanoi kalium, ilman ässää parikin kertaa puhelun aikana. Ihmettelin sitten asiaa apteekissa ja sielläkin olivat kummissaan, mutta tuntui että he uskoivat minun olevan jotenkin väärässä, koska eihän nyt lääkärillä noin vaarallista lipsahdusta voi tulla 🙄 Kyllä niitä noinkin typeriä virheitä voi päästä suusta heiltäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juntit just lausuu b:n peenä. Junttihan sä oot.
Ja HPV, veeti pieni, raapaistaan tikulla kohdunkaulasta. Tai kyrvänsilmästä.
Minunko työ potilaana se on tietää muka?
Vierailija kirjoitti:
Mitä lähetteessä luki?
Hepatiitti, ja hepatiitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitaja on ajatellut, että olet yksi niistä suomalaisista jotka ei osaa ääntää b:tä.
Kyllä hoitaja varmasti ymmärsi mitä maallikkona hain takaa.
Kunnallisesta oli kyse.